Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena sanon suoraan tämän eli yhteiskunta alistaa miehiä ja hyysää naisia

Vierailija
07.08.2025 |

Tämä ei ehkä ole se mielipide, jota odotetaan naiselta, mutta sanonpahan silti: nykyinen yhteiskunta kohtelee miehiä kuin toisen luokan kansalaisia, ja me naiset päästään aivan liian helpolla.

Miehiä vaaditaan kaikkea. Pitäisi olla pitkä, komea, menestynyt, hauska, itsevarma, kunnianhimoinen, tunteellinen muttei liikaa, maskuliininen muttei toksinen... lista on loputon. Yksikin "virhe", niin nainen pyyhkii oikealle seuraavaan. Naisilta ei vaadita mitään vastaavaa. Riittää että on nainen. 

Lisäksi miehiä syyllistetään ihan kaikesta: jos puhuu liikaa, on dominoiva. Jos ei puhu tarpeeksi, on kylmä ja etäinen. Jos tekee aloitetta, "häiritsee". Jos ei tee aloitetta, "ei ole kiinnostunut". Miten mies voi voittaa tällaisessa pelissä?

Ja katsokaa nyt miten systeemi kohtelee miehiä esimerkiksi avioeroissa, huoltajuuskiistoissa tai perheväkivaltatapauksissa. Nainen saa lähes automaattisesti sympatian, tuen ja oletuksen uhrin roolista kun mies taas joutuu todistamaan syyttömyytensä. Missä tasa-arvo? Miehet myös joutuvat armeijaan sukupuolensa takia, miksi armeija ei voisi olla myös miehille vapaaehtoinen? 

Niin, ja sitten vielä tämä "my body, my choice" -meininki. Koko lisääntymisoikeus on 100 % meidän naisen hallussa. Miehen oikeudet? Niitä ei ole. Jos nainen päättää pitää lapsen, mies on elatusvelvollinen vaikka ei olisi halunnut koko lasta. Jos nainen päättää abortin, miehellä ei ole sanaakaan sanottavana. 

Tätä kaikkea katsellessa voin sanoa rehellisesti, että en ihmettele, että miehet alkaa vetäytyä sivuun, eivätkä halua enää parisuhteita tai perhettä. Miehiä ei enää arvosteta vaan heitä vaaditaan, käytetään hyväksi ja sen jälkeen haukutaan, jos eivät enää jaksa pelata mukana.

Kommentit (408)

Vierailija
81/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olet nainen niin minä olen joulupukki. :D

Millä tapaa yhteiskunta vaatii miehiltä hauskuutta ja komeutta? Naurahdin tuolle ääneen.

Ja totta kai lisääntyminen on naisen hallussa kun se lapsi kasvaa naisen sisällä. Pilin päälle kumi niin lapsia ei tule, siinä on se miehen päätös.

Mene kasvamaan. Lue uudelleen ap:n hieno kirjoitus. On hirveää katsoa mihin nuoret naiset on aivopesty, Yle ja HS pääarkkitehteina. Minä reuhaan tästä ehkä liikaa, koska omat tyttöni eivät ole vaarassa! 

Kerrotko mihin nuoret naiset on sinusta aivopesty? Oma tytär täyttää ensi vuonna 18 ja en koe häntä mitenkään aivopestyn yhteiskunnan toimesta.

Arvasin tämän enkä tämän enempää vaivaa päätäni. Sen verran v

Eli tästä kauheasti aivopesusta sinulla ei ole mitään muuta kuin oma huuhaasi. 

Vierailija
82/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tapaa yhteiskunta vaatii miehiltä hauskuutta ja komeutta? Naurahdin tuolle ääneen.

Ja totta kai lisääntyminen on naisen hallussa kun se lapsi kasvaa naisen sisällä. Pilin päälle kumi niin lapsia ei tule, siinä on se miehen päätös.

Mene kasvamaan. Lue uudelleen ap:n hieno kirjoitus. On hirveää katsoa mihin nuoret naiset on aivopesty, Yle ja HS pääarkkitehteina. Minä reuhaan tästä ehkä liikaa, koska omat tyttöni eivät ole vaarassa! 

Kerrotko mihin nuoret naiset on sinusta aivopesty? Oma tytär täyttää ensi vuonna 18 ja en koe häntä mitenkään aivopestyn yhteiskunnan toimesta.

Nimenomaan ei ole aivopesty miesten palvelijaksi. Sekös äijiä sapettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on kotona ajettu tiskiräteiksi. Vaimojen määräämä tasavertaisuus ei ole kuin alistamista.

Sitten ei ole miehen ja naisen kohtaamiseen edes kaunista tapaa. Naiset syyttää ja mies alistuu. Härnäävät miehiä kaikella ja aiheuttavat mustasukkaisuutta.

Tässä nainen jo vanhempi ja seurannut aikakausia.

Siksipä jo tuhannet suomalaismiehet ovat etsineet itselleen naiselliset naiset vaimot Aasiasta.

Voi miten erinomainen idea.

Menepä sinne hakemaan niin palsta siistiytyisi normaalien ihmisten käyttöön.

Vierailija
84/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin naisille suurin uhka on se, että joku toinen nainen ajattelee tasa-arvoisesti ja haluaa myös miesten näkökulman esiin. Ei, sen täytyy olla mies! Ei yksinkertaisesti naisilla saa olla kuin yksi, sama, feministinen,itsekeskeinen, opportunistinen ääni. Muuten se on mies.

Vierailija
85/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kiinnostuin tulevasta miehestäni, koska hän sai minut nauramaan. Olisi ihan kauheaa olla parisuhteessa umpimielisen tosikon kanssa.

Hyvällä huumorintajulla on tullut kaadettua kymmeniä naisia.

No niin, siinäpä on hyvä ja ilmainen neuvo jokaiselle naisenpuutetta valittavalle palstamiehelle. Kun naisia saa noin helpolla mukaan, niin miksette toimi samoin?

Miehenpuutteessa eläviä palstanaisia tuo koskee enemmän. Ei miehet lähesty naisia, jotka haluavat tappaa katseellaan.

Yrmeän näköiset naiset ei halua miesten lähestymisiä. Lähestykää niitä, jotka hymyilevät ja katsovat silmiin. Voi tosin olla miehille li

Ei kaikessa tähdätä paritteluun kuten elukat, joku apinalaji nussuttaa joka oksalla kaikkea mikä on lämmin ja liikkuu. Ihminen laskeutui puusta ja tekee pikkasen muutakin mielenkiintoista elämässään. 

Vierailija
86/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin naisille suurin uhka on se, että joku toinen nainen ajattelee tasa-arvoisesti ja haluaa myös miesten näkökulman esiin. Ei, sen täytyy olla mies! Ei yksinkertaisesti naisilla saa olla kuin yksi, sama, feministinen,itsekeskeinen, opportunistinen ääni. Muuten se on mies.

Ajattelee tasa-arvoisesti? :D

Että miesten täytyy saada hosua ympäri kyliä pilit heiluen ja jättää seksituotokset naisten hoidettavaksi ja maksettavaksi?

Herää nyt.

Vierailija
87/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ei ole aivopesty miesten palvelijaksi. Sekös äijiä sapett

Sitten muutos on tapahtunut jo viime vuosituhannella, koska omassa ikäluokassa eli 70-luvulla syntyneissä oli itsestään selvyys, että asioita naisen kanssa tehdään yhdessä. Voi toki olla mahdollista, että oma kaveriporukka koostui vain tosi fiksuista yksilöistä mutta kotityöt ja lastenhoitaminen on ollut ihan arkea.

Vierailija
88/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama. Mutta teinitytöt voivat äärettömän huonosti nykyään, ovat vihaisempia ja mielenterveysongelmaisempia kuin koskaan. Sitä tämä kulttuuri on tehnyt. Pelkkää tuhoa. 

Nuoret on helppo kohde, kun ovat vaikutukselle alttiita. 

Jos sinun nuoresi on selvinnyt ilman harmeja, onnea! Voit olla ylimielinen ja sulkea silmäsi ja vähätellä asiaa, mutta 70 % tytöistä raportoi kaikenlaisia oireita. Se on aivan liikaa.

Vierailija
89/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikessa tähdätä paritteluun kuten elukat, joku apinalaji nussuttaa joka oksalla kaikkea mikä on lämmin ja liikkuu. Ihminen laskeutui puusta ja tekee pikkasen muutakin mielenkiintoista elämässään. 

Ai, minä luulin että lähestymisen tarkoitus on päästä juttusille eikä alkaa panna heti siinä samassa paikassa. Ei ihme, jos valtaosa naisista näyttää yrmyiltä, julkisella paikalla paneminen ei kovin montaa kiinnosta.

Vierailija
90/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että miesten täytyy saada hosua ympäri kyliä pilit heiluen ja jättää seksituotokset naisten hoidettavaksi ja maksettavaksi?

Herää nyt.

Kukaan ei ole tuollaista sanonut

Vierailija
91/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ei ole a

Muutos on tosiaan tapahtunut jo aikaa sitten. Ero nykyhetkeen on se, että ennen ne jotka jäivät paitsi pitivät turpansa kiinni vanhempiensa ullakkohuoneissa. Nyt kaiken maailman pikkukikkelit pääsevät lussuttamaan naisenpuuteharmiaan someen ja keskustelupalstoille.

Vierailija
92/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää nyt.

Aloituksesta:

Niin, ja sitten vielä tämä "my body, my choice" -meininki. Koko lisääntymisoikeus on 100 % meidän naisen hallussa. Miehen oikeudet? Niitä ei ole. Jos nainen päättää pitää lapsen, mies on elatusvelvollinen vaikka ei olisi halunnut koko lasta. Jos nainen päättää abortin, miehellä ei ole sanaakaan sanottavana. 

Vierailija
93/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama. Mutta teinitytöt voivat äärettömän h

Mutta miten perustelet sen että kyse on aivopesusta?

Vierailija
94/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin uutisen jossa mies kuvannut salaa joukkuekaveriaan kun ovat harrastaneet seksiä, ilman naisen lupaa. Levittänyt videon kaikille kavereilleen. Ei mitään sanktiota, jatkaa treenaamista edelleen. Nainen lopetti uransa. 

tosi reilua.

Vierailija
95/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää nyt.

Aloituksesta:

Niin, ja sitten vielä tämä "my body, my choice" -meininki. Koko lisääntymisoikeus on 100 % meidän naisen hallussa. Miehen oikeudet? Niitä ei ole. J

Edelleen: EI TUOSSA SANOTA MITÄ VÄITIT. 

Vierailija
96/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kiteytti asian hyvin!

Mihin tämä ilmiö johtaa? Se johtaa nykytilanteeseen, jossa 2 kantista tekee keskimäärin yhden lapsen. Eli kantisten väkimäärä puolittuu sukupolvessa.

Vastaava ilmiö ja kehityskulku on mm. japanissa. Eli kyseessä on ihan yleismaailmallinen ilmiö.

So?

Ihmisiä on tällä pallolla jo aivan liikaa.

Vierailija
97/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu

Vierailija
98/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää nyt.

Aloituksesta:

Niin, ja sitten vielä tämä "my body, my choice" -meininki. Koko lisääntymisoikeus on 100 % meidä

Mitä siinä sitten sanotaan?

Vierailija
99/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin tämän enkä tämän enempää vaivaa päätäni. Sen verran vielä että on toki lapsia, tyttöjä ja poikia joilla on koti jossa kasvatetaan, rakastetaan ja hoivataan. Nämä lapset suorastaan loistavat ja tulevat esiin jo julkisissa, junissa ja busseissa. Onneksi😊

Täh? Olenko missannut jotain kun en ole huomannut näitä loistavia lapsia missään liikennevälineissä? Pimeässäkö ne loistaa? 

Vierailija
100/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama. Mutta teinitytöt voivat äärettömän h

Hyppäät johtopäätökseen, että ongelmien syy olisi jokin aivopesu, HS, YLE tai kulttuuri. Ehkä syytät jotain myyttistä feminismiäkin ongelmista. Ensinnäkin onko ongelmat lisääntyneet vai onko ilmoituskynnys viety niin alas, että tavallinen arki onkin ongelma? Miten moni lähtee elämään täysin virheellisillä oletuksilla, että esim. sosiaalisessa mediassa nähdyt kuvaukset ihmisten elämästä ovat vain kiiltokuvaa? Sitten se oma arki kaupassakäymisineen, siivoamisineen jne. onkin kovin ankeaa ja kurjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan