Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Jos yritystukiin kosketaan esim. Viking Line liputtaa laivansa välittömästi muihin maihin

Vierailija
07.08.2025 |

Helsnkilökunnan verot mukanaan. 

Kommentit (314)

Vierailija
301/314 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko huoltovarmuushöpinä yritystuista puhuttaessa on lähes yhtä koomista, kuin maataloustuista puhuttaessakin.

Kyllä ne laivat seilaa Suomen ja Ruotsin väliä ihan tasan niin kauan kuin vaan voivat sota-aikanakin. Sitten kun eivät enää kykene seilaamaan, niin se on aivan yhdentekevää minkä lipun alla ne ovat, kun eivät enää satamasta voi mihinkään lähteä.

Huoltovarmuus on taikasana jolla on jo vuosikymmenet perusteltu miljardiluokan tukiaiset.

"Huoltovarmuuden kannalta lippuvaltio on useimmiten omistussuhdetta tärkeämpää Suomen liikenteessä olevien kauppa-alusten osalta, sillä se mahdollistaa 

viranomaisille laajemmat toimivaltuudet alukseen kuin pelkkä omistus, ja toisaalta varustamolle helpomman 

pääsyn mm. vakuutustakuun piiriin poikkeusoloissa."

Vierailija
302/314 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kaivanut paljonko sanoma media saa tukea?  Ja muu lehdistö 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking Line maksoi osinkoja 17 miljoonaa euroa vuonna 2023.

Vierailija
304/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä oli, että laivoista jää porukkaa työttömäksi, jos tukea leikataan, mutta irtisanotaan sitä porukkaa muuallakin. 

Toki, toki. Yhdellä autolautalla on joka päivä n. 100-120 ihmistä töissä. Lisätään lukuun vapailla olevat työntekijät, joten alapa räknäämään kuinka paljon työttömiä laivojen ulosliputtaminen tähän maahan toisi. Kyllä paranisi maan talous kertaheitolla.

Kai siellä laivoilla nyt ruotsalaisiakin töissä on ja meinaatko, ettei Viikkarilla olisi enää lainkaan suomalaista henkilökuntaa, jos laivat ulosliputettaisiin?

Risteilyväestähän vähintään 70% on suomalaisia. Ei sinne voi asiakaspalvelutehtäviin pelkkiä suomea osaamattomia palkata.

Tuo on jo tilanne aika monellakin laivalla. Ei siellä Suomi ole enää mikään ykköskieli.

Vierailija
305/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset eivät tätä tajua. Jos yritystukia leikataan niin yrityksiä siirtyy muualle joka taas aiheuttaa sen että verotulot tippuu suomessa. 

Vierailija
306/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä liputan itseni ulos Viking Linelta

Sama. Eipä ole kyllä tullut laivoilla hirveästi käytyäkään. Ehkä kerran kahteen vuoteen ja silloinkin olen käyttänyt sitä laivaa matkustusvälineenä. Ei siellä muuten ole mitään kiinnostavaa. Nyt ei tarvitse käyttää enää ollenkaan.

Vierailija
307/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivoilla menee iso osa Suomen viennistä ja se kaikkein arvokkain osa, mutta ei se niin saa olla että Viikkari kiristää hallitusta. Nostakoot rahtihintoja, kun suurteollisuudella menee osingoista päätellen hyvin ja Viikkarin omistajilla on varaa tilata Madonnan hintaisia artisteja syntymäpäivilleen. Joku raja se pitää olla siinäkin.

Vierailija
308/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Eipä ole kyllä tullut laivoilla hirveästi käytyäkään. Ehkä kerran kahteen vuoteen ja silloinkin olen käyttänyt sitä laivaa matkustusvälineenä. Ei siellä muuten ole mitään kiinnostavaa. Nyt ei tarvitse käyttää enää ollenkaan.

Kyllä minä vaan käytän, Silja on huono, ei kelpaa meille.

Vierailija
309/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heps..eikös se ole maksanut Ahvenanmaalle veronsa ei suomeen

Ahvenanmaa ei sitten ole  Suomea, sinun tietämyksesi mukaan?

Vierailija
310/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä vaan käytän, Silja on huono, ei kelpaa meille.

Junttien hommaa tuo risteileminen.

Vierailija
311/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset eivät tätä tajua. Jos yritystukia leikataan niin yrityksiä siirtyy muualle joka taas aiheuttaa sen että verotulot tippuu suomessa. 

Kun asiakkailta leikkaa rahaa niin yritykset menevät konkurssiin. Yksi kokoomuslainen ei juo 58 kahvikuppia kerralla eikä 58 viineriä.

Vierailija
312/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaiset ei tajua, että ikuisten miljarditukiaisten maksamisen sijaan vero- ja byrokratiahimmeleitä on muutettava yritysystävällisempään suuntaan. Ei tuo ole kestävä tie, että maksamalla verovaroista yritetään pitää toimintaa Suomessa. Katsotaan sinne maihin, mihin se yritystoiminta siirtyy ja otetaan sieltä mallia.

Vierailija
313/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asiakkailta leikkaa rahaa niin yritykset menevät konkurssiin. Yksi kokoomuslainen ei juo 58 kahvikuppia kerralla eikä 58 viineriä.

Paitsi Satoska. Ulkonäöstä päätellen.

Vierailija
314/314 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuthan tässä nyt on tajuamatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän