Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, onko turn off jos nainen tienaa reilusti enemmän?

Vierailija
05.08.2025 |

Esim lääkäreillä ja juristeilla palkka helposti yli kymppitonnin/kk. Kestääkö miehet jos nainen tienaa enemmän? 

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Miehille on ollut kova pala, etteivät koskaan ole voineet tarjota minulle mitään, vaan minä olen aina se maksaja"

Miten köyhiä miehiä oikein olet deittaillut jos miehet eivät koskaan voi tarjota mitään? Oma mieheni tienaa reilusti minua vähemmän mutta kyllä hänellä on silti varaa tarjota minulle aina välillä vaikka lounas tai kahvit. Luonnollisestikin minä tarjoan hänelle varsin usein ja kustannan yhteisiä menoja enemmän. Mutta on mukavaa kun mieskin aina välillä tarjoaa. Siitä tulee olo että hän välittää ja haluaa satsata minuun.

Kieltämättä tökeröä, jos ei koskaan anna toisen tarjota mitään. Tuo nainen on luultavasti muutenkin sosiaalisesti kömpelö, mikä hankaloittaa parisuhteen rakentamista.

Vierailija
62/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Miehille on ollut kova pala, etteivät koskaan ole voineet tarjota minulle mitään, vaan minä olen aina se maksaja"

Miten köyhiä miehiä oikein olet deittaillut jos miehet eivät koskaan voi tarjota mitään? Oma mieheni tienaa reilusti minua vähemmän mutta kyllä hänellä on silti varaa tarjota minulle aina välillä vaikka lounas tai kahvit. Luonnollisestikin minä tarjoan hänelle varsin usein ja kustannan yhteisiä menoja enemmän. Mutta on mukavaa kun mieskin aina välillä tarjoaa. Siitä tulee olo että hän välittää ja haluaa satsata minuun.

Esim yrittäjä, joka ei pysty joka kk maksamaan itselleen palkkaa, kulut juoksee kuitenkin koko ajan. Tai mies jolla ihan ok-tulot, mutta 2 teiniä ja velkaa talosta, jonka exänsä kanssa joutuivat myymään tappiolla eron yhteydesä.

Luulisi että noiltakin liikenisi edes yhden kerran kymppi, että voi viedä naisensa vaikka syömään jäätelötötteröt. Tai jos haluaa päästä halvemmalla, niin kaupasta saa muutamalla eurolla jätskit, jotka sitten voi mennä syömään puiston penkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on mitä nainen tienaa jos vaan antaa pildeä?

Ja onko sillä väliä mitä mies tienaa? Enemmän mulle on turn off jos naista kiinnostaa mun tienaamiset kuin se mitä hän ite tienaa.

Vierailija
64/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin isotuloisista naisista kokemusta, mutta omani kanssa on ollut ihan reilu peli sen suhteen, että esim ollessani hoitovapaalla hän maksoi ok tuloisena. (n 4500-5000€ / kk) suurimmat siivut elinkustannuksista. Osallistuin asumiskuluihin kuitenkin 50% osuudella. Ja siihen käytin säästöjäni. Ja autoni kulut toki maksoin itse kun minunhan se on.

Mutta ei yhtään tehnyt kipeää olla vuoden verran ns. elätettävänä. :D Ja kokkailla + siivoilla sen mitä nyt muksun kanssa aikaa viettäessä ehti. Hienoa aikaa.

Onneksi on sellaisiakin naisia, jotka sallii ton miehelle. Mutta ne on vissiin aika harvassa. Suurin osa naisista haluu pitää itse hoitovapaat jos sellaisia perheessä pidetään. Tai sitten niitä ei pidä kukaan. Ettei vaan miestä joutuisi elättämään. 

Vierailija
65/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläiset tutkimukset ei kovin usein huomio ihan kaikkia muuttujia suhteissa. Ei se taida pelkästä miehen itsetunnosta olla kiinni, jos asetelmasta seuraa tilastollisesti enemmän eroja. Saattaa myös naisella olla osuutta asiaan. Lähtökohtaisesti suurin osa eroistahan lähtee naisen aloitteesta muutenkin. 

Vierailija
66/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Samantapaisesta tilastosta näkee miten naisen suuremmat tulot ovat suurin yksittäinen ennustaja miehen pettämiselle siinä suhteessa. Tämän kun yhdistää tietoon naisten hypergamiasta, niin ennuste suhteen kestämiselle suurempituloisen naisen kanssa on melko epätodennäköistä."

Tästäkin keskustelusta käy ilmi että aika monen miehen itsetunto ja miehuus ei kestä paremmin tienaavaa naista. Joten eiköhän se erojen yleisyys johdu vähintään yhtä usein siitä että miehen pää ei vain kestä.

Tästä käy vain ilmi se että edes korkea palkka ei tee suomalaisesta naisesta houkuttelevaa. Naisen palkka ei hyödytä miestä ollenkaan, koska mies on aina nettomaksaja.

Elä toki tuossa uskossa. Oikeassa elämässä naiset kyllä ovat hyvin usein kovin tunnollisia maksajia jotka saattavat laittaa pienestäkin p

Mutta jos palkat menee yhteiselle tilille, josta maksetaan ne toppahalaarit ja uistimet, niin ongelmaa ei liene jos rahaa jää viivan alle? Miksi tehdä asioista sen mutkikkaampia väkisin? 

Joskus ihmettelen. 

Vierailija
67/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Samantapaisesta tilastosta näkee miten naisen suuremmat tulot ovat suurin yksittäinen ennustaja miehen pettämiselle siinä suhteessa. Tämän kun yhdistää tietoon naisten hypergamiasta, niin ennuste suhteen kestämiselle suurempituloisen naisen kanssa on melko epätodennäköistä."

Tästäkin keskustelusta käy ilmi että aika monen miehen itsetunto ja miehuus ei kestä paremmin tienaavaa naista. Joten eiköhän se erojen yleisyys johdu vähintään yhtä usein siitä että miehen pää ei vain kestä.

Tästä käy vain ilmi se että edes korkea palkka ei tee suomalaisesta naisesta houkuttelevaa. Naisen palkka ei hyödytä miestä ollenkaan, koska mies on aina nettomaksaja.

Elä toki tuossa uskossa. Oikeassa elämässä naiset kyllä ovat hyvin usein kovin tunnoll

Mutta jos palkat menee yhteiselle tilille, josta maksetaan ne toppahalaarit ja uistimet, niin ongelmaa ei liene jos rahaa jää viivan alle? Miksi tehdä asioista sen mutkikkaampia väkisin? 

Joskus ihmettelen. 

Yhteiselle tilille? En ikinä suostuis yhteiseen tiliin kenenkään kanssa, mun rahat on mun.

Vierailija
68/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kestä, kokemuksesta sanon. Mies kompensoi itsetuntonsa saamaa kolausta sillä, että ei tee kotitöitä. Eli minä sekä maksan että teen kaikki kotityöt. Toisinpäin se menisi niin, että jos mies tienaa enemmän, niin nainen kompensoi tekemällä enemmän kotitöitä. Miehen logiikka on päinvastaista.

Tämä sama selittää ne tutkimustulokset, joissa mies pettää, kun nainen ansaitsee enemmän. Sovinistinen mies hakee siten pönkitystä omalle kuvitellulle ylemmyydelleen.

Vierailija
69/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onko sillä väliä mitä mies tienaa? Enemmän mulle on turn off jos naista kiinnostaa mun tienaamiset kuin se mitä hän ite tienaa.

Siinä vaiheessa kun aloin tienata 6 kertaa enemmän kuin mies, mies lopetti seksin täysin. Hänestä tuli haluton ja kyvytön.

Vierailija
70/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun aloin tienata 6 kertaa enemmän kuin mies, mies lopetti seksin täysin. Hänestä tuli haluton ja kyvytön.

Yksittäistapaus ei koske kaikkia miehiä

Vierailija
71/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei? Jos alkaa tienaamaan tarpeeksi niin voisin jäädä kotiin kersojen kanssa. Itse tienaan 5200 ja vaimo 4500. Nettona saadaan saman verran

m39

Vierailija
72/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpä voi maksaa oman osansa kustannuksista. Ainakin näin voisi kuvitella.

Vierailija
73/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei ole itsessään turnoff, muut asiat ratkaisevat. Osalla toki raha nousee ns. päähän ja silloin se muuttuu turnoffikksi.

Vierailija
74/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monella on tuollainen harhaluulo että juristilääkärit saa kymppitonnin kuussa?

Eikös molempien palkat ole noin 4000? ja ainoastaan jos lääkäri tekee ylitöitä ja vuorotyötä/päivystyksiä niin voi just ja just päästä 10000

Vierailija
75/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monella on tuollainen harhaluulo että juristilääkärit saa kymppitonnin kuussa?

Eikös molempien palkat ole noin 4000? ja ainoastaan jos lääkäri tekee ylitöitä ja vuorotyötä/päivystyksiä niin voi just ja just päästä 10000

Miksei tienais? Ite insinöörinä tienaan ihan perus 7,5h päivässä työllä 6000 - 14 000€ kuukaudessa riippuen projektista.

Vierailija
76/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kestä, kokemuksesta sanon. Mies kompensoi itsetuntonsa saamaa kolausta sillä, että ei tee kotitöitä. Eli minä sekä maksan että teen kaikki kotityöt. Toisinpäin se menisi niin, että jos mies tienaa enemmän, niin nainen kompensoi tekemällä enemmän kotitöitä. Miehen logiikka on päinvastaista.

Lyön vetoa että on oman pääsi tuotos.

Koska tienaat paremmin, olet miettinyt, että mies voisi korvata sen tekemällä enemmän kotitöitä. 

Vierailija
77/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä mies, maksan miltei kaikki kustannukset. N. 90%. Meidän suhteen nainen on päätellyt että tämä on oikein.

Vierailija
78/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Minä maksoin meidän molempien elämisen, kun vaimo opiskeli (ja jäi sen jälkeen lasten kanssa kotiin useammaksi vuodeksi) Ei tarvinnut tehdä opintolainaa. Ja nyt vaimo tienaa korkeakoulutettuna paremmin kuin minä duunarina ja mitäpä tuo haittaa. Enemmän haittaa se, kuinka pieni nettona se palkanero on.  Suomi on hullu maailma verotuksen suhteen. 

Vierailija
79/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole turn off, päinvastoin. Vaimoni on miljonääri ja minä olen palkkatyössä. En keksi yhtään hyvää syytä valittaa tai miksi tämä olisi turn off. Olen itse valinnut vaimoni maapallon miljardien naisten joukosta.

Vierailija
80/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin naisten kanssa puhutaan paljonko tienaa. En tiedä oman vaimonikaan tuloja. Mies

Onpa outoa olla naimisissa ilman yhteistä taloutta, mutta jokainen tavallaan.

Ei meillä ole koskaan tullut mieleenkään puhua asiasta. On meillä yhteinen yli 200 000€ asuntolainakin. Lapsia jne. Koskaan ei puhuta rahasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme