Yksinhuoltaja isä on täysin ulkona parisuhdemarkkinoilta
Tälläiseen johtopäätökseen olen tullut. Sinkkunaiset katoaa just kun kuulee että on yksinhuoltaja ja lopuille, jo lapsia omaaville naisille tuntuu olevan vaikeaa kun pakettiin kuuluu jonkun muun naisen synnyttämiä lapsia 24/7. Arvostusta kyllä kuulee monen suusta mutta siinäpä se sitten onkin.
T: mies ja yksinhuoltaja, kummajainen yhteiskunnassa :)
Kommentit (360)
Näin aiheen etusivulla ja arvasin aivan oikein kuka sen oli siihen nostanut. Ja näköjään aika monta kertaa jo yrittänyt. Tuttu trolli kaikista yh-ketjuista. Hei Christiiina, kerro joku hassu juttu jostain sun serkusta. Sulla niitä riittää - sekä serkkuja että hassuja juttuja.
Kyllä nainenkin on, varsinkin kun on totaali yh. Ketään ei kiinnosta alkaa lapsille vanhemmaksi, ei minuakaan kiinnostaisi. Joten valitettavasti yh-isä, en tulisi myöskään sinusta kiinnostumaan. Aika karua kyllä.
Vierailija kirjoitti:
lapsesi synnyttänyt nainen ei halunnut heitä itselleen. Jotain vikaa joko lapsissasi tai sinussa, kun exäsi lähti ja jätti lapsetkin.
että mies saattoi pelastaa itsensä ja lapsensa, hullulta tai päihteiden käyttäjältä, tai vaikka väkivallalta? Niitä on naisissakin, uskotko?
Niinpä! Tunnen tämmöisen äidin, isä sai huoltajuuden.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että löydät ihanan naisen vierellesi, ap. Naisen, jolla on ymmärrystä, älyä ja sydän paikallaan. Ja näitä naisia ihan oikeasti on olemassa :)
on se kumma, kun tällaisissa keskusteluissa vihjataan, että ne sinkut, jotka etsivät toista lapsetonta sinkkua, olisivat jotenkin itsekkäitä pas*kiaisia, kun heille ei "kelpaa" sinkku, jolla on jo lapsia
'
klo 20:06 | 5.8.2011
Vierailija kirjoitti:
Hei Christiiina, kerro joku hassu juttu jostain sun serkusta. Sulla niitä riittää - sekä serkkuja että hassuja juttuja.
Itsehän nämä miehet puhuvat ja käyttäytyvät oudosti.
Kyllä mulle kelpaisi jos olet itsestäsi huolehtiva mies etkä haikaile eksän perään. Eletty elämä ei ihmistä huonona. Vihaan noita toisten tekemiä huonommuusleimoja. Kerro itsestäsi mutta älä luokittele yh, eronnut jne. Olet lapsen/lapsien isä ja yksilö. Korosta hyviä puoliasi. Ihastu itseesi, ihmisiin ja anna toisten tutustua suhun ei siihen statukseen tai luokitteluun.
Mä olen just sellainen nainen, jolta yh-iskä saa arvostusta, mutta ei parisuhdetta. Ei varmasti ole helppoa pärjätä yksin pienten lasten kanssa, mutta se ei oikeastaan ole minun ongelmani. Haluan parsuhteen, jossa mennään aikuisten ehdoilla. Villiä seksiä keittiönpöydällä, viinin lipittelyä viikonloppuisin, ex tempore ulkomaanmatkoja, aikuisille suunnattua draamaleffoja, pitkään nukkumista viikonloppuisin ja päälle monen tunnin sunnuntaiseksisessio. Yh-iskän kanssa elämä tuskin olisi tällaista.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Christiiina, kerro joku hassu juttu jostain sun serkusta. Sulla niitä riittää - sekä serkkuja että hassuja juttuja.
Itsehän nämä miehet puhuvat ja käyttäytyvät oudosti.
No tinder tinder tinder... Tottakai siellä haetaan lapsettomia tai sellaisia, joiden lapset on huostaanotettu tai jotain jotta "seurustelu" on helpompaa eli koska tahansa töiden jälkeen käy booty call. Oletpa yksinkertainen.
No joko se yh-isukki on löytänyt seuraa? 12 vuotta jo kattellut. Lapsetkin jo vähän varttuneempia.
Vierailija kirjoitti:
minulle ongelma! Sen sijaan kiinnostaisi kovasti tietää syy yksinhuoltajuuteen. Jos mies on leski, niin asia olisi ymmärrettävä. Jos taas ex on jättänyt lapset ja miehen, niin se hieman ihmetyttää ja tulevaisuus arvetuttaisi, jos erosta olisi vähän aikaa ja ex saattaisi aloittaa lapsista tappelun. En siis haluaisi mukaan sellaiseen rumbaan! Jos taas mies on yh siksi, että on narsistin tempuin saanut yksinhuoltajuuden exältään ja ex on jossain "ranteet auki" -fiiliksellä (vaikka olisikin miehen jättänyt, mutta luullut saavansa laajan tapaamisen ja yhteishuoltajuuden), niin sitten juoksisin ja heti kovaa karkuun.
Tämä on hyvä esimerkki miten valtaosa naisista meihin suhtautuu. Muutenkin naisten empatia loppuu kun kyse on miehistä, edelleen miehellä ei saisi olla huollettavia lapsia, ja taas toisaalla tulisi kantaa vastuu. Sellaista se miehen elämä usein on.
Christiiinan kehityskaarta on kyllä hauskaa seurata. Yyhoot on aina olleet lähellä hänen sydäntään. Hän aloitti yh-äitien haukkumisella mutta kun huomasi että sille lähestymistavalle ei saa vastakaikua, siirtyi yh-isiin. Hänhän jäi jo kiinni siitä että kirjoittelee myös vierailijana omiin aloituksiinsa provoja. Tämänkin ketjun viimeisimmät viestit taitaa olla Christiiinan näppikseltä. Mikähän sen yh-trauman aiheuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulle ongelma! Sen sijaan kiinnostaisi kovasti tietää syy yksinhuoltajuuteen. Jos mies on leski, niin asia olisi ymmärrettävä. Jos taas ex on jättänyt lapset ja miehen, niin se hieman ihmetyttää ja tulevaisuus arvetuttaisi, jos erosta olisi vähän aikaa ja ex saattaisi aloittaa lapsista tappelun. En siis haluaisi mukaan sellaiseen rumbaan! Jos taas mies on yh siksi, että on narsistin tempuin saanut yksinhuoltajuuden exältään ja ex on jossain "ranteet auki" -fiiliksellä (vaikka olisikin miehen jättänyt, mutta luullut saavansa laajan tapaamisen ja yhteishuoltajuuden), niin sitten juoksisin ja heti kovaa karkuun.
Tämä on hyvä esimerkki miten valtaosa naisista meihin suhtautuu. Muutenkin naisten empatia loppuu kun kyse on miehistä, edelleen miehellä ei saisi olla huollettavia lapsia, ja taas toisaalla tulisi kantaa vastuu. Sellaista se miehen elämä usein on.
Tottakai saa olla vastuu. Mutta ei missään nimessä enemmän ja paremmin kuin äidillä. Äiti on paras kaikessa kotiin ja perheeseen liittyvässä - muu ei ole mitenkään mahdollista.
Nainen jos on yh, hän hoitaa lapsensa itse. Mies-yh odottaa, että uusi nainen hoitaa hänen lapsensa.
Viimeksi kun olin sinkku, olin nuori äiti ja deittailin vain lapsettomia miehiä, koska olimme tosiaan niin nuoria ettei monellakaan meidän ikäisellä vielä ollut lapsia. Menin myös yhteen lapsettoman miehen kanssa, jonka kanssa saatiin pari yhteistä lasta.
Aloitusta lukiessani ajattelin että awww, mä voisin ottaa yh-iskän jos joskus vielä sinkkuuntuisin. Mutta sitten tuli hyviä pointteja. Itsekin kaipaisin uudelta parisuhteelta sitä, että olisi kiireettömiä aamuja, aikuisten iltoja, seksiä, ystävien kanssa illanviettoja. Jos mies on yh-iskä, toisi nämä kaikki omat haasteensa + mun 3 lasta. Joten kyllä itsekin sanoisin ei kiitos yh-iskälle, eri juttu esim vuoroviikkovanhemmuus.
Vierailija kirjoitti:
kodinhoitajaa ja äidinkorviketta tässä haetaan.
Mikä naisten pakotus tämäkin on? Ihmeellistä, kun naisen pitäisi miehen hyväksi tehdä parisuhteessa jotain, niin heti tulee nämä se on "äidin korviketta vailla", "en ole sun äitisi" ja ties mitä muuta paskaa. Siis ihan miehenkin tapauksessa, ei tämän lapsen. Kuunnelkaa välillä itseänne, te naiset olette ihan hirviöitä nykyään vaatimuksinenne ja valituksinenne.
Eli samalla logiikalla yh-äidit ovat miehessä vailla kodinhoitajaa ja isänkorviketta?
Jos on ollut useampi lupaava alku, ja useampi nainen lauttanut jarrut pohjaan tietyssä vaiheessa, en usko että ongelma on yh-isyys. Se voi toki liittyä siihen.
Arvelisin, että joko se on joku ominaisuus ap:lla, piirre joka tulee vasta paremmin tutustuttua esiin. Tai sitten se on jotain isän ja lasten dynamiikassa: jokin laittaa karvat pystyy. Ehkä se, ettei kuvioon mahdu, tai ettei koe lasten kunnioittavan tai sitten jokin siellä kotielämässä mikä ei nappaa.
En usko että moni deittailisi apeeta pidempään jos olisi ehdoton ei toisen lapset.
Jokaisen yh-iskän, joka inisee lapsettomien naisten itsekkyydestä kannattaa lukea ketjua "Missä vaiheessa totesit ettei uusperhe-elämä olekaan sinua varten?" Se osoittaa hyvin, miksei naisen kannata lähteä yh-iskän, tai edes yhteishuoltajuudessa olevan miehen matkaan. Lapsettoman naisen odotetaan lähestulkoon poikkeuksetta ryhtyvän äitihahmoksi ja ilmaiseksi lapsenvahdiksi. Yhteishuoltajuudessakin murjotetaan, jos naisella on lapsiviikonloppuina muita menoja. Lasten ollessa kotona jopa lähdetään itse harrastuksiin, ja jätetään lapseton nainen huolehtimaan jälkikasvusta. Naisella ei ole henkistä tilaa omassa kodissaan, vaan on pakko alistua vieraiden lasten torpedointiin ja siihen, että lasten äidin varjo luuraa kodin joka nurkassa.
Toisaalta tuo em. ketju osoittaa hyvin eron yh-äitien ja yh-isien ajattelussa. Yh-äiti ei edes odota, että lapseton mies ryhtyisi hänen lastensa isäksi. Hän etsii puolisoa itselleen, ei isähahmoa lapsilleen. Ei edes ehdoteta yhteenmuuttoa tai jos asutaan yhdessä, lapsettomalta mieheltä ei odoteta muuta kuin asiallista käytöstä silloin kun hän sattuu olemaan samaan aikaan lasten kanssa kotona.
Ja muuten, suostuisiko yh-iskä itse parisuhteeseen 150-kiloisen vakavasti masentuneen, ylivelkaantuneen viiden lapsen yh-äidin kanssa? Ai mikset? Kylläpäs oot itsekäs! Eiku....
Parisuhde perustuu vapaaehtoisuuteen, ja jokainen järkevä aikuinen valitsee puolison, jonka kanssa on tasaisesti saama- ja antamispuolella, eikä tarvitse tuntea oloaan omassa kodissaan ulkopuoliseksi . Yh-isän puolisolla asia harvoin on näin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö jos miehet suhtautuu samalla tavalla yh-äiteihin?
Jos on leski, niin menettelee. Muuten järjetön riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kodinhoitajaa ja äidinkorviketta tässä haetaan.
Mikä naisten pakotus tämäkin on? Ihmeellistä, kun naisen pitäisi miehen hyväksi tehdä parisuhteessa jotain, niin heti tulee nämä se on "äidin korviketta vailla", "en ole sun äitisi" ja ties mitä muuta paskaa. Siis ihan miehenkin tapauksessa, ei tämän lapsen. Kuunnelkaa välillä itseänne, te naiset olette ihan hirviöitä nykyään vaatimuksinenne ja valituksinenne.
Eli samalla logiikalla yh-äidit ovat miehessä vailla kodinhoitajaa ja isänkorviketta?
Yleensä yh-äidit etsii maksajaa, talonmiestä tai lapsille parempaa isää.
Just eilen viestittelin Tinderissä nelikymppisen 5-vuotiaan vuoroviikkoisä kanssa, joka sanoi, että hän etsii ensisijaisesti lapsetonta naista, kun "se on helpompaa kun toisella ei ole lapsia".
Ihme tyyppi.