Naisena sanon suoraan tämän eli yhteiskunta alistaa miehiä ja hyysää naisia
Tämä ei ehkä ole se mielipide, jota odotetaan naiselta, mutta sanonpahan silti: nykyinen yhteiskunta kohtelee miehiä kuin toisen luokan kansalaisia, ja me naiset päästään aivan liian helpolla.
Miehiä vaaditaan kaikkea. Pitäisi olla pitkä, komea, menestynyt, hauska, itsevarma, kunnianhimoinen, tunteellinen muttei liikaa, maskuliininen muttei toksinen... lista on loputon. Yksikin "virhe", niin nainen pyyhkii oikealle seuraavaan. Naisilta ei vaadita mitään vastaavaa. Riittää että on nainen.
Lisäksi miehiä syyllistetään ihan kaikesta: jos puhuu liikaa, on dominoiva. Jos ei puhu tarpeeksi, on kylmä ja etäinen. Jos tekee aloitetta, "häiritsee". Jos ei tee aloitetta, "ei ole kiinnostunut". Miten mies voi voittaa tällaisessa pelissä?
Ja katsokaa nyt miten systeemi kohtelee miehiä esimerkiksi avioeroissa, huoltajuuskiistoissa tai perheväkivaltatapauksissa. Nainen saa lähes automaattisesti sympatian, tuen ja oletuksen uhrin roolista kun mies taas joutuu todistamaan syyttömyytensä. Missä tasa-arvo? Miehet myös joutuvat armeijaan sukupuolensa takia, miksi armeija ei voisi olla myös miehille vapaaehtoinen?
Niin, ja sitten vielä tämä "my body, my choice" -meininki. Koko lisääntymisoikeus on 100 % meidän naisen hallussa. Miehen oikeudet? Niitä ei ole. Jos nainen päättää pitää lapsen, mies on elatusvelvollinen vaikka ei olisi halunnut koko lasta. Jos nainen päättää abortin, miehellä ei ole sanaakaan sanottavana.
Tätä kaikkea katsellessa voin sanoa rehellisesti, että en ihmettele, että miehet alkaa vetäytyä sivuun, eivätkä halua enää parisuhteita tai perhettä. Miehiä ei enää arvosteta vaan heitä vaaditaan, käytetään hyväksi ja sen jälkeen haukutaan, jos eivät enää jaksa pelata mukana.
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin laadukkaasti tehty provo, pisteet tästä. T. Toinen trolli
Lienee tekoälyn tuotos. Kaalikeiton ääreltä.
Jos Venäjä muka hyötyy siitä että kertoo faktoja suomalaismiehille siitä miten niitä sorretaan Suomessa, ehkä Suomen kannattas korjata ne asiat eikä piilotella niitä.
Pörssiyhtiöiden kiintiöistä
Ja ei, en tietenkään opeta, että miehiä saa lyödä? Eikö mun kanta ole tullut selväksi??
Päinvastoin, aina kun törmään viihdemaailmassa esimerkkiin (ja niitä on muuten paljon!) jossa nainen lyö tai haukkuu miestä, selitän ettei KUKAAN saa lyödä ketään tai sanoa esim kehosta halveksivia kommentteja, kuten esim. Pipsa Possun isää fatsheimataan koko ajan. Äiti ei toki, vaikka äitillä on yhtä paljon kokoonsa nähden ylimääräistä. Se on vain isän iso maha, jota saa pilkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet nainen niin minä olen joulupukki. :D
Millä tapaa yhteiskunta vaatii miehiltä hauskuutta ja komeutta? Naurahdin tuolle ääneen.
Ja totta kai lisääntyminen on naisen hallussa kun se lapsi kasvaa naisen sisällä. Pilin päälle kumi niin lapsia ei tule, siinä on se miehen päätös.
En ole ap mutta hauskuutta yhteiskunta vaatii miehiltä koska miehen pitää saada nainen nauramaan ja komeat miehet on niitä joita naiset kuolaa.
Ei naurata.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en tietenkään opeta, että miehiä saa lyödä? Eikö mun kanta ole tullut selväksi??
Päinvastoin, aina kun törmään viihdemaailmassa esimerkkiin (ja niitä on muuten paljon!) jossa nainen lyö tai haukkuu miestä, selitän ettei KUKAAN saa lyödä ketään tai sanoa esim kehosta halveksivia kommentteja, kuten esim. Pipsa Possun isää fatsheimataan koko ajan. Äiti ei toki, vaikka äitillä on yhtä paljon kokoonsa nähden ylimääräistä. Se on vain isän iso maha, jota saa pilkata.
katoin ton linkin. Miks ihmeessä pörssiyhtiöiden johtoon pitäs valita naisia. Hämmentävää et vaikka jääkiekkojoukkueen hallitukseen otetaan 40% naisia, niin sinne pääsee joku jääkiekosta vähemmä tietävä nainen ja joku jääkiekkotietäjämies jätetään ulkopuolelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin laadukkaasti tehty provo, pisteet tästä. T. Toinen trolli
Lienee tekoälyn tuotos. Kaalikeiton ääreltä.
Musta toi oli kyllä niin läpinäkyvä taas että 0/5.
Jokseenkin samaa mieltä. Itsekin nainen, keski-ikäinen ja äiti.
Ensinnäkin peruskoulussa pojat eivät pärjää enää keskimäärin niin hyvin kuin tytöt. Jos vielä kaksi sukupolvea sitten pojat pärjäsivät, miksi eivät enää? Koulua on muutettu tyttöjä suosivaksi. On myös tutkittu, että jo varhaiskasvatuksessa tytöt saavat enemmän huomiota henkilökunnalta.
Seksuaalinen ahdistelu: Seksuaalista ahdistelusta oli Aamulehdessä juttu jokunen päivä sitten. Käsittämättömän, että listasta oli jätetty pois vaatetus. Olen itse joutunut toistuvasti itsensäpaljastelijan kohteeksi. Kyseinen henkilö oli keski-ikäinen mies. Tällaiseksi miellämme itsensäpaljastelijan. Nykyään asia taitaa kuitenkin olla niin, että naiset näyttävät kehoaan edestä, takaa ja sivulta joka paikassa. Miten tämä ei ole seksuaalista häirintää? Toisaalta Aamulehden jutussa oli listattu seksuaaliseksi häirinnäksi myös ilmeet. Minusta erittäin paljastava pukeutuminen julkisilla paikoilla on myös seksuaalista häirintää.
Ja kyllä, olen valitettavasti itsekin kokenut nuorena naisena seksuaalista häirintää. Sitä lienee ollut silloin enemmän kuin nykyään. Ja se on tietysti väärin yksiselitteisesti.
Tasa-arvon tulee olla aitoa, todellista tasa-arvoa. Se on tietysti vaikeaa, koska olemme erilaisia. Miten esimerkiksi naiset, joilla on kovat kuukautiskivut tai pahat vaihdevuosioireet pitäisi ottaa huomioon työelämässä? Tasa-arvo ei voi olla sitäkään, että kaikilta vaaditaan sama suoritus. Eihän esimerkiksi pyörätuolissa istuva voi kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä miehenä vaadin naiselta hyvin paljon.
Pitää olla koulutettu, hauska, kivan näköinen omaan silmään, talous kunnossa, urheilullinen, hyväsydäminen, pitää ainakin joistain samoista asioista kuin minä, jne...
Ai onko sulla yhen yön suhteisiin tommonen vaatimuslista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on että yksikään nainen ei haluaisi olla mies tässä yhteiskunnassa, täälläkin sen huomaa kuinka pihalla naiset ovat nykyajan miesten paineista ja odotuksista!
Se on vain nainen nainen nainen jota hehkutetaan ja tuputetaan.
Mitä sinulta odotetaan? Kuka odottaa? Miten se ilmenee?
Miksi oletat hänen sukupuolen? Et voi tietää. Minä naisena vastaan. Jokainen, yleensä jo lapsi, tietää, että miesten odotetaan suojelevan tätä maata henkensä ja terveytensä uhalla.
Se näkyy mm. sukupuoleen perustuvana asevelvollisuutena, mutta myös monilla raskailla, vaarallisilla
Keskustellaan armeijasta johtuvasta taloudellisesta menetyksestä heti, kun siitä ei ole työelämässä etua JA lapsisakko menee miehen pussista.
Vaihdetaanko? Jos mä meen armeijaan ja olen siellä sen 6kk, oo sä 9kk raskaana, sitten vähintään 9kk lapsen kanssa kotona ja yritä sitten löytää töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
katoin ton linkin. Miks ihmeessä pörssiyhtiöiden johtoon pitäs valita naisia. Hämmentävää et vaikka jääkiekkojoukkueen hallitukseen otetaan 40% naisia, niin sinne pääsee joku jääkiekosta vähemmä tietävä nainen ja joku jääkiekkotietäjämies jätetään ulkopuolelle
Katsos kun alitajuntaisesti kuvittelet, että pallit omaava tietää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on että yksikään nainen ei haluaisi olla mies tässä yhteiskunnassa, täälläkin sen huomaa kuinka pihalla naiset ovat nykyajan miesten paineista ja odotuksista!
Miksi oletat hänen sukupuolen? Et voi tietää. Minä naisena vastaan. Jokainen, yleensä jo lapsi, tietää, että miesten odotetaan suojelevan tätä maata henkensä ja terveytensä uhalla.
Se näkyy mm. sukupuoleen perustuvana asevelvollis
Ei armeijasta oo etua työelämäs. Mä oon hakenu monia työpaikkoja ja niihi on melkei aina valittu nainen. Mun esimiehistä ei oo käyny armeijaa kukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Josei teillä inisijöillä kerran ole muuta vaatimusta kuin että vastapuoli on nainen (väitän, että tosiasiassa kelpuutatte kuitenkin vain sen ulkonäöltään 8-10 olevan naisen), niin menkää etsimään jostain seurakunnista. Siellä lienee tyttöjä, joille vakaat arvot ovat ulkonäköä tärkeämmät.
Eipä ne silti ulkonäössä ainakaan häviä näille sinitukkaisille, muunsukupuolisille, karvaisille kehopositiivisille
Konservatiivit ovat usein aika feminiinisiä.
No sieltä sitten! Ongelma ratkaistu. Ovat luultavasti myös nöyrempiä, kuin ateistit tai pakananaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
katoin ton linkin. Miks ihmeessä pörssiyhtiöiden johtoon pitäs valita naisia. Hämmentävää et vaikka jääkiekkojoukkueen hallitukseen otetaan 40% naisia, niin sinne pääsee joku jääkiekosta vähemmä tietävä nainen ja joku jääkiekkotietäjämies jätetään u
Ketään ei pidä valita sukupuolen perusteella mihinkään vaan osaaminen pitää todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet nainen niin minä olen joulupukki. :D
Millä tapaa yhteiskunta vaatii miehiltä hauskuutta ja komeutta? Naurahdin tuolle ääneen.
Ja totta kai lisääntyminen on naisen hallussa kun se lapsi kasvaa naisen sisällä. Pilin päälle kumi niin lapsia ei tule, siinä on se miehen päätös.
En ole ap mutta hauskuutta yhteiskunta vaatii miehiltä koska miehen pitää saada nainen nauramaan ja komeat miehet on niitä joita naiset kuolaa.
Ai että miehen pitää olla sekä pelle että muotikuvaston mannekiini? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin peruskoulussa pojat eivät pärjää enää keskimäärin niin hyvin kuin tytöt. Jos vielä kaksi sukupolvea sitten pojat pärjäsivät, miksi eivät enää? Koulua on muutettu tyttöjä suosivaksi. On myös tutkittu, että jo varhaiskasvatuksessa tytöt saavat enemmän huomiota henkilökunnalta.
Seksuaalinen ahdistelu: Seksuaalista ahdistelusta oli Aamulehdessä juttu jokunen päivä sitten. Käsittämättömän, että listasta oli jätetty pois vaatetus. Olen itse joutunut toistuvasti itsensäpaljastelijan kohteeksi. Kyseinen henkilö oli keski-ikäinen mies. Tällaiseksi miellämme itsensäpaljastelijan. Nykyään asia taitaa kuitenkin olla niin, että naiset näyttävät kehoaan edestä, takaa ja sivulta joka paikassa. Miten tämä ei ole seksuaalista häirintää? Toisaalta Aamulehden jutussa oli listattu seksuaaliseksi häirinnäksi myös ilmeet. Minusta erittäin pa
Jos mies vetää jalkaansa tiukat jumppatrikoot, ei sitäkään lasketa itsensäpaljasteluksi. Mutta jos nainen väläyttää alastonsa toosaansa pusikosta ohikulkijoille, tasanvarmasti lasketaan itsensäpaljasteluksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon jääkiekkojoukkueen keksit, kun puhe on isoista pörssiyhtiöistä? Ja kokemuksesta tiedän, että junnujoukkueiden toimihenkilöt ovat pääosin naisia, jopa jojoa myöden. Ja se johtuu siitä, ettei kukaan halua vapaa-aikaansa siihen tuhlata, mutta naiset sitten ajattelee, että lasten harrastuksen vuoksi ne joukkueen asiat pitää hoitaa.
T. 10 vuotta toimitsijana
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen ahdistelu: Seksuaalista ahdistelusta oli Aamulehdessä juttu jokunen päivä sitten. Käsittämättömän, että listasta oli jätetty pois vaatetus. Olen itse joutunut toistuvasti itsensäpaljastelijan kohteeksi. Kyseinen henkilö oli keski-ikäinen mies. Tällaiseksi miellämme itsensäpaljastelijan. Nykyään asia taitaa kuitenkin olla niin, että naiset näyttävät kehoaan edestä, takaa ja sivulta joka paikassa. Miten tämä ei ole seksuaalista häirintää? Toisaalta Aamulehden jutussa oli listattu seksuaaliseksi häirinnäksi myös ilmeet. Minusta erittäin pa
Miesten pitää sitten hakeutua naisvaltaisille aloille korjaamaan asioita, eikä olettaa, että naiset tekee kaiken miesten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan poikalapset ovat kehittyneet tyttöjä myöhemmin. Entisaikaankin luokan häiriköt olivat pääsääntöisesti poikia. Vetelivät tyttöjä leteistä, hälisivät tunneilla, syljeksivät luokan lattialke, tappelivat välitunneilla ja kiusasivat luokkakavereita koulumatkoilla. Eivät kaikki, mutta yleeensä joka luokalla oli muutama tuollainen poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Ehkä se riippuu vähän siitäkin, miten siihen armeijaan suhtautuu. Mun mies on suorittanut armeijassa mm. johtajakursseja ja totta hitossa hänelle oli niistä hyötyä kun haki esimiestehtäviin. Ainiin ja saipa niistä vielä opintopisteitäkin yliopistossa hyväksiluettua. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen ahdistelu: Seksuaalista ahdistelusta oli Aamulehdessä juttu jokunen päivä sitten. Käsittämättömän, että listasta oli jätetty pois vaatetus. Olen itse joutunut toistuvasti itsensäpaljastelijan kohteeksi. Kyseinen henkilö oli keski-ikäinen mies. Tällaiseksi miellämme itsensäpaljastelijan. Nykyään asia taitaa kuitenkin olla niin, että naiset näyttävät kehoaan edestä, takaa ja sivulta joka paikassa. Miten tämä ei ole seksuaalista häirintää? Toisaalta Aamulehden jutussa oli listattu seksuaalise
Mun aikana ne häirikköpojat hakkas muita poikia mut jätti tytöt rauhaan. Siinäkään ei päästy tasa-arvoon et ne ois lyöny tyttöjä
Ei se oo turhaa. Feministinen puolue vihaa miehiä niin sama ku käskisit liettualaisia liittymään takas Venäjään jos Liettruas on joku asia jonka vois helposti korjata.
Naiset hyötyy siitä taloudellisesti ja ne pitäs laittaa vankilaan siks aikaa ku miehet on armeijas.