Mistä lähtien tuotantotyötä on tehty freelancerinä laskutuspalvelun kautta??
Miten tuossa hoituu vakuutukset, vastuut, suojavarusteet jne.? Kuulostaa mun korvaan epäilyttävältä.
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/tuotantotyontekija-sdsuu-19496592
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Löytyi:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011334095.html
Tässä keississä "palkka" olisi ollut 10 euroa tunnilta, joten tuo 15 euron "palkka" on suorastaan ruhtinaallinen.
Tuollakin lukee: "Jos yrittäjyyttä tehdään jonkun työnjohdon alaisuudessa, työnantajan päättämillä työajoilla, tuntipalkkiolla ja voitot myynneistä käärii työnantaja, työsuhteen edellytykset täyttyvät. Silloin työtä ei pitäisi yrittäjänä teettää."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Eikö tuo ole ollut yleinen käytäntö metsureilla jo kauan?
Metsurilla on oma y-tunnus ja yritys, ja hän päättää itse mitä töitä tekee, missä, minkä verran, millä aikataululla ja minkä verran hän niistä laskuttaa.
Todellisuudessa meno on samanlaista kun tuossa ilmoituksessa.
Työntekopaikka kuitenkin vaihtuu alvariinsa, ei jullaa koko ajan samassa metsässä. Työn teettäjäkin vaihtuu vähän väliä, eli meno ei ole ollenkaan samanlaista kuin limsatehtaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Eikö tuo ole ollut yleinen käytäntö metsureilla jo kauan?
Metsurilla on oma y-tunnus ja yritys, ja hän päättää itse mitä töitä tekee, missä, minkä verran, millä aikataululla ja minkä verran hän niistä laskuttaa.
Todellisuudessa meno on samanlaista kun tuossa ilmoituksessa.
Työntekopaikka kuitenkin vaihtuu alvariinsa, ei jullaa koko ajan samassa metsässä. Työn teettäjäkin vaihtuu vähän väliä, eli meno ei ole ollenkaan samanlaista kuin limsatehtaassa.
Ja lisäksi metsuri saa itse päättää, meneekö metsään aamukuudelta vai vasta puolenpäivän aikaan. Kunhan homma tulee hoidettua. Metsuri käsittääkseni voi myös kieltäytyä hommista ja valita toisen toimeksiantajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen ainakin kevytyrittäjänä työtä omaan tahtiin. Kun ei työnantajalle kelvannut työsuhde, niin saa nyt vähän ylimääräisiä vapaita ja lyhyempää työpäivää, koska hänellä ei ole valtaa minuun yrittäjänä. On mukava nähdä, ettei hän oikeasti voi vaikuttaa asiaan. Työt kyllä teen
On sillä aika iso valta. Kun jättää sun laskun maksamatta niin siinä sitten ihmettelet
Taustalla kuitenkin itsellä iso pulju, joka kyllä varmistaa, että työnantaja maksaa laskun. Ja laskutan toki vain työstä, teen vain vähän vähemmän työtä. Palkkakin on korkeampi
Ilmoitus tehty kansainväliselle ihmisoikeusjärjestölle.
Porvarit on sikoja ja kiertää kaikki vastuunsa kanssa ihmisten hyvinvoinnista tällaisten huijaustyöpaikkojen kautta. Eivät tajua edes hävetä. Firman johtajien nimet julkisuuteen, naamat näkyville että osaa vältellä tällaisia lieroja oikeassa elämässä.
Jaakko Hyytinen vastasi:
Kiitos palautteestasi harvoin saa näin huolella laaditun viestin,
jossa yhdistyvät juridiikka, passiivis-aggressio ja median uhkailu. Olet
selvästi viettänyt ilmoituksemme parissa enemmän aikaa kuin suurin osa
hakijoista.
On hienoa, että kevytyrittäjyyden rajat kiinnostavat noin syvästi.
Mikäli sama tarmo suuntautuisi myös omaan uraasi, olisit ehkä jo itse
laatimassa näitä ilmoituksia vaikka sieltä tilitoimistosta, jota
suosittelit.
Tarkistamme ilmoituksen sisällön, ja päivitämme sen tarvittaessa. Jos
siitä löytyy yhtä paljon asiavirheitä kuin viestistäsi katkeruutta, voi
olla, että suomalainen työelämä lähtee nousuun juuri tästä.
Jos haluat jatkossa osallistua rekrytointimme kehittämiseen, olet
tervetullut hakemaan HR-tehtäviimme. Siinä tosin tarvitaan muutakin kuin
nimimerkin takaa kirjoittamista.
Medialle voi ilmoittaa että vastaan puhelimitse aiheeseen
Jos olisin yrittäjä, en suostuisi tekemään mistään hinnasta tuolle firmalle yhtään mitään. Jo tuosta työpaikkailmoituksen irvikuvasta käy ilmi ettö yrittäisi kuitenkin luistella vaikka millä tekosyyllä maksamatta työsuorituksesta. Pahaa pelkään että ei ole niin täydellistä työsuoritusta olemassakaan joka tuolle firmalle kelpaisi, vedotaan vaikka olemattomaan virheeseen että ei tarvitsisi maksaa. Tuohon firmaan sekaantuminen ei tuottaisi kuin kalliiksi käyviä ongelmia. Jääköön kiehumaan omiin myrkkyliemiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Jaakko Hyytinen vastasi:
hakijoista.
suosittelit.
nimimerkin
Oikeasti??! Wow!
Vierailija kirjoitti:
Jaakko Hyytinen vastasi:
hakijoista.
suosittelit.
nimimerkin
Herranjestas! No nyt todellakin aiheellista median tarttua aiheeseen. Uskomaton tyyppi!
Kyllä, oikeasti vastasi noin :D. Kunnon mu lkvisti
varmaan kokoomuslainen tai joku muu oikeistolainen, uskomattoman röyhkeä vastaus.
Jos ei ole varaa maksaa työstä asiallista palkkaa normaalein ehdoin, työ ei ole tekemisen arvoista. Et voi riistää toisia. Tee itse tai sulje puljusi.
Mitä on "tölkkien tuottaminen"? Tyhjiä tölkkejäkö he toimittaa?
Myönnettäköön, että eipä tuo mun viesti Jaakolle ollut mikään harkittu kokonaisuus, kun en siihen aikaa jaksanut minuuttia enempää käyttää, mutta Jaakko antoi nyt kyllä edustamastaan yrityksestä semmoisen kuvan, että bisnestä ei kyllä tee mieli heidän kanssaan tehdä.
Jos on voimakas Ay-liike niin se johtaa tähän. Jos yritykset pystyy välttämään työsopimuksia niin se välttää. Työntekijät hankitaan vuokrafirmoista tai yrittäjistä.
Nyt kaikki kitisee että miten väärin se on, mutta ei auta itkumarkinnoilla, näin se menee ja koko ajan trendi lisääntyy. Koskahan Finnair siirtyy tähän? Sitten ei tarvitse maksella enää lomarahoja eikä sairaspäivärahoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Jos on voimakas Ay-liike niin se johtaa tähän. Jos yritykset pystyy välttämään työsopimuksia niin se välttää. Työntekijät hankitaan vuokrafirmoista tai yrittäjistä.
Nyt kaikki kitisee että miten väärin se on, mutta ei auta itkumarkinnoilla, näin se menee ja koko ajan trendi lisääntyy. Koskahan Finnair siirtyy tähän? Sitten ei tarvitse maksella enää lomarahoja eikä sairaspäivärahoja yms.
Ristiriitaista. AY -liike oli varmasti 70 - 80-luvuilla voimakkaimmillaan ja eipä ollut silloin tällaisia "haetaan yrittäjää" työpaikkailmoituksia. Nyt YTK on heikentänyt voimakkaasti AY -liikkeitä ja nyt on tällaisia ihme -työpaikkailmoituksia, joten väitteesi ei pidä paikkaansa. Oikeistolaiset tosin eivät edes kykene puhumaan totta, sotkeentuvat omiin valheisiinsa niin että 5-vuotiaskin jo näkee suoraan että valehtelee.
Voi hyvä luoja mikä vastaus :D Itse olisin ehkä kuitenkin kirjoittanut jotain vähän toisentyyppistä, kuten:
"Työpaikkailmoituksemme on täysin Suomen lakien mukainen. Kiitos palautteesta ja mukavaa päivänjatkoa."
Se koira älähtää...?
Ilmiselvästi boikotoitava tuon firman tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja mikä vastaus :D Itse olisin ehkä kuitenkin kirjoittanut jotain vähän toisentyyppistä, kuten:
"Työpaikkailmoituksemme on täysin Suomen lakien mukainen. Kiitos palautteesta ja mukavaa päivänjatkoa."
Se koira älähtää...?
Aika ylimielistä on vedota siihen lainmukaisuuteenkin. Todella kyseenalainen ilmoitus kun näyttää normaalilta työpaikkailmoitukselta, mutta totuus paljastuu vasta ilmoituksen viimeisessä lauseessa, selvästi yritetään piilotella että kyse ei olekaan normaalista työsuhteesta. Tällaisesta jää aina ikävä epärehellisyyden maku suuhun.
Ai nyt media onkin oikeistolaista? Yleensä väitetään median olevan vasemmalle kallellaan.