Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa naista jonka olisi helppo löytää vaatekaupoista sopivia vaatteita?

Vierailija
22.09.2024 |

Minusta se on ihan älyttömän vaikeaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko?

Vierailija
2/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenellekään kaikki sovi. Sanoisin kuitenkin, että jos tietää, mitä haluaa ja tuntee liikkeet, joista omantyylisiä saa, ei ole vaikeaa. Suunnilleen keskikokoisen on helpompaa löytää sopivaa ilman ennakkotietoa kaupasta, mutta oman kokonsa ja tyylinsä tietämisen kautta ei tarvitse monta kauppaa kierrellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helppoa on joo, kun nykyään mahtuu jo pienemmät vaatteetkin. 

Vierailija
4/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muita vaatteita aika helposti löytää, mutta hyviä ja sopivia alusvaatteita ei meinaa olla missään. Rintsikoita on olemassa tasan yksi sopiva malli yhdellä merkillä (onneksi ei kovin kallis), mutta niitä on harvoin saatavilla. Alushousut on hirveän huonosti istuvia aina. Hiertää jostain. Toisessa kohtaa on liian vähän kangasta ja toisessa liikaa. Tiedoksi valmistajille, että se persaus on siellä takapuolella, laittakaa sinne sitä kangasta. Sukkien varret yleensä kiristävät, eikä johdu edes ylipainosta. Tai sitten sukat on jotkut muodottomat möykyt, jotka eivät istu jalkaan. Sukkien koot on mitä sattuu. Samoin kyllä alusvaatteiden. 

Vierailija
5/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita löytyy kyllä helposti mutta kenkäkaupoissa käyminen on ihan tuskaa.

Vierailija
6/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tiedän, mistä kaupoista olen ennenkin saanut kivoja vaatteita, löydän sopivaa aina. 

Vierailija
7/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole helppoa. Pelkkää polyesteriä ja akryyliä, jotka on muovia. En halua pukea muovia päälleni. Ja kaupat oikein innoissaan mainostavat ekologisena toimintanaan esimeriksi kierrätettyä polyesteriä. Ne menevät huonoksi ja nyppyyntyvät ihan hetkessä sen lisäksi että ovat muovia....

Tästä kaikesta luonnollisuus on kaukana kun saa taas olla hakemassa uutta vaatetta...

Uusien ostopaikkojen etsintä on käynnissä. Vaatevarasto on kutistunut, kun uusia ei meinaa löytää ja vanhat mennyt pahaksi. Kaiken lisäksi en tykkää kierrellä kaupoissa. Tulee siellä sähkösignaaliviidakossa hetkessä paha olo.

Saa suositella hyviä ostopaikkoja, joissa hyvä ja luonnollisia materiaaleja tarjolla. En ole myöskään merkkien perään, joten sillä ei ole väliä.   

Vierailija
8/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on sellainen n. 170-senttinen, vaatekoko 36-38 ja rinnat ja lantio keskimääräistä kokoa niin käytännössä kaikki vaatteet on tehty sellaiselle. 

Vierailija
9/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteita löytyy kyllä helposti mutta kenkäkaupoissa käyminen on ihan tuskaa.

Kerran etsin tietyn laisia kenkiä. Sanoin myyjälle, että olen hankala asiakas kun tiedän mitä haen. Myyjä sanoi minulla: Päin vastoin,  olet kaikkein helpoin asiakas joka tietää mitä etsii, koska sinulle ei tarvitse etsiä kymmeniä kenkiä kokeiltavaksi...

Vierailija
10/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jollakin laihalla 170-senttisellä se voi olla helppoa. Mutta aika toivotonta tällaisella alle 160-senttisellä taskuvenuksella, jolla rintoja ja hartioita riittää, mutta alaosa pari numeroa pienempi.

Kannattaa pitää tarkkaan mielessä, mikä on se liike, merkki ja malli, josta löytää sopivia. Tai ainakin lähes sopivia, joista voi tuunata sopivat.

Vierailija
11/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on sellainen n. 170-senttinen, vaatekoko 36-38 ja rinnat ja lantio keskimääräistä kokoa niin käytännössä kaikki vaatteet on tehty sellaiselle. 

Tämä pitää kyllä paikkansa! On todella vaikea löytää vaatteita, kun on 160-senttinen ja vaatekoko 32-34. Voin kuvitella, että toiseen suuntaan väärän kokoisilla ei ole yhtään sen helpompaa kuin minullakaan.

Joku kirjoitti tuolla sukista, miten sukkien varret puristavat tai jotain. Sanoisin päinvastoin. On tosi vaikea löytää sukkia, jotka istuvat napakasti joka kohdasta, ovat sopivan tiukat eivätkä roiku ja valu ja mene pussimaiseksi. Jos on yleensä vaatteita, niin hyvin istuvia, päällä huomaamattomia sukkia on ihan äärimmäisen vaikea löytää!

Parhaiten löydän vaatteita urheiluliikkeestä... 🙄

Vierailija
12/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka kerta kun pitää ostaa vaatteita kierrän kaikki liikkeet ja aina löytyy viimeisestä kaupasta yhdet istuvat housut. Olen tullut siihen tulokseen että jos löytää sopivat housut pitää heti ostaa kahdet samanlaiset vaivaan nähden. Olen 159 cm, kauppojen housujen lahkeet ovat monesti liian pitkiä ja ne menevät kantapäiden alle. Pitää sitten käyttää paksupohjaisia kenkiä niiden kanssa. 

Vierailija
13/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan kaikki vaatteeni zalandolta ja hirveän harvoin tarvitsee palauttaa mitään. Olen 163 cm pitkä ja tilaan alaosat koossa 36 tai S ja yläosat 38 tai M.

Vierailija
14/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko?

Ei ole, kyseessä on mielikuvitusolento

Vierailija
15/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuta kuin että ovat rumia. Sopivia kyllä löytyy.

Vierailija
16/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka kerta kun pitää ostaa vaatteita kierrän kaikki liikkeet ja aina löytyy viimeisestä kaupasta yhdet istuvat housut. Olen tullut siihen tulokseen että jos löytää sopivat housut pitää heti ostaa kahdet samanlaiset vaivaan nähden. Olen 159 cm, kauppojen housujen lahkeet ovat monesti liian pitkiä ja ne menevät kantapäiden alle. Pitää sitten käyttää paksupohjaisia kenkiä niiden kanssa. 

Minä olen 178 cm, enkä juuri koskaan löydä tarpeeksi pitkiä lahkeita. Lyhyt voi sentään lyhentää lahkeet, mutta miten saat pituutta lisää niihin? Virkkaamalla pitsit lahkeensuihin? :D

Vierailija
17/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne housut voi lyhentää! 

Vierailija
18/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun löytää oman tyylin ja ne liikkeet joista itselle sopivia vaatteita saa niin ei ole vaikeaa. 

Mä pystyin  tietyistä kaupoista ostamaan esim farkut tai rintsikat sovittamatta, koska niiden koot on ovat standardit ja itse olin samaa kokoa parikymmentä vuotta. Nyt olen laihtunut 15 kiloa ja  kropan muoto on liikkunan myötä muuttunut niin paljon että opettelen tällä hetkellä uudelleen omaa tyyliäni ja yritän selvittää mitä kokoa olen missäkin kaupassa.

Vierailija
19/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 175 cm ja vaatekokoa 36-38...

Ap 

Vierailija
20/38 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla. Katsoin dokumenttia vaateteollisuudesta ja vaatteet tehdään nimenomaan sopimattomiksi naisten päälle. Näin saadaan naiset paitsi kokemaan ulkonäköpaineita, myös ostamaan jatkuvasti uusia vaatteita koska eivät saa päälleen sopivia vaatekappaleita. Näin ei ole aina ollut. Ennen vaatteet tehtiin sopimaan päälle joten sopivaa vaatetta voi löytyä 70 luvun tuotannosta. Vielä 70 luvulla ihmiset osti keskimäärin 12 kpl vaatteita vuodessa, nyt 68kpl.  Kaiken taustalla on siis myynnin maksimointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan