Parisuhde emotionaalisesti välttelevän kanssa
Miesystävälle tunteiden osoittaminen, niistä puhuminen ja koskettaminen & hellyyden osoittaminen on todella vaikeaa. Sanoo rakastavansa ja muuten on ihana mies, mutta on näiden asioiden kanssa todella lukossa. Näin on kuulemma ollut aina. Tunneilmaisu on todella niukkaa muutenkin kuin minun kanssani.Paitsi kun hän on humalassa, silloin on hellempi, suutelee yms.
Itse taas olen tunteellinen ja koskettaminen ja hellyys on suorastaan elinehto.
Näiden erojen takia suhteessa on ollut paljon vaikeuksia, väärinkäsityksiä ja omalta puoleltani eroajatuksia.
Onko kokemuksia, voiko tällainen mies muuttua iän myötä tunteiltaan avoimemmaksi?Vai onko minun vaan tyydyttävä siihen että suhde on tältä osin köyhä? Mitä itse voisin tehdä asiaa edistääkseni?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta ja vaikeaa on ollut. Tosi vaikeaa. Nyt vanhempana tuntuu, mutta että elämä on mennyt ihan hukkaan. Kateellinen olen heille, joita aviomiehet kutsuvat kullaksi ja rakkaaksi.
Etkä ole. Tietäisitpä miten halventaviin ja oksettaviin temppuihin he joutuvat tuon vuoksi alentumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus taas: Miten MINÄ voisin muuttaa miestä, koska MINÄ haluan eri asioita
🙄🥱🥱🥱🥱
Ei mies muutu. Järkevämpää on etsiä sellainen, jonka kanssa emotionaalinen yhteys toimii.
Entä kun totuus selviää vasta alkuhuuman jälkeen...?
Minulta vain #42.
Poistun sivulta loppupväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tällainen luonteenpiirre tule esiin seurusteluaikana? Vai onko mies hellä ja kosketteleva seurustellessa ja yhteenmuuton tai avioliiton alkaessa muuttuu yhtäkkiä? Seurusteluaikana nämä asiat punnitaan.
Mikä miesystävä sinun mielestäsi on, jos ei seurustelukumppani?
Miksi sitten olla tällaisen miesystävän kanssa? Jos asutaan yhdessä, ei enää seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄🥱🥱🥱🥱
Ei mies muutu. Järkevämpää on etsiä sellainen, jonka kanssa emotionaalinen yhteys toimii.
Älä hyppää siihen alkuhuumaan. Kun tutustut uuteen mieheen niin tutustu tähän rauhassa ja katsele miehen menoa sellainen 6-12kk. Jos miehen erektio tuona aikana laskee niin hän on juuri tällainen ongelmallinen ja välteltävä tapaus.
Minun kiintymystyyppini on myös välttelevä, johtuu rankasta lapsuudesta. Muutama suhde kaatui tähän. Onneksi nykyinen mies ymmärtää, että joutuu olemaan aktiivisempi osapuoli. Otan kyllä kaikki halailut ja silitttelyt vastaan, ne eivät minua häiritse ja vastaan niihin. En vaan osaa niitä itse kaivata tai tehdä, kun en ole oppinut. Yritän välillä muistaa kosketella ja kehua, kun tiedän miten paljon ilahduttaa miestäni. Mutta luonnostaan se ei tule. N48
Vierailija kirjoitti:
Minun kiintymystyyppini on myös välttelevä, johtuu rankasta lapsuudesta. Muutama suhde kaatui tähän. Onneksi nykyinen mies ymmärtää, että joutuu olemaan aktiivisempi osapuoli. Otan kyllä kaikki halailut ja silitttelyt vastaan, ne eivät minua häiritse ja vastaan niihin. En vaan osaa niitä itse kaivata tai tehdä, kun en ole oppinut. Yritän välillä muistaa kosketella ja kehua, kun tiedän miten paljon ilahduttaa miestäni. Mutta luonnostaan se ei tule. N48
Mulla sama, lapset vähän opettaneet paremmaksi. Ovat niin ihanan spontaaneja. Mutta joudun muistuttamaan itseäni esim. siitä, että lapsia halataan päivittäin. Yritän ja teen, koska se on lapsen kehitykselle tärkeää. Eli oppia voi, mutta se vaatii itseltä työtä ja ensin ongelman myöntämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisin selitys on näissä se, että miehen on mahdotonta saada vastakaikua niiltä naisilta joista viehättyisi ihan täysillä.
Eihän tuo miehen vika ole vaan naisten nirsouden vika.
Ei ole. Se kiintymystyyppi on ihmisessä itsessään, ei siinä toisessa osapuolessa. Mies olisi välttelevästi kiintynyt myös unelmanaiseensa.
Se on käytännössä psykologien jaskan pauhantaa, siis puppua ja valetta. Mies on kirjaimellisesti viallinen nisäkkäänä, eli siittävänä koiraana, jos kiintyy naaraaseen. Nisäkkyyden koko pääpointti on se, että naaras kantaa poikasen ja imettää, koiraalla ei ole arpaa kuin siittäessä.
Mistä ihmeestä keksit tällaista paskaa? Tämä ei ole sitten mikään miehistä näkemystä edustava kommentti. Tällaista pseudotieteellistä potaskaa kirjoittava ei liene ole koskaan parisuhteeseen asti edes päässyt. Jos on päässyt lipsahtamaan, ei kukaan jaksa tällaista maailmankuvaa katsoa pitkään 😊.
M50+
Jopas tästä kehkeytyi keskustelu. Nyt puhutaan kuitenkin ihmisistä, ihmisillä on tunteet ja järki, emmekä toimi ainoastaan hormonien ja viettien vietävinä. Miksi kukaan mies sitten haluaisi pysyvään parisuhteeseen jos ei kykene kokemaan rakkauden tunteita? Ja kuitenkin niin moni mies kaipaa suhdetta muuhunkin kuin siittämiseen.
En asu miesystäväni kanssa, mutta seurusteltu ollaan 2 vuotta. Alkuhuumassa kyllä suuteli, spontaani hellä koskettaminen ym oli hänelle luontevampaa, mutta ei tunnepuhetta juuri ollut silloinkaan. Niiden suhteen hän on hyvin estoinen. Vaikka nämä ovat minulle isoja asioita, haluaisin ensisijassa ratkaista ne, enkä erota, kun kuitenkin muuten hän on hyvin rakas.
Ja kyllä minulla on lapset jo sekä lemmikkejä joille voin antaa hellyyttä ja heiltä saan hellyttä. Ei se silti poista sitä että mieheltäkin haluaisin samaa.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
🙄🥱🥱🥱🥱
Välttelevä ilmoittautui!
Ap pohti jäädäkö vai lähteä.
Ei se muutu. Kannattaa vaihtaa. Kokemus puhuu. Ja muuten sitten kun löydät normaalisti läheisyyteen suhtautuvan helmen, niin tuntuu ihan uskomattomalta mihin sitä on tyytynytkään!
Avioliitto ei ole moraalisesti väärin. Kaikki muut kevyemmät suhteet on.
Ei hän muutu. Miksi hänen edes pitäisi muuttua, etkö sinä voisi muuttua? Muuta sinä itseäsi niin ettet enää tarvitse sellaisia asioita. Onko mahdotonta? No yhtä mahdotonta se on sille toisellekin muuttua. Yleisesti sääntö menee niin että ainoa ihminen ketä voit muuttaa on oma itsesi. Kun tarpeet ja tarjonta eivät kohtaa on ero ainoa järkevä ratkaisu.
12 vuoden avioliiton jälkeen totesin, että elämä on liian lyhyt. Haluan olla parisuhteessa näkyvä, halattu, rakastettu, suudeltu. Erosin puolisostani ja löysin kumppanin, jonka kanssa olemme samalla aallonpituudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄🥱🥱🥱🥱
Sitä kutsutaan tutustumiseksi. Ei se kaikkien kanssa. Sitten ollaan yksin tai etsitään uusi ehdokas.
No jäähän tuollaisen kanssa todellakin elämisen sävyjä elämättä.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän muutu. Miksi hänen edes pitäisi muuttua, etkö sinä voisi muuttua? Muuta sinä itseäsi niin ettet enää tarvitse sellaisia asioita. Onko mahdotonta? No yhtä mahdotonta se on sille toisellekin muuttua. Yleisesti sääntö menee niin että ainoa ihminen ketä voit muuttaa on oma itsesi. Kun tarpeet ja tarjonta eivät kohtaa on ero ainoa järkevä ratkaisu.
Ei tietenkään ole pakko muuttua. Eikä se, ettei toinen halua muuttua, tarkoita toiselle mitään muuta, kun että hänen täytyy tehdä ratkaisu omalta kohdaltaan, paljonko on valmis sietämään.
Mutta fakta on myös se, että jos se välttelevästi kiintynyt haluaa vuorovaikutteisen emotionaalisesti lämpimän parisuhteen, hänen on pakko tarkastella omaa käyttäytymismalliaan tai hän on koko loppuelämänsä yksin. No, ketäpä kiinnostaa? Ei ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole pakko muuttua. Eikä se, ettei toinen halua muuttua, tarkoita toiselle mitään muuta, kun että hänen täytyy tehdä ratkaisu omalta kohdaltaan, paljonko on valmis sietämään.
Mutta fakta on myös se, että jos se välttelevästi kiintynyt haluaa vuorovaikutteisen emotionaalisesti lämpimän parisuhteen, hänen on pakko tarkastella omaa käyttäytymismalliaan tai hän on koko loppuelämänsä yksin. No, ketäpä kiinnostaa? Ei ketään.
Yksin tai sillä on liuta hulluja exiä takanaan. Oikeasti kukaan jaksa suhdetta, jossa toinen on jatkuvasti etäinen ja välttelevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, esim. isot tissit ssosioituvat miehellä äidin rintamaidosta pulleisiin tisuliineihin ja sen vuoksi tuottavat miehessä mielihyvän kokemuksia jo ulkonäön vuoksi, "
Miksi vain mies kokee ne niin mutta naisilla ei tunnu liittyvän rintoihin lainkaan samanlaisia tunteita. Ei edes mitään lämpimiä muistoja ja hellyyttä? Kuitenkin tytöt ovat lutkuttaneet tissiä vauvana ihan samalla tavalla.
Olisiko tuo ihan ohjelmoitu juttu että naaras on suopeampi koiraan siitosta kohtaan. Vauvahan pystyy myös tuottamaan naiselle orgasmeja ihan vaan tisuliinia imuttelemalla, se on osa naisen seksuaalisuutta ja ihan yhtä eroottista kuin se että mies imuttelisi. Naisen seksuaalisuuden kiinteä osa on siis myös imetys.
Tän TÄYTYY olla miehen kirjoittama 😂😂😂😂😂😂😂😂😂