Miksi kuulut kirkkoon ja maksat kirkollisveroa
Koetko saavasi mitään vastinetta jäsenmaksullesi?
Kommentit (193)
Rahottakaa konservatiivisia seurakuntia! Älkääkä pirun pesiä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kirkkoon kuulumattomat on sitten uskomattoman tyhmiä. Eivät tajua ettei kysymys koskenut heitä. Mutta heillä onkin MINÄ-MINÄ ajattelu vallalla.
Olen maksanut kirkollisveroa. Kunnes totesin, etten saa sille 500 € vuodessa lähes mitään vastinetta. En käy kirkossa, eikä uskonto näyttele merkittävää roolia minun elämässäni muutenkaan. Kuten ei valtaosalla tapakristityistä. En koe tarvitsevani tuollaista pöhöttynyttä organisaatiota yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kirkkoon kuulumattomat on sitten uskomattoman tyhmiä. Eivät tajua ettei kysymys koskenut heitä. Mutta heillä onkin MINÄ-MINÄ ajattelu vallalla.
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut kirkollisveroa. Kunnes totesin, etten saa sille 500 € vuodessa lähes mitään vastinetta. En käy kirkossa, eikä uskonto näyttele merkittävää roolia minun elämässäni muutenkaan. Kuten ei valtaosalla tapakristityistä. En koe tarvitsevani tuollaista pöhöttynyttä organisaatiota yhtään mihinkään.
Vetoja maksetaan aina heikoimpien hyväksi
Ihan mielelläni maksan, että kirkot säilyvät eivätkä muutu moskeijoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin maksaa kirkollisveroa ehkäpä helluntaiseurakunnalle, ortodoksiseurakunnalle tai lestadiolaisille....
Tai sitten diakoniaan erikseen.
En halua rahoittaa syntiä.
saman ongelman kanssa painin. Onko hyvä jättää kirkko woketuksen ja joogan ja priden kynsiin vai itse osallistua harhaoppeihin ja synteihin, kuulumalla kirkkoon.
En allekirjoita oman piispani lausuntoja.
En kuulu, enkä maksa. Miksi taasen SINÄ väität täysin perättömiä minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et yrittänyt saada sitä vastinetta osallistumalla seurakunnan toimintaan?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin maksaa kirkollisveroa ehkäpä helluntaiseurakunnalle, ortodoksiseurakunnalle tai lestadiolaisille....
Tai sitten diakoniaan erikseen.
En halua rahoittaa syntiä.
Miksi et sitten liity ortodoksisen kirkon jäseneksi, kyllä hekin kirkollisveroa maksavat.
Saan hyvän mielen kun autan kirkollisverollani yhteisössäni vähävaraisia perheitä, lapsia, vanhuksia, yksinäisiä, kirkon lähimmäisavun ja diakoniatyön kautta. Olen itsekin ollut nuorena kirkon tukemassa toiminnassa, partiossa, NMKYssä, kesäleireillä, jne.
En maksa itseni vuoksi vaan, että hädässä olevilla ja tukea tarvitsevilla ihmisillä olisi yksi taho minkä puoleen voi kääntyä. Perskokkareet eivät auta.
Vierailija kirjoitti:
Rahottakaa konservatiivisia seurakuntia! Älkääkä pirun pesiä.
Ei oikeasti konservatiivisia seurakuntia ole. Nykyisin konservatiiviksi riittää, että ei pidä homoista, kaikki muu kyllä hyväksytään.
oli huolestuttava tutkimustulos kun kirkon työntekijät eivät pidä enää tärkeimpänä tehtävänä evankeliumin julistusta...
Eihän kantikseen enää sitä tunne. Heille on syötetty vain jotain uskontojen uhreja. Ai joo ei tosin islaminuskon tms, ainoastaan todellinen kristinusko on pahis mediassa tai hihhuli vähintään
Se, mitä maksan tänä vuonna kirkollisveroa, on maksettu tyttärelleni kesätyön palkkana.
Maksathan sinä vakuutusmaksujakin, vaikka toivot, että et koskaan joutuisi kerjäämään "omiasi pois" vakuutusyhtiöltä. Kokemuksesta voin todeta, että niiden firmojen kanssa täytyy tietää oikeutensa ja uskaltaa sanoa niistä myös ääneen, vaikka tilanteessa ei olisi mitään epäselvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu enkä maksa.
Minulla ei ole aikomustakaan tukea kirkon suomalaisvihamielistä tointaa sekä pappien eltististä ökyelämää.
Maksatko PS:n/KD:n jäsenmaksua, heikosti kirjoittava ja niukkaälyinen pikku fiilistelijä?
Vierailija kirjoitti:
En maksa itseni vuoksi vaan, että hädässä olevilla ja tukea tarvitsevilla ihmisillä olisi yksi taho minkä puoleen voi kääntyä. Perskokkareet eivät auta.
Ei se lihava suntio hädässä ole. Se raha, mikä kirkolla menee oikeasti ihmisten auttamiseen on kuin hyttysen pissa kastemaljassa.
Juu, lapset ovat käyneet seurakunnan kerhoissa ja käydään seurakunnan tapahtumissa silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lihava suntio hädässä ole. Se raha, mikä kirkolla menee oikeasti ihmisten auttamiseen on kuin hyttysen pissa kastemaljassa.
Ei pidä paikkaansa. Tieto on helposti tarkistettavissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
En kuulu Kirkkoon. Teen vapaaehtoistyötä seurakunnassa 1-4 päivänä viikossa. Keväällä vedin ison taideprojektin, johon osallistui 45 seurakuntalaista.
Mitäs epäitsekästä sinä ensimmäisen kiven heittäjä-synnitön olet tehnyt ja minä vuonna?
Kirkkoon kuulumattomat katsovat aina oikeudekseen arvostella kirkkoon kuuluvia, vaikka eivät edes tiedä mitä kaikkea seurakunta tekee. Kirkko on aina, hallitukset vaihtuvat