Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?

Vierailija
07.08.2025 |

Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?

Kommentit (2349)

Vierailija
1441/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos esikarsii videopuheluilla kumppaniehdokkaita, niin silloin ei tule yhtään turhaa tapaamista.

Eli ulkonäkö on se esikarsinta. Juttelu toissijainen"

Vaikka kuinka yrittäisi sen kieltää, teot puhuvat puolestaan.

No, voi olla (pakko kai se on uskoa, kun palstalla jotku miehet näin sanoo), että joillekin miehille se ulkonäkö on se juttu. Et kun se on riittävä, ei niin väliä, mitä suusta päästää. Onneksi on myös niitä miehiä, joita kiinnostaa naisen jutut myös. 

Naisille usein on niin, että miehen ulkonäkö kiinnostaa, kun kokonaisuus on paketissa. Siinä tavat, puheet ja käytös yleensä on iso osa sitä pakettia. 

Kukaan normi ei halua viettää aikaansa ääliön kanssa, vaikka olis mikä Momoa.

Ei se niin mene. Vaan että kun ulkonäkö on riittävä, niin sitten vasta kiinnostaa tutustua paremmin. Sitten seuraavaksi katsotaan luonne, käytös, tavat, puheet, yms. Ääliöt, alkoholistit, elämämkoululaiset, kiukuttelijat ja ikävät ihmiset putoavat sitten viimeistään tässä kohtaa, vaikka ulkonäköseula olisikin läpäistä.

Näin ainakin itse teen, mutta myönnän komeana miehenä että vaatimustasoni voi olla normaalia kovempi.

Minä, (harvinaisen kaunis nainen) olisin kyllä valmis treffeille aivan ilman mitään muuta tietoa ulkonäöstä kuin että ihminen on suhteellisen normaali ja hygienia on kunnossa. Pituus yli 160 ja alle 185, olen itse 170cm. Olenkin kavereiden järjestämillä sokkotreffeillä aikoinani käynyt. 

Olen aina mennyt älykkyys ja huumori edellä ja yksikään ihastukseni ei ole ollut mitenkään erityisen perinteisesti komea tai edes hyvännäköinen. 

Jos jotain yhteistä ulkonäköä pitäisi entisistä ihastuksista löytää niin kaikki ovat olleet hieman ylipainoisia nörttejä, mutta ei nuo mitään erityisiä vaatimuksia ole. Kaikilla näistä ihastuksista on ollut iloinen ja koko kasvojen kokoinen hymy ja hyvät hampaat. Eli ehkä se hymy on minun juttuni sitten...

Vierailija
1442/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään nauhoittaa puheluita. Tarkoitus on vain saada lisää informaatiota ennen tapaamista, ja samalla tutustua jonkin verran jo etukäteen ennen tapaamista. Niinkin voi käydä ettei joku halua laittaa omia kuvia julkiseen profiiliin, ettei esimerkiksi naapuri tai työkaveri näe niitä sattumalta. Silloin profiili voi mennä hylkyyn sen perusteella, mutta videopuhelussa paljastuisikin helmi.

Vaikka sinä et, niin voitko vannoa joka ikisen muun miehen puolesta että hekään ei niin tekisi? 

Sehän tässä on pointtina. Ennen kuin toista tuntee, ei voi tietää tuollaisia. Siellä videolla, kotona tai metsäpolulla ei tavata ihmisiä joita ei tunneta, varsinkaan jos on nainen... Tosin miehenkään ei tuollaisiin paikkoihin kannata tuntemattomien kanssa lähteä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa outoja ja kiukkuisia vastauksia kysymykseen, että miksi naiset eivät tarjoa kahvia miehille, kun se on kerran niin pikkuraha mutta kuitenkin tosi kiva ele?

Miksi ei voi vastata ihan rehellisesti ja kiihtymättä, että on vain paljon kivempaa olla saaja kuin maksaja? 

Kyllä minä tarjoan miehille, mutta heidän pitää olla tuttuja minulle. Tuntemattomille en tarjoa.

Tässä keskustelussa on nyt kyse treffailusta ja nimenomaan ensitreffeistä. Miksi naiset alkavat puhua jostain kavereiden tapailuista?

Se on kerrottu erotuksena ensitreffeistä. Tiedoksi, ettei se tarjoaminen itsessään ole mikään iso juttu.

Vierailija
1444/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos esikarsii videopuheluilla kumppaniehdokkaita, niin silloin ei tule yhtään turhaa tapaamista.

No, voi olla (pakko kai se on uskoa, kun palstalla jotku miehet näin sanoo), että joillekin miehille se ulkonäkö on se juttu. Et kun se on riittävä, ei niin väliä, mitä suusta päästää. Onneksi on myös niitä miehiä, joita kiinnostaa naisen jutut myös. 

Naisille usein on niin, että miehen ulkonäkö kiinnostaa, kun kokonaisuus on paketissa. Siinä tavat, puheet ja käytös yleensä on iso osa sitä pakettia. 

Ei se niin mene. Va

"Ei se niin mene. Vaan että kun ulkonäkö on riittävä, niin sitten vasta kiinnostaa tutustua paremmin. Sitten seuraavaksi katsotaan luonne, käytös, tavat, puheet, yms. Ääliöt, alkoholistit, elämämkoululaiset, kiukuttelijat ja ikävät ihmiset putoavat sitten viimeistään tässä kohtaa, vaikka ulkonäköseula olisikin läpäistä.

Näin ainakin itse teen, mutta myönnän komeana miehenä että vaatimustasoni voi olla normaalia kovempi."

Niin, paitsi naisilla usein (en voi puhua kaikista naisista, kun meitäkin on monenlaisia) miehen ääni ratkaisee. Tämä tarkoittaa siis ääntä ja miten sitä käyttää. Ulkonäön mieltää miellyttäväksi tai vastenmieliseksi sen mukaan, minkälainen mies paljastuu ulkonäön takaa. Tottakai joku ulkonäkö vaikuttaa myös alkutilanteessa, mutta kuten kirjoitin, senkään kriteerit eivät ole kaikille samat. 

Vierailija
1445/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka kantensa valitsee.

On paljon miehiä JA naisia, joille ajatus kahvikuppitreffeistä on kauhistus.

Pitää vaan löytää kaikista tarjolla olevista se itselle sopiva.

Jollekin ei kelpaa, jos on lapsia. Tai on työtön. Tai ylipainoinen. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Vierailija
1446/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mene. Va

Jatkan vielä edelliseen:

Aikoinaan kaverini kertoi parista komeasta miehestä, joita tapasi kuoron yhteydessä. Kuvaili heitä siis pitkiksi ja komeiksi. Kun sitten jossain nämä näin, ihmettelin hänen kuvaustaan. Meillä kaveripiirissä ei yleensäkään ihailla samojen tyyppien ulkonäköjä, eikä varsin edes luonteita. Meillä siis eri odotukset niille. 

Sinä komeana miehenä saat pitää ihan omat kriteeri naistesi suhteen. Tuskin ne ovat sen kovemmat, ovat vaan erilaiset,  kuin jollain toisella.

Vierailija
1447/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, paitsi naisilla usein (en voi puhua kaikista naisista, kun meitäkin on monenlaisia) miehen ääni ratkaisee. Tämä tarkoittaa siis ääntä ja miten sitä käyttää. Ulkonäön mieltää miellyttäväksi tai vastenmieliseksi sen mukaan, minkälainen mies paljastuu ulkonäön takaa. Tottakai joku ulkonäkö vaikuttaa myös alkutilanteessa, mutta kuten kirjoitin, senkään kriteerit eivät ole kaikille samat. 

Naisystävistäni joka ikinen on sitä mieltä, että kun ne kaikki muut palikat ovat paikallaan niin mies alkaa näyttää maailman komeimmalta. Vaikka siis tiedostaisivatkin että ei oikeastaan edes ole, ja osa jopa pitänyt miehiään hieman epäviehättävinä ulkonäön puolesta alunperin. 

Vierailija
1448/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koko tarjoamiskeskustelu on ihan naurettava. Puhutaan kuitenkin jostain kympeistä tai ravintola illallisella muutamasta satasesta, ihan triviaalia.

Aina kun olen ollut treffeillä, se on minä joka maksan, riippumatta siitä ollaanko tuttuja tai ei, tai kumpi on kutsunut. Minä maksan, koska haluan niin.

M42

Tämä on sinun valintasi ja tietenkin hienoa, että koet sen olevan ok. Mutta nykyään ei itsestään selvyys ja monet naiset eivät sitä myöskään  sellaisena pidä. Hassua tässä on se, että ketjussa on jokunen jantteri, joka kokee, että heitä pakotetaan kahviloihin ja vieläpä maksamaan deittinsä kahvit. Ja yämän oletuksen perusteella haukkuvat naisia.

Vierailija
1449/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet pelkää määrätietoisia naisia. Jos nainen menee kahvilaan, ottaa heti tilanteen haltuun, ohjaa miehen myyntitiskille ja sanoo "ota mitä haluat, minä maksan" ja sitten näyttää miehelle pöydän, minne mennään istumaan, mies ei ihan oikeasti tykkää siitä. Miehelle iskee heti pelko, että tuollainenko se on sitten parisuhteessakin.

Niin, kaikki miehet eivät halua tällaista naista tapailla. Kokevat, että roolit ovat väärinpäin. Toivottavasti nämä odotukset puolin ja toisin selviävät ennen ensimmäistä tapaamista.

Vierailija
1450/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä videopuhelussa oikeasti muuta saa karsittua kuin ulkonäköä? Eihän siinä yhtään saa kuvaa millainen ihminen on oikeassa maailmassa. 

Naisen miellyttävä ääni omaan makuun on ainakin minulle suuri plussa.

Vierailija
1451/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies, jolla ei ole rahaa laittaa edes kahvikuppiin, odottaa voivansa saada parisuhteen? Kun siinä suhteessa pitäisi olla myös ihan normaalia elämistä. Että käydään eri paikoissa, vietetään arkea ja juhlaa. Useimmat naiset haluavat kosiskeluvaiheessa käydä viihteellä, elokuvissa, ravintolassa syömässä, nauttimassa elämästä. Alkaahan avioliittokin yleensä häämatkalla, jossa ollaan arjen yläpuolella. 

Miksi kaikki pyörii aina ja ikuisesti rahan ympärillä...

Miten sinä nouset arjen yläpuolelle ilman rahaa?

Naiset eivät siihen pysty.

Naiselle on olemassa kaksi moodia: arki, ja ostetut mukavuudet. Mikä tahansa tekeminen joka ei maksa mitään, on arkea.

Jos mies rakentaa omin käsin naiselle kesämajan ja kerää kukkia kedolta, ei se ole nousemista arjen yläpuolelle. Koska se ei maksa mitään. Mutta jos mies vuokraa Glamping Luxury Camping Oy:ltä kesämajan ja ostaa kukat kukkakaupasta, sillä on arvoa. Mitä enemmän palvelu maksaa, sitä korkeammalle arjen yläpuolelle nainen kokee nousevansa.

Vierailija
1452/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan normi ei halua viettää aikaansa ääliön kanssa, vaikka olis mikä

Olen aina mennyt älykkyys ja huumori edellä ja yksikään ihastukseni ei ole ollut mitenkään erityisen perinteisesti komea tai edes hyvännäköinen. 

Jos jotain yhteistä ulkonäköä pitäisi entisistä ihastuksista löytää niin kaikki ovat olleet hieman ylipainoisia nörttejä, mutta ei nuo mitään erityisiä vaatimuksia ole. Kaikilla näistä ihastuksista on ollut iloinen ja koko kasvojen kokoinen hymy ja hyvät hampaat. Eli ehkä se hymy on minun juttuni sitten...

Nuorena ihannemiehen ulkonäkö oli vaaleat vähän pitkät hiukset, siniset silmät, sellainen farkkuhaalari tyyppi kitaran kanssa. Ensi ihastus oli tummatukkainen ja ruskeasilmäinen, eka vakava poikaystävä myös. Kas kummaa, ette ikinä arvaa mieheni ulkonäköä. Siinä vaiheessa vain annoin periksi. Joku muu kuin ulkonäkö siis ratkaisi. Suomalaisia ovat kaikki. Joskus vaan kannattaa ottaa riski ja astua omien ihanteiden ulkopuolelle.

Vierailija
1453/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet pelkää määrätietoisia naisia. Jos nainen menee kahvilaan, ottaa heti tilanteen haltuun, ohjaa miehen myyntitiskille ja sanoo "ota mitä haluat, minä maksan" ja sitten näyttää miehelle pöydän, minne mennään istumaan, mies ei ihan oikeasti tykkää siitä. Miehelle iskee heti pelko, että tuollainenko se on sitten parisuhteessakin.

Niin, kaikki miehet eivät halua tällaista naista tapailla. Kokevat, että roolit ovat väärinpäin. Toivottavasti nämä odotukset puolin ja toisin selviävät ennen ensimmäistä tapaamista.

Minä esimerkiksi. Olin yhden johtajana työskentelevän naisen kanssa pari kertaa treffeillä ja minusta hänessä ei ollut mitään naisellista tai minuun vetoavaa.

Itse olen enemmän arvokonservatiivinen koti-uskonto-isänmaa-tyyppi, diplomi-insinööri & ekonomi, töissä johtoryhmän jäsen, reservin majuri ym. Minuun vetoaa enemmän Sari Sairaanhoitaja kuin Päivi Päällikkö.

Vierailija
1454/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on melko paksua.

Jos joku asia on sellainen jossa naiset pvat miehiä konservatiivisempia, niin se on sukupuoliroolit romantiikassa ja seksissä. Tuollaisista määrätietoisista naisista tykkääviä miehiä on vaikka kuinka. Ongelma on siinä, että määrätietoinen nainen haluaa miehen joka on vielä määrätietoisempi verrattuna naiseen, ja sitten sparrataan miehen kanssa "josta onvastusta". Mutta juuri ne perinteisen maskuliiniset miehet haluavat perinteisen feminiinisen naisen, ei sparrikaveria.

Tunnen parikin tuollaista naista. Ovat ikisinkkuja, koska antavat pakit faneilleen ja yrittävät juuri niitä miehiä joita eivät saa.

Seksissähän tutkitusti 20-30% miehistä toivoo naisen vievän, kun taas naisista 1-3% haluaa viedä.

Vierailija
1455/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisystävistäni joka ikinen on sitä mieltä, että kun ne kaikki muut palikat ovat paikallaan niin mies alkaa näyttää maailman komeimmalta. Vaikka siis tiedostaisivatkin että ei oikeastaan edes ole, ja osa jopa pitänyt miehiään hieman epäviehättävinä ulkonäön puolesta alunperin. 

Näin just. Harva edes haluaa sen kaikkien muiden mielestä komean, kun siinäkin saattaa olla riskitekijöitä. Jos mies on kovin itsetietoinen omasta komeudestaan, se vie pisteitä luonteesta. Tai voi kehittyä vilkkusilmäksi...

Vierailija
1456/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä esimerkiksi. Olin yhden johtajana työskentelevän naisen kanssa pari kertaa treffeillä ja minusta hänessä ei ollut mitään naisellista tai minuun vetoavaa.

Itse olen enemmän arvokonservatiivinen koti-uskonto-isänmaa-tyyppi, diplomi-insinööri & ekonomi, töissä johto

Minä taas voisin pitää Päivi Päälliköstä. Mutta Päivi Päällikkö haluaa juuri sen Pekka Ylipäällikön, jotta sukupuoliroolit eivät kääntyisi "väärin päin". Ja Pekka Ylipäällikkö haluaa Sari Sairaanhoitajan.

Vierailija
1457/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä videopuhelussa oikeasti muuta saa karsittua kuin ulkonäköä? Eihän siinä yhtään saa kuvaa millainen ihminen on oikeassa maailmassa. 

Naisen miellyttävä ääni omaan makuun on ainakin minulle suuri plussa.

No minulla on monen mielestä todella hyvä puhelinääni. Olen aikoinaan ollut puhelinasiakaspalvelussa. Silti ei mikään muu minussa miellytä suurinta osaa miehistä parisuhdemielessä. Vaikka hauska olenkin😁

Vierailija
1458/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin just. Harva edes haluaa sen kaikkien mui

Naisten silmissä tutkitusti 80% miehistä on keskivertoa rumempia ja vain <1% komeita.

7/10 nainen kuvittelee katsoneensa ulkonäön ohi kun valitsee 7/10 miehen, eikä komeinta Tinder-matchia jolta ei tosiasiassa olisi koskaan saanut muuta kuin seksiä ilman sitoutumista

Vierailija
1459/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies, jolla ei ole rahaa laittaa edes kahvikuppiin, odottaa voivansa saada parisuhteen? Kun siinä suhteessa pitäisi olla myös ihan normaalia elämistä. Että käydään eri paikoissa, vietetään arkea ja juhlaa. Useimmat naiset haluavat kosiskeluvaiheessa käydä viihteellä, elokuvissa, ravintolassa syömässä, nauttimassa elämästä. Alkaahan avioliittokin yleensä häämatkalla, jossa ollaan arjen yläpuolella. 

Naiselle on olemassa kaksi moodia: arki, ja ostetut mukavuudet. Mikä tahansa tekeminen joka ei maksa mitään, on arkea.

Jos mies rakentaa omin käsin naiselle kesämajan ja k

Mitään kesämajaa ei saa rakennettua ilmaiseksi. Ja minne sen kerrostalossa asuva edes rakentaisi? Kesäkukat ei kestä maljakossa kuin yhden päivän.

Vierailija
1460/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies rakentaa omin käsin naiselle kesämajan ja k

Juujuu kylläkyllä kaikki naiset jne.