Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajista on tullut portinvartijoita, joilla on käsissään elämän avaimet.

Vierailija
06.08.2025 |

Pahimmillaan hoitajan kuulustelu on este saada hoitoa ajoissa.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011405407.html

Kommentit (265)

Vierailija
141/265 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääongelma on: Tilastot. Ne pidetään puhtaina/jonot lyhyempinä juuri sillä ettei siihen jonoon edes päästetä.

Täytyy olla todellakin pää kainalossa tainkuolemansairas ennenkuin pääset sairauden vuoksi jonoon ja senkin jälkeen tulee kiireellisyysarviointi.

Vierailija
142/265 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko nyt luulette että hoitaja on itse valinnut sen hoidon tarpeen arvion tekemisen? Hyvin harvoin. Siihen  on vaan ajauduttu ja jos työvuorolistaan on merkitty puhelinvuoro niin miten kieltäydyt työnantajan määräyksestä? Minäkin tekisin huomenna mieluummin potilastyötä kuin istun kahdeksan tuntia puhelimessa. Ja etenkin kuuntelemassa potilaiden haukkumisia, nimittelyä ym.kun en pysty aikaa antamaan kun ei niitä aikoja lääkärille vaan ole. Ei ole minun vika mutta minä ne huudot saan päälleni.

Miksi teillä edes ole puhelinpalvelua jos aikoja ei ole?

Onko kukaan ikinä kysynyt tätä esimieheltä?

Siksi että ptlaan pitää saada yjteys hoitoyksikköön tietyssä.ajassa. Ihan sama johtaako se johonkin vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/265 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla ei ole mitään taitoja diagnosoida tai halua edes tehdä työtään kunnolla ja välipä tuolla kun ei koskaan joudu mistään virheistään vastuuseen. Itse jouduin käymään viisi kertaa terveyskeskuksessa että sain kuudennella kerralla viimein verikokeet oikein ja ylipäätään otettua. Viisi kertaa, mitättömän asian vuoksi!! Pitäisi onnistua yhdellä puhelulla mutta kyseinen numero oli suljettu heinäkuuksi. Entä jos olisinkin ollut vakavasti sairas? Olisi käynyt ilmeisesti samoin kuin naapurille. Juoksi viisi vuotta lääkäriltä toiselle ja viimein löytyi syöpä vatsasta. Jokainen oli antanut ymmärtää että päässä vikaa. Voin pistää pääni pantiksi että yksikään ei ole pyytänyt anteeksi.

Vierailija
144/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli mielenkiintoinen kommentti portinvartijoista. Hoitaja tietää paremmin kuin lääkäri, kun lääkäri on potilaana:

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/verkkokommentti/sairaanhoitaja-porti…

Vierailija
145/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeps, mutta lääketiede on korruptoitunut muutenkin jo kaaaaaaauan sitten. Eli avaimet elämään löytyvät ihan muualta. 

Terveellisistä elintavoista aloitetaan, eli RAVINNOSTA, unesta, liikunnasta.

Niin. Muuten samaa mieltä, mutta ainakaan minulle unettomuus ei ole valinta. Ja jos katkaisen jalkani tapaturmaisesti niin ei sitä millään ravinnolla hoideta vaan se tarttis reponoida ja laittaa kipsiin.

Jonossa on kuitenkin paljon sellaisia, joille riittäisi hoidoksi Painonvartijoiden mainoslehtisen antaminen. Silloin jalkansa murtaneet, unettomat yms. pääsisivät nopeammin hoitoon.

Herranjumala nyt taas. Kai mullakin on oikeus jonottaa päivystyksessä jos mulla on umpilisäkkeen tulehdus tai niin paha flunssa tulehduksineen ettei antibiooteilla mene ohi. Niihin tapauksiin ensimmäinen hoitokeino ei ole mikään painonpudotus! 😂😂😂 kas kun flunssa tarttuu kaikkiin koosta riippumatta ja umpilisäke voi tulehtua kenellä vain. 

Sinä olet taas niitä jotka lammasmaisesti tuijottavat huuli pyöreänä aliravittuja instabeibejä ja luulevat, että he määräävät absoluuttisesti oikeanlaisen ulkomuodon. Nyt valoja päälle ja herätys siellä tahdottomassa massassa!!!

Vierailija
146/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen: ilman antibiootteja. 

Vierailija
147/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keskieuroopassa lomailemassa ja tuli tarve käydä lääkärillä. Vastaantulija neuvoi lähimmän. Ja kävelin sisään yksityiselle pikku klinikalle ja selitin asian respalle. Aika järjestyi noin tunnin päästä, menin uudelleen klinikalle ja ystävällisen lääkärin konsultaatio kesti n. 15 min. Maksoi 40 euroa. Yllätyin iloisesti!

Äänestäkää hyvät ihmiset puolueita, jotka ovat valmiit uudistamaan terveydenhoito suomessa. Asiat voisivat olla huomattavasti paremmin.

Vierailija
148/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portinvartijaa meillä nimitetään rottweileriksi. Osa hoitajista karjui ja sähisi hampaiden välistä, ennen kuin tuli puheluiden nauhoitukset. Nyt ovat oikein makeilevan kettumaisia, ihan asiallisesti käyttäytyvän potilaan kanssa. Tästä olen päätellyt että olisi potilaan etu nauhoittaa kaikki keskustelut terveyskeskuksen ja sairaaloiden sisällä. Onneksi on älypuhelimet.

Vierailija
149/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinenhän toimii juuri niin, että potilaat voivat ihan pikkuasioissakin varata suoraan ajan erikoislääkärille.

Yllättäen lääkäreille sitten riittää siellä paljon töitä, minkä vuoksi lääkäreitä ei riitä julkkarille. Ihan poliittinen valinta tällainen kaksikanavainen systeemi.

Vierailija
150/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi omituinen systeemi kun joutuu sellaiselle kertomaan vaivansa joka ei ymmärrä itse sairauksista tuon taivaallista ja tuo kertominen tehdään kaikkien jo odottamassa olevien kuullen.

Vierailija
151/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä diagnoosi oli äidillä?

Vierailija
152/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy poikkeuksiakin. Peräpukama lääke reseptiä ei enää saanut uusittua omakannan eikä apteekin  kautta joten soitin TK Hon. Selitin asiani hoitajalle. Hoitsu alkoi vain vänkäämään ettei uusiminen onnistu vaan minun on tultava vastaanotolle lääkärin uudelleen arviointiin. Sanoin etten halua siihen tutkimukseen tulla vaan tarvin vain sen reseptin. Aikani tingattuani hoitsu sanoi että laittaa lääkärille uusimispyynnön mutta sanoi että lääkäri tuskin sitä uusii vaan minun pitää tulla vastaanotolle. No kuinkas ollakaan lääkäri uusi sen kuitenkin.

Jos olet mies hoitaja halusi varmaan ihan kiusasta laittaa sinut nöyrryyttävään tutkimukseen. Hoitajalla varmaan alapää kostu ja kasvoille tuli vahingon iloinen hymy kun kuvitteli sinut ilman housuja pyllistämässä lääkärille kivuliaassa tutkimuksessa.

Niin varmaan.

Vierailija
153/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskyläisiä ne on puhelimessa ja kirjaamassa tietomasiinaan asioita. Lääkäri murahtelee ja hoitsu anelee. Käytännön hoitoa ei. Pinna tiukalla aina ja joka päivä enimmäkseen yleensä jatkuvasti alati.

Vierailija
154/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä saat hoitoa jos on sulle semmoisella tarvetta. Sitten julkisella puolella meillä tarkoitus pitää hoitolaatu samalla tasolla millä se on ollut jo noin 1600 luvulta lähtien.

Vierailija
155/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin varata ajan tk-lääkärille, hoitaja tilasin syytä .... sanoin että juttelen lääkärille asiasta, aikaa ei tippunut. Mikä valta näillä terveyskeskuksen portinvartijoilla on ohitse lääkärien. 

No tottakai täytyy syy tietää miksi sinne hakeutuu. Vastaanottoajat on lyhyitä ja jos vasta siinä tilanteessa lääkäri alkaa selvittämään potilaan tulon syytä menee kallista hoitoaikaa hukkaan, eikä asia sitten välttämättä sillä yhdellä käynnillä edes selviä. Kyllä se lääkäri hieman perehtyy potilaan asiaan ennenkuin se kutsu huoneeseen tulee. Lisäksi tapauksesta riippuen, se tk-lääkäri ei edes välttämättä ole se mille potilas ohjataan kun sitä hoidon tarvetta selvitetään vaikka sinä itse niin ajattelisit.

Lääkäri perehtyy potilaan asiaan? Silti joka kerta tiedustellaan käynnin s

Silloin siellä on leipääntynyt lääkäri mitä ei potilaan terveysongelmien ratkaisu kiinnosta pätkän vertaa. Sen kyllä huomaa itsekkin kun ajasta suurin osa menee vain niiden oireiden ja tilanteen kartoittamiseen ja itse hoito jää saamatta tai se on vaivaan kuin vaivaan sitä, että ota buranaa ja tule uudelleen jos vaiva jatkuu. 

Vierailija
156/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinkeskustelussa kaikki oireet pitää kertoa potenssiin 10. Päänsärky on hirveä, nälökentässä salamoi, kuumetta on 39.8 astetta, verenpaine on 170/100 jne. Vain liioittelemalla pääsee hoitoon. Eikä sinne päivystykseen kannata kävellä, ota mukaan kuljettaja, joka hakee pyörätuolin ja lykkii sinua ympäriinsä.

Vierailija
157/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tosiaankaan saa hoitoa kun helposti hoidettaviin ja tutkittaviin perussairauksiin. Toisin sanottuna saat hoitoa ainoastaan itse aiheutettuihin elintapasairauksiin ja jos olet tarpeeksi epäonninen että saat jonkun harvinaisemman tai monimutkaisemman sairauden, jäät ilman hoitoa ellei ole vara hoidattaa yksityisellä. Perusverenkuva kyllä tarjotaan joka vaivaan että saa asiakkaan vaikenemaan. Tuloksia ei vaan saa kyselemälläkään takaisin. 

Vierailija
158/265 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pelkästään hyvää sanottavaa terveyskeskuksen hoitajien vastaanotolla käymisestä. Lääkäriin minua ei ohjattu ollenkaan eikä ollut tarviskaan koska selätin sairauteni vajaassa vuodessa hoitajien avuilla ja neuvoilla. Sain mahtavaa tukea hoitajalta nyös tupakoinnin lopetukseen ja onnistuin siinäkin tavoitteessa. Yksi syy erittäin hyvään palveluun oli varmaan se, että hoidin hyvin oman osuuteni ja pääsimme yhteistyön avulla erinomaiseen lopputulokseen.

Vierailija
159/265 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on. Diagnosoimattomia sairauksia on vaikka kuinka. Vasta sitten kun ollaan toinen jalka haudassa voidaan vähän katsoa. 

Vierailija
160/265 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla ei ole mitään taitoja diagnosoida tai halua edes tehdä työtään kunnolla ja välipä tuolla kun ei koskaan joudu mistään virheistään vastuuseen. Itse jouduin käymään viisi kertaa terveyskeskuksessa että sain kuudennella kerralla viimein verikokeet oikein ja ylipäätään otettua. Viisi kertaa, mitättömän asian vuoksi!! Pitäisi onnistua yhdellä puhelulla mutta kyseinen numero oli suljettu heinäkuuksi. Entä jos olisinkin ollut vakavasti sairas? Olisi käynyt ilmeisesti samoin kuin naapurille. Juoksi viisi vuotta lääkäriltä toiselle ja viimein löytyi syöpä vatsasta. Jokainen oli antanut ymmärtää että päässä vikaa. Voin pistää pääni pantiksi että yksikään ei ole pyytänyt anteeksi.

He haluavat yhtä paljon valtaa kuin mitä lääkäreilläkin on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän