Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisena sanon suoraan tämän eli yhteiskunta alistaa miehiä ja hyysää naisia

Vierailija
07.08.2025 |

Tämä ei ehkä ole se mielipide, jota odotetaan naiselta, mutta sanonpahan silti: nykyinen yhteiskunta kohtelee miehiä kuin toisen luokan kansalaisia, ja me naiset päästään aivan liian helpolla.

Miehiä vaaditaan kaikkea. Pitäisi olla pitkä, komea, menestynyt, hauska, itsevarma, kunnianhimoinen, tunteellinen muttei liikaa, maskuliininen muttei toksinen... lista on loputon. Yksikin "virhe", niin nainen pyyhkii oikealle seuraavaan. Naisilta ei vaadita mitään vastaavaa. Riittää että on nainen. 

Lisäksi miehiä syyllistetään ihan kaikesta: jos puhuu liikaa, on dominoiva. Jos ei puhu tarpeeksi, on kylmä ja etäinen. Jos tekee aloitetta, "häiritsee". Jos ei tee aloitetta, "ei ole kiinnostunut". Miten mies voi voittaa tällaisessa pelissä?

Ja katsokaa nyt miten systeemi kohtelee miehiä esimerkiksi avioeroissa, huoltajuuskiistoissa tai perheväkivaltatapauksissa. Nainen saa lähes automaattisesti sympatian, tuen ja oletuksen uhrin roolista kun mies taas joutuu todistamaan syyttömyytensä. Missä tasa-arvo? Miehet myös joutuvat armeijaan sukupuolensa takia, miksi armeija ei voisi olla myös miehille vapaaehtoinen? 

Niin, ja sitten vielä tämä "my body, my choice" -meininki. Koko lisääntymisoikeus on 100 % meidän naisen hallussa. Miehen oikeudet? Niitä ei ole. Jos nainen päättää pitää lapsen, mies on elatusvelvollinen vaikka ei olisi halunnut koko lasta. Jos nainen päättää abortin, miehellä ei ole sanaakaan sanottavana. 

Tätä kaikkea katsellessa voin sanoa rehellisesti, että en ihmettele, että miehet alkaa vetäytyä sivuun, eivätkä halua enää parisuhteita tai perhettä. Miehiä ei enää arvosteta vaan heitä vaaditaan, käytetään hyväksi ja sen jälkeen haukutaan, jos eivät enää jaksa pelata mukana.

Kommentit (408)

Vierailija
221/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se naisella niin paljon helpompaa. Ei tarvitse kuin olla kaunis, pysyä ikuisesti nuorena, luopua kaikista omista toiveistaan ja unelmistaan palvellakseen miestä, elättää perhe, hoitaa yksin lapset ja koti ja molempien vanhemmat, levittää jalat aina vaadittaessa, olla nipottamatta jokaisesta nyrkiniskusta ja pitää suunsa kiinni. 

Ei mikään ihme, että miehet haluavat olla naisia. 

Vierailija
222/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin peruskoulussa pojat eivät pärjää enää keskimäärin niin hyvin kuin tytöt. Jos vielä kaksi sukupolvea sitten pojat pärjäsivät, miksi eivät enää? Koulua on muutettu tyttöjä suosivaksi. On myös tutkittu, että jo varhaiskasvatuksessa tytöt saavat enemmän huomiota henkilökunnalta. 

Tämähän ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Kaikki muutokset mitä koulujärjestelmässä on tehty kautta linjan on tähdätty niin että poikien koulunkäyntiä helpotettaisiin. Oppisisältöihin on lisätty toiminnallisuutta, on kehitelty ilmiö- sun muita uudenlaisia oppimistapoja, jatko-opintovalintoja on muutettu niin että niissä painottuvat poikien perinteisesti suosimat oppiaineet ja niin edelleen. Ja se yksi kympin poika saa ihan taatusti enemmän huomiota ja kannustusta kuin kymmenen kympin tyttöä. Kenen syy on, että tytöt edelleen pärjäävät paremmin? Se, että pojat pärjäsivät paremmin kaksi sukupolvea sitten, liittyy varmaankin kuriin. Tytöiltä vaaditaan jo lapsesta asti niin paljon enemmän itsesäätelyä, että heitä ei samalla tavalla tarvitse kurittaa. Kukaan ei varmasti halua karttakeppejä ja nurkassa seisottamista takaisin, mutta on ihan turha syyttää tyttöjä siitä että pojat eivät pysty säätelemään toimintaansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokseenkin samaa mieltä. Itsekin nainen, keski-ikäinen ja äiti. 

Ensinnäkin peruskoulussa pojat eivät pärjää enää keskimäärin niin hyvin kuin tytöt. Jos vielä kaksi sukupolvea sitten pojat pärjäsivät, miksi eivät enää? Koulua on muutettu tyttöjä suosivaksi. On myös tutkittu, että jo varhaiskasvatuksessa tytöt saavat enemmän huomiota henkilökunnalta. 

Seksuaalinen ahdistelu: Seksuaalista ahdistelusta oli Aamulehdessä juttu jokunen päivä sitten. Käsittämättömän, että listasta oli jätetty pois vaatetus. Olen itse joutunut toistuvasti itsensäpaljastelijan kohteeksi. Kyseinen henkilö oli keski-ikäinen mies. Tällaiseksi miellämme itsensäpaljastelijan. Nykyään asia taitaa kuitenkin olla niin, että naiset näyttävät kehoaan edestä, takaa ja sivulta joka paikas

Pitääkö siis pojan lähtökohtasesti olla mielummin pahoinpitelyn uhri ku tytön 😂

Vierailija
224/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on se nykymiehellä karu kohtalo. Itse kun pitää omista valinnoistaan vastuu ottaa. Omat lapsetkin pitää hoitaa ja elättää. Ai niin ja armeija käydä. Ei ole helppoa ei.

Ennen se oli varmasti miesten elämä yhtä juhlaa paiskia töitä vuoden ympäri puusavotoissa ja tehtaissa nuoresta pojasta asti niukalla ravinnolla. Lapsiakin saattoi olla 10 ruokittavana ja vaimo kuollut synnytykseen. 

Mulla on tällä hetkellä rahaa ja hyvä työ, mutta ei naista. Vaihtaisin tämän kaiken tuonkaltaiseen elämään, jos samalla muijan saisi.

Tää just todistaa sen kuinka etuoikeutettuja nykymiehet on. 

Vierailija
225/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on se nykymiehellä karu kohtalo. Itse kun pitää omista valinnoistaan vastuu ottaa. Omat lapsetkin pitää hoitaa ja elättää. Ai niin ja armeija käydä. Ei ole helppoa ei.

Ennen se oli varmasti miesten elämä yhtä juhlaa paiskia töitä vuoden ympäri puusavotoissa ja tehtaissa nuoresta pojasta asti niukalla ravinnolla. Lapsiakin saattoi olla 10 ruokittavana ja vaimo kuollut synnytykseen. 

Mulla on tällä hetkellä rahaa ja hyvä työ, mutta ei naista. Vaihtaisin tämän kaiken tuonkaltaiseen elämään, jos samalla muijan saisi.

Ai onko toisen sukupuolen seura ihan yliarvostettua

Vierailija
226/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 57-vuotias nainen. Vielä ei ole yhtään hyysätty, enkä jaksa uskoa että tässä elämässä sellaista tulee tapahtumaankaan.

Sä oletkin jo vanha kurppa. Tämä muutos koskee enemmänkin nykyistä parikymppisten sukupolvea.

Olipa kauniisti sanottu arvokkaalle vanhemmalle rouvalle. 😊😇

Arvostuksesi suorastaan huokuu sanoissasi.

Miksi kukaan nuori nainen tällaisia haluaisi, kun tietää, mitä hänestäkin ajattelevat kun ikää tulee 🙄 Keep talking, boys. Kertokaa tasan tarkkaan, mitä naisista ajattelette, ja ihmetelkää sitten kun ei naisia kiinnosta.

Vierailija
227/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et oikeasti vaihtaisi. Se elämä johon ehkä vaihtaisit olisi joku 80- tai 90-luvun elämä. Ja ne ajat näin miehenä eläneen voin kertoa että silloinkaan niitä naisia ei vain tipahdellut miesten syliin. Kyllä se piti ihan itse aktiivisesti hankkia vaikka miten olisi o

Mä väestöliiton tutkimuksista et vuonna 1990 18-24-vuotiailla miehillä oli enemmän seksikumppaneita ku nykyään. en keksi muuta selitystä ku et Tinder hypergamisoinu.

Vierailija
228/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena sanon suoraan, että ap on imbesilli.

Ja ikäsi? Olet juuri niitä reppanoita joita media vetää fantsuun huisin kivaan elämään.

Oletko sinä terve? Et.

Sinä olet retardi. Et osaa kirjoittaa.

Vierailija
229/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalinen ahdistelu: Seksuaalista ahdistelusta oli Aamulehdessä juttu jokunen päivä sitten. Käsittämättömän, että listasta oli jätetty pois vaatetus. Olen itse joutunut toistuvasti itsensäpaljastelijan kohteeksi. Kyseinen henkilö oli keski-ikäinen mies. Tällaiseksi miellämme itsensäpaljastelijan. Nykyään asia taitaa kuitenkin olla niin, että naiset näytt

Et taida olla penaalin terävin kynä...

Millä logiikalla se, että poika lyö poikaa, on tytön vika?

Vierailija
230/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalinen ahdistelu: Seksuaalista ahdistelusta oli Aamulehdessä juttu jokunen päivä sitten. Käsittämättömän, että listasta oli jätetty pois vaatetus. Olen itse joutunut toistuvasti itsensäpaljastelijan kohteeksi. Kyseinen henkilö oli keski-ikäinen mies. Tällaiseksi miellämme itsensäpaljastelijan. Nykyään

Ei sen pojankaan vika oo jota lyödään

Vierailija
231/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et oikeasti vaihtaisi. Se elämä johon ehkä vaihtaisit olisi joku 80- tai 90-luvun elämä. Ja ne ajat näin miehenä eläneen voin kertoa että silloinkaan niitä naisia ei vain tipahdellut miesten syliin. Kyllä se piti

Uuh. Siitä runosta jäikin uupumaan Tinder😆

Mistä on pienet palstaincelit tehty?

Feminismistä, asevelvelvollisuudesta, käenpoikasista, julkisesta sektorista, body counteista, läskifobiasta ja Tinderistä. 

Niistä on pienet palstaincelit tehty.

Vierailija
232/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on että yksikään nainen ei haluaisi olla mies tässä yhteiskunnassa, täälläkin sen huomaa kuinka pihalla naiset ovat nykyajan miesten paineista ja odotuksista! 

Se on vain nainen nainen nainen jota hehkutetaan ja tuputetaan.

Mitä sinulta odotetaan? Kuka odottaa? Miten se ilmenee?

Miksi oletat hänen sukupuolen? Et voi tietää. Minä naisena vastaan. Jokainen, yleensä jo lapsi, tietää, että miesten odotetaan suojelevan tätä maata henkensä ja terveytensä uhalla.

Se näkyy mm. sukupuoleen perustuvana asevelvollisuutena, mutta myös monilla raskailla, vaarallisilla aloilla, jonne ei ole mitään hinkua tai intoa saada mitään naiskiintiöitä tms. Kiintiöt halutaan vaan pörssiyhtiöihin tms.

Myös odotetaan ja oletetaan miesten sietävän väkivaltaa itsee

Kyllä 30 vuotta sitten suoritin pakollisen asevelvollisuuden. Sen enempää minulta ei ole minusta odotettu tai vaadittu. Mahdollinen sotatilanne ei ole elämäni aikana vaikuttanut asrkeeni mitenkään. Kukaan ei ole odottanut minun sitävän väkivaltaa ja minusta jokaisen väkivallan uhriksi joutuvan sukupuolestaan riippumatta tulisi tehdä rikosilmoitus. Se mitä näet elokuvissa jne. ei ole mikään elämänohje vaan tarkoitettu vihteeksi. Naiskiintiöitä ei taida missään kuitenkaan olla, joten en ymmärrä miksi kiintiöt olisi jokin ongelma tässä hetkessä. 

Vierailija
233/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka kehität sellaisen vanhanaikaisen asenteen, että miehenkin kuuluu huolehtia perheestään ja tuoda siihen parisuhteeseen jotain, ja olet valmis kantamaan vastuun lapsistasi, niin naisia on jonoksi asti!

Sen olen tehnyt tähänkin asti! Mutta viimeisimmällä kerralla nainen sanoi suoraan, että en ole tarpeeksi jännä, ja ghostasi. Olen siis nuorempaa sukupolvea, joten vanhemman sukupolven opit eivät suoraan päde.

Vierailija
234/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi muijan haluaisit? 

Vierailija
235/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on että yksikään nainen ei haluaisi olla mies tässä yhteiskunnassa, täälläkin sen huomaa kuinka pihalla naiset ovat nykyajan miesten paineista ja odotuksista! 

Se on vain nainen nainen nainen jota hehkutetaan ja tuputetaan.

Mitä sinulta odotetaan? Kuka odottaa? Miten se ilmenee?

Miksi oletat hänen sukupuolen? Et voi tietää. Minä naisena vastaan. Jokainen, yleensä jo lapsi, tietää, että miesten odotetaan suojelevan tätä maata henkensä ja terveytensä uhalla.

Se näkyy mm. sukupuoleen perustuvana asevelvollisuutena, mutta myös monilla raskailla, vaarallisilla aloilla, jonne ei ole mitään hinkua tai intoa saada mitään naiskiintiöitä tms. Kiintiöt halutaan vaan pörssiyhtiöihin tms.

Myös odoteta

On pörssiyhtiöis

Vierailija
236/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai onko toisen sukupuolen seura ihan yliarvostettua

No joillekin se tuntuu olevan suorastaan pakkomielle. :)

Eikä ole vaikea arvata, millaista "seuraa" kaipaat.

Vierailija
237/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 57-vuotias nainen. Vielä ei ole yhtään hyysätty, enkä jaksa uskoa että tässä elämässä sellaista tulee tapahtumaankaan.

Sä oletkin jo vanha kurppa. Tämä muutos koskee enemmänkin nykyistä parikymppisten sukupolvea.

On mullakin muutama vanhempi rouva seksiseurana, koska ovat helpompia, mutta suhteeseen halutaan parikymppinen.

Vierailija
238/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et oikeasti vaihtaisi. Se elämä johon ehkä vaihtaisit olisi joku 80- tai 90-luvun elämä. Ja ne ajat näin miehenä eläneen voin kertoa että silloinkaan niitä naisia ei vain tipahdellut miesten syliin. Kyllä se piti

Koska kyseessä lienee kyselytutkimuksen tulokset, niin miten uskottavia vastaukset ovat? Onko ylipäänsä asenne seksiin muuttunut esim. seksitautien pelossa ettei haetakaan enää suurta määrää kumppaneita?  

Vierailija
239/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan nuori nainen tällaisia haluaisi, kun tietää, mitä hänestäkin ajattelevat kun ikää tulee 🙄 Keep talking, boys. Kertokaa tasan tarkkaan, mitä naisista ajattelette, ja ihmetelkää sitten kun ei naisia kiinnosta.

Sinäpä sen sanoit. Jos iän myötä miehiltä katoaa sellainen perus kunnioitus toista ihmistä kohtaan (vai oliko sitä alunperinkään?), niin ei kiitos sellaista seuraa minun elämääni.

Vierailija
240/408 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et oikeasti vaihtaisi. Se elämä johon ehkä vaihtaisit olisi joku 80- tai 90-luvun elämä. Ja ne ajat näin miehenä eläneen voin kertoa että silloinkaan niitä naisi

En usko et 1990 on valeheltu enemmän ku 2015.

Ku 1990 sillä Mirkulla ei oo ollu Tinderissä 99 salimakea niin sille on kelvannu tavallisempiki mies kasuaaliin seksiin.