Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, onko turn off jos nainen tienaa reilusti enemmän?

Vierailija
05.08.2025 |

Esim lääkäreillä ja juristeilla palkka helposti yli kymppitonnin/kk. Kestääkö miehet jos nainen tienaa enemmän? 

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha sinänsä vaan se, että naisesta tulee yksi v tun kukko.

Vierailija
42/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on teoreettinen, koska nainen ei hyväksy itseä vähemmän tienaavaa miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut itseäni pienituloisempien miesten kanssa ja aina jossain vaiheessa on ilmennyt huono itsetunto asian suhteen. Miehille on ollut kova pala, etteivät koskaan ole voineet tarjota minulle mitään, vaan minä olen aina se maksaja. Tosin alkoi itseäkin rassata jossain vaiheessa, kun en kuitenkaan ole erityisen rikas

Vierailija
44/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on teoreettinen, koska nainen ei hyväksy itseä vähemmän tienaavaa miestä.

Vaimoni on sitten varmaan valehdellut omat tulonsa. 

Vierailija
45/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Samantapaisesta tilastosta näkee miten naisen suuremmat tulot ovat suurin yksittäinen ennustaja miehen pettämiselle siinä suhteessa. Tämän kun yhdistää tietoon naisten hypergamiasta, niin ennuste suhteen kestämiselle suurempituloisen naisen kanssa on melko epätodennäköistä."

Tästäkin keskustelusta käy ilmi että aika monen miehen itsetunto ja miehuus ei kestä paremmin tienaavaa naista. Joten eiköhän se erojen yleisyys johdu vähintään yhtä usein siitä että miehen pää ei vain kestä.

Tästä käy vain ilmi se että edes korkea palkka ei tee suomalaisesta naisesta houkuttelevaa. Naisen palkka ei hyödytä miestä ollenkaan, koska mies on aina nettomaksaja.

Elä toki tuossa uskossa. Oikeassa elämässä naiset kyllä ovat hyvin usein kovin tunnollisia maksajia jotka saattavat laittaa pienestäkin palkastaan suuren osan perheen yhteiseksi hyväksi. Lapsen talvihaalari tai kumisaappaat menevät aina omien menojen ohi. Miehillä on paljon naisia yleisempää että rahaa palaa kaikenlaisiin kalliisiin harrastuvälineisiin vielä silloinkin kun on perheellistytty ja lapsille pitäisi hankkia kaikenlaista tarpeellista.

Vierailija
46/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta tuollainen suhde ei kauaa kestä. Sanna Marin kenkäisi parturimiehen mäkeen kun itse miljonääri ja parturimies tienasi 50k€/vuosi.

Onko Sanna eronnut?

Vierailija
47/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miehille on ollut kova pala, etteivät koskaan ole voineet tarjota minulle mitään, vaan minä olen aina se maksaja"

Miten köyhiä miehiä oikein olet deittaillut jos miehet eivät koskaan voi tarjota mitään? Oma mieheni tienaa reilusti minua vähemmän mutta kyllä hänellä on silti varaa tarjota minulle aina välillä vaikka lounas tai kahvit. Luonnollisestikin minä tarjoan hänelle varsin usein ja kustannan yhteisiä menoja enemmän. Mutta on mukavaa kun mieskin aina välillä tarjoaa. Siitä tulee olo että hän välittää ja haluaa satsata minuun.

Vierailija
48/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kaltaisiasi ruikuttajia.

Vierailija
49/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Samantapaisesta tilastosta näkee miten naisen suuremmat tulot ovat suurin yksittäinen ennustaja miehen pettämiselle siinä suhteessa. Tämän kun yhdistää tietoon naisten hypergamiasta, niin ennuste suhteen kestämiselle suurempituloisen naisen kanssa on melko epätodennäköistä."

Tästäkin keskustelusta käy ilmi että aika monen miehen itsetunto ja miehuus ei kestä paremmin tienaavaa naista. Joten eiköhän se erojen yleisyys johdu vähintään yhtä usein siitä että miehen pää ei vain kestä.

Nainen yleensä haluaa miehen päättävän hänen puolestaan: mennään syömään kiinalaista, mennään katsomaan uus leffa,... Kun nainen tienaa enemmän, ne miehen valinnat tuskin kelpaavat ja sitten alkaa mykkäkoulut ja nalkutukset. Kannattaa olla kaukaa viisas ja välttää harmia.

Vierailija
50/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä naisen tuloilla tässä vaiheessa elämää, kun perheleikit ja yhteisasumiset ovat jo takana päin.

Jatkossa vain parisuhteita niin että molemmat pitävät omat kotinsa. Jos potentiaalinen naiskumppani pystyisi elämään minua reilusti leveämmin niin eipä tuo minun olemistani hetkauttaisi mihinkään suuntaan.

Vierailija
51/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä käy vain ilmi se että edes korkea palkka ei tee suomalaisesta naisesta houkuttelevaa. Naisen palkka ei hyödytä miestä ollenkaan, koska mies on aina nettomaksaja.

Elä toki tuossa uskossa. Oikeassa elämässä naiset kyllä ovat hyvin usein kovin tunnollisia maksajia jotka saattavat laittaa pienestäkin palkastaan suuren osan perheen yhteiseksi hyväksi. Lapsen talvihaalari tai kumisaappaat menevät aina omien menojen ohi. Miehillä on paljon naisia yleisempää että rahaa palaa kaikenlaisiin kalliisiin harrastuvälineisiin vielä silloinkin kun on perheellistytty ja lapsille pitäisi hankkia kaikenlaista tarpeellista.

Hyvätuloiset naiset pitävät aina pilkun tarkasti kiinni omista rahoistaan. Hyvätuloisen miestään parempaa palkkaaa saavan naisen kanssa on aina omat rahat. Jos taas mies tienaa naista enemmän, niin silloin on yhteiset rahat.

Vierailija
52/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Miehille on ollut kova pala, etteivät koskaan ole voineet tarjota minulle mitään, vaan minä olen aina se maksaja"

Miten köyhiä miehiä oikein olet deittaillut jos miehet eivät koskaan voi tarjota mitään? Oma mieheni tienaa reilusti minua vähemmän mutta kyllä hänellä on silti varaa tarjota minulle aina välillä vaikka lounas tai kahvit. Luonnollisestikin minä tarjoan hänelle varsin usein ja kustannan yhteisiä menoja enemmän. Mutta on mukavaa kun mieskin aina välillä tarjoaa. Siitä tulee olo että hän välittää ja haluaa satsata minuun.

Esim yrittäjä, joka ei pysty joka kk maksamaan itselleen palkkaa, kulut juoksee kuitenkin koko ajan. Tai mies jolla ihan ok-tulot, mutta 2 teiniä ja velkaa talosta, jonka exänsä kanssa joutuivat myymään tappiolla eron yhteydesä.

Vierailija
53/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahvan naisen/äidin perheessä kasvanut, ja sitä kautta saanut vahvan naisen roolimallin, joten voin täysin ongelmitta todeta että ei olisi mikään ongelma jos vaimoni tienaisi enemmän. Ja muutenkin ottaisi enemmän vastuuta asioiden hoitamisesta. Ihannekumppani olisi juurikin hyvin tienaava vaimo joka oma-aloitteisesti myös hoitaa ja järjestää yhteisiä asioita, jaksaa painaa myös väsyneenä, pysyy positiivisena ja kannustavana, ja yleisesti kantaa vastuuta.

Tällä hetkellä tilanne on se, että enemmän tienaavia ihmisiä ei juurikaan ole, joten en voisi sellaista toivoa, mutta vahvan naisen muut ominaisuudet kyllä olisivat tervetulleita. Se, että vaimo nyt tienaa merkittävästi vähemmän on OK, mutta kun hän ei halua järjestää mitään, odottaa vaan että kaikki tulee valmiina suunniteltuna, tilattuna ja toimitettuna, ja sitten keskittyy huomauttelemaan epäkohdista.. se alkaa suoraan sanottuna vituttamaan. Tuntuu että vaimon suurin tehtävä on yleisesti huomautella asioista jotka ovat pielessä, sen sijaan että hän itse tarttuisi asiaan ja hoitaisi sen. Tulee ikään kuin mieleen jokin Kim Jong-Un joka kävelee ympäriinsä ja osoittelee asioita, ja sitten lakeijoiden armeija juoksee perässä muistikirjan kanssa ja kirjoittaa kaiken ylös, jotta voi myöhemmin korjata Suuren Johtajan havaitsemat puutteet.

Meni sivuraiteille, mutta joo: peräänkuulutan VAHVOJA ja PÄRJÄÄVIÄ naisia. Hyvät tienestit saavat mielellään kuulua pakettiin.

Vierailija
54/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kestä, kokemuksesta sanon. Mies kompensoi itsetuntonsa saamaa kolausta sillä, että ei tee kotitöitä. Eli minä sekä maksan että teen kaikki kotityöt. Toisinpäin se menisi niin, että jos mies tienaa enemmän, niin nainen kompensoi tekemällä enemmän kotitöitä. Miehen logiikka on päinvastaista.

Vierailija
55/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kestä, kokemuksesta sanon. Mies kompensoi itsetuntonsa saamaa kolausta sillä, että ei tee kotitöitä. Eli minä sekä maksan että teen kaikki kotityöt. Toisinpäin se menisi niin, että jos mies tienaa enemmän, niin nainen kompensoi tekemällä enemmän kotitöitä. Miehen logiikka on päinvastaista.

Tämäpä juuri

Vierailija
56/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää toki. Ei haittaa minua ollenkaan. Ongelmaksi asia voi muodostua siinä, jos tulotasosta johtuen elämisen vaatimustaso on korkea. Ja kovatuloinen edellyttää kumppaniltaan samaa panostusta kuluihin. Tämä ei luonnollisesti onnistu, jos tulot ovat huomattavasti pienemmät. En siis tarkoita, että haluaisin siipeillä, vaan että puolison arvot ja elämäntavat pitäisi sillä tavalla mätsätä, että rahasta ei sitten tule riitaa. 

Eli jos elintaso ja asumiskulut on vedetty sellaiseksi, että se 10000e palkka juuri ja juuri ne riittää kattamaan, niin olisi toisaalta hassua, että itse maksaisin saman kaltaista siivua vaikka talolainasta tai autoista, jos tuloni ovat 3500€ / kk luokkaa. 

Toki voi aina sopia, että omat lainat vaikka 20/80% omistussuhteella tms. Mutta painostusta enemmän tienaamiseen en halua elämääni. On tavoitteet ja kunnianhimo suunnattu toisaalle itsellä. 

Vierailija
57/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi ihan sama. Turn off on jos pihtaa, rahoja tai pildeä.En odota kenekään olevan tuhlaileva, mutta eräs tapailu naikkonen ei suostunut tarjoamaan grillimakkaraa mulle. Makso euron oma lompakko oli jäänyt kotiin ja siksi en ollut syonyt koko päiänä mitään. Oltiin katsomassa naikkosen pojan jalkopallo ottelua. Tää täti ei suostunut ostaa mulle makkaraa. En viittinyt enää tapailla sen jälkeen.

Vierailija
58/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin luonnollinen asianlaita. Minulle tulisi sellaisesta vain aristokraattinen olo. Ennen aikaan oli hyvin tavallista että moni yläluokkainen herra eli todellisuudessa vaimonsa perinnöllä.

Vierailija
59/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan alkanut komennella miestä, ja huomauttanut toistuvasti, että sinä tienaat enemmän ja yrittänyt pakottaa sen varjolla miestä kotitöihin. Tuo naisen asenne aiheuttaa vastareaktion miehessä eikä se tuloero.

Vierailija
60/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin niin hyvätuloisen tai muuten vaan rikkaan vaimon että voisin itse lopettaa työt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan