millainen nainen haluaa tunkea muitten miesten kanssa saunaan?
Elikkäs vietettiin lauantaina ystävien kanssa iltaa ja miehet sitten tapansa mukaan tekivät saunaan lähtöä... ystäväni tuli kysymään että haittaako jos hänkin menisi miesten kanssa saunaan? sanoin siihen ihan suoraan että kyllä haittaa ! en ymmärrä että mikä idea olisi ollut hänellä sinne mennä ja kaiken lisäksi olimme vain kaksi naista talossa... muut olivat miehiä. ja siis olimme baariin lähdössä joten harva nainen varmaan saunan raikkaana lähtee juhlimaan. Sanoin suoraan että minun mies ei istu sinun kanssa samaan aikaan lauteilla... että senkus menet mutta eri aikaan. no eipä mennyt sitten ollenkaan. Ärsyttääkö mua nyt tää asia ihan turhaan ... olisko muista kiva jos mies saunoisi vieraan naisen kanssa?
Kommentit (107)
Olen siis 27. Minusta katse ei tee mitään. Mitä väliä sillä on loopujen lopuksi siis katsella. Teot on sit asia erikseen. Olen ehkä jopa hieman naturistinen joten siksi en pidä yhteis saunoja pahana asiana. Toiseksi asun keski-euroopassa ja täällä on joka puolella vain yhteis saunoja. Kuntosalillani ovat kaikki samassa saunassa niin miehet kuin naisetkin. Kylpylöissä on jopa pora altaat ja uimaltaat kaikille yhteisiä ja niissä uidaan alasti. Kai se on tottumus kysymys. On siinä jotain seksuaalistakin, myönnän sen, mutta onko se niin paha asia. Me ollaan kaikki ihmisiä ja meillä on suht samanlaiset välineet. Mitä väliä sillä on näkeekö jonkun mies mun kasvot vai mun pimpin kun kuitenkaan mitään ei tapahdu?
Sekasauna on ok, mutta se tarkoittaa ihan muuta kuin läjää miehiä ja yhtä naista. En ymmärrä tolle käytökselle muuta motiivia, kuin että hän haluaa päästä kukoksi tunkiolle, vaikuttaa " hyvältä jätkältä" ja samalla esitellä itseään.
Mä olisin järkyttynyt, jos joku mun kaveri kysyis samaa. En varmaan kehtais sanoa että ei oo ok koska pelkäisin että mua pidetään nipona (joo, oon just noin nössö), mutta toista kertaa en tällaisen " kaverin" kanssa hengaisi. Olis ilta pilalla.
Vierailija:
Sen verran yksityinen asia se on että, jokaisen tulisi sitä kunnioittaa. Eikä esim. paheksua tai pitää tiukkapipona, jos ei sekasaunominen nappaa.
lähinnä ihmisiä hämmästyttää se vihamielisyys, mikä näihin saunaan menijöihin kohdistuu.
Vierailija:
Miehet tajuavat tuollaisen yllättävän huonosti!
heitäkin tietysti löytyy, esim. exäni koko suku lapista. johtuen varmaan siitä, että ovat niin vainoharhaisia, että jos näkevät kaksi ihmistä kulkevan lähempänä toisiaan kuin 50m, niin johtopäätöksenä on se, että nainti on tuloillaan tai vasta tapahtunut.
Jos mun kaveri haluaisi miesporukan kanssa saunaan, niin reagoisin kyllä täysin samoin kuin ap. Eikä tulisi ihan heti otettua kaveriin uusiksi yhteyttä. Samoin toisinpäin: en ymmärtäisi, jos mieheni haluaisi naisporukassa saunaan.
