Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?
Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?
Kommentit (2349)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No toiset naiset tarjoavatkin."
Totta, ehkä yksi sadasta. Harmi, että reippaat, rohkeat ja oma-aloitteiset naiset ovat niin harvassa.
Harmi, että reippaat, rohkeat ja oma-aloitteiset miehet ovat niin harvassa. Jos tämä on naisilla miesten mielestä positiivinen asia niin miehethän ovat itse pähkähulluja kun eivät itse innokkaasti tätä valttia käytä.
Onko ymmärrettävä, että kun nämä kahvit miehelle tarjoavat naiset ovat reippaita, rohkeita ja oma-aloitteisia, niin kahvit vastaanottavalta mieheltä nämä ominaisuudet puuttuvat? Miten tämä on muuten ymmärrettävä. Mies on silloin saamaton, arka ja aloitteeton. Tosi hyvää miesmatskua.
"Mies on silloin saamaton, arka ja aloitteeton. Tosi hyvää miesmatskua."
Jotenkin outoa, että jos sanon samaa naisista, sitä on todella vaikea uskoa ja hyväksyä. Kuitenkin näitä naisia näki kasapäin kun treffailin.
Miksi nainen haluaisi treffeillä vaikuttaa miehekkäältä? Minä haluan että se mies on se miehekäs, en voisi haluta miestä joka saa minut tuntemaan itseni miehekkääksi, ja hän itse vaikuttaisi naiselliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille kysymys: haluatteko siis naisystävän vai yhdet kävelytreffit ja halvimmat mahdolliset kahvit IKEAssa?
Naisille kysymys: haluatteko siis miesystävän vai yhdet kahvilatreffit ja miehen tarjoavan siellä?
Kyllä voin haluta miesystävän kahvilassa tapaamani miehen kanssa. Jos hän reippaasti tarjoaa kahvit ilman avutonta vääntelyä ja muutenkin on miellyttävä ja meillä on yhteisiä puheenaiheita jne. Tietenkin miehen täytyy viehättää minua ja olla myös yhteistä kemiaa.
Mitäpä jos sinä reippaasti tarjoaisit kahvit? Taitaa olla liikaa reippautta vaadittu.
Mutta kun minä odotan sitä reippautta mieheltä, haluan reippaan ja hyvätapaisen miehen. Eikö ole mennyt jo perille. Olen kyllä jo valmiiksi reipas ja hyvätapainen nainen, en ole siis yhtään nyhverö tai pihi. Jos mies uskaltaisi ottaa riskin tarjota minulle ensitreffeillä niin saisi varmaan minin verroin takaisin jos jatkoa tulisi.
Minua harmittaisi jatkossa kun itse olisin monin eri tavoin huomaavainen miehelle, mutta mies aina miettisi ja laskelmoisi kannattaakohan nyt tai onko se nyt sen arvoist. Tai jopa ei tajuaisi huomaavaisuudsta yhään mitään. Melko oletettavaa on jos ei tajua olla huomaavainen ensimmäisillä treffeillä ei ole sitä jatkossakaan.
Kuten jo sanottukin, miehen kannattaisi, mutta eikun miksei se nainen...silloin nainen saisi jatkossa tehdä paljon muutakin miehen puolesta.
"Miksi nainen haluaisi treffeillä vaikuttaa miehekkäältä? Minä haluan että se mies on se miehekäs, en voisi haluta miestä joka saa minut tuntemaan itseni miehekkääksi, ja hän itse vaikuttaisi naiselliselta."
Kerrankin joku nainen myöntää, että on treffeillä avuton ja odottaa mieheltä palvelua.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi nainen haluaisi treffeillä vaikuttaa miehekkäältä? Minä haluan että se mies on se miehekäs, en voisi haluta miestä joka saa minut tuntemaan itseni miehekkääksi, ja hän itse vaikuttaisi naiselliselta."
Kerrankin joku nainen myöntää, että on treffeillä avuton ja odottaa mieheltä palvelua.
En odota mitään palvelua. Ja se ei ole avutonta että pitää miehekkäästä miehestä. Naiseus ei ole avuttomuutta. Osaan kahvin kyllä maksaa itsekin, maksan omia kahvejani joka päivä kahvilakäynneillä, ja yleensä treffeilläkin omani maksan.
En vain kykenisi kiihottumaan miehestä jota pitäisin naisellisena tai joka saisi minut tuntemaan miehekkääksi. Et itsekään varmaan haluaisi seksiä parrakkaan ja miehekkään naisen kanssa? Sama asia.
Minä haluan että treffeillä joko maksetaan itse omat tai sitten mies maksaa. Kumpikin käy.
Miten sitten oikein määrittelet treffeillä miehekkyyden ja naisellisuuden? Mitä tarkoitat, kun sanot, että haluat miehen olevan miehekäs treffeillä ja että itse saat olla naisellinen?
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten oikein määrittelet treffeillä miehekkyyden ja naisellisuuden? Mitä tarkoitat, kun sanot, että haluat miehen olevan miehekäs treffeillä ja että itse saat olla naisellinen?
Asiat, jotka näkee miehekkäänä tai naisellisena varmasti ovat erilaiset jokaisella ihmisellä. Minä kokisin itseni miehekkääksi jos tarjoaisin treffeillä, ja miehen naiselliseksi. Se olisi minulle täysin mahdoton yhtälö parisuhteen aloittamiseksi. Kuten todennäköisesti sinullekin miesmäinen nainen olisi, mitä nyt sitten sinä koetkaan miehekkääksi tai naiselliseksi.
Eikö "avuton vääntelehtijä" ole sitten ihan ymmärrettävä kuvaus miehen näkökulmasta naisesta, joka odottaa miehen hoitavan asiat, ml. maksaminen?
Yhteenveto: Menemällä vain kahviltareffeille miehen kanssa, joka haluaa ja kykenee tarjoamaan kahvikupin seuralaiselle, välttää seuraavat; jankkaajat, incelit, munattomat, sarjadeittailijat, vakavista ahdistuneisuushäiriöistä kärsivät, feminiiniset valittajat.
Tämä ketju oli hyödyllinen. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Eikö "avuton vääntelehtijä" ole sitten ihan ymmärrettävä kuvaus miehen näkökulmasta naisesta, joka odottaa miehen hoitavan asiat, ml. maksaminen?
Mitä avutonta siinä on jos haluaa toisen maksavan? Minusta avuttomalta kuulostaa se mies joka ei osaa sanoa että maksetaan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä avutonta siinä on jos haluaa toisen maksavan? Minusta avuttomalta kuulostaa se mies joka ei osaa sanoa että maksetaan erikseen.
Itsetkö sitten sanot miehelle, että maksa sinä?
Vierailija kirjoitti:
Yhteenveto: Menemällä vain kahviltareffeille miehen kanssa, joka haluaa ja kykenee tarjoamaan kahvikupin seuralaiselle, välttää seuraavat; jankkaajat, incelit, munattomat, sarjadeittailijat, vakavista ahdistuneisuushäiriöistä kärsivät, feminiiniset valittajat.
Mistä tiedät etukäteen tarjoaako mies?
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis halua olla miehekäs mies? Kyllähän yleensä monet naiset odottavat mieheltään pientä palvelua. Samoin on kiva antaa miehelle, vaikka joskus viedä voileipä ja olut/kahvi/tee kun mies katselee lempiurheilua. Pieni hemmottelu/palvelus on monille miehillekkin tärkeä. Parisuhteessa eräs liima ja läheisyyttä ylläpitävä voima on juuri huomaavaisuus toista kohtaan. Ne voivat olla hyvinkin pieniä asioita. Joskus voi ostaa kaupasta pyytämättä toisen lempisuklaata tai hieroa toistensa hartioita, ostaa hyvää viiniä ja juustoja viikonlopuksi, mitä nyt kenellekin on mieleistä.
Minä en puhuisi palvelusta vaan toisen arvostamisena ja pienet yllätykset ovat myös merkki, ettei ole liian suoraviivainen tai nuuka. On mielikuvitusta ja lämmin persoona. Muuten, naisena itselleni tulisi mieleen kovin laskelmoivasta miehestä, että hän ei ole lämmin persoona. Ehkä se kahvikupin laskelmointimies tökkii siksi.
Eiköhän kannata nyt tehdä miehet sellainen ylläri ja antaa naisen olla naisellinen ja miehen miehekäs ja tarjota reippaasti ne ensimmäiset kahvit? Aloittaa vaikka siitä. Osoittaa olevansa mukava ja lämmin mies. Ei tietenkään silloin saa fuulata jos todellisuudessa ei ole mukava ja lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät etukäteen tarjoaako mies?
En tiedä etukäteen, mutta selviää jo nopeasti ensimmäisillä (kahvila)treffeillä. Nyt, kun ymmärrän paremmin niitä ajatuksia, joita miehillä on liittyen kahvin tarjoamiseen, tiedän jatkossa varoa niitä, jotka eivät tarjoa. En ole aikaisemmin ymmärtänyt kiinnittää tähän riittävästi huomiota. Joten todella hyödyllinen ketju!
"Ihan aikuisten reaalimaailmassa rakkaus vaatii toimiakseen muutakin kuin kaksi ihmistä. Jos toisella ei ole varaa edes kahvikupposeen, se kertoo, että varaa ei ole mihinkään muuhunkaan. Köyhien ihmissuhteet harvoin kestävät, koska rahanpuute saa riitelemään typeristäkin asioista."
Ei sitä köyhillekään rahasta tule riitaa, jos suhde ja asenne rahaan ja sen käyttämiseen on samanlainen. Ei siitä silloin tarvitse riidellä, kun ollaan samaa mieltä asioista. Näin ainakin omassa elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis halua olla miehekäs mies? Kyllähän yleensä monet naiset odottavat mieheltään pientä palvelua. Samoin on kiva antaa miehelle, vaikka joskus viedä voileipä ja olut/kahvi/tee kun mies katselee lempiurheilua. Pieni hemmottelu/palvelus on monille miehillekkin tärkeä. Parisuhteessa eräs liima ja läheisyyttä ylläpitävä voima on juuri huomaavaisuus toista kohtaan. Ne voivat olla hyvinkin pieniä asioita. Joskus voi ostaa kaupasta pyytämättä toisen lempisuklaata tai hieroa toistensa hartioita, ostaa hyvää viiniä ja juustoja viikonlopuksi, mitä nyt k
Parisuhde on tietenkin aivan eri juttu kuin ensitreffit.
Minulle tuli paras ensivaikutelma naisesta, joka oli reipas ja oma-aloitteinen ja maksoi minun kahvini. Hänestä tuli heti erityinen tunne. Meille syntyikin sitten suhde. Kyllästyin pahasti niihin avuttomiin naisiin, jotka jo ensitreffeiltä lähtien odottivat miehen palvelua. Minua ei kiinnosta yhtään sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on tietenkin aivan eri juttu kuin ensitreffit.
Minulle tuli paras ensivaikutelma naisesta, joka oli reipas ja oma-aloitteinen ja maksoi minun kahvini. Hänestä tuli heti erityinen tunne. Meille syntyikin sitten suhde. Kyllästyin pahasti niihin avuttomiin naisiin, jotka jo ensitreffeiltä lähtien odottivat miehen palvelua. Minua ei kiinnosta yhtään sellainen.
Sinua tietysti ei ole mikään pakko kiinnostaa naiset jotka eivät sinulle tarjoa. Ja naisella on aivan yhtä suuri oikeus toivoa että mies tarjoaa. Se vain pitää hyväksyä että kaikki ihmiset eivät ole toisilleen sopivia.
Avutonta tuo kuitenkaan ei ole vaan oikeastaan päin vastoin, sehän nimenomaan kertoo siitä että ihminen tietää mitä haluaa.
Avuttomaksi haukkuminen myöskään ei oikein käy järkeen kun näissä skenaarioissa avuttomin tietysti on se, joka ei osaa pitää puoliaan ja uskalla toimia itselleen sopivalla tavalla. Sen sijaan alkaa välttää kahviloita kokonaan kun on niin tossukka ettei saa pidettyä puoliaan. Se on paljon avuttomampaa kuin se että haluaa katsoa miten mies tilanteessa toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis halua olla miehekäs mies? Kyllähän yleensä monet naiset odottavat mieheltään pientä palvelua. Samoin on kiva antaa miehelle, vaikka joskus viedä voileipä ja olut/kahvi/tee kun mies katselee lempiurheilua. Pieni hemmottelu/palvelus on monille miehillekkin tärkeä. Parisuhteessa eräs liima ja läheisyyttä ylläpitävä voima on juuri huomaavaisuus toista kohtaan. Ne voivat olla hyvinkin pieniä asioita. Joskus voi ostaa kaupasta pyytämättä toisen lempisuklaata tai hieroa toistensa hartioita, ostaa hy
Erinomainen esimerkki siitä, miten hyvänä karsintakeinona tämä kahvila/tarjoamis-asia toimii. Sinä löysit itsellesi sopivan. Vastaavasti me olisimme toivottaneet toisillemme kohteliaat heipat loppuelämäksi. Kaikille hyvä.
Vierailija kirjoitti:
"Ihan aikuisten reaalimaailmassa rakkaus vaatii toimiakseen muutakin kuin kaksi ihmistä. Jos toisella ei ole varaa edes kahvikupposeen, se kertoo, että varaa ei ole mihinkään muuhunkaan. Köyhien ihmissuhteet harvoin kestävät, koska rahanpuute saa riitelemään typeristäkin asioista."
Ei sitä köyhillekään rahasta tule riitaa, jos suhde ja asenne rahaan ja sen käyttämiseen on samanlainen. Ei siitä silloin tarvitse riidellä, kun ollaan samaa mieltä asioista. Näin ainakin omassa elämässäni.
Onhan se hieman hankalaa jos toinen käy päivittäin kahviloissa ja toisella ei koskaan ole varaa mihinkään. Jos toisella on vaikkapa 2000€ huvittelubudjetti kuussa ja toinen ei yhtä kahvia pysty itse maksamaan.
Kokisin tyhjätaskun kanssa seurustelemisen todella haastavaksi vaikka jotain kyllä pystyisin tarjoamaan. En kuitenkaan haluaisi karsia omaa budjettiani tuhansilla euroilla jotta toinen pysyisi mukana.
Minä suojaudun sinun kaltaisiltasi sillä, että menen treffeille vain maksullisiin paikkoihin!