Koko elämä yksin
Olen 29v mies enkä tule koskaan elämäni aikana seurustelemaan, koska en yksinkertaisesti saa ketään. Säästän teidät tilanteen yksityiskohdilta, koska niillä ei ole väliä. Kannattaa uskoa kun sanon, että toivo on menetetty.
Mutta tässä piilee tilanteen kääntöpuoli:
En tule koskaan satuttamaan ketään. Kukaan ei tule ikinä kiintymään minuun, rakastamaan minua tai odottamaan minulta mitään. Olen kuin aave joka harhailee maailmassa ja lipuu ihmisjoukossa ihmisten ohitse huomaamatta. En ole osa kenenkään elämää eikä minulla ole paikkaa kenenkään sydämessä.
Kenenkään sydän ei siis tule koskaan särkymään takiani eikä kukaan joudu ikinä kokemaan kaipauksen tuomaa tuskaa takiani. Tämä on sinänsä hyvin kaunista ja monesti itkun lomassa saatan jopa hieman hymyillä kun muistan tämän.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisiä nuoria miehiä on nykyään aika paljon. Et tosiaan ole tässä mielessä yksin.
Ja yksinäisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisiä nuoria miehiä on nykyään aika paljon. Et tosiaan ole tässä mielessä yksin.
Ja yksinäisiä naisia.
Naisilla se johtuu useammin naisen omasta nirsoudesta kuin siitä ettei muka kelpaisi kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Olisko aika mennä terapiaan?
Mitä jos pilaisit ihan vaan oman elämäsi menemällä terapiaan?
T: Antti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yksinäisiä naisia.
Naisilla se johtuu useammin naisen omasta nirsoudesta kuin siitä ettei muka kelpaisi kenellekkään.
Totta! He eivät todellisuudessa halua ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yksinäisiä naisia.
Onko sinulla tästä tutkimus ja tilastot. Minä ja moni muu nainen emme kelvanneet/kelpaa yhdellekään miehelle. (Tai ehkä voisimme kelvata vaikka jonkun juopon tai narkomaanin hoivaajaksi ja rahoittajaksi. Noista kieltäytymistä en laske nirsoudeksi.)
Vähän samanlainen tilanne, naapurit huomaavat jonain päivänä rappukäytävässä olevasta lemusta kun suoli on tyhjentynyt viimeisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vähän samanlainen tilanne, naapurit huomaavat jonain päivänä rappukäytävässä olevasta lemusta kun suoli on tyhjentynyt viimeisen kerran.
En ole ap, enkä ole koskaan varsinaisesti pelännyt kuolemaa, mutta tämä ajatus tietyllä tapaa kyllä ahdistaa. En siis aio poistua täältä oman käteni kautta, mutta mikäli vanhempani kuolevat suunnilleen samanikäisinä kuin isovanhempani, tulen olemaan 55-vuotiaasta eteenpäin täysin yksin. Ei lapsia, ei sisaruksia, ei muitakaan läheisiä sukulaisia, ei kumppania.
Joku päivä tulen kuolemaan täysin yksin - ja kuinka lie kauan kestää, kunnes minut löydetään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yksinäisiä naisia.
Onko sinulla tästä tutkimus ja tilastot. Minä ja moni muu nainen emme kelvanneet/kelpaa yhdellekään miehelle. (Tai ehkä voisimme kelvata vaikka jonkun juopon tai narkomaanin hoivaajaksi ja rahoittajaksi. Noista kieltäytymistä en laske nirsoudeksi.)
Et ehkä laske mutta vientiä se silti on ja nirsoutta, kun meistä miehistä moni ei kelpaa edes hoivaamaan jotain juoppoa tai narkkaria