Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, onko turn off jos nainen tienaa reilusti enemmän?

Vierailija
05.08.2025 |

Esim lääkäreillä ja juristeilla palkka helposti yli kymppitonnin/kk. Kestääkö miehet jos nainen tienaa enemmän? 

Kommentit (169)

Vierailija
81/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Samantapaisesta tilastosta näkee miten naisen suuremmat tulot ovat suurin yksittäinen ennustaja miehen pettämiselle siinä suhteessa. Tämän kun yhdistää tietoon naisten hypergamiasta, niin ennuste suhteen kestämiselle suurempituloisen naisen kanssa on melko epätodennäköistä."

Tästäkin keskustelusta käy ilmi että aika monen miehen itsetunto ja miehuus ei kestä paremmin tienaavaa naista. Joten eiköhän se erojen yleisyys johdu vähintään yhtä usein siitä että miehen pää ei vain kestä.

Tästä käy vain ilmi se että edes korkea palkka ei tee suomalaisesta naisesta houkuttelevaa. Naisen palkka ei hyödytä miestä ollenkaan, koska mies on aina nettomaksaja.

Yhteiselle tilille? En ikinä suostuis yhteiseen tiliin kenenkään kanssa, mun rahat on mun.

Eikö perheelle mee mitään? Omasta tilistäni oikeastaan 80-90% menee perheelle yhteisen tilin kautta hoidettavina maksuina. Loput hilut säästöihini /sijoituksiini ja omiin harrastuksiini yms.

Ja olen mies. Toi karkea laskelma siis kattaa muun muassa asunnon ja perheen autot. Jossa perhe asuu ja joilla perhe liikkuu. Ja jääkaapin sisällön mitä perhe syö. Meillä on kortit joista menot maksetaan samalta tililtä jonne menee molempien palkat. Kahden samatuloisen ja kulututustottumuksisen aikuisen taloudessa ainakin omasta mielestäni simppeliä niin. 

Vierailija
82/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on mitä nainen tienaa jos vaan antaa pildeä?

Ja onko sillä väliä mitä mies tienaa? Enemmän mulle on turn off jos naista kiinnostaa mun tienaamiset kuin se mitä hän ite tienaa.

Siinä vaiheessa kun aloin tienata 6 kertaa enemmän kuin mies, mies lopetti seksin täysin. Hänestä tuli haluton ja kyvytön.

Muuttuiko mikään omalta puoletasi? Painoiko työstressi / vastuu ja olitko enemmän sidoksissa työn kuin puolison kanssa? Yleensä ansion kasvu edellyttää myös isompaa panostusta työntekoon. 

Kunhan tässä mietin, että onko kyse vain miehestä vai tarvittiinko leikkiin kuitenkin kaksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tilastoista sanotaan että enemmistön eroista laittaa vireille naiset ja että miesten työttömyys on on voimakas riski parisuhteelle."

Tuo tilasto miehen työttömyyden riskistä on tehty Amerikassa jossa miehet paljon yleisemmin elättävät vaimon ja perheen. Eikä työttömyysturvaa juuri ole. Ja silloin luonnollisesti miehen työttömyys on iso kriisi.

Suomesta tuskin on vastaavaa tilastoa olemassa.

Olet oikeassa että yritän katsoa tulevaisuuteen vertaamalla nykyistä Suomea siihen missä USA on nyt. Suomessa eroja laittaa useammin vireille naiset kuin miehet, mutta ero on pienempi kuin USA, missä ollaan luokassa 70% naiset ja 30% miehet. Tilastollisesti "koti-isän" roolin riski on miehillä paljon suurempi myös Suomessa.

Mutta tiesitkö, että hyvässä liitossa eroa ei laita vireille kumpikaan? Ole parempi puoliso niin sinusta ei oteta eroa :)

rouva naimisissa saman hyvän ukon kanssa 28v

Vierailija
84/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exällä ei kestänyt, vaikkei tuloeroa ollut kuin vähän yli toista tonnia. Hän kieltäytyi palkankorotukseni jälkeen rahapulaansa vedoten lähtemästä enää kanssani mihinkään (kahville, elokuviin, ostoksille, matkoille), ei maksanut enää mitään kodin kuluja (nihkeästi ja erikseen pyytämällä maksoi aiemmin) ja silti haukkui minua loiseksi! Erohan siitä tuli ja todellakin minun aloitteesta.

Vierailija
85/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän boostaa miehen itsetuntoa kun varakas nainen ottaa juuri hänet.

Miksi ap moinen kysymys edes? Onko jokin tarve päästä vähättelemään miehiä jostain?

Vierailija
86/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaisi vaikka vaimo tienaisi 20000 kuussa. Kumma että olisi ongelma.

Vierailija
87/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tilastollisesti "koti-isän" roolin riski on miehillä paljon suurempi myös Suomessa."

Minkähän tilaston mukaan?

Jep. Päivi Räsäsenkin mies oli monta vuotta koti-isänä kun vaimo tienasi kivasti, ja avioliitto on ehkä yksi Suomen kestävimmistä :D

Monen tavallisen kunnon naisen mielestä puoliso koti-isänä on aikas hot ja sexy.

Vierailija
88/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin niin hyvätuloisen tai muuten vaan rikkaan vaimon että voisin itse lopettaa työt

Ja tästä syystä moni hyvätuloinen nainen ei halua pienituloista miestä, kun ne on heti iloisena jäämässä laiskaksi elätiksi. Jos nämä edes sanoisivat jäävänsä hoitamaan kaikki kodin työt ja lapset niin ookoo voi sopiakin jollekulle, mutta kun asenne tuntuu olevan se että vaimon rahoilla jäätäisiin laiskottelemaan ja harrastelemaan... Siinäpä sitten nainen sekä ansaitsee rahat että hoitaa kodin, mahtava diili! 

Vierailija
89/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähtökohtaisesti suurin osa eroistahan lähtee naisen aloitteesta muutenkin."

Joka todistaa sen että keskimäärin mies hyötyy avioliitosta, nainen kärsii. Siksi naiset päättävät useammin erosta. Ei tämä ole kenellekään uutinen. 

Vierailija
90/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Samantapaisesta tilastosta näkee miten naisen suuremmat tulot ovat suurin yksittäinen ennustaja miehen pettämiselle siinä suhteessa. Tämän kun yhdistää tietoon naisten hypergamiasta, niin ennuste suhteen kestämiselle suurempituloisen naisen kanssa on melko epätodennäköistä."

Tästäkin keskustelusta käy ilmi että aika monen miehen itsetunto ja miehuus ei kestä paremmin tienaavaa naista. Joten eiköhän se erojen yleisyys johdu vähintään yhtä usein siitä että miehen pää ei vain kestä.

Tästä käy vain ilmi se että edes korkea palkka ei tee suomalaisesta naisesta houkuttelevaa. Naisen palkka ei hyödytä miestä ollenkaan, koska mies on aina nettomaksaja.

Elä toki tuossa uskossa. Oikeassa elämässä naiset kyllä ovat hyvin usein kovin tunnollisia maksajia jotka saattavat laittaa pienestäkin p

Tämä. Mies tienaa enemmän, mutta myös pistää huoletta menemään kalliisiin motskareihin ym. Saa laittaakin, ei sillä, maksaa myös perheen menoja kiitettävästi.

Oma palkka menee lähes kokonaan ruokaan ja lasten juttuihin, toki omiin vaatteisiinkin ja harrastuksiin. Ja tämä ei siis ollut valitus koska pärjätään hyvin, vaan toteamus.

Vierailija
91/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö perheelle mee mitään? Omasta tilistäni oikeastaan 80-90% menee perheelle yhteisen tilin kautta hoidettavina maksuina. Loput hilut säästöihini /sijoituksiini ja omiin harrastuksiini yms.

Ja olen mies. Toi karkea laskelma siis kattaa muun muassa asunnon ja perheen autot. Jossa perhe asuu ja joilla perhe liikkuu. Ja jääkaapin sisällön mitä perhe syö. Meillä on kortit joista menot maksetaan samalta tililtä jonne menee molempien palkat. Kahden samatuloisen ja kulututustottumuksisen aikuisen taloudessa ainakin omasta mielestäni simppeliä niin. 

En tiedä kuinka pientä palkkaa saat mutta mulla menee perheen elämiseen ehkä 30% tuloista. On okt, uus auto ja 2 teiniä. Ai niin mutta ei oo naista tuhlaamassa rahoja.

Vierailija
92/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin niin hyvätuloisen tai muuten vaan rikkaan vaimon että voisin itse lopettaa työt

Ja tästä syystä moni hyvätuloinen nainen ei halua pienituloista miestä, kun ne on heti iloisena jäämässä laiskaksi elätiksi. Jos nämä edes sanoisivat jäävänsä hoitamaan kaikki kodin työt ja lapset niin ookoo voi sopiakin jollekulle, mutta kun asenne tuntuu olevan se että vaimon rahoilla jäätäisiin laiskottelemaan ja harrastelemaan... Siinäpä sitten nainen sekä ansaitsee rahat että hoitaa kodin, mahtava diili! 

Onhan se kova paikka naisille kun miehet tietää ettei kodissa ole juurikaan hoitamista.

1. nainen on töissä eikä kotona sotkemassa paikkoja? Pitää kämpän perussiistinä. Jokainen osaa laittaa asiat paikalleen ja jos se on pleikka joka houkuttelee... mitään sotkua ei edes synny.

2. Pyykit... joo no osa pesulaan koska varakas nainen omistaa sellaisia vaatteita joita ei saa edes pestä itse. Käsi pystyyn kuinka moni on tuhonnut jonku paremman vaatekappaleen mieheltään? Kaikilla nousee käsi, näin ajattelinkin

3. Tiskit ja ruoka: näitähän tekee mielellään. Ai rouva syö lounaan töissä ja ilta menee bisnesillallisella. Ei hätää, mieskin voi käydä ulkona.

Niin eli mitäs siinä kodissa oli niin kovin paljon hoitamista?

Vierailija
93/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla juristeilla palkka 4-5t. Ainakin neljällä kaverillani. Pk-seudun terveyskeskuslääkäreilläkin usein 5-6t.

Vierailija
94/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ettei vaan miestä joutuisi elättämään. "

Mitä helv. Tähän asti oli kiva juttu, mut sitten piti pilata tällaisella. Itse en tunne yhtään naista joka olisi pahoillaan, et mies jää hoitovapaalle, vaikka tarkoittaisi että pitäisi "elättää" miestäkin. Ja minä tunnen paljon perheellisiä ihmisiä.

Vierailija
95/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka todistaa sen että keskimäärin mies hyötyy avioliitosta, nainen kärsii. Siksi naiset päättävät useammin erosta. Ei tämä ole kenellekään uutinen. 

Ei, vaan nainen haluaa lisää ja lisää vaikka saa jo paljon enemmän. Kun mies ei siihen enää taivu, nainen pakkaa kamansa ja etsii sellaisen jonka kokee ansaitsevansa. Ei tämä ole kenellekään uutinen.

Vierailija
96/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fun fact: nainen on tutkitusti onnellisempi avioliitossa kuin mies

Vierailija
97/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä toki tuossa uskossa. Oikeassa elämässä naiset kyllä ovat hyvin usein kovin tunnoll

Miksi pitää valehdella ja lausua väärää todistusta lähimmäisestä? Tämä asia ei ole AINA näin.

Vierailija
98/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Se saa minut vaikuttamaan heikolta ja epäonnistujalta. Miehen on oltava suhteessa naista korkeammalla tasolla sekä palkallisesti että asemaltaan työelämässä.

Vierailija
99/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monella on tuollainen harhaluulo että juristilääkärit saa kymppitonnin kuussa?

Eikös molempien palkat ole noin 4000? ja ainoastaan jos lääkäri tekee ylitöitä ja vuorotyötä/päivystyksiä niin voi just ja just päästä 10000

Juu liioiteltua oli. Joku voi tienatakin, mutta ei automaattisesti eikä läheskään kaikki.

Toisekseen, vaikka brutto olisi iso, se käteenjäävä ei sitten olekaan niin iso. Verotus tasaa.

Vierailija
100/169 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Vaimo tienannut minua reilusti enemmän viimeiset 20 vuotta. Itsekin kyllä ihan keskituloinen mies joten miksi se tuntisin huonommuutta? 

Hyvä kysymys, osa miehistä kokee sen jotenkin iskuna miehuudelleen. Esimerkiksi exälleni se oli tosi kova pala. En tiedä miksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme