Miksi kuulut kirkkoon ja maksat kirkollisveroa
Koetko saavasi mitään vastinetta jäsenmaksullesi?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Maksanhan minä puheluista sekä netistäkin, joten miksi en maksaisi suorasta yhteydestä yläkertaan?
Kirkon jäsenyys ei pelasta, ei vaikka kävisi kirkossa joka viikko !
Pelastava usko on:
Henk koht, uudestisyntynyt usko Raamatulliseen Jeesukseen, parannus, eläminen Jumalan tahdon mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroja maksetaan yleensä muiden hyväksi, sama koskee kirkollisveroja. Arvostan työtä, jota he tekevät köyhien ja syrjäytyneiden selkä lasten, nuorten ja vanhusten parissa. Se on merkittävää, mutta kirkko ei saa sillä itse kehuskella. Kun yhteiskunta pettää, kirkko on.
Tämä on yksi suuri valhe jonka kuulee tosi usein.
Todellisuudessa diakoniatyöhön käytetään vain noin 10 % kirkon budjetista. Tarkoittaa siis, että 90 % kaikesta siitä rahasta mitä ihmisiltä kerätään menee kaikkeen muuhuin kuin hyväntekeväisyyteen! Kun maksat 100 € kirkollisveroa niin kirkko antaa siitä 9 € hyväntekeväisyyteen ja pitää loput itse. Tälleen kärjistäen sanottuna.
Et oikein taida ymmärtää miten Kirkko toimii. Kirkko on itse se avun ja hoivan tuottaja. 100 % kirkon menoista on kustannuksia tästä toiminnasta. Henkilökunnan palkat, rakennukset, ostopalvelut, laitteet, ym. on kaikki näitä kustannuksia jotta ihmiset saavat apua. Henkistä ja maallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin yli 20 vuotta sitten. Siitä kun laskee sen 500 € vuodessa mitä kirkollisveroa olisi tullut maksettavaksi niin ei tarvitse miettiä onko kannattanut.
Hyvä tulot, kannattaa toki miettiä mihin sijoittaa :D
Ei minulla mitenkään valtavan suuret tulot ole. Keskimäärin kirkkoon kuuluvat maksaa noin 400 € vuodessa kirkollisveroa. Joku enemmän, joku vähemmän, mutta keskimäärin se on tuota suuruusluokkaa. Kyllä siitä vuosien saatossa syntyy isoja summia maksettavaa. Kannattaa jokaisen pysähtyä miettimään miten kirkollisveroa maksaa. Jos tuosta jäsenmaksusta tulisi lasku kotiin aina joka vuosi niin veikkaisin, että aika moni eroaisi kirkosta.
Miksi käännytät ihmisiä? Eikö Suomessa jokainen saa uskoa mihin haluaa? Ateistit tekevät enemmän käännytystyötä kuin jotkut jehovat (jotka eivät hekään ole kristittyjä). Mitä se on teiltä pois jos joku kuuluu kirkkoon? Ihmettelen kovasti, kuulostaa ihan joltain uskonnolta toi teidän toiminta. Antakaa ihmisten elää ja rauha maassa
Sehän ei ole mikään temppelvero kuin synagogalla ja budhalla hinduilla on. Se on EVANKELIUMINEN YHTEISKUNTA VERO YHTEINEN Jumalanpalvelus toiminta paikka ja hää paikka kuin hautajaiset. Jos nyt sattuu että suvussa on 300 elossa olevaa niin niitä ennen haudatut ja hääjuhlat kuin tulevat hautajaiset per suku . Kyllä siinä saa pappikin kahvia juoda jonkun kupillisen että tuhannet saa hoidettua häissä hautajaisissa. Huh. Työtähän se on. Hakaristi on hindujen eikä kristittyjen merkkinä joten voit hillitä vihaasi rasisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa itseni vuoksi vaan, että hädässä olevilla ja tukea tarvitsevilla ihmisillä olisi yksi taho minkä puoleen voi kääntyä. Perskokkareet eivät auta.
Ei se lihava suntio hädässä ole. Se raha, mikä kirkolla menee oikeasti ihmisten auttamiseen on kuin hyttysen pissa kastemaljassa.
Ei pidä paikkaansa. Tieto on helposti tarkistettavissa
Tarkistapa ja kerro tulokset meillekin.
https://domus.evl.fi:8443/ktwebscr/fileshow?doctype=3&docid=3008382&ver…
Budjettikirja, ole hyvä.
Sieltähän sinä sitten näppärästi tarkastat ja kerrot meillekin, eikös vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko kuuluu arvomaailmaani, kuulunut lähes 50v. Ja mieluusti maksan kirkollisveroa, koska usko antaa lohtua minulle ja niille, jotka sitä tarvitsevat, samoin diakoniatyö, erityisesti jotka tarvitsevat taloudellista apua, sekä lapsi ja nuorisotyö.
Luulen, ettei tämä maailma pyörisi, jos ei olisi eri uskontokuntia, koska he menevät sinne, missä apua tarvitaan, eikä kysytä, onko sinulla rahaa tai vakuutusta, vaan pyytteetömästi auttavat, oli kysymys viranomaisten kanssa tehdystä työstä, katastrofi tai onnettomuus. Jos kotini palaa, siellä ensimmäisenä olisi auttamassa SPR ja seurakunta ja tarjoamassa apua. Kirkko on auki tarvitseville 24/7.
Tästä syystä ylpeänä maksan kirkollisveroa ja osallistun hyväntekeväisyyteen, kuten SPR ja Lääkärit ilman rajoja.
Jos kotini palaa haluan ensimmäiseksi paikalle palokunnan enkä pastoria.
Sori, oletin ja luulin, sen jokaisen ymmärtävän, että palokunta soitetaan ensimmäiseksi. Luulisi sen jokaisen tajuavan.
Mutta sekään ei pyöri pelkästään viranomaisvoimin, vaan tarvitaan pyyteettömiä ja hyviä ihmisiä, jotka toimivat vapaapalonunnassa vapaaehtoisena, ilman palkkaa ja altistavat jopa oman henkensä. Lähes joka palopaikalle tulevat nämä arjen sankarit.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu enkä maksa.
Minulla ei ole aikomustakaan tukea kirkon suomalaisvihamielistä tointaa sekä pappien eltististä ökyelämää.
Hahaha, päivän vitsi! Taidat olla niitä, jotka maksavat ilomielin AY-liikkeen syötyöporsaille suojelurahaa joka ikisestä palkkakuitista, mutta näkee papiston ihan vaan periaatesyystä pahana.
Vertaappa huviksesi AY-pomojen palkkoja papin tai piispan palkkoihin ja sen jälkeen vaikka AY-pomojen kelolinnoja Lapissa seurakuntien leirikeskuksiin. Leirikeskuksissa tapahtuu lastenleirejä ym, mutta Lapin kelolinnat varattu vain pulskille AY-miehille ja demarivaikuttajille, jotka syövät sinkunkin pöydässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksanhan minä puheluista sekä netistäkin, joten miksi en maksaisi suorasta yhteydestä yläkertaan?
Kirkon jäsenyys ei pelasta, ei vaikka kävisi kirkossa joka viikko !
Pelastava usko on:
Henk koht, uudestisyntynyt usko Raamatulliseen Jeesukseen, parannus, eläminen Jumalan tahdon mukaisesti.
Mene nyt vammainen vaikka kasvimaalle ruokauhreja kasvattamaan jumalallesi.
Vierailija kirjoitti:
Te kiukuttelijat ette ole kristittyjä.
Te olette niitä fariseuksia ja markkinapellejä, joita Jeesus veteli ympäri korvia. Ensimmäisen kiven heittäjiä, ohikulkijoita jotka eivät auta lähimmäistä hädässä.
T. Kirkkoon kuulumaton ateisti, joka arvostaa puuseppä Jeesusta ja yrittää seurata hänen jäljissään
Et ole ateisti, jos uskot Jeesukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kirkkoon kuulumattomat on sitten uskomattoman tyhmiä. Eivät tajua ettei kysymys koskenut heitä. Mutta heillä onkin MINÄ-MINÄ ajattelu vallalla.
?
En kuulu Kirkkoon. Teen vapaaehtoistyötä seurakunnassa 1-4 päivänä viikossa. Keväällä vedin ison taideprojektin, johon osallistui 45 seurakuntalaista.
Mitäs epäitsekästä sinä ensimmäisen kiven heittäjä-synnitön olet tehnyt ja minä vuonna?
Kysymys oli "Miksi kuulut Kirkkoon ja maksat kirkollisvero?"
Mitä kohtaa et ymmärtänyt kysymyksestä?
Mitä kohtaa et ymmärtänyt vastauksestani? En maksa veroa, mutta annan työpanostani.
En ole käsi ojossa ottamassa kuten sinä
Minä en ole kerskunut täällä anteliaisuudellani enkä teollani. Toisin kuin sinä. Huomaa kyllä että et ole kristitty.
Ev.lut. kirkon yhteinen sijoitusvarallisuus ilman kirkon omia rakennuksia on noin 2,5 miljardia euroa. Kirkon eläkerahastolla on vajaan 2 miljardin sijoitusvarallisuus ja ev.lut. kirkolla reilu 500 miljoonan sijoitusvarallisuus.
Näille sitten pitää vielä maksaa lisää?
Vastaan menneisyyden itsenäni, en ollut vaan jotenkin ajatellut kuuluvani kirkkoon koska tämä päätös tehtiin enemmän tai vähemmän minun puolestani ennenkuin oli kapasiteettia näitä asioita miettiä ja en ollut nähnyt eroamista myöskään olennaisena toimenpiteenä.
Sitten hoksasin että sen 500-600 euroa vuodessa (en muista paljon tulot oli silloin) voisi käyttää paremminkin ja alkoi myös tuntua moraaliselta velvoitteelta vetää oma rahoitus kirkon kirstuista pois.
Eikä täällä olisi yhtäkään sossua ja turvataloa eikä koulua jos kristityt ei niitä olisi rakentanut . Vanhainkodit tosin maaseutujen vanhat talot on häpeäpilkku .
Kristitty kyllä hälyttää apuun hädän hetkellä ihan ensin Jeesuksen taivaasta sitten vasta muun.
Vierailija kirjoitti:
Ev.lut. kirkon yhteinen sijoitusvarallisuus ilman kirkon omia rakennuksia on noin 2,5 miljardia euroa. Kirkon eläkerahastolla on vajaan 2 miljardin sijoitusvarallisuus ja ev.lut. kirkolla reilu 500 miljoonan sijoitusvarallisuus.
Näille sitten pitää vielä maksaa lisää?
Maksathan veroa valtiollekin? Vai oletko vain saamapuolella?
Siksi koska en ole saanut aikaiseksi erota. Ehkä tänä vuonna saan aikaiseksi. Aion siirtyä vapaaseurakunnan asiakkaaksi, koska käyn lähinnä heidän tilaisuuksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kirkkoon kuulumattomat on sitten uskomattoman tyhmiä. Eivät tajua ettei kysymys koskenut heitä. Mutta heillä onkin MINÄ-MINÄ ajattelu vallalla.
Olen maksanut kirkollisveroa. Kunnes totesin, etten saa sille 500 € vuodessa lähes mitään vastinetta. En käy kirkossa, eikä uskonto näyttele merkittävää roolia minun elämässäni muutenkaan. Kuten ei valtaosalla tapakristityistä. En koe tarvitsevani tuollaista pöhöttynyttä organisaatiota yhtään mihinkään.
Mutta maksat kuitenkin ay-jäsenmaksua, vaikka saisit samat palvelut Loimaalta?
JEESUS VERO ON MEIDÄN RAHAA EIKÄ KUULU MUILLE jumalille tai uskonnoilla niillä on omat. Eikä he maksa mitään kirkolle. Missään. Eikä heidän kuuluu käydä kuin omien uskontojen tiloissa . Sitten kun kääntyvät voivat käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan menneisyyden itsenäni, en ollut vaan jotenkin ajatellut kuuluvani kirkkoon koska tämä päätös tehtiin enemmän tai vähemmän minun puolestani ennenkuin oli kapasiteettia näitä asioita miettiä ja en ollut nähnyt eroamista myöskään olennaisena toimenpiteenä.
Sitten hoksasin että sen 500-600 euroa vuodessa (en muista paljon tulot oli silloin) voisi käyttää paremminkin ja alkoi myös tuntua moraaliselta velvoitteelta vetää oma rahoitus kirkon kirstuista pois.
Miksi vastaat kun et kuulu kirkkoon etkä maksa veroa = sinulta ei kysytty? Ongelma luetun ymmärtämisessä?
Mitä kohtaa et ymmärtänyt vastauksestani? En maksa veroa, mutta annan työpanostani.
En ole käsi ojossa ottamassa kuten sinä vihaaja. Minä teen ilmaiseksi diakoniatyötä, koska voin.
Eroa toki, mutta oikeasta syystä: koska et ole kristitty.