Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suren sitä että en ehkä saa ikinä lapsenlapsia.

Vierailija
05.08.2025 |

Mulla on kaksi lasta joista toinen menehtyi ja toinen, nyt jo aikuinen on poika ja seurustelee miehen kanssa. Mulla ei ole mitään sitä vastaan vaan toivon hänen olevan onnellinen mutta hiljaa mielessäni suren että en varmaan ikinä tuu saamaan niitä lapsenlapsia mitä olin niin kovasti toivonut. Onko itsekästä? 

Kommentit (191)

Vierailija
1/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitkö se sinusta jotenkin paremman ihmisen?

Vierailija
2/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä, mutta myös luonnollista. Biologisina olentoina haluamne, että geenimme siirtyvät eteenpäin. Eihän mitään eläimiä olisi, jos ei olisi lisääntymistä ja jälkeläisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole itsekästä. Sure vaan. Meidän ikäpolvi on kasvatettu niin, että kun teet lapsia, saat lapsenlapsia. Se on selviö, kuten lapsetkin, ja jos ei se toteudu, tulee pettymys. Vaikkei sitä ajattelisikaan, se tulee silti.

Vierailija
4/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, se on hyvin inhimillistä surra sitä. Pääasia ettei tosiaan ala itse ahdistella kuitenkaan omaa lasta, joka ei lapsia tee. Itsellä oma äiti yritti itkullaan ja surullaan kiristää minua tai veljeäni tekemään lapsia. Kun kaikilla muilla naapurustossa on lastenlapsia, kaikilla sukulaisilla. Hän on niin onneton ja elämällä ei ole tarkoitusta kun ei saa lastenlapsia. Olihan se aika ikävää kuunneltavaa, kun itse olin lapseton koska en ollut koskaan löytänyt puolisoa, samoin veljeni. 

Vierailija
5/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne miesparitkin haluavat usein lapsen/ lapsia. Jospa sinunkin poikasi kumppaninsa kanssa. Lapset olisivat tällöin sinun lapsenlapsiasi.

Vierailija
6/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan varmaan koskaan tule mummoa. Ihan hyvä niin. T. Valis 

Vierailija
7/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne miesparitkin haluavat usein lapsen/ lapsia. Jospa sinunkin poikasi kumppaninsa kanssa. Lapset olisivat tällöin sinun lapsenlapsiasi.

No eivät kyllä olisi.

Vierailija
8/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes ajatella tuommoisia, kun tuo ainokaiseni löytäisi puolison ja saisin nähdä hänet onnellisena, se ois jo hyvä.

Vierailija
9/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsenlapset ovat itselle tärkeitä, pitää tehdä paljon enemmän kuin 2 lasta. Vähintään 4, jotta joku niistä suht varmasti lisääntyy.

Itsepä otit riskin ja teit vain 2, eli eivät tainneet sittenkään olla kovin tärkeä asia.

Ps sulla on yksi lapsi, ei kahta. Olet tehnyt 2 mutta ei kuolleita lasketa mukaan. Ei kukaan laske kaikkia elinaikansa lemmikkejäkään ja sano "mulla on 10 koiraa (mutta elossa enää 1)".

Vierailija
10/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos se lohduttaa, niin et ole ainoa joka ei saa lapsenlapsia. Ajat muuttuu.

Vierailija
11/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekästä. Oma äitini varmaan suree samaa. Hänellä on kaksi lasta, mutta minä en voi saada lapsia ja veljeni on vela. On aivan inhimillistä surra asiaa. 

Vierailija
12/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se on se realisaatio joka jokaisella sateenkaarimammalla on edessä ennen pitkää. Ei lapsenlapsia tulossa.

Vierailija
13/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se surullista, en ymmärrä miksi se itsekästä olisi. Mummous on ihanaa ja antaa elämälle tarkotuksen. 

Vierailija
14/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut en minä tosiaan häntä kuormita tällä asialla vaan kipuilen hiljaa mielessäni vaan. Kyllä varmasti ajan myötä sopeudun ajatukseen.

Vierailija
15/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden naisen, joka on hankkinut kaksi lasta kumppanuusvanhemmuuden kautta juurikin miesparin kanssa. Tällaisestähän on kirjakin, Kaj Korkea-ahon Äitiä etsimässä. Toivottavasti saisit lapsenlapsen vaikka sitten tällä lailla. Toki kaikki sateenkaariparit eivät edes halua lapsia, mutta jotkut haluavat - ja nykyisin se onneksi onmahdollista.

Vierailija
16/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsenlapset ovat itselle tärkeitä, pitää tehdä paljon enemmän kuin 2 lasta. Vähintään 4, jotta joku niistä suht varmasti lisääntyy.

Itsepä otit riskin ja teit vain 2, eli eivät tainneet sittenkään olla kovin tärkeä asia.

Ps sulla on yksi lapsi, ei kahta. Olet tehnyt 2 mutta ei kuolleita lasketa mukaan. Ei kukaan laske kaikkia elinaikansa lemmikkejäkään ja sano "mulla on 10 koiraa (mutta elossa enää 1)".

Kylläpä kirjoitit törkeästi. Häpeäisit edes.

Vierailija
17/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät kyllä olisi.

Tosi outo kommentti. Miten eivät olisi lapsenlapsia??

Vierailija
18/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet että homoseksuaalisuus tarkoittaa automaattisesti lapsettomuutta? Monet haluavat ja saavat lapsia seksuaalisesta suuntauksesta riippumatta.

Vierailija
19/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät kyllä olisi.

Miten niin? Nehän on ap:n pojan lapsia, siis ap:n lapsenlapsia.

Vierailija
20/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä sairas palsta. Mun meni ihan päivä pilalle joistain kommenteista. Kyllä mulla on kaksi lasta, toinen vaan odottaa taivaassa ja sitäpaitsi olen saanut keskenmenoja eli olen kyllä yrittänyt saada useamman lapsen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi