Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?

Vierailija
07.08.2025 |

Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?

Kommentit (2349)

Vierailija
1421/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköön tietty kaikki näkevät sen huomionsa kiinnittää. Se vaan, et se ei ole kaikille sama ulkonäkö, joka miellyttää tai ei. 

Se ulkonäkö joka ei itseä miellytä karsitaan pois jo siinä swaippausvaiheessa. Siksi totuudenmukaiset kuvat (ja myös se profiiliteksti) ovat todella hyvä keino välttää niitä "turhia" treffejä... Jos niitä turhia treffejä tulee liikaa niin sitten varmaan kannattaa miettiä että onko se oma profiili riittävän totuudenmukainen. 

Siellä kannattaa kertoa jos ei halua kahveja maksella tai jos on jotain muita erityisiä rajoitteita. 

Sekä miehille että naisille sama juttu tämä. 

Vierailija
1422/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa outoja ja kiukkuisia vastauksia kysymykseen, että miksi naiset eivät tarjoa kahvia miehille, kun se on kerran niin pikkuraha mutta kuitenkin tosi kiva ele?

Miksi ei voi vastata ihan rehellisesti ja kiihtymättä, että on vain paljon kivempaa olla saaja kuin maksaja? 

Kyllä minä tarjoan miehille, mutta heidän pitää olla tuttuja minulle. Tuntemattomille en tarjoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa outoja ja kiukkuisia vastauksia kysymykseen, että miksi naiset eivät tarjoa kahvia miehille, kun se on kerran niin pikkuraha mutta kuitenkin tosi kiva ele?

Miksi ei voi vastata ihan rehellisesti ja kiihtymättä, että on vain paljon kivempaa olla saaja kuin maksaja? 

Kyllä minä tarjoan miehille, mutta heidän pitää olla tuttuja minulle. Tuntemattomille en tarjoa.

Tässä keskustelussa on nyt kyse treffailusta ja nimenomaan ensitreffeistä. Miksi naiset alkavat puhua jostain kavereiden tapailuista?

Vierailija
1424/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on nyt kyse treffailusta ja nimenomaan ensitreffeistä. Miksi naiset alkavat puhua jostain kavereiden tapailuista?

Vitsi onkin siinä, että minä en menisi treffeille tuntemattomien kanssa, miehen pitää olla ennestään jonkin verran tuttu. Jos pyydän jotain syömään tai kahville, niin on ihan selvää, että tarjoudun maksamaan. Käyttäähän toinen aikaansa minuun.

Vierailija
1425/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä videopuhelussa oikeasti muuta saa karsittua kuin ulkonäköä? Eihän siinä yhtään saa kuvaa millainen ihminen on oikeassa maailmassa. 

Ei saakaan, mutta kun se ulkonäkö on ensimmäinen asia, jonka suhteen tehdään go/no go decision. Vasta kun se karsintaraja on ylitetty, voidaan harkita lähempää tutustumista.

Lisäksi saa selville minkälainen ääni ja jutut toisella on. Niistä pystyy päättelemään älykkyyttä ja persoonallisuutta. Miehenä ei kiinnosta pätkääkään minkälainen tuoksu naisella on. Eniten kiinnostaa kuinka urheilullinen vartalo naisella on.

Ääni tökkii todella harvoin. Nyt en muista kuin yhden Vilma 5v:n kuuloisen naisen, jonka kanssa puhuttiin ilma

"Joo. Me olemme eläimiä, ja se ominaisutuoksu vaikuttaa parinvalintaan paljon enemmän kuin mitä ihminen tiedostaa. Tietoinen mielemme väittää, että otin tämän kun oli kaunis kroppa ja fiksu tyyppi, mutta liskoaivot taustalla teki sen päätöksen ihan muilla perusteilla. Tietoinen mieli vaan oikeuttaa itselleen ne aivojen "alhaisempien" osien tekemät päätökset ja kuvittelee olevansa ohjissa."

Tähän uskon myös. Harmi, etteivät ne liskoaivot aina takaa parasta kumppania elämän ajaksi. Tai sitten toiset vaan ohittavat ne liskoaivot ja preferoivat muita seikkoja ohi tän luonnollisen valinnan. Tarkoitan näitä, jotka sarjadeittailee kymmenien ihmisten kanssa, eivätkä pysähdy kunnolla kenenkään kanssa.

Omalla kohdalla tärppäsi toisen kohdalla. Ensimmäinenkin olisi ollut ok, mutta nuoruus teki kai tepposet. Yhteyksissä olemme edelleen, mutta suhdetta ei tietty enää.

Vierailija
1426/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää nyt joku mun kanssa kahvilaan treffeille kun teitä kahvilassa viihtyviä, kumppania etsiviä sinkkunaisia on ilmeisesti niin paljon.

Täällä tuuleen huutelee 5-kymppinen eronnut mies, erikoistutkija ammatiltani. Minä käyn kahviloissa mielelläni ja maksan kyllä ilman muuta myös ne seuralaiseni virvokkeet. Itse asiassa melkein mikä tahansa treffiympäristö 30 km säteellä käy, mutta seksiä minulta on turha vonkaa ekoilla treffeillä. 

Mutta tuota juupas-eipäs-vänkäystä ei kyllä enää jaksaisi lukea lisää. 

Voisin lähteäkin jos vastaan tulisit, mutta maksaisin kyllä itse omat kahvini. Jos kemiaa ei olekaan niin ei jää hyvää fiilistä jos toinen on maksanut. Jos kemiaa on niin sitten saat maksaa myöhemmin kyllä jos haluat. 

Mä en vois koskaan antaa toisen maksaa ensitreffeillä. Olis rodella vaivaannuttavaa. Jos tapaamisia tulis useampia, sitten niistä maksamisista voi vuorotella. 

Ystävien kanssa tarjotaan puolin ja toisin. Se tuo hyvän mielen ja loppupeleissä mennee suunnillen tasan. Mut aina, jos toinen on ollut rahallisesti heikompi, hälle kustannan, eikä niitä erikseen lasketa.

Vierailija
1427/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos esikarsii videopuheluilla kumppaniehdokkaita, niin silloin ei tule yhtään turhaa tapaamista.

Eli ulkonäkö on se esikarsinta. Juttelu toissijainen"

Vaikka kuinka yrittäisi sen kieltää, teot puhuvat puolestaan.

No, voi olla (pakko kai se on uskoa, kun palstalla jotku miehet näin sanoo), että joillekin miehille se ulkonäkö on se juttu. Et kun se on riittävä, ei niin väliä, mitä suusta päästää. Onneksi on myös niitä miehiä, joita kiinnostaa naisen jutut myös. 

Naisille usein on niin, että miehen ulkonäkö kiinnostaa, kun kokonaisuus on paketissa. Siinä tavat, puheet ja käytös yleensä on iso osa sitä pakettia. 

Kukaan normi ei halua viettää aikaansa ääliön kanssa, vaikka olis mikä Momoa.

Ei se niin mene. Vaan että kun ulkonäkö on riittävä, niin sitten vasta kiinnostaa tutustua paremmin. Sitten seuraavaksi katsotaan luonne, käytös, tavat, puheet, yms. Ääliöt, alkoholistit, elämämkoululaiset, kiukuttelijat ja ikävät ihmiset putoavat sitten viimeistään tässä kohtaa, vaikka ulkonäköseula olisikin läpäistä.

Näin ainakin itse teen, mutta myönnän komeana miehenä että vaatimustasoni voi olla normaalia kovempi.

Vierailija
1428/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä. Teen joka päivä valintoja joissa rahalla on merkitystä. Esim ostan maistuvaa ja terveellistä ruokaa ja vietän aikaa viehättävässä miljöössä jossa saa hyvää kahvia. Jos sinä et halua rahaa mihinkään käyttää niin leipäjono on sinulle oikea osoite etsiä kumppania. Siellä ei rahaa tarvi käyttää."

Melko aggressiivinen kirjoitustyyli.

Joku hyvin toimeentuleva nauttii ylemmyydestään. Tuo leipäjono oli vähän isku vyön alle, jättäisin tällaiset ilkeydet ensi kerralla pois. Täysin tarpeeton sivallus.

hyvintoimeentuleva mutta empaattinen

No joo, ymmärsin, että hän viittaa pihiin ihmiseen, ei köyhään sinänsä. Tää pihiys kun on ollut tässä vähän teemana.

Eri

Vierailija
1429/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä videopuhelussa oikeasti muuta saa karsittua kuin ulkonäköä? Eihän siinä yhtään saa kuvaa millainen ihminen on oikeassa maailmassa. 

Ei saakaan, mutta kun se ulkonäkö on ensimmäinen asia, jonka suhteen tehdään go/no go decision. Vasta kun se karsintaraja on ylitetty, voidaan harkita lähempää tutustumista.

Lisäksi saa selville minkälainen ääni ja jutut toisella on. Niistä pystyy päättelemään älykkyyttä ja persoonallisuutta. Miehenä ei kiinnosta pätkääkään minkälainen tuoksu naisella on. Eniten kiinnostaa kuinka urheilullinen vartalo naisella on.

Tutkitusti naisilla on tarkempi hajuaisti, eli veikkaisin että tästäkin syystä naiset miettivät enemmän toisen/ kumppanin ominaistuoksu/ hygie

Totta muuten! Vauvoistani haistoin mm. sen, ovatko tulossa kipeiksi. Tästä oli välillä jopa kinaa lasten isän kanssa. Mut ikinä se hajuaisti ei tässä pettänyt.

Vierailija
1430/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Itse en edes suostuisi mihinkään videopuheluun. Mies voi vaikka nauhoittaa sen ja seuraavaksi se pyörii jossain y-laudalla. Kiitos ei, en kaipaa mitään viesti- ja puheluseuraa muutenkaan vaan ihan oikeaa tapaamista. Jos ei tuon vertaa jaksa vaivautua, annetaan olla. Next! 

Sinähän oletkin kermapeba. Sinä varmaan pyrkisit treffaamaan pelkästään vain jotain osakemiljonäärejä?

Sori nyt vaan, mut naiset on jopa tehneet itsemurhia kun heistä on salaa kuvattuja videoita nettiin ladattu... Sitten siellä on ollut lauma ihmisiä niille videoille lällättämässä ja yhteystietoja kaivettu. Ja elämä mennyt häiriköinnin sietämiseksi.

Miehille tällaista ei juuri tapahdu niin vaikeaa varmasti ymmärtää. Mutta tuo on aivan oikea juttu jota tapahtuu. Miksi ottaa riskiä? 

Ei tulisi mieleenkään nauhoittaa puheluita. Tarkoitus on vain saada lisää informaatiota ennen tapaamista, ja samalla tutustua jonkin verran jo etukäteen ennen tapaamista. Niinkin voi käydä ettei joku halua laittaa omia kuvia julkiseen profiiliin, ettei esimerkiksi naapuri tai työkaveri näe niitä sattumalta. Silloin profiili voi mennä hylkyyn sen perusteella, mutta videopuhelussa paljastuisikin helmi.

Vierailija
1431/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen, joka Tinderissä kirjoittaa muutaman lauseen ja haluaa sopia heti tapaamisen, pitää treffaamisesta eikä edes pyri välttämään turhia tapaamisia. Tuolla tavalla kun treffaa, tulee valtava määrä epäsopivia kumppaniehdokkaita tavattua.

Nainen, joka haluaa treffit pian etsii parisuhdetta ja haluaa olla tehokas eikä haaskata aikaa viikko kaupalla netissä chattaamiseen. Kun tapaa toisen niin tietää kannattaako siihen ihmiseen panostaa enempää aikaa vai laittaa uutta matoa koukkuun. 

Se on kaikkein nopein tapa löytää mielenkiintoinen ihminen jonka kanssa haluaa jatkaa tapailua. Tietysti profiilin perusteella karsitaan ensin suurin osa

Onneksi Ei kaikkia miellytä sama ulkonäkö. "Kauneus on katsojan silmässä."

Vierailija
1432/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla näköjään voi mustan muuttaa valkoiseksi sanomalla, että naiset tarjoavat miehille kahvin useammin kuin toisin päin.

Kävin paljon treffeillä sinkkuna ollessani, myös kahviloissa. Vuosien aikana yksi ainoa nainen tarjosi reippaasti kahvin minulle. Muistan sen vieläkin elävästi. Kaikki muut naiset heittäytyivät aina avuttomiksi.

Minä luulen että tässä on kyse siitä, että ihmiset elävät aika erilaisissa kulttuureissa jopa Suomen sisällä, riippuen asuinpaikasta, koulutuksesta ja jossain määrin myös tulotasosta. Ja sitten myös päädytään treffeille sen oman mukavuusalueen ihmisten kanssa.

Maanviljelijä elää aivan erilaisessa kulttuurissa kuin joku joka on vaikkapa tehnyt töitä useammassa eri maassa jossain suurlähetystöissä.

Arvelisin, että nuissa mainitsemissani ääripäissä on se mies joka yleisemmin tarjoaa, mutta jossain Helsingin korkeakoulupiireissä nainen on jopa todennäköisempi tarjoaja. 

Vierailija
1433/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastaisin niin, kun en ajattele siten? Ensitreffeillä molemmat maksaa omansa. Selkeä peli. Miksi naisen tulisi maksaa, jos miehenkään ei pidä?

Vierailija
1434/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koko tarjoamiskeskustelu on ihan naurettava. Puhutaan kuitenkin jostain kympeistä tai ravintola illallisella muutamasta satasesta, ihan triviaalia.

Aina kun olen ollut treffeillä, se on minä joka maksan, riippumatta siitä ollaanko tuttuja tai ei, tai kumpi on kutsunut. Minä maksan, koska haluan niin.

M42

Vierailija
1435/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä nähnyt yhtään kiukkuista vastausta tuohon, enkä myöskään sitä että se kiva ele olisi juuri se tarjoaminen. Kivoja eleitä on monenlaisia eikä rajoitu sellaisiin joista pitää maksaa. Oven avaaminen esim on kaunis ele eikä maksa yhtään mitään. Joku pieni kohteliaisuus myös on ilmainen ja kiva ele. Täällä ei kukaan kai myöskään ole mieheltä tarjoamista odottanut vaan useasti sanottu että kahvilassa on luonnollista maksaa omansa. Tuskin sinne edes juuri yhtä aikaa mennään vaan toinen todennäköisesti on jo pöydässä oman kahvinsa k

"Tuo ei selitä sitä, miksi on yleistä, että mies tekee juuri sen kivaan eleen että tarjoaa, mutta naiselta sen tekeminen on äärimmäisen harvinaista. Ovenkin auki pitäminen on enemmän miehen vastuulla."

Kuinka usein mies tekee sen kivan eleen ensitreffeillä? Onko se pakotettu näin tekemään? Eikös nämä ole ihan tapauskohtaisia. 

Ketjussa joku nainen kertoi tarjonneensa useamman kerran miehille. Hänet siitä haukuttiin. 

Useinkin avaan oven miehille myös (sukupuolineutraalia itselle tällainen toiminta). Näissä tapauksissa usein miehet hämmentyvät ja kiittelevät, tosin näin tekee moni nainenkin. Yleisesti perinteiset kohteliaisuudet eivät ole normeja. 

Vierailija
1436/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pelkää määrätietoisia naisia. Jos nainen menee kahvilaan, ottaa heti tilanteen haltuun, ohjaa miehen myyntitiskille ja sanoo "ota mitä haluat, minä maksan" ja sitten näyttää miehelle pöydän, minne mennään istumaan, mies ei ihan oikeasti tykkää siitä. Miehelle iskee heti pelko, että tuollainenko se on sitten parisuhteessakin.

Vierailija
1437/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin lähteäkin jos vastaan tulisit, mutta maksaisin kyllä itse omat kahvini. Jos kemiaa ei olekaan niin ei jää hyvää fiilistä jos toinen on maksanut. Jos kemiaa on niin sitten saat maksaa myöhemmin kyllä jos haluat. 

Mä en vois koskaan antaa toisen maksaa ensitreffeillä. Olis rodella vaivaannuttavaa. Jos tapaamisia tulis useampia, sitten niistä maksamisista voi vuorotella. 

Ystävien kanssa tarjotaan puolin ja toisin. Se tuo hyvän mielen ja loppupeleissä mennee suunnillen tasan. Mut aina, jos toinen on ollut rahallisesti heikompi, hälle kustannan, eikä niitä erikseen lasketa.

Hyvien kavereiden kanssa tarjoamiset tosiaan menee aika tasan, minulle on normaalia että joku porukassa aina nappaa koko laskun oli mitä oli, seuraavalla kerralla joku toinen. Ja maksajaksi pääseminen on mukavaa, yleensä kun siihen rooliin on useampi halukas. 

Vierailija
1438/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis mitä kivoja eleitä naiset yleensä tekevät miehille kahvilatreffeillä?

Siitä voi kertoa lähinnä miehet, mitkä he kokevat kivoiksi eleiksi. Naiset ovat kertoneet puolestaan, mitkä miesten eleistä he kokevat kivoiksi. 

Vierailija
1439/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Itse en edes suostuisi mihinkään videopuheluun. Mies voi vaikka nauhoittaa sen ja seuraavaksi se pyörii jossain y-laudalla. Kiitos ei, en kaipaa mitään viesti- ja puheluseuraa muutenkaan vaan ihan oikeaa tapaamista. Jos ei tuon vertaa jaksa vaivautua, annetaan olla. Next! 

Sinähän oletkin kermapeba. Sinä varmaan pyrkisit treffaamaan pelkästään vain jotain osakemiljonäärejä?

Mistä kukaan tietää kenenkään omistuksista ensitreffeillä? Ellei se treffattava siitä itse kerro?

Vierailija
1440/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Sori nyt vaan, mut naiset on jopa tehneet itsemurhia kun heistä on salaa kuvattuja videoita nettiin ladattu... Sitten siellä on ollut lauma ihmisiä niille videoille lällättämässä ja yhteystietoja kaivettu. Ja elämä mennyt häiriköinnin sietämiseksi.

Miehille tällaista ei juuri tapahdu niin vaikeaa varmasti ymmärtää. Mutta tuo on aivan oikea juttu jota tapahtuu. Miksi ottaa riskiä? 

Tämähän se on. Naisille tapahtunut kaikenlaista paskaa. Ovat joutuneet muuttamaan, vaihtamaan kaikki yhteystiedot salaisiksi ym. Puhumattakaan seksuaalisesta häirinnästä. Vaikka miehillä ei tällaisia kokemuksia yleisesti ole, kaikki miehetkin tietävät, että tällaista tapahtuu. 

Sitten ketjuissa haukutaan naisia, jotka haluavat varmistaa, ettei tällaisia kokemuksi tule ollenkaan/enää. Kuulostaa lähinnä misogynistien hapatukselta.