Alastomuus on luonnollista, oman perheen kesken. Meillä ei kumpikaan hyväksyisi sitä, että toinen tulisi alastomana oman alastoman kaveriporukan joukkoon. Pari sellaista ystäväpariskuntaa meillä on, että voisin harkita sitä, että saunoisimme kaikki yhtaikaa. Tosin nämä kaverit tuntien silloin olisi kyllä uikkarit tms. päällä :) Nykyään saunomme naiset naisporukalla ja miehet miesporukalla. Jos kukaan muu nainen ei halua saunaan, käyn yksin. Ei ole muuten hullumpaa sekään, rentoutua yksin saunassa :)
Vierailija:
hän haluaa päästä kukoksi tunkiolle, vaikuttaa " hyvältä jätkältä" ja samalla esitellä itseään.
Itse haluan nimenomaan olla hyvä jätkä, koska se eliminoi tehokkaasti kaiken flirtin - jota EN halua, jos mieheni kavereista on kyse.
En minäkään sulattaisi tuollaista.
näkeekö joku mies naamani vai värkkini.
Ihan niin luonnollinen en ole, enkä koskaan tule kyllä olemaankaan.
Voi olla, että olen mustasukkainen hirviö, mutta myönnän epävarmuuteni suoraan ja rehellisesti. Itse olen kolme lasta synnyttänyt, hieman ylipainoinen, riippurintainen ja mitä vielä. Jos minulla olisi kaveri, jolla on ihan jumalainen kroppa, ja hän hinkuaisi yhtäkkiä saunaan alasti mieheni nähtäville, niin anteeksi vain, te arvon naturalistit, nousisi tie pystyyn! En mitenkään voisi suhtautua siihen niin, että hei, sehän on vaan saunomista, tai katseet on vain katseita.
Se, jos mikä on luonnollista minusta;)
Sen sijaan sillä miten ihminen kokee alastomuuden ja oman ykstyisen reviirinsä " rajat" , ei ole mitään taivaan tekemistä tiukkapipoisuuden ja huumorintajuttomuuden kanssa. Tästä on olemassa paljon kirjallisuutta, tutustukaahan.
itseään alasti vieraille miehille näyttelemään.
Minusta tuollaiset kommentit, että " katsoa saa, mutta ei koskea" on ihan älyttömiä. Tuollainen nainen nimenomaan kalastelee niitä katseita, todennäköisesti huonon itsetuntonsa takia. Ja kyllähän ne miehet katselee, jos tavaraa tarjotaan näkyville ja vaikkei tarjottaisikaan, sen puoleen.
En pidä itseäni estyneenä nipona, mutta käsitykseni siitä mikä on luonnollista ja mikä ei eroaa aika paljon näiden sekasaunojien kanssa.
Onneksi tämä, eivätkä monet muutkaan asiat, aiheuta erimielisyyttä mieheni kanssa. Olemme molemmat mustasukkaisia toisistamme, eikä meidän tapauksessamme sekasaunasta edes keskusteltaisi. En käy saunassa itseasiassa edes naisten kanssa. Haluan olla yksin tai sitten perheeni kanssa.
Nainen, joka yrittää esittää hyvää jätkää, on rasittava. Sillä verukkeella on turha kipittää miesten kanssa saunomaan, että tulee muka paremmin miesten kanssa toimeen kuin naisten. Siitä vaan sitten uimahallissakin saunomaan miesten kanssa.
Ne hyvät jätkät asettaa itsensä muiden naisten yläpuolelle. On ihan eri asia oikeasti tulla toimeen miesten kanssa, kuin sitten oikein pyrkiä siihen ja katsoa muita naisia nenänvartta pitkin, kun ne nyt vaan puhuu meikeistä ja vaatteista.
Vierailija:
Sen sijaan sillä miten ihminen kokee alastomuuden ja oman ykstyisen reviirinsä " rajat" , ei ole mitään taivaan tekemistä tiukkapipoisuuden ja huumorintajuttomuuden kanssa. Tästä on olemassa paljon kirjallisuutta, tutustukaahan.
ja näkee " värkkini" . En tosin halua erityisesti " esitellä" itseäni myöskään naispuolisille henkilöille, millä tarkoitan esim sitä, että jos olen sekasaunassa, en pese häppäreitäni niitä kaikelle kansalle levitellen.
Voin käydä sekasaunassa, mutta pukeudun ja riisuudun " diskreetisti" , yleensä kiedon pyyhkeen ympärilleni. Kun menen lauteille, istun jalat ristissä, eteenpäin nojautuen. Eli en laita revaani levälleen ja heiluttele tissejäni. En myöskään tee näin vain naisporukassa.
Henkilökohtaisia rajojani rikkovaa on se, jos minua solvataan, komennetaan, pompotetaan, lyödään tai tahtoni yritetään muuten alistaa.
Mitään erityisiä katseita en ole saunassa saanut miehiltä, ainakaan " sellaisia" pitkiä tuijotuksia. En ole myöskään heidän heppejään kyylännyt.
Vierailija:
Minusta tuollaiset kommentit, että " katsoa saa, mutta ei koskea" on ihan älyttömiä.
Vierailija:
Nainen, joka yrittää esittää hyvää jätkää, on rasittava.
Se on ainoa tapa olla, mikä tulee luonnostaan.
Siis mikä voisi olla luonnollisempi paikka rupatella olusen jälkeen kuin sauna? Mä kävin vielä yläasteikäisenä saunassa koko perheeni kanssa, ja siitä sitten luonnollisena jatkumona on käyty kaveriporukalla saunassa, joskus mukana miehiäkin kyllä.
Mulla on tilanne, että olen usein pirskeiden ainoa nainen (suurin osa ystävistä on miehiä), ja siitä johtuen en koe mitenkään kiusallisena sitä, että saunon myös ystävieni ja mieheni kanssa. Toki jos tietäisin, että jonkun ystäväni nainen vetäisi herneet nenukkaansa moisesta, niin keskustelisin sen naisystävän kanssa asiasta (ja mikäli asia TODELLA häntä häiritsisi, niin voisin toki jättää saunomattakin). Itselleni ei todellakaan ole mikään kynnyskysymys päästää miestäni saunomaan naisseurassa, mun polttareiden jatkoillakin mies kylvetti kaasot siinä missä minutkin :)
En tuomitse ketään, joka ei sekasaunaan halua, mutta en oikein ymmärrä, mitä se on heiltä pois, jos miehensä sitten käy saunassa porukassa, jossa on myös muita naisia? Ei siellä kukaan ala värkkejä tai tissejä tiiraamaan tai arvostelemaan, itse pidän saunaa ehkä yhtenä maailman epäeroottisemmista paikoista :D (röhnöttää nyt hikoilevana karvasten ja haiskahtavien miesten keskessä, tosi seksikästä ;)
kuten sanoit, niin käyt useinkin miesten kanssa saunassa. Ilmeiseti siis aina sama porukka koolla? Tuollainen tilanne on siinä mielessä eri, että olette nähneet toisenne jo monesti, mutta jos satunnaisesti toisiaan tapaava porukka menee saunaa ja mukana on esim. 10 miestä ja yksi nainen, niin en usko, että tilanne on millään tapaa luonnollinen.
Tosin - olethan sinäkin joskus näiden miesten kanssa sen ekan askeleen ottanut...
Itse en menisi isäni kanssa. Ja en mene anopinkaan kanssa, sillä hän aina katsoo minua päästä varpaisiin, mikä on todella epämiellyttävää!
Ja ei - en ole vainoharhainen - äitini on saanut kokea saman.
Mieheni kävi aikoinaan minun veljeni, oman veljensä ja tuolloisen veljen tyttöystävän kanssa saunassa ja voin sanoa, että minua ärsytti jo tuolloin ja häiritsee vieläkin.
ja myöhemmin yllätyin, kun " uusien kavereiden" kanssa ei sekasaunoista ollut puhettakaan.
Siis jos kyseessä on minunkaltainen nainen, menee hän saunaan siksi, ettei näe siinä mitään kummallista ja on ehkä niin tottunut sekasaunomiseen, että pitää sitä jopa mukavampana saunomisen muotona (isossa porukassa), sillä keskustelut sekasaunassa ovat aivan muuta kuin naisten tilitys- / juorusaunassa
Meillä oli siellä oikein mukavaa...