millainen nainen haluaa tunkea muitten miesten kanssa saunaan?
Elikkäs vietettiin lauantaina ystävien kanssa iltaa ja miehet sitten tapansa mukaan tekivät saunaan lähtöä... ystäväni tuli kysymään että haittaako jos hänkin menisi miesten kanssa saunaan? sanoin siihen ihan suoraan että kyllä haittaa ! en ymmärrä että mikä idea olisi ollut hänellä sinne mennä ja kaiken lisäksi olimme vain kaksi naista talossa... muut olivat miehiä. ja siis olimme baariin lähdössä joten harva nainen varmaan saunan raikkaana lähtee juhlimaan. Sanoin suoraan että minun mies ei istu sinun kanssa samaan aikaan lauteilla... että senkus menet mutta eri aikaan. no eipä mennyt sitten ollenkaan. Ärsyttääkö mua nyt tää asia ihan turhaan ... olisko muista kiva jos mies saunoisi vieraan naisen kanssa?
Kommentit (107)
ainakin esittelemään itseäni. Olen raskausarpivilla ja riipputisseillä varustettu ylipainoinen yhden lapsen äiti. Haluan alleviivata miehille sitä, että tätä on teidänkin vaimoilta odotettavissa jos ja kun alatte lisääntymään...
Alkup. kysymykseen; reaktioni riippuisi varmaan naisesta. Ali ap laita vähän taustoja.
Musta sauna on kans yksi epäeroottisimmista paikoista.
itse olen räväkkä nainen, enkä kiusaannu pienestä huulenheitosta. Minusta on ihana lähteä baariin saunan raikkaana. saa ihanan puhtaan pohjan iholle.
Ei mulla onneksi olekaan sellaisia kavereita jotka haluais tunkea miesten kanssa saunaan...päinvastoin.
Mikäli joku kaveri edes ehdottaisi, että hän menee miesten mukana saunaa jossa siis olisi minunkin mieheni niin silloin kyllä saisi sellainen muija olla entinen kaveri, en kyllä itsekään tunkisi alasti kenenkään kaverin miehen kylkeen oli se sitten sauna tai joku muu paikka.
Miksi ihmeessä melkein kaikki tähänkin ketjuun vastanneista oli sitä mieltä, että eihän siinä mitään kummallista jos ollaan alasti vierekkäin, sehän on nyt vaan sauna. Mitä väliä sillä on, että missä se alasti olo tapahtuu, ei se ole sen tavallisempaa kuin alasti sohvalla istuskelu kuumana kesäpäivänä.
Kuinkahan moni suostuisi siihen, että heti kun naispuolinen ystävä tulee kylään, niin ei kun vaatteet nurkkaan ja miehen kylkeen alasti sohvalle..
...mutta aina on näitä itseään tyrkyttäviä naisia. Just näitä, jotka miesvieraiden aikana juoksee alusvaatteisillaan ympäri kämppää muka ettimääsä jotain tai tunkevat puoliväkisin miesten kanssa saunaan. Jos miehet ei huoli mukaan, niin sitten naistenvuorolla ainakin kurkistelee ovesta alasti takkahuoneeseen ja huutelee " unohtuneita" shampoitansa miesporukalta...
että tämän naisen olisi pitänyt ensin odottaa sinun kanssasi kenties tuntukausia ja mennä sitten yksin saunaan, kun muu porukka pitää hauskaa ja valmistautuu baariinlähtöön? Sinähän et mitä ilmeisemmin ollut menossa? Ja kun hän huomaavaisuuttaan kysyi vielä sinulta onko asia ok, sen sijaan että olisi kysynyt vain miehiltä (mikä minusta on täysin riittävä toimenpide) niin suhtaudut häneen kuin huoraan? Ei hyvää päivää...
Itse olen aina käynyt miesten kanssa saunassa jos tarve niin vaatii, välillä on ollut monta miestä ja monta naista, välillä olen ollut mukana ainoana naisena, välillä on ollut vain yksi mies naisporukassa. En tyrkytä tai esittele itseäni, kroppani ei edes ole siinä kunnossa että siinä olisi mitään esiteltävää. Eihän siellä saunassa edes näe mitään, kun on hämärää ja istutaan vähän kyyryssä yleensä.
Jos joku ei halua yhteissaunaan niin ei halua, en minä heitä tuomitse, mutta tuo suhtautuminen meihin, joiden mielestä se on ok, on kyllä aika järkyttävää tässä ketjussa.
Enkä mie mene muiden kun vaan oman miehen kanssa, vaikka onkin ns. missin mitat.
...mutta minä en antaisi siihen lupaa. Olen samoilla linjoilla kuin ap!
Itselläni on hyvässä timmissä oleva kroppa, mutta en halua lähteä saunomaan vieraiden äijien kanssa samaan saunaan. Olen ihan tyytyväinen, kun saan esitellä itseäni vain omalle miehelleni :).
Ei niin että vain yksi nainen esittelemässä itseään. Itse en olisi enää edes tollaisen vosun kaveri. On nii ällöttävää. Ollaan itsekin pariskuntana jossain mökillä saunottu porukalla ja sieltä saan vieläkin viestiä yhdeltä mieheltä joka taisi hiukan ihastua alastomaan kroppaani.
Ei ne ole aina niin viattomia. Ja sinkkuna varsinkin siellä tapahtuu vaikka mitä.
Täytyy olla aika pienissä piireissä pyöriny jos ajattelee et se on iha normaalia ja seksitöntä. Nää on näitä yhden miehen kanssa olleiden juttuja
(tai niin minä asian käsitin) että nainen olisi mennyt vasta kun miehet olivat jo puhuneet menevänsä keskenään. Voin tietty olla väärässäkin.
Kysyin ihan mielenkiinnosta mieheltäni, että mitä hän olisi mieltä tuollaisesta tilanteesta, niin hän oli sitä mieltä, että jättäytyisi siinä tapauksessa itse pois saunasta. Sen sijaan jos minä olisin mukana, niin saisi olla muitakin naisia. Itse olen melko samoilla linjoilla, eli voin kyllä mennä sekasaunaan, mutta mieheni on oltava mukana. Onhan näitä nähty, että mihin se " viaton" sekasauna johtaa välillä :)
ei mun tarvii saunaan mennä kyttäämään toisten miehiä. Toisekseen olen sinut alastomuuden, kroppani ja seksielämäni kanssa niin että saunaan menemisellä ei oo mitään eroottista merkitystä. En siis menisi itseäni tyrkyttämään. Vaikka tottahan on niin että viehättävä nainen saunan lauteilla aiheuttaa jännitteitä. Mutta mitä sitten?
Ihmiset on semmoisia. Joko ap et luota miehees pätkääkään tai kärsit vaikeista itsetunto-ja riippuvuusongelmista halutessasi kontrolloida muita noin.
Ei lupaa hyvää sun suhteellesi.
Ja jos kaverisi oliskin tyrkky, ei sun asias oo häntä määräillä.
ettei kukaan vaan kiinnostu niistä. Ihan sairas elämänasenne on määrätä miehensä tekemisiä ollenkaan. ja nähdä toiset naiset huorina ja tyrkkyinä.
Mitä lyödään vetoa että ne on tasan ne teidän ukot jotka jonain päivänä tajuaa että ne voi itsekin päättää elämästään ja jossain on ihan oikeeta elämääkin. ja sitten äijää viedään.
Kaikkea se tämä palsta opettaa.
En ole koskaan pitänyt yhteissaunoista pahana asiana, lapsesta saakka ollaan mökillä sekasaunottu yhdessä koko suku, tädit, sedät, serkut iloisesti keskenämme. Joskus uimapuvuissa, joskus ilman.
Samoin on ollut tapana kaveriporukassa, sekasaunoja milloin milläkin porukalla. Tupareissamme viime vuonna saunoivat mieheni kavereiden kanssa, mukana erään heistä avovaimo, muut miehet sinkkuja. Jos halusi paikkojana esitellä niin mitäs se mua haittaisi? Ei mitään. Tuskin siellä saunassa mitään muuta tapahtui kuin normaalia saunomista.
Kerran ystäväni luona oli sauna, mutta naisista sinne meni vain yksi. Olisi ollut tylsää hänen yksin saunoa ja päästiin nopeammin baanalle kun meni miesten vuorolla saunaan. Kysyi kyllä kohteliaasti lupaa muilta naisilta, mikä meitä vähän nauratti. Saunaan lupa?
Mutta ilmeisesti kaikille saunominen ei ole näin luonnollista. Kukin tavallaan. Jokaisen kodissa on omat tavat, joita vieraat noudattaa. Jos isäntäväki ei tykkää sekasaunoista niin ok kieltää ne. Jos isäntäväelle ok, mutta joku vieraista ei halua sekasaunaan toista sukupuolta niin jääkööt itse pois saunasta. Jos taas jonkun vaimo alkaa narista ettei miehensä saa nähdä vierasta tussua niin asia on pariskunnan itse selvitettävä, muttei se vaimo voi kieltää muita saunomasta sekasaunassa.
Ja haittaako se jos oma mies näkee toisen naisen alasti? Herääkö sillä himot ja menee heti panemaan? Alkaa nähdä märkiä unia? Vonkaa siltä toiselta myöhemmin piparia? Jättää vaimonsa ja lapsensa toisen takia, vain koska saunassa näki tämän alasti?
Vai onko teidän miehet sellaisia, että heti jos värähtää niin kanki on työnnettävä lähimpään koloon? Ei voi olla naimatta jos samassa tilassa alaston nainen?
Ihmeellinen on maailma.
Vierailija:
Ja haittaako se jos oma mies näkee toisen naisen alasti? Herääkö sillä himot ja menee heti panemaan? Alkaa nähdä märkiä unia? Vonkaa siltä toiselta myöhemmin piparia? Jättää vaimonsa ja lapsensa toisen takia, vain koska saunassa näki tämän alasti?Vai onko teidän miehet sellaisia, että heti jos värähtää niin kanki on työnnettävä lähimpään koloon? Ei voi olla naimatta jos samassa tilassa alaston nainen?
Ihmeellinen on maailma.
Kirjoitin jo aikaisemmin, mutta tässä kiteytettiin asia mielestäni hienosti.
Siis, jos se äijä nyt näkee alastoman naisvartalon, niin mitä sitten? Mitä luulette tapahtuvan? Ovatko miehet/miehenne niin munansa perässä juoksevia elukoita, että unohtavat sen oman vaimokullan heti kun näköpiiriin ilmaantuu vierasta tussua? Olisiko ollut syytä valita sellainen mies, jolla on jonkinlaista aivotoimintaa eikä vain juokse pimpan perässä ympäri kyliä?
On minunkin miehelleni " tyrkytetty" ja " ehdoteltu" , mutta mieheni on tietääkseni torjunut ko. tapaukset. Mieheni on itsenäiseen ajatteluun kykenevä olento, joka tekee itse päätöksen sen suhteen hyppääkö punkkaan jonkun kanssa vai ei, ei minun tarvitse häntä vahtia. Jos on pettääkseen niin sitten pettää, mutta luulen, että se hoito olisi todennäköisemmin vaikka joku samasta työpaikasta tai joku baarissa tavattu nainen eikä joku, jonka mies nyt on vaan kerran nähnyt nakuna saunassa..
ja minun puolesta tunkekoot. Meidän tuttupiirissä lähinnä miehet varmaan nolostuis naisen tahdittomuuden takia.
Sama toimisi toisin päin eli jos mies tulisi naisten saunaan. Nolottais miehen puolesta ja eniten ehkä hänen vaimonsa.
Sääli jos ei pysty hetkeäkään olemaan puolisostaan erossa ja pitää tunkea saunaankin hänen kanssaan.
Minun puolesta mies saa katsoa ihan vapaasti saunassa jotain naista jos tuntuu siltä. Mutta tunnen aika monta miestä, jotka ihan omilla aivoillaan ajattelee, eikä halua kavereidensa vaimojen kanssa saunaan. Jopa he nolostuvat tällaisesta kaverinsa puolesta. Ja samoin he eivät tunge itseään yksin naisten vuorolla saunaan.
Myös nämä alusvaatteisillaan juoksijat on tulleet tutuksi vuosien varrella. Lähinnä kai heitä on katsottu myötähäpeää tuntien. Jos ihmisellä ei ole ymmärrystä niin ei sitä voi väkisin hänelle opettaa. Kyllä perusasioihin kuuluu ajatella myös sitä, että alastomuus saattaa nolottaa jotain porukassa. Vaikka itse olisi kuinka vapaamielinen voi silti porukassa olla joku, joka ei pidä siitä, että hän esittelee itseään. En minä tiedä, olisiko sekään kovin hienoa jos joku miehistä juoksisi munasillaan ympäri kämppää etsimässä muka kalsareitaan sillä aikaa kun naisilla olisi tyttöjen ilta.
Menisi saunomisesta maku kokonaan pois, kun jollain kaverilla alkaisi jöpöttää huoran ilvehtimisen tähden.
Töissä meillä on aamuisin saunat päällä. Kun tulen pyöräilyn hikisenä on mukava käydä suihkussa ja saunassa. Työpaikkani on hyvin miesvaltainen, joten naisille ei ole järkeä pitää eri vuoroja. Kyllähän miehet katselevat minua, muttei se haittaa. Kommentteja olen kuullut vain raskausaikoina ja nekin olleet ihan mukavia.
Ei kai kukaan täysjärkinen mies pidä naista HUORANA vain sen takia, että on miesten kanssa saunassa. Tai pahastu paljaan pinnan näkemisestä, sikäli kun saunassa edes hirveästi viitsii tuijottaa...
Jos olisitte naisporukalla saunomassa, ottaisitteko sinne yhden miehen joukkoon.
Vierailija:
Öh, no eivätkös nämä miehet sitten itse ole ihan yhtä tyrkkyjä ja halpoja, kun kerran ovat alasti sekasaunassa??? Joko kaikille uikkarit tai kaikki alasti, näin se minun käsitykseni mukaan menee...
Eikö miehesi osaa ajatella omilla aivoillaan? Onko hänellä niin huono itsetunto, että hän todella muodostaa käsityksensä sinusta kavereidensa mielipiteiden pohjalta? Ja entäs ne hänen kaverinsa sitten? Haluaako miehesi todella säilyttää ystävyyden sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuollaisessa viattomassa tilanteessa pitäisivät hänen vaimoaan huorana? Ja taas, eivätkö ne alasti saunovat miehes kaverit sitten ole tyrkkyjä?
Taas, eikö se sinun ihan yhtä ilkosen alasti oleva miehesi sitten olisi tyrkky, joka haluaa esitellä vehkeitään tuolle naiselle? Miksi tässä keskustelussa tuomitaan naiset huoriksi, miehen alastomuus sen sijaan näyttää olevan ok. Naiset burkhaan, jotteivät heidän alastomat ruumiinsa viekoittelisi viattomia miehiä pahuuden teille?
Omassa kaveripiirissäni saunotaan milloin alasti, milloin uikkareissa, enkä ole koskaan mitään seksuaalista huomannut. Olen kyllä nähnyt useiden kavereitteni miesten vehkeet, mutta eipä se ole herättänyt minussa mitään haluja panna heitä. Eikä kukaan heistä ole ilmaissut haluaan panna minua. Onko teillä ihmisillä niin vähän luottamusta ystäviinne, että oikeasti uskotte heidän haluavan viedä miehenne ja/tai esitellä vartaloaan heille? Minua ei ainakaan yhdenkään kaverini mies kiinnosta pätkääkään, ihan hyviä tyyppejä, mutta ei minulle missään tapauksessa sopivia.
Mielenkiintoista, miten naisen alastomuus on edelleenkin niin paheellista ja likaista. Useinhan miehet ovat niitä jotka itseään esittelevät, istuvat puolivahingossa jalat levällään ja pyyhkeen alta vilkkuu tai pyyhe hups-vahingossa tipahtaa, mökillä juoksevat järveen suurieleisesti, jotta kaikki naiset varmasti huomaisivat ja katsoisivat, talvella mennään alasti hankeen pyörimään ja juostaan ulkoa sisälle ja takaisin alasti aivan kokkailevien ja meikkaavien naisten silmien editse..eikä kukaan näe tuossa mitään pahaa. Mutta minkäköhänlainen itku siitä syntyisi, jos nainen käyttäytyisi samalla tavalla, menisi äijäporukan mukaan tekemään lumienkeleitä? Taitaisi pikkuvaimoilta lirahtaa pöksyyn kauhusta " Voi ei, nyt Pertti jättää mut!!" :)