Suren sitä että en ehkä saa ikinä lapsenlapsia.
Mulla on kaksi lasta joista toinen menehtyi ja toinen, nyt jo aikuinen on poika ja seurustelee miehen kanssa. Mulla ei ole mitään sitä vastaan vaan toivon hänen olevan onnellinen mutta hiljaa mielessäni suren että en varmaan ikinä tuu saamaan niitä lapsenlapsia mitä olin niin kovasti toivonut. Onko itsekästä?
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsenlapset ovat itselle tärkeitä, pitää tehdä paljon enemmän kuin 2 lasta. Vähintään 4, jotta joku niistä suht varmasti lisääntyy.
Itsepä otit riskin ja teit vain 2, eli eivät tainneet sittenkään olla kovin tärkeä asia.
Ps sulla on yksi lapsi, ei kahta. Olet tehnyt 2 mutta ei kuolleita lasketa mukaan. Ei kukaan laske kaikkia elinaikansa lemmikkejäkään ja sano "mulla on 10 koiraa (mutta elossa enää 1)".
Ei lapsia tehdä! Saadaan jos saadaan.
Kannattaa surra asia itsellesi selväksi.
Minulla ei ollut omia lapsia, josta selvisin jotenkuten henkisesti, mutta jostakin syystä surin valtavasti lapsenlapsen puuttumista. Epäloogista, mutta ikääntyminen ehkä tekee sen.
Juttelin erilaisten lapsenlapsettomuutta kärsivien ihmisten kanssa. Opin sen, että suurin osa haki lastenlapsista merkitystä elämälleen. Sehän on kauhea asenne, koska lapsenlapset eivät ratkaise kenenkään ongelmia ja ihmisen identiteetti pitää olla riittävän vahva kestääkseen vain omaa seuraansa. Itseään ei saa vähätellä ja toivoa koko ajan muuta elämäänsä, koska on jo tehnyt kaikenlaista ihan onnistunuttakin elämässään olipa se sitten taitava pullanleipoja tai menestynyt tutkija.
Mietin, mikä rikkaus sinulla on pojassasi., Hän tuo elämääsi ihan jotakin muuta kuin samassa kuplassa tahkoavat ihmiset, jotka eivät uskalla tehdään mitään eri tavoin kuin muut. Poikasi on annettu sinulle oppina, ei haittana, etkä voi mitata hänen arvoaan sillä tuleeko hänestä isä. Pääasia, että sinulla on hyvä suhde poikaasi ja hänen puolisoonsa. Odota mieluummin, mitä kaikkea mielenkiintoista he tuovat elämääsi. Ikinä ei tiedä millainen perhe heillä tulee olemaan.
Kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole itsekästä. Oma äitini varmaan suree samaa. Hänellä on kaksi lasta, mutta minä en voi saada lapsia ja veljeni on vela. On aivan inhimillistä surra asiaa.
Kiva, kun ymmärrät sen, että kyse on vain siitä, että tilannetta suree. Minulla oli suuria vaikeuksia saada ainokaistani, joten on vaikea ymmärtää, miksi lapsia ei haluta, vaikka niitä voisi saada. Tietenkin tiedän, ettei elämä koskaan mene juuri niin kuin toivoo, eikä minulla ole oikeutta vaatia tai odottaa aikuisilta ihmisiltä mitään, mihin he eivät ole valmiita. Silti... joskus suru valloittaa mielen; onneksi "kohtaukset" ovat ohimeneviä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsenlapset ovat itselle tärkeitä, pitää tehdä paljon enemmän kuin 2 lasta. Vähintään 4, jotta joku niistä suht varmasti lisääntyy.
Itsepä otit riskin ja teit vain 2, eli eivät tainneet sittenkään olla kovin tärkeä asia.
Ps sulla on yksi lapsi, ei kahta. Olet tehnyt 2 mutta ei kuolleita lasketa mukaan. Ei kukaan laske kaikkia elinaikansa lemmikkejäkään ja sano "mulla on 10 koiraa (mutta elossa enää 1)".
Aika shittiä päästelet ainakin tuosta, mitä sanot lasten määrästä. Ilmeisesti sulla ei oikeasti ole kokemusta lapsen kuolemasta. Mulla on 3 lasta, joista yksi on kuollut. Siis kolme. Ei se kuollut ole mitenkään pois mun lapsiluvustani.
Olisit tehnyt itse enemmän lapsia, jos jos suvun jatkuminen on noin tärkeää
Vierailija kirjoitti:
Tekisitkö se sinusta jotenkin paremman ihmisen?
Tyhmä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä kirjoitit törkeästi. Häpeäisit edes.
Häpeäisi mitä, tosiasioita? Ei totuuden ääneen sanominen ole koskaan häpeällistä.
Ja mun poika on paljon fiksumpi ja viisaampi ja parempi ihminen kuin homofobiset juntit joita näköjään edelleen on.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä sairas palsta. Mun meni ihan päivä pilalle joistain kommenteista. Kyllä mulla on kaksi lasta, toinen vaan odottaa taivaassa ja sitäpaitsi olen saanut keskenmenoja eli olen kyllä yrittänyt saada useamman lapsen.
Ei kannata näistä tämän palstan möläytyksistä päiväänsä pilata. Täällä avautuville ei ole mitään kriteereitä, joten monesti ei silläkään, mitä kukakin tänne suoltaa. Mullakin on yksi lapsi jo siellä, minne itsekin joskus toivon pääseväni.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä sairas palsta. Mun meni ihan päivä pilalle joistain kommenteista. Kyllä mulla on kaksi lasta, toinen vaan odottaa taivaassa ja sitäpaitsi olen saanut keskenmenoja eli olen kyllä yrittänyt saada useamman lapsen.
No se saattaa siellä taivaassa tehdä sulle lapsenlapsia, ehkä nekin odottaa siellä.
Harmi että ne kesken menneet pääsi alakertaan, kun niitä ei keretty kastaa. Kun kerran uskovainen olet, niin uskot varmaan sitten siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tekemättä vaan jostain haikaran tuomana ilmesty. Kyllä lapset tehdään, joskus se tekeminen vaan ei onnistu - ihan niinkuin minkä tahansa muunkin tekemisen kanssa. Talojakaan ei "saada" vaikka joskus talon tekeminen jää kesken.
Moni päiväkoti/koulu tms. tarvitsee varamummua, myös yksinhuoltajien perheissä on tarvetta mummoille. Rupea varamummoksi, saatat saada eliniisiä ystäviä.
Homo voi luovuttaa spermaa tai hankkia kumppanuusvanhempana lapsen naisen kanssa. Myös homopari voi saada yhdessä lapsia ulkomailla ja mies adoptoi lapsen. Mutta tyypillisimmin homopari etsii itsellisen naisen ja näitähän riittää ja toinen tai molemmat miehistä hankkii naisen kanssa lapsen tai lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tekemättä vaan jostain haikaran tuomana ilmesty. Kyllä lapset tehdään, joskus se tekeminen vaan ei onnistu - ihan niinkuin minkä tahansa muunkin tekemisen kanssa. Talojakaan ei "saada" vaikka joskus talon tekeminen jää kesken.
Minäkin koen kyllä ihan tekemällä tehneeni lapseni. Lääkärin avustuksella. Rahaa paloi myös reippaasti. Ei ne tyhjästä ilmestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole itsekästä. Oma äitini varmaan suree samaa. Hänellä on kaksi lasta, mutta minä en voi saada lapsia ja veljeni on vela. On aivan inhimillistä surra asiaa.
Kiva, kun ymmärrät sen, että kyse on vain siitä, että tilannetta suree. Minulla oli suuria vaikeuksia saada ainokaistani, joten on vaikea ymmärtää, miksi lapsia ei haluta, vaikka niitä voisi saada. Tietenkin tiedän, ettei elämä koskaan mene juuri niin kuin toivoo, eikä minulla ole oikeutta vaatia tai odottaa aikuisilta ihmisiltä mitään, mihin he eivät ole valmiita. Silti... joskus suru valloittaa mielen; onneksi "kohtaukset" ovat ohimeneviä. ;)
Olet valheellinen ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika shittiä päästelet ainakin tuosta, mitä sanot lasten määrästä. Ilmeisesti sulla ei oikeasti ole kokemusta lapsen kuolemasta. Mulla on 3 lasta, joista yksi on kuollut. Siis kolme. Ei se kuollut ole mitenkään pois mun lapsiluvustani.
Tottakai se on pois nykyisestä lapsiluvustasi. Tuo tapa on aivan älytön ja tuo vaan lisää surua ja hankalia tilanteita - paljon helpompi sunkin olisi sanoa "mulla on 2 lasta" ilman sen kummempia selityksiä, kuin aina selittää "mulla on 3 lasta joista 1 on kuollut", tuoden sen kuoleman muistoista pinnalle ja tehden tilanteen muille epämukavaksi kun ei tiedä mitä siihen sanoisi. Tai ehkä tuo nimenomaan onkin huomion ja säälin kerjäämistä että aina pitää se vainaja tuoda esille.
Olet tehnyt 3 lasta mutta sinulla on 2 lasta. Nämä on kaksi eri asiaa.
Syntyvyys on laskenut Suomessa viimeiset 15 vuotta (poikkeuksena v. 2021). Eli lapsenlapsettomia tulee olemaan todella paljon tulevina vuosina. Kuka edes haluaa tehdä lapsia tällaiseen yhteiskuntaan. Toinen lapsistani on tehnyt päätöksen, ettei hanki lapsia. Toisella on puoliso, mutta luulen, että hekään ei lapsia halua. En sure asiaa sinänsä, juurikin tämän yhteiskunnan tilan takia. Hyvä kun edes aikuiset pysyy järjissään.
Öö, ai että kuvittelit omistavasi lastesi JA vielä jonkun ulkopuolisen naisen pillun ja sen hedelmät, eli SINÄ saisit jotain lapsenlapsia? Onneksi et saa.
Olet itsekäs, ei lapsia tehdä isovanhempia varten.
Minäkin olen miettinyt, ettei ehkä saa. Olen siksi jo päättänyt ryhtyä varamummoksi jollekin toiselle.