Hoitajista on tullut portinvartijoita, joilla on käsissään elämän avaimet.
Pahimmillaan hoitajan kuulustelu on este saada hoitoa ajoissa.
Kommentit (265)
Toki on hyvä, että arvioidaan, mutta ei kaikkea voi arvioida puhelimen välityksellä, ja pitäisi olla jonkinlainen pätevyyskin eikä ketä vaan laittaa arvioimaan. Eräskin hoitaja väitti ettei veritulppa voi olla jalassa. Mutta olipahan vaan, ja onneksi läheisellä oli tieto että muillakin ollut.
Ihmiset eivät taida ymmärtää että nykyään iso osa lääkäreiden ajasta kuluu tietotekniikkaan. Nykyään joutuu kirjaamaan asioita hyvin tarkkaan tietokoneelle, tehdä satoja eri lausuntoja joihin kuluu ihan hirveästi aikaa.. ei jää aikaa potilaiden tutkimiselle. Nykyään lääkärit ottaa 3-5 kiireetöntä potilasta päivässä. Aikaisemmin ollut helppoa kun ei tarvinnut tehdä mitään ylimääräistä, pystyi vain tutkimaan potilaita, nykyään suuri osa aika menee muuhun kuin potilaan tutkimiseen.
Hoitaja diagnosoi minulle herpeksen käsiin eikä päästänyt lääkärille vaan käski hakemaan zoviraxia apteekista. Tuosta syystä ihosairauteni hoito viivästyi kuukaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sairaanhoitajan pitäisi olla empaattinen ihminen? Itseäni ei ainakaan voi vähempää kiinnostaa miltä toisesta tuntuu .. mua kiinnostaa vain ihmis biologia, sairaudet ja sairauksien hoito, ei vois vähempää kiinnostaa milt toisest ihmisest tuntuu.
Sittenhän sairaanhoitajan tilalle voidaan ottaa robotti ja saikkuämmälle potku takapuoleen ja kortistoon märisemään.
Niin voidaan, robotti voi tulla melkein kenen tahansa tilalle, myös lääkäreidenkin. Ei sairaanhoitaja tai lääkäri tai ketään muukaan tarvitse empatiaa tehdä heidän työtä? Olen alkanut vain vihaamaan ihmisiä tämän työn puolesta koska suurin osa ihmisistä on vain tyhmiä... tänäänkin taas puhelintyötä ja jumankauta menee hermo ihmisten tyhmyyteen ..
Kyllä 90-luvulla ei ollut mitään hoitajaseulaa, vaan tilattiin lääkäri ja parin päivän sisään sai ajan. Päivystykseen joskus oli jonoa.
Olennitsekin ollut työssä terkassa. Mitään ruuhkia ei ollut. Oli aluelääkäri systeemi.