millainen nainen haluaa tunkea muitten miesten kanssa saunaan?
Elikkäs vietettiin lauantaina ystävien kanssa iltaa ja miehet sitten tapansa mukaan tekivät saunaan lähtöä... ystäväni tuli kysymään että haittaako jos hänkin menisi miesten kanssa saunaan? sanoin siihen ihan suoraan että kyllä haittaa ! en ymmärrä että mikä idea olisi ollut hänellä sinne mennä ja kaiken lisäksi olimme vain kaksi naista talossa... muut olivat miehiä. ja siis olimme baariin lähdössä joten harva nainen varmaan saunan raikkaana lähtee juhlimaan. Sanoin suoraan että minun mies ei istu sinun kanssa samaan aikaan lauteilla... että senkus menet mutta eri aikaan. no eipä mennyt sitten ollenkaan. Ärsyttääkö mua nyt tää asia ihan turhaan ... olisko muista kiva jos mies saunoisi vieraan naisen kanssa?
Kommentit (107)
ja moniko nyt aikuiselle miehille tekee juhlameikit naamassa jostain iltapalaa... hohoijaa johan on ennakoluulot!
Itse en tuollaista sulattaisi myös ollenkaan.
Millainen nainen menee saunaan miesten kanssa, itseään tyrkyttävä hutsu menee.
Vierailija:
Meillä kaveriporukka (tosi tiivis sellainen, on oltu yhdessä lähes parikymmentä vuotta, kokoonpano vaihtelee välillä uusilla tyttö- ja poikaystävillä, uusilla vaimoilla...) ja saunotaan yhdessä.
minäkään en pidä alastomuutta niin luonnollisena, että päästäisin miestäni vieraitten alastomien naisten kanssa saunaan
Nyt en ymmärrä logiikkaa... mitä se sinuun liittyy, jos se on miehellesi ja sille naiselle ok? Kyse on siis saunomisesta, ei muusta.
Eipä tulisi kuuloonkaan meidän kaveriporukoissa.
Naurattaa ajatuskin, että joku nainen yksinään olisi tunkemassa miesten saunaan. Pitäisi olla ihan hirveän päissään ja sen jälkeen kuulisi kyllä vuosia tästä....
Mun mies todennäkösesti suuttuisi/tai ei ainakaan pitäisi ajatuksesta jos änkisin sen kavereiden kanssa saunaan (siis alasti). Ei vaan, riippuisi vähän porukasta, ollaan ennenkin saunottu tietyssä porukassa kimpassa. Mutta kaikkiin kavereihin tämä ei päde.
Mut mulle tulee kans vähän mieleen, että jos teille ei ole saunominen kimpassa luonnollista/tavanomaista niin ystäväsi halusi vaan esitellä muotojaan.
Oisin mäkin älähtänyt! Hyvä asenne ap!=)
on meinaan ap sen sortin nipo eikä käytöstavoista tietoakaan, päätellen tuosta kuvaamastaan purkauksesta.
Vierailija:
ja moniko nyt aikuiselle miehille tekee juhlameikit naamassa jostain iltapalaa... hohoijaa johan on ennakoluulot!
naiset - jos saunaan menevät ensinkään - menevät vasta sitten iltamyöhällä juuri ennen nukkumaanmenoa, jo kylmenneeseen saunaan, jossa toivon mukaan on vielä lämmintä vettä.
Ja todellakin, miesten saunomisen aikana emännät häärää keittiössä ja miesten jutut saunassa on tasoa " no vittu vedetään vielä yhdet bisset, kyllä fanny taas naputtaa kun pöytä on katettu ja ruoka odottaa, mutta semmoisiahan ne naiset ovat" .
Vierailija:
Naurattaa ajatuskin, että joku nainen yksinään olisi tunkemassa miesten saunaan. Pitäisi olla ihan hirveän päissään ja sen jälkeen kuulisi kyllä vuosia tästä....
sen/niiden seuraan, jotka jättäytyvät ulkopuolelle.
tilaa. Osa voi saunoa jopa useamman tunnin ja jotkut lopettaa jo puolen tunnin jälkeen.
Alastomuus on ihan normaali juttu. Kukaan ei siellä katsele " sillä silmällä" .
Saunominen Suomessa on aivan normaalia. Istuu siellä sitten miehet ja naiset yhtäaikaa. Mistään perverssistä ei ole kyse!!!
Vaan siitä että saunotaan kavereiden kesken sukupuoleen katsomatta.
Syistä:
-haluaisin saunoa ja minulle alastomuus on aivan luonnolista. Tykkään siis olla alasti ja minua ei häiritse muiden mielipiteet tai katseet
Olen hyväkroppainen ja en häpeä vartaloani. Tuskin menisin tossa tilanteessa saunaan koska laittautuminen jälkeen päin kestäisi enkä haluaisi antaa muiden odottaa. Tässä ainoa syy miksi en menisi.
En menisi saunaan katselemaan toisten miesten sukukalleuksia vaan nauttimaan löylyistä.
Tosin en olisi kyllä AP:lta kysynyt voinko mennä saunaan vaan olisin vain mennyt muiden mukana.
AP käyttätyi minusta törkeästi ja olisin hieman kummissani ja todellakin ajattelisin et onpa ap mustasukkainen miehestään.
Lisään vielä että saan kicksejä miesten ihailevista katseista ja nautin siitä
kuin kavereiden aikana? Paremminkin voisi kysyä, että eivätkö nämä naiset osaa olla hetkeäkään ilman miestään?
Kyllä ne äijät naisia katsoo, vaikka olisi kuinka " luonnollista" ja oma mies mukana.
sauna on jotenkin eroottinen paikka ja sinne " miesten kanssa änkeminen" on itsensä tyrkyttämistä.
Luultavasti tämän naisen mielestä olisi ollut kiva päästä saunaan eikä jäädä ap:n kanssa kahden odottelemaan. Olen ollut ko tilanteessa monta kertaa ja sen sanon, että joidenkin emäntien kanssa on äärettömän tylsää odotella, että miehet tulisivat saunasta. Olisi tosiaan paljon kivempi mennä itsekin saunomaan, ihan sama ovatko ne muut miehiä vai naisia.
Jos saunaanmeno olisi ollut ok sille naiselle ja miehillle myös niin en ymmärrä miksi ap:lla olisi ollut siihen mitään syytä puuttua. Itse en olisi asettunut vastaan tällaisessa tilanteessa, mutta minä luotankin mieheeni ja siihen että hän ei ajattele eroottisessa mielessä saunassa olevaa vierasta naista. Ja vaikka ajattelisikin... ei se olisi minulta pois! Tuskin siellä mitään kimppakivaa harrastettaisiin siltikään!
ja tämä asia jos mikä jakaa mielipiteitä.
Minusta on täysin käsittämätöntä ja ennenkuulumatonta ajatuskin, että minä menisin saunaan, kun mies on siellä kavereineen. Meilläkin mies vaivautuisi ja suuttuisi ja sama pätisi toisin päin.
Ja voi kyllä, minä olisin toiminut kuten ap vastaavassa tilanteessa, kokisin TODELLA häiritsevänä, jos kaveri änkeäisi saunaan, missä miehenikin on.
Se ei mielestäni tee minusta nipoa ja huumorintajutonta ihmistä. Tuota logiikkaa en tajua alkuunkaan?!
Ja kyllä alastomuus on sellainen asia, mikä ei kuulu muille kuin puolisoiden välille tai akka/ukkoporukoitten kesken.
Me olemme mieheni kanssa molemmat keskimääräistä paremman näköisiä ja tapasimme vasta päälle 30-vuotiaina. Meidän suhteemme lähti ystävyyspohjalta, joten olemme olleet paljon yhdessä esim. baarissa ja nähneet paljon tyrkkyjä naisia ja miehiä. Olemme keskustelleet paljon siitä, miten vaikeaa on torjua ihmisten lähentelyjä, jos ei ole kiinnostunut. Meillä on molemmilla kokemuksia jopa sisarustemme ja parhaiden ystäviemme kumppaneiden lähentelyistä. Siis tilanteista, joista on todella inhottavaa yrittää päästä kuiville loukkaamatta läheisiä, varsinkin kun ei vois vähempää kiinnostaa tämä lähentelijä vaan oikeastaan hävettää puolestaan. Meistä kumpikaan ei haluaisi kimppasaunoihin. Parikymppisenä sitäkin tuli kokeiltua, joten en ole mikään tiukkapipo, mutta juu rakastan miestäni niin paljon, etten halua muiden enää näkevän minua alasti. Mitä tulee mieheeni, niin tiedän, että hän ei haluaisi saunoa ystävättärieni kanssa, joten ei kyllä tarvitsisi ystäviä kieltää saunaan menemästä, mieheni jäisi varmaan menemättä. Tai odottaisi, että kaverini saisi kiksinsä tai kuten täällä naiset sen sanovat " kovasti haluamansa löylyt" ja hän voisi mennä saunaan sen jälkeen. Minulla on pari sellaista kaveria, jotka ovat ihan avoimesti kytänneet ja kosketelleet miestäni vaivihkaa illanistujaisissa ja olen nähnyt miehen ilmeestä, että pelasta mut....mieheltäni olen kuullut niin monta kertaa sen, miten ahdistavaa voi olla kun naiset humaltuvat ja aloittavat itsensä tyrkyttämisen. Oikeasti älykkäät, itsevarmat ja komeat miehet (joita on harvassa) eivät nauti jokaisen naisen huomionosoituksista.
yrität viattomasti esittää, että alastomuus on luonnollista ja ei haittaa, jos joku katsoo (ei varmaan, kun oikein toivot, että kaikki katsoisivat!).
Et myöskään ota huomioon sitä, että muista ei ehkä ole kivaa ja luonnollista, että olet mukana.
Ehkä sinä et katso miehiä, mutta kyllä se niin vaan on, että miehet katsoo aina naisia. Varsinkin, jos on hyväkroppainen...
Olet juuri tuollainen itseään tyrkyttävä hlö.
olen vakiintunut ja yksiavioinen ja se kyllä säteilee minusta ainakin kolmen kilometrin päähän. Ei ole tullut vastaan toista miestä jota tekisi mieli. En myöskään tarvitse vartaloani oskevaa ihailua, koska minulla on ammatti ja yhteiskunnallinen asema joita monet ihailevat senkin edestä - sitäpaitsi minä olen mukava (ja vaatimaton) ja hyvä ihminen, mitä monet ihailevat vielä enemmän. Ja jos eivät ihaile niin mitä sitten.
Mutta minusta on tosiaan tylsää istua jonkun mieheni kaverin vaimon kanssa odotamassa ukkoja saunasta. Mulla ei ikinä ole mitään yhteistä näiden koktailpaloja vääntävien keskiluokkaisten lastentarhanopettajien ja kotiäitien kanssa. Mieluummin menen saunaan kuin istun niiden pilkattavana.
Ja joo, kaikkein mieluiten vältän näitä illanistujaisia kokonaan, mutta aina se ei vain onnistu.
voi olla, että siinä on osa alemmuudentunnetta omasta jo raskauden runtelemasta kropasta, tai ties mistä, mutta joka tapauksessa en suostuisi tilanteeseen.
uimapuku päällä asia on ihan eri. tuollahan niitä on rannat täynnä kesäisin