Naisena sanon suoraan tämän eli yhteiskunta alistaa miehiä ja hyysää naisia
Tämä ei ehkä ole se mielipide, jota odotetaan naiselta, mutta sanonpahan silti: nykyinen yhteiskunta kohtelee miehiä kuin toisen luokan kansalaisia, ja me naiset päästään aivan liian helpolla.
Miehiä vaaditaan kaikkea. Pitäisi olla pitkä, komea, menestynyt, hauska, itsevarma, kunnianhimoinen, tunteellinen muttei liikaa, maskuliininen muttei toksinen... lista on loputon. Yksikin "virhe", niin nainen pyyhkii oikealle seuraavaan. Naisilta ei vaadita mitään vastaavaa. Riittää että on nainen.
Lisäksi miehiä syyllistetään ihan kaikesta: jos puhuu liikaa, on dominoiva. Jos ei puhu tarpeeksi, on kylmä ja etäinen. Jos tekee aloitetta, "häiritsee". Jos ei tee aloitetta, "ei ole kiinnostunut". Miten mies voi voittaa tällaisessa pelissä?
Ja katsokaa nyt miten systeemi kohtelee miehiä esimerkiksi avioeroissa, huoltajuuskiistoissa tai perheväkivaltatapauksissa. Nainen saa lähes automaattisesti sympatian, tuen ja oletuksen uhrin roolista kun mies taas joutuu todistamaan syyttömyytensä. Missä tasa-arvo? Miehet myös joutuvat armeijaan sukupuolensa takia, miksi armeija ei voisi olla myös miehille vapaaehtoinen?
Niin, ja sitten vielä tämä "my body, my choice" -meininki. Koko lisääntymisoikeus on 100 % meidän naisen hallussa. Miehen oikeudet? Niitä ei ole. Jos nainen päättää pitää lapsen, mies on elatusvelvollinen vaikka ei olisi halunnut koko lasta. Jos nainen päättää abortin, miehellä ei ole sanaakaan sanottavana.
Tätä kaikkea katsellessa voin sanoa rehellisesti, että en ihmettele, että miehet alkaa vetäytyä sivuun, eivätkä halua enää parisuhteita tai perhettä. Miehiä ei enää arvosteta vaan heitä vaaditaan, käytetään hyväksi ja sen jälkeen haukutaan, jos eivät enää jaksa pelata mukana.
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on että yksikään nainen ei haluaisi olla mies tässä yhteiskunnassa, täälläkin sen huomaa kuinka pihalla naiset ovat nykyajan miesten paineista ja odotuksista!
Se on vain nainen nainen nainen jota hehkutetaan ja tuputetaan.
Mitä sinulta odotetaan? Kuka odottaa? Miten se ilmenee?
Miksi oletat hänen sukupuolen? Et voi tietää. Minä naisena vastaan. Jokainen, yleensä jo lapsi, tietää, että miesten odotetaan suojelevan tätä maata henkensä ja terveytensä uhalla.
<
Ja mun työsopimusta ei jatkettu, koska olin viimeisilläni raskaana. Töitä olis kyllä ollut yllin kyllin tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssiyhtiöiden kiintiöistä
Ja ei, en tietenkään opeta, että miehiä saa lyödä? Eikö mun kanta ole tullut selväksi??
Päinvastoin, aina kun törmään viihdemaailmassa esimerkkiin (ja niitä on muuten paljon!) jossa nainen lyö tai haukkuu miestä, selitän ettei KUKAAN saa lyödä ketään tai sanoa esim kehosta halveksivia kommentteja, kuten esim. Pipsa Possun isää fatsheimataan koko ajan. Äiti ei toki, vaikka äitillä on yhtä paljon kokoonsa nähden ylimääräistä. Se on vain isän iso maha, jota saa pilkata.
katoin ton linkin. Miks ihmeessä pörssiyhtiöiden johtoon pitäs valita naisia. Hämmentävää et vaikka jääkiekkojoukkueen hallitukseen otetaan 40% naisia, niin sinne pääsee joku jääkiekosta vähemmä tietävä nainen ja joku jääkiekkotietäjämies jätetään u
Koska Sofia Virta on TPS:n hallituksessa, vaikka se ei tiedä varmaan mikä on paitsio.
Joo, on se nykymiehellä karu kohtalo. Itse kun pitää omista valinnoistaan vastuu ottaa. Omat lapsetkin pitää hoitaa ja elättää. Ai niin ja armeija käydä. Ei ole helppoa ei.
Ennen se oli varmasti miesten elämä yhtä juhlaa paiskia töitä vuoden ympäri puusavotoissa ja tehtaissa nuoresta pojasta asti niukalla ravinnolla. Lapsiakin saattoi olla 10 ruokittavana ja vaimo kuollut synnytykseen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, on se nykymiehellä karu kohtalo. Itse kun pitää omista valinnoistaan vastuu ottaa. Omat lapsetkin pitää hoitaa ja elättää. Ai niin ja armeija käydä. Ei ole helppoa ei.
Ennen se oli varmasti miesten elämä yhtä juhlaa paiskia töitä vuoden ympäri puusavotoissa ja tehtaissa nuoresta pojasta asti niukalla ravinnolla. Lapsiakin saattoi olla 10 ruokittavana ja vaimo kuollut synnytykseen.
1939-44ki Suomessa naiset sai äänestää vaikka niillä oli helvetisti helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Pörssiyhtiöiden kiintiöistä
Ja ei, en tietenkään opeta, että miehiä saa lyödä? Eikö mun kanta ole tullut selväksi??
Päinvastoin, aina kun törmään viihdemaailmassa esimerkkiin (ja niitä on muuten paljon!) jossa nainen lyö tai haukkuu miestä, selitän ettei KUKAAN saa lyödä ketään tai sanoa esim kehosta halveksivia kommentteja, kuten esim. Pipsa Possun isää fatsheimataan koko ajan. Äiti ei toki, vaikka äitillä on yhtä paljon kokoonsa nähden ylimääräistä. Se on vain isän iso maha, jota saa pilkata.
Niin, siis pörssiyhtiöiden HALLITUSTEN kiintiöistä oli kyse. Aivan.
Ja nyt en enää voi vastata mitään, en tajunnut että tuossa miehiä saa lyödä-sepustuksessasi olikin kyse jostain lastenohjelmasta. :D
Vierailija kirjoitti:
Olen 57-vuotias nainen. Vielä ei ole yhtään hyysätty, enkä jaksa uskoa että tässä elämässä sellaista tulee tapahtumaankaan.
Sä oletkin jo vanha kurppa. Tämä muutos koskee enemmänkin nykyistä parikymppisten sukupolvea.
En usko et ap on nainen mut hyvä kirjoitus silti. Näin se menee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on että yksikään nainen ei haluaisi olla mies tässä yhteiskunnassa, täälläkin sen huomaa kuinka pihalla naiset ovat nykyajan miesten paineista ja odotuksista!
Se on vain nainen nainen nainen jota hehkutetaan ja tuputetaan.
Mitä sinulta odotetaan? Kuka odottaa? Miten se ilmenee?
Miksi oletat hänen sukupuolen? Et voi tietää. Minä naisena vastaan. Jokainen, yleensä jo lapsi, tietää, että miesten odotetaan suojelevan tä
Nii mäki oon suorittanu eikä siitä ollu mitään hyötyä siltikään
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä rahaa ja hyvä työ, mutta ei naista. Vaihtaisin tämän kaiken tuonkaltaiseen elämään, jos samalla muijan saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kiinnostuin tulevasta miehestäni, koska hän sai minut nauramaan. Olisi ihan kauheaa olla parisuhteessa umpimielisen tosikon kanssa.
Kummasti vaan ne koulutetut eli hyvätuloiset miehet saa niitä naisia, saako ne hyvätuloiset miehet naiset nauraamaan toisin kuin tavalliset työläiset?
Hyvät tulot ovat usein seurausta älykkyydestä. Naiset eivät halua miestä, joka on älyllisesti paljon alempana.
Naisena sanon suoraan, että ap on imbesilli.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta ennen mies sai sentään "olla mies" ja hakata perhettään. Se korvasi kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1939-44ki Suomessa naiset sai äänestää vaikka niillä oli helvetisti helpompaa.
Olitko paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä rahaa ja hyvä työ, mutta ei naista. Vaihtaisin tämän kaiken tuonkaltaiseen elämään, jos samalla muijan saisi.
Jos vaikka kehität sellaisen vanhanaikaisen asenteen, että miehenkin kuuluu huolehtia perheestään ja tuoda siihen parisuhteeseen jotain, ja olet valmis kantamaan vastuun lapsistasi, niin naisia on jonoksi asti!
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon suoraan, että ap on imbesilli.
Ja ikäsi? Olet juuri niitä reppanoita joita media vetää fantsuun huisin kivaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et oikeasti vaihtaisi. Se elämä johon ehkä vaihtaisit olisi joku 80- tai 90-luvun elämä. Ja ne ajat näin miehenä eläneen voin kertoa että silloinkaan niitä naisia ei vain tipahdellut miesten syliin. Kyllä se piti ihan itse aktiivisesti hankkia vaikka miten olisi ollut ujo. Itsekin olin ujo ja naisten suhteen arka mies ja meni kyllä vuosia ilman mitään naiskontakteja vaikka aktiivisesti baareissa kävinkin (silloin pariutuminen tapahtui paljolti baareissa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin samaa mieltä. Itsekin nainen, keski-ikäinen ja äiti.
Ensinnäkin peruskoulussa pojat eivät pärjää enää keskimäärin niin hyvin kuin tytöt. Jos vielä kaksi sukupolvea sitten pojat pärjäsivät, miksi eivät enää? Koulua on muutettu tyttöjä suosivaksi. On myös tutkittu, että jo varhaiskasvatuksessa tytöt saavat enemmän huomiota henkilökunnalta.
Seksuaalinen ahdistelu: Seksuaalista ahdistelusta oli Aamulehdessä juttu jokunen päivä sitten. Käsittämättömän, että listasta oli jätetty pois vaatetus. Olen itse joutunut toistuvasti itsensäpaljastelijan kohteeksi. Kyseinen henkilö oli keski-ikäinen mies. Tällaiseksi miellämme itsensäpaljastelijan. Nykyään asia taitaa kuitenkin olla niin, että naiset näyttävät kehoaan edestä, takaa ja sivulta joka paikassa. Miten tämä ei ole seksuaalista häirintää? T
Aaa siis tyttöjen vika, että pojat hakkaa poikia? Kerropa joku järkevä selitys, miksi jonkun pojan tekemä rikos pitäisi asiaan täysin syyttömille tytöille kostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet nainen niin minä olen joulupukki. :D
Millä tapaa yhteiskunta vaatii miehiltä hauskuutta ja komeutta? Naurahdin tuolle ääneen.
Ja totta kai lisääntyminen on naisen hallussa kun se lapsi kasvaa naisen sisällä. Pilin päälle kumi niin lapsia ei tule, siinä on se miehen päätös.
En ole ap mutta hauskuutta yhteiskunta vaatii miehiltä koska miehen pitää saada nainen nauramaan ja komeat miehet on niitä joita naiset kuolaa.
Yhteiskunta vaatii vain, että eletään lakien mukaan. Miehellä ei tarvitse olla naista ollenkaan, ihan voi keskittyä vain omaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 57-vuotias nainen. Vielä ei ole yhtään hyysätty, enkä jaksa uskoa että tässä elämässä sellaista tulee tapahtumaankaan.
Sä oletkin jo vanha kurppa. Tämä muutos koskee enemmänkin nykyistä parikymppisten sukupolvea.
Olipa kauniisti sanottu arvokkaalle vanhemmalle rouvalle. 😊😇
Arvostuksesi suorastaan huokuu sanoissasi.
Itse näen todella paljon sekä tavismiehiä että- naisia, jotka ovat onnistuneet pariutumaan jo varhain.Sen sijaan tiedän muutamia kaikin mittakaavoin valideja naisia, jotka ovat yksin, ja miehiä, jotka eivät välttämättä ole sitä pitkää lattikkoleukatyyppiä, mutta aivan huippuja oman tien kulkijoita. Itse väitän, että mitä keskiverrompi on niin sen helpompas elämä on. Löytyy paljon samanmielisiä ihmisiä, jotka haluavat saman keskivertoelämän.