Mistä lähtien tuotantotyötä on tehty freelancerinä laskutuspalvelun kautta??
Miten tuossa hoituu vakuutukset, vastuut, suojavarusteet jne.? Kuulostaa mun korvaan epäilyttävältä.
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/tuotantotyontekija-sdsuu-19496592
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Ei freelancerina toimimisessa lähtökohtaisesti ole mitään vikaa. Hommat vaan tuppaa olemaan keikkaluonteisia ja sivukulut jää kaikki itselle niin palkkauksen pitää sitten kompensoida sitä.
Joten vilkaisin ilmoituksen kiinnostuksesta. 15€/h. Eli halutaan työntekijä halvemmalla mitä normaalisti. N. 30€/h voisi harkita, kun saan pienipalkkaisessa työssänikin käytännössä enemmän mitä 15€/h olisi kaikkien kulujen jälkeen.
2000-luvun puolessavälissä minulla oli 40 euroa/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttuvinkin paikka.
Tekikö joku jo?
En mä ainakaan.
Siinä on tuo ammattinimike tuotantotyöntekijä, mikä nykyään tarkoittaa kaikenlaista työtä, esimerkiksi jos koneellisesti valmistetaan tavaraa, niin tämä tuotantotyöntekijä siirtää ne koneelta pois ja pakkaa ne valmistuneet esineet.
aputyöntekijälle on keksitty hienompi ammattinimike, työsuhde määräytyy kuitenkin tehdyn työsopimuksen perusteella ja alan palkkausta noudattaen.
Eikö tällaisesta voisi jo vinkata kansainväliselle työjärjestölle ILO:lle, tämä on täysin häikäilemätöntä ihmisten riistämistä, sellaista touhua että ei olisi uskonut Suomessa tapahtuvan tällaista!!!!
Suomalaiset on liiallisesti alistettu, olemme käytännössä psykologisten ihmisoikeusrikosten uhreja, täydelliset psykopaatit vallassa!! Tämä kehitys olisi pitänyt pistää poikki vaikka voimakeinoin jo aikaa sitten!!!
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset kummalliset ilmoitukset on kyllä lisääntyneet. Haetaan työntekijää kahden euron tuntipalkalla, ilmaista harjoittelijaa (ei opintoihin liittyvää) jne. Noi ilmoitukset poistuivat aika nopeasti duunitorista.
Kahviloissa on tätä näkynyt jo jonkin aikaa vaikka eihän se "kevytyrittäjä" oikeasti edes saa päättää mistään
Jos yrittäjäksi pitää ryhtyä, niin se yritys ei ole ainakaan tuotantotyöntekoa tai kahvila-apulaisena työskentelyä. Tubettajat ovat monesti yrittäjiä ja tienaavat helpolla hommalla huikeita summia.
Meidän vastavalmistunut yo oli kesätyössä elintarvikealan tehtaassa, hyvin samantyyppistä työtä. Sai iltalisän kanssa suunnilleen tuon saman 15 € ja tietysti kaikki työntekijän oikeudet, esim. sairauspäivien palkka ja lomapäiviäkin kertyi.
Vierailija kirjoitti: Eikö tuo ole ollut yleinen käytäntö metsureilla jo kauan?
Metsurilla on oma y-tunnus ja yritys, ja hän päättää itse mitä töitä tekee, missä, minkä verran, millä aikataululla ja minkä verran hän niistä laskuttaa.
Laitan seuraavan viestin jaakolle: Teillä on hyvin epäasiallinen ilmoitus duunitorilla. Laskutuspalvelua käytettäessä palkka ei voi olla 15 euroa tunnissa. Kyseinen työ ei myöskään sovellu kevytyrittäjänä tehtäväksi, vaan se täyttää työsuhteen tunnusmerkit. Korjatkaa ilmoitus asialliseksi tai ilmoitus vinkataan medialle.
Eikö samanlaisia ole ollut jäätelökioskeissa tänäkin kesänä? Mun mielestä vasta oli juttua jossain IS tai IL, miten teinin olisi pitänyt hoitaa "palkanmaksu" laskutuspalvelun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Eikö tuo ole ollut yleinen käytäntö metsureilla jo kauan?Metsurilla on oma y-tunnus ja yritys, ja hän päättää itse mitä töitä tekee, missä, minkä verran, millä aikataululla ja minkä verran hän niistä laskuttaa.
Todellisuudessa meno on samanlaista kun tuossa ilmoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Laitan seuraavan viestin jaakolle: Teillä on hyvin epäasiallinen ilmoitus duunitorilla. Laskutuspalvelua käytettäessä palkka ei voi olla 15 euroa tunnissa. Kyseinen työ ei myöskään sovellu kevytyrittäjänä tehtäväksi, vaan se täyttää työsuhteen tunnusmerkit. Korjatkaa ilmoitus asialliseksi tai ilmoitus vinkataan medialle.
Itse asiassa on vinkattu jo medialle.
Löytyi:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011334095.html
Tässä keississä "palkka" olisi ollut 10 euroa tunnilta, joten tuo 15 euron "palkka" on suorastaan ruhtinaallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! No, laitoin jo tuon Jaakolle anyway. Toivottavasti media myös kiinnostuu
Minä teen ainakin kevytyrittäjänä työtä omaan tahtiin. Kun ei työnantajalle kelvannut työsuhde, niin saa nyt vähän ylimääräisiä vapaita ja lyhyempää työpäivää, koska hänellä ei ole valtaa minuun yrittäjänä. On mukava nähdä, ettei hän oikeasti voi vaikuttaa asiaan. Työt kyllä teen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa "vinkata" oikeistolaisille puolueelliselle valtamedialle tällaisia. Tämä pitää vinkata kansainvälisille ihmisoikeus- ja työjärjestöille, että saavat tietää mitä tässä "maailman onnellisimmassa" maassa savuverhon takana on todellisuudessa meneillään.
Tuo firma ei edes kuulu työnantajarekisteriin, joten sillä ei voi olla yhtään palkattua työvoimaa.
Aika pahasti tehnyt tappiota, ei taida olla varaa maksaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen ainakin kevytyrittäjänä työtä omaan tahtiin. Kun ei työnantajalle kelvannut työsuhde, niin saa nyt vähän ylimääräisiä vapaita ja lyhyempää työpäivää, koska hänellä ei ole valtaa minuun yrittäjänä. On mukava nähdä, ettei hän oikeasti voi vaikuttaa asiaan. Työt kyllä teen
On sillä aika iso valta. Kun jättää sun laskun maksamatta niin siinä sitten ihmettelet
Ei freelancerina toimimisessa lähtökohtaisesti ole mitään vikaa. Hommat vaan tuppaa olemaan keikkaluonteisia ja sivukulut jää kaikki itselle niin palkkauksen pitää sitten kompensoida sitä.
Joten vilkaisin ilmoituksen kiinnostuksesta. 15€/h. Eli halutaan työntekijä halvemmalla mitä normaalisti. N. 30€/h voisi harkita, kun saan pienipalkkaisessa työssänikin käytännössä enemmän mitä 15€/h olisi kaikkien kulujen jälkeen.