Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, onko turn off jos nainen tienaa reilusti enemmän?

Vierailija
05.08.2025 |

Esim lääkäreillä ja juristeilla palkka helposti yli kymppitonnin/kk. Kestääkö miehet jos nainen tienaa enemmän? 

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole reilusti enemmän.

Vierailija
2/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on jo suoraan oudosti muotoiltu. Harva rivijuristi tai - lääräri nyt saa yli kymppitonnia, mutta eihän palkan nyt noin kova tarvii olla, että tienaa miestä enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin , mitä enemmän sen parempi.

Vierailija
4/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin naisten kanssa puhutaan paljonko tienaa. En tiedä oman vaimonikaan tuloja. Mies

Vierailija
5/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta tuollainen suhde ei kauaa kestä. Sanna Marin kenkäisi parturimiehen mäkeen kun itse miljonääri ja parturimies tienasi 50k€/vuosi.

Vierailija
6/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole reilusti enemmän.

Mediaanipalkka Suomessa on miehilläkin alle 4000 euroa, kyllä siihen nähden on reilusti enemmän.

Vierailija
7/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ällöttävää jos perheeseen rahaa tulee.  Mitä vähempi niin pääsee helpommalla.

Vierailija
8/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin naisten kanssa puhutaan paljonko tienaa. En tiedä oman vaimonikaan tuloja. Mies

Onpa outoa olla naimisissa ilman yhteistä taloutta, mutta jokainen tavallaan.

Vierailija
9/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ällöttävää jos perheeseen rahaa tulee.  Mitä vähempi niin pääsee helpommalla.

No ei nyt perheestä kukaan puhunut mitään.

Vierailija
10/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pystyisi, mahdollisimman köyhä pitää olla. Minä olen kanssa mahdollisimman köyhä, pyysin pomolta saanko palkan alennusta, halusin muuttaa 11€ tuntipalkkani 2€ tuntipalkaksi.

Vierailija
11/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miehestä. Omani kestää, eikä tämä vaikuta rakkauteemme tai liittoomme mitenkään. Toki maksan joskus enemmän reissuistamme ym, mutta ei se hyväitsetuntoisen miehen itsetuntoa syö. Peiliin katsomisen paikka, jos tämä horjuttaa jonkun egoa liikaa.

Vierailija
12/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä. Hän voi hemmotella minua sitten laadukkaammin.

Vierailija
13/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jännä, miten nykyisin monet tuntuvat olevan ihan vieraita puolisoidensa kanssa. Ei tiedetä edes tuloja, saati seksikumppaneiden määrää...

Me jaetaan mieheni kanssa lähes kaikki, ja vaikea ymmärtää tuollaista avioliittoa, vaikuttaa kylmältä.

Vierailija
14/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi vaimo joka on lääkäri, niin hän työstään johtuen liikkuisi muiden lääkärien piireissä. Näissä piireissä olisi minua ylemmän statuksen ihmisiä ja voisi olla että vaimo viihtyisi vastaavasti koulutettujen seurassa paremmin.

Yleisesti sanotaan että naisille riittää että miehellä on melko sama koulutustaso tai ylempi ja että perheen elintaso/kulutustaso on sama tai ylempi minkä nainen saavuttaisi jos eläisi yksin.

Tilastoista sanotaan että enemmistön eroista laittaa vireille naiset ja että miesten työttömyys on on voimakas riski parisuhteelle. Se että nämä liittyvä osittain miehiin, ei tarkoita etteivätkö naiset jättäisi todennäköisesti myös muuten kelvollisia miehiä taloudellisten kriisien vuoksi.

Vierailija
15/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Vaimo tienannut minua reilusti enemmän viimeiset 20 vuotta. Itsekin kyllä ihan keskituloinen mies joten miksi se tuntisin huonommuutta? 

Vierailija
16/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tilastoista sanotaan että enemmistön eroista laittaa vireille naiset ja että miesten työttömyys on on voimakas riski parisuhteelle."

Tuo tilasto miehen työttömyyden riskistä on tehty Amerikassa jossa miehet paljon yleisemmin elättävät vaimon ja perheen. Eikä työttömyysturvaa juuri ole. Ja silloin luonnollisesti miehen työttömyys on iso kriisi.

Suomesta tuskin on vastaavaa tilastoa olemassa.

Vierailija
17/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miehestä. Omani kestää, eikä tämä vaikuta rakkauteemme tai liittoomme mitenkään. Toki maksan joskus enemmän reissuistamme ym, mutta ei se hyväitsetuntoisen miehen itsetuntoa syö. Peiliin katsomisen paikka, jos tämä horjuttaa jonkun egoa liikaa.

Maksat sentään joskus enemmän.

Enemmistölle miehistä on normaalia maksaa enemmän yhteisiä kuluja usein, ei vain joskus.

Jos itsellä olisi erityisen hyvätuloinen vaimo, niin olettaisin että eläisin surkeaa ja kurjaa elämään. Mistä minä maksaisin lähes vaimoni kulutustason mukaisen elämän, lomineen, ukona syömisineen, kaalliimpine asumisineen, etc.?

Vierailija
18/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nainen tienaa 4000 enemmän kun minä koska olen työtön. En tienaa mitään siis.

Vierailija
19/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleisesti sanotaan että naisille riittää että miehellä on melko sama koulutustaso tai ylempi"

Niin koska se koulutustaso useimmiten korreloi samanlaisen kokemusmaailman ja ajatusmaailman kanssa. Ja sen kanssa että on tottunut elämään tietynlaista elämää. Ei siis välttämättä niin että se koulutustaso olisi se varsinainen pointti.

Oma mieheni ei ole yhtä koulutettu kuin minä mutta hän on silti erittäin sivistynyt ja hänen yleistietonsa ylittää helposti omani. Lisäksi hän ei mitenkään tunne oloaan epämukavaksi vaikka joutuisi keskustelemaan juhlissa tai vastaavissa tilaisuuksissa vaikka jonkun professorin tai kuuluisan tutkijan kanssa vaan hän on siellä ihan kuten kala vedessä. Oma mukava itsensä.

Ja siksi koulutustasojemme ero ei ole ollut koskaan mikään ongelma.

Vierailija
20/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tilastoista sanotaan että enemmistön eroista laittaa vireille naiset ja että miesten työttömyys on on voimakas riski parisuhteelle."

Tuo tilasto miehen työttömyyden riskistä on tehty Amerikassa jossa miehet paljon yleisemmin elättävät vaimon ja perheen. Eikä työttömyysturvaa juuri ole. Ja silloin luonnollisesti miehen työttömyys on iso kriisi.

Suomesta tuskin on vastaavaa tilastoa olemassa.

Olet oikeassa että yritän katsoa tulevaisuuteen vertaamalla nykyistä Suomea siihen missä USA on nyt. Suomessa eroja laittaa useammin vireille naiset kuin miehet, mutta ero on pienempi kuin USA, missä ollaan luokassa 70% naiset ja 30% miehet. Tilastollisesti "koti-isän" roolin riski on miehillä paljon suurempi myös Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi