Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä aina ehdotetaan eroa ratkaisuksi jokaiseen parisuhdeongelmaan?

Vierailija
05.08.2025 |

Johan sitä saisi vaihtaa miestä kuin sukkia, jos jokaisen ongelman ja vastoinkäymisen takia pitäisi heti ottaa ero.. Ei ihme että liitot eivät enää kestä, jos yleinen mielipide on se, että ero on okei ihan mistä syystä tahansa. Odotetaan toisen täyttävän kaikki mahdolliset tarpeet ja olevan täydellinen, mutta omia virheitä ei nähdä. Luvattiin tahtoa rakastaa, myötä ja vastoinkäymisissä. Pitäisikö se muuttaa muotoon "Lupaan tahtoa rakastaa sinua toistaiseksi"? Tämä kirjoitus ei sitten koske niitä liittoja jossa on pettämistä, väkivaltaa tai persoonallisuushäiriöinen puoliso.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon suomalaisten luovuttajamentaliteetista. Ongelmia ei haluta selvittää, vaan niitä paetaan.

Haloo, naisen ei tartte selvitellä miesten ongelmia. Itse olen neljä kertaa todennut, että mies seotkoon omiin ongelmiinsa, mutta minäpä nostan kytkintä kun mulla ei ongelmia ole.

Hyvä ratkaisu mun kannalta. En minä täällä yritä pakottaa miehiä jäämään kanssani suhteeseen 😂

Vierailija
82/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on erinomainen ratkaisu siinä vaiheessa kun mies ärsyttää niin paljon että sitä voisi pistää puukolla sydämeen tai viiltää kurkun auki.

Attilan tappoi nainen hääyönä.

Miehet ei tajua, että naiset voi tappaa. Naiset on kuitenkin niin paljon viisaampia kuin miehet, etteivät tapa vaan eroavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö palstan keskustelijat tosiaan siedä omissa suhteissaan vaikeita kausia? Saattaa olla riitelyä, etääntymistä, työttömyyttä, sairastumista, jotka aiheuttaa kitkaa parisuhteeseen. Ilmeisesti hyvässä parisuhteessa kaiken pitäisi sujua aina hyvin ja helposti, eikä kenelläkään ole mitään haitallisia toimintatapoja, joita on elämän varrella opittu.

Täällä ei koskaan anneta neuvoja mitä voisi yrittää tehdä, vaan aina pitäisi erota. Vedetään jostain ongelmasta johtopäätös, että toisen puoliso on läpeensä paha ja välinpitämätön ihminen, josta pitää erota välittömästi tai on läheisriippuvainen surkimus. Siinä on turha yrittää selittää mitään hyvistä puolista. Jos valitat että toinen suuttuu ja kivahtaa herkästi, saadaan käsitys että sinulla on kumppanina raivohullu sekopää joka käy pian käsiksi.

Pitkässä parisuhteessa voi kasvaa ja kehittyä yhdessä, oppia tulemaan paremmaksi ihmiseksi. Se vaatii toki molemmilta vastaan tulemista. 

Vierailija
84/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö palstan keskustelijat tosiaan siedä omissa suhteissaan vaikeita kausia? Saattaa olla riitelyä, etääntymistä, työttömyyttä, sairastumista, jotka aiheuttaa kitkaa parisuhteeseen. Ilmeisesti hyvässä parisuhteessa kaiken pitäisi sujua aina hyvin ja helposti, eikä kenelläkään ole mitään haitallisia toimintatapoja, joita on elämän varrella opittu.

Täällä ei koskaan anneta neuvoja mitä voisi yrittää tehdä, vaan aina pitäisi erota. Vedetään jostain ongelmasta johtopäätös, että toisen puoliso on läpeensä paha ja välinpitämätön ihminen, josta pitää erota välittömästi tai on läheisriippuvainen surkimus. Siinä on turha yrittää selittää mitään hyvistä puolista. Jos valitat että toinen suuttuu ja kivahtaa herkästi, saadaan käsitys että sinulla on kumppanina raivohullu sekopää joka käy pian käsiksi.

Pitkässä parisuhteessa voi kasvaa ja kehittyä yhdessä, oppia tulemaan paremmaksi ihmiseksi. Se vaatii toki mol

Se vaan, kun sen vaikeiden kausien ylittämisen pitäisi sitten vaatia molempien ponnisteluja. Itse en ala jaksaa enää suhdetta, jossa vaikeiden kausien edessä toinen vetäytyy, ja yksin yritän pitää suhdetta edes jotenkin kasassa.

Ero on ainoa ratkaisuni siinä kohdassa, eikä siitä sitten enää peruutella jos vasta eropäätöksen jälkeen toinen havahtuu kiinnostumaan ratkomaan suhteen ongelmia. Meni jo.

Vierailija
85/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ihme että liitot eivät enää kestä, jos yleinen mielipide on se, että ero on okei ihan mistä syystä tahansa"

Juurihan palstalla joku kirjoitti suhteestaan ja sanoi ettei näe kuitenkaan eroon mitään syytä, niin hänelle useampi vastasi, ettei eroon tarvita mitään syytä 😂

Vierailija
86/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kohtalaisen iso osuus kysyjien parisuhteista kuulostaa henkisesti, fyysisesti tai taloudellisesti väkivaltaisilta. Ei ne, joilla on perushyvä suhde ja pieniä ongelmia koe tarvetta itkeä täällä epätoivoaan. Tästä syntyy illuusio, että "jokaisen" pitäisi erota. No ei pidä, mutta jos joku kysyy mitä tehdä kun kumppani pettää, ja toinen mitä tehdä kun kumppani jatkuvasti haukkuu ja nälvii ja nöyryyttää, ja kolmas kysyy mitä tehdä kun kumppani ryyppää joka päivä, ja neljäs mitä tehdä kun kumppani varastaa rahaa, niin mikä näistä on se pari joka sinusta saisi erota ja keiden sitten pitäisi vaan sinnitellä? Kuitenkin melko usein aloituksissa mainitaan, että asiasta on keskusteltu ilman tulosta, ja pariterapia on joko kokeiltu tai kumppani kieltäytyy siitä.

Vierailija
87/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat niin heikkoja nykyisin.

Vierailija
88/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat niin heikkoja nykyisin.

Jos parisuhde on niin yhtä selviytymistä, että olisi "heikko" siitä erotessaan, niin ei ihan houkuttelevalta diililtä kuulosta.

Vierailija
89/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla asia kuin asia kasvaa mahdottomiin mittasuhteisiin. Olen samaa mieltä että tosi pienten juttujen tähden ehdotetaan ratkaisuksi eroa. Mutta sama ehdottomuus pätee esimerkiksi tilanteisiin joissa kaupankassa sanoo jotain (törkeetä, jätä palautetta!!), naapurin muksu on teillä syömässä (lähetä lasku ja porttikielto!!)....Jne...

Palsta ei ihan vastaa tosielämää, onneksi. Ihmiset on oikeesti paljon suvaitsevaisempia ja joustavampia. 

Kyllä se vastaa. Tosielämässä jopa palstamammat varovat näyttämästä ulkopuolisille todellista minäänsä. Seinän takana asui perhe, jonka nainen oli aina aurinkoinen ja ystävällisen oloinen, mutta todellisuudessa aivan seinähullu. Lähes joka ilta raivosi pienille lapsilleen ja silloiselle miehelleen. Onneksi muuttivat pois. Kuulin jälkikäteen, että muikkelilla se oli jo seitsemäs avioliitto ja kaikki kakarat eri miehille. Ja näkeehän tällä palstalla mammojen todellisen elämän. Valehtelevat päivät pitkät varakkaista ja komeista hevosenkyrvällä varustetuista miehistä, mutta heti toisessa keskustelussa paljastavat, että ukkoa ei joko ole lainkaan tai jos on, niin sillä on katkarapu, jota raapii päivät pitkät perseelle haisevalla sohvalla (josta on tehty laulukin ja perseenhaju oli ennenkuin se nahjus muutti samaan huusholliin mamman kanssa).

Vierailija
90/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat ovat täydellisiä typeryksiä. Ei heillä ole koskaan ollutkaan miestä. Eikä tule olemaan. On helppo neuvoa eroomaan, kun ei ole kokemusta elämästä.

Mullapa on ollut 2 aviomiestä ja 3 pitkää suhdetta. Osaan sekä muodostaa että lopettaa suhteen, jos se ei minua tyydytä.

Vedä sinä pikku incel edelleenkin kännyysi ja itke itsesi uneen. 

Eli useampi suhde ja naimisissakin useamman kerran. Tekstistä voi kyllä hyvin päätellä, että miksi et pysyvää suhdetta saa. Kunnon noita-akka 🤣

Vierailija
91/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tämän palstan parisuhdeongelmista 95% on tyyppiä "mieheni on aivovammainen apina, joka käyttää vauvaamme vuoroin ovipönkkänä ja vuoroin kärpäslätkänä." Mutta tietysti muuten ihana.

OT mutta nauroin tälle ovipönkkö-kärpäslätkävauvalle eilen yöllä kolmen aikaan, että vesi valui silmistä :'D Kiitos pönkkäkärpäslätkävauva!

Vierailija
92/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, naapuri ei eronnut helpolla, kun mies oli suurimman osan ajasta mukava, mitä nyt vauhkoontui välillä kuin mullikka ja oli viinalle perso rähisijä. Suhde päättyi siihen, että mies löi veitsen naisen selkään ja nainen kuoli. Mies linnaan ja lapset adoptioon sukulaisille.

Vierailija
93/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin käskivät palstalaiset eroamaan moneen kertaan. Olin "sitkeä" ja jatkoin. No, tässä sitä ollaan, vuosia ja vuosia myöhemmin, eronneena, mutta joudun käymään traumaterapiassa.

Ihmiset eroavat liian vähän.

Vierailija
94/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon suomalaisten luovuttajamentaliteetista. Ongelmia ei haluta selvittää, vaan niitä paetaan.

Haloo, naisen ei tartte selvitellä miesten ongelmia. Itse olen neljä kertaa todennut, että mies seotkoon omiin ongelmiinsa, mutta minäpä nostan kytkintä kun mulla ei ongelmia ole.

Hyvä ratkaisu mun kannalta. En minä täällä yritä pakottaa miehiä jäämään kanssani suhteeseen 😂

Kiitos sinulle tästä kommentista. Puit ajatukseni sanoiksi.

Vierailija
95/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa pareista ei ole naimisissa ja rikokset aviopuolisoiden vläillä voivat olla hyvin erilaatuisia. Esim. toinen keskittyy omaan elämäänsä, toinen pettää ja hakkaa. Yleensä naiset ottavat eron ennen kuin tilanne räjähtää käsiin, mies saattaa jopa tappaa vaimonsa mieluummin kuin erota. Siinä syy.

Miksi ylipäätään puolustelet liittoja, joista toinen puoli haluaa erota? Eihän se toinen ole silloin tehtäviensä ja rakkauden tasalla, jos toinen haluaa väkisin tämän luota pois. Sellaisen puolison luona on varmasti aivan hirveää olla.

Niin joo ja tiedoksi, että aviossa ei ole pillunantovelvollisuutta.

#miesvihanäkyväksi

Miksi vihaat itseäsi noin pahasti, percel?

Sun ongelma on narsismisi. Sinä olet maailman suurin uhri, pikku mies, joka et edes omasta mielestäsi täytä m

Vau, en tiedä miten vastaisin kommenttiisi, joten kutsun sinua inceliksi, koska seksi on ainoa arvon yksikkö, jonka ymmärrän.

Vierailija
96/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hetken malttaisi katsoa sitä yhdessä asumista, ennen kuin menee naimisiin ja näkisi tuleeko niitä ongelmia ja kuinka pahoja ongelmia, asia voisi korjaantua.

Useimmat taitaa elää yhdessä vuosia ennen avioitumista.

Moni ongelma kehittyy/paljastuu hitaasti eikä vähittäistä muutosta huomaa.

Ihmetyttää koko ketju: miksi ap marisee muiden eroista? Et sinä tiedä, mikä niissä on syynä, eikä ihmisten ole pakko jäädä huonoon suhteeseen. Täysin turhaa ja tyhjäpäistä moralisointia, ap.

Huomatkaa taas tämä vääristely... eihän ap edes marise muiden eroista vaan palstan suhtautumisesta asioihin.

Kuvaa täydellisesti mitä täällä tapahtuu  :)

Sitaatti otsikosta: "Miksi täällä aina ehdotetaan eroa ratkaisuksi jokaiseen parisuhdeongelmaan?"

Siinä sulle yleistämistä ja muiden parisuhteisiin puuttumista, vässykkä.

Alustalla käy viikoitrain yli miljoona ihmistä. Täällä näkyy yleinen mielipide.

Se sanoo näin: älä haaskaa elämääsi huonossa suhteessa, jonka toinen osapuoli viihtyy eikä aio muuttaa käytöstään, tapojaan ja asenteitaan piiruakaan siihen suuntaan, että toinenkin viihtyisi.

Erittäin hyvä neuvo, jota ei ap: n ja muiden miesasiamiesnillittäjien propagointi muuksi muuta.

Jos vaimo uhkaa lähteä, olet jo myöhässä. Et kuunnellut häntä ajoissa. Nainen ei ole kodinkone tai saavutettu etu vaan sinua parempi ihminen, joka ansaitsee parempaa kuin sinä hänelle tarjosit.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
97/97 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta, puolison ei tarvitse tukea toista ongelmien tullessa.

Olet epäilemättä ollut erittäin hyvä puoliso neljä kertaa. Kyllä miehet on ollu onnekkaita kun niillä on ollu sinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme