Miksi kuulut kirkkoon ja maksat kirkollisveroa
Koetko saavasi mitään vastinetta jäsenmaksullesi?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Veroja maksetaan yleensä muiden hyväksi, sama koskee kirkollisveroja. Arvostan työtä, jota he tekevät köyhien ja syrjäytyneiden selkä lasten, nuorten ja vanhusten parissa. Se on merkittävää, mutta kirkko ei saa sillä itse kehuskella. Kun yhteiskunta pettää, kirkko on.
Tämä on yksi suuri valhe jonka kuulee tosi usein.
Todellisuudessa diakoniatyöhön käytetään vain noin 10 % kirkon budjetista. Tarkoittaa siis, että 90 % kaikesta siitä rahasta mitä ihmisiltä kerätään menee kaikkeen muuhuin kuin hyväntekeväisyyteen! Kun maksat 100 € kirkollisveroa niin kirkko antaa siitä 9 € hyväntekeväisyyteen ja pitää loput itse. Tälleen kärjistäen sanottuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kirkkoon kuulumattomat on sitten uskomattoman tyhmiä. Eivät tajua ettei kysymys koskenut heitä. Mutta heillä onkin MINÄ-MINÄ ajattelu vallalla.
?
En kuulu Kirkkoon. Teen vapaaehtoistyötä seurakunnassa 1-4 päivänä viikossa. Keväällä vedin ison taideprojektin, johon osallistui 45 seurakuntalaista.
Mitäs epäitsekästä sinä ensimmäisen kiven heittäjä-synnitön olet tehnyt ja minä vuonna?
Kukaan ei ole synnitön ja kaikki tekevät virheitä. Kiitos sinulle kun olet auttanut, työsi on tärkeää ja näille kirkollisveron vastustajille sanoisin, että työsi on rahassakin jo yli sen mitä kirkollisvero on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kirkkoon kuulumattomat on sitten uskomattoman tyhmiä. Eivät tajua ettei kysymys koskenut heitä. Mutta heillä onkin MINÄ-MINÄ ajattelu vallalla.
?
En kuulu Kirkkoon. Teen vapaaehtoistyötä seurakunnassa 1-4 päivänä viikossa. Keväällä vedin ison taideprojektin, johon osallistui 45 seurakuntalaista.
Mitäs epäitsekästä sinä ensimmäisen kiven heittäjä-synnitön olet tehnyt ja minä vuonna?
Kysymys oli "Miksi kuulut Kirkkoon ja maksat kirkollisvero?"
Mitä kohtaa et ymmärtänyt kysymyksestä?
Te kiukuttelijat ette ole kristittyjä.
Te olette niitä fariseuksia ja markkinapellejä, joita Jeesus veteli ympäri korvia. Ensimmäisen kiven heittäjiä, ohikulkijoita jotka eivät auta lähimmäistä hädässä.
T. Kirkkoon kuulumaton ateisti, joka arvostaa puuseppä Jeesusta ja yrittää seurata hänen jäljissään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroja maksetaan yleensä muiden hyväksi, sama koskee kirkollisveroja. Arvostan työtä, jota he tekevät köyhien ja syrjäytyneiden selkä lasten, nuorten ja vanhusten parissa. Se on merkittävää, mutta kirkko ei saa sillä itse kehuskella. Kun yhteiskunta pettää, kirkko on.
Todellisuudessa diakoniatyöhön käytetään vain noin 10 % kirkon budjetista. Tarkoittaa siis, että 90 % kaikesta siitä rahasta mitä ihmisiltä kerätään menee kaikkeen muuhuin kuin hyväntekeväisyyteen! Kun maksat 100 € kirkollisveroa niin kirkko antaa siitä 9 € hyväntekeväisyyteen ja pitää loput itse. Tälleen kärjistäen sanottuna.
Diakoniatyö onkin vain osa auttamista. Jos lasket kirkon tulot rahassa, tuo 10% on todella suuri rahamäärä. Ja tuo on summa, joka pitäisi hyvinvointivaltiota tulla valtiolta. Auttamista ovat myös lapsityö, perheneuvonta, vanhusten parissa tehtävä työ, keskusteluapua, auttavat puhelimet, papin päivystyskäynnit, nuorisotyö, päihdeongelmaisten auttaminen jne
Kuulun kirkkoon koska saan ja voin. En ole kerho- enkä kuppikuntaihminen mutta koen että tämä elinikäinen jäsenyys sopii mulle.
Nuorena vedin kumilangan kireälle, en kokenut "saavani" mitään mutta nyttemmin olen huomannut että se mitä joskus pidin nolona onkin aitoa lähimmäisenrakkautta. Saan paljon vastinetta seurakuntien tapahtumista.
Jumalanpalveluksiin osallistun useimmiten etänä, viikottain ainakin kerran. Ehtoolliselle yritän päästä kerran kuukaudessa.
On asioita joita on vaikea selittää, mulle usko on sellainen. Se vain on, minua ja epäilyksiäni vahvempi. Sen joko tietää ja ymmärtää tai sitten se jää mysteeriksi. Ja mysteerit on kiehtovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin yli 20 vuotta sitten. Siitä kun laskee sen 500 € vuodessa mitä kirkollisveroa olisi tullut maksettavaksi niin ei tarvitse miettiä onko kannattanut.
Hyvä tulot, kannattaa toki miettiä mihin sijoittaa :D
Ei minulla mitenkään valtavan suuret tulot ole. Keskimäärin kirkkoon kuuluvat maksaa noin 400 € vuodessa kirkollisveroa. Joku enemmän, joku vähemmän, mutta keskimäärin se on tuota suuruusluokkaa. Kyllä siitä vuosien saatossa syntyy isoja summia maksettavaa. Kannattaa jokaisen pysähtyä miettimään miten kirkollisveroa maksaa. Jos tuosta jäsenmaksusta tulisi lasku kotiin aina joka vuosi niin veikkaisin, että aika moni eroaisi kirkosta.
Erosin heti, kun perehdyin eräänä vuonna vähän tarkemmin tuohon veroerittelyyn. Maksoin silloin yli 1.300 euroa kirkollisveroa. Olen tähän päivään mennessä säästänyt yli 40.000 euroa, jotka ovat kiinni sijoituksissa.
Kirkko kuuluu arvomaailmaani, kuulunut lähes 50v. Ja mieluusti maksan kirkollisveroa, koska usko antaa lohtua minulle ja niille, jotka sitä tarvitsevat, samoin diakoniatyö, erityisesti jotka tarvitsevat taloudellista apua, sekä lapsi ja nuorisotyö.
Luulen, ettei tämä maailma pyörisi, jos ei olisi eri uskontokuntia, koska he menevät sinne, missä apua tarvitaan, eikä kysytä, onko sinulla rahaa tai vakuutusta, vaan pyytteetömästi auttavat, oli kysymys viranomaisten kanssa tehdystä työstä, katastrofi tai onnettomuus. Jos kotini palaa, siellä ensimmäisenä olisi auttamassa SPR ja seurakunta ja tarjoamassa apua. Kirkko on auki tarvitseville 24/7.
Tästä syystä ylpeänä maksan kirkollisveroa ja osallistun hyväntekeväisyyteen, kuten SPR ja Lääkärit ilman rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa itseni vuoksi vaan, että hädässä olevilla ja tukea tarvitsevilla ihmisillä olisi yksi taho minkä puoleen voi kääntyä. Perskokkareet eivät auta.
Ei se lihava suntio hädässä ole. Se raha, mikä kirkolla menee oikeasti ihmisten auttamiseen on kuin hyttysen pissa kastemaljassa.
Ei pidä paikkaansa. Tieto on helposti tarkistettavissa
Tarkistapa ja kerro tulokset meillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diakoniatyö onkin vain osa auttamista. Jos lasket kirkon tulot rahassa, tuo 10% on todella suuri rahamäärä. Ja tuo on summa, joka pitäisi hyvinvointivaltiota tulla valtiolta. Auttamista ovat myös lapsityö, perheneuvonta, vanhusten parissa tehtävä työ, keskusteluapua, auttavat puhelimet, papin päivystyskäynnit, nuorisotyö, päihdeongelmaisten auttaminen jne
Kaikki tuo auttaminen mitä luettelet sisältyy siihen kymmeneen prosenttiin. Se juuri on sitä hyväntekeväisyystyötä mitä kirkko tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattelitko että Kirkon työntekijöiden ja pitäisi ilmaiseksi ja taivasalla se diakoniatyö tehdä? Oletko orjuuden kannattaja ja muutenkin tyhmä?
Jokaisella auttamisorganisaatiolla on kuluja. Seinät on aika iso menoerä, mutta välttämättömät Suomen säissä.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko kuuluu arvomaailmaani, kuulunut lähes 50v. Ja mieluusti maksan kirkollisveroa, koska usko antaa lohtua minulle ja niille, jotka sitä tarvitsevat, samoin diakoniatyö, erityisesti jotka tarvitsevat taloudellista apua, sekä lapsi ja nuorisotyö.
Luulen, ettei tämä maailma pyörisi, jos ei olisi eri uskontokuntia, koska he menevät sinne, missä apua tarvitaan, eikä kysytä, onko sinulla rahaa tai vakuutusta, vaan pyytteetömästi auttavat, oli kysymys viranomaisten kanssa tehdystä työstä, katastrofi tai onnettomuus. Jos kotini palaa, siellä ensimmäisenä olisi auttamassa SPR ja seurakunta ja tarjoamassa apua. Kirkko on auki tarvitseville 24/7.
Tästä syystä ylpeänä maksan kirkollisveroa ja osallistun hyväntekeväisyyteen, kuten SPR ja Lääkärit ilman rajoja.
Jos kotini palaa haluan ensimmäiseksi paikalle palokunnan enkä pastoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin lapsena seurakunnan pyhäkoulussa, kerhoissa ja joissain tapahtumissa tai leireillä. Lapset saivat kasteen ja konfirmoitiin samoin kuin itseni aikoinaan. Ekaluokkalaiset siunattiin. Joitain sukulaisia on kastettu, vihitty ja haudattu lisäksi. Eipä tule muuten juuri kirkon palveluita käytettyä. Tietty kirkot on monesti hienoja rakennuksia, joita on kiva käydä lomamatkoilla katselemassa lähinnä ulkomailla.
Tavallinen työssäkäyvä maksaa kirkollisveroja kymmeniä tuhansia euroja elämänsä aikana. Kyllä siinä tulee yhtä kirkossa käyntiä kohti aika muhkea hintalappu. Jos tosiaan käy siellä häissä ja hautajaisissa, joskus jouluna.
"Maailman kallein kirjakerho"
Vähemmän kuitenkin kuin vaikka ammattiyhdistys pro:n jäsenmaksu...
Ei minulla mitään ammattiyhdistysliikettä vastaan ole, mu
Ammattiyhdistyksen jäsenyys ei ole yhtään sen enempää pakollista. Jokaisen kannattaa harkita onko se itselle sen arvoista. Kyllä ammattiyhdistykset on Suomessa paljon hyvää työntekijöiden eduksi saaneet aikaan. Ei niitäkään voi täysin tarpeettomiksi sanoa. Ihan samalla tavalla kuin Kirkko tekee paljon hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen luulet maksavat srk pienten lasten kerhot, koululaisten iltapäiväkerhot, nuorisotyön ja tilat, srk toiminta onnettomuus ja katastrofitilanteissa, keskusteluapu saattohoidossa, vanhusten kerhot jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Keskustelun käsite taitaa mennä sinulla sekaisin kuulustelun kanssa, aasinperse.
Et sinä mikään kristitty ole vaan saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa itseni vuoksi vaan, että hädässä olevilla ja tukea tarvitsevilla ihmisillä olisi yksi taho minkä puoleen voi kääntyä. Perskokkareet eivät auta.
Ei se lihava suntio hädässä ole. Se raha, mikä kirkolla menee oikeasti ihmisten auttamiseen on kuin hyttysen pissa kastemaljassa.
Ei pidä paikkaansa. Tieto on helposti tarkistettavissa
Tarkistapa ja kerro tulokset meillekin.
https://domus.evl.fi:8443/ktwebscr/fileshow?doctype=3&docid=3008382&ver…
Budjettikirja, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Keskustelun käsite taitaa mennä sinulla sekaisin kuulustelun kanssa, aasinperse.
Et sinä mikään kristitty ole vaan saatana.
Miksi osallistut aiheeseen joka ei kuulu sinulle? Mene pois pakana.
Hyvä tulot, kannattaa toki miettiä mihin sijoittaa :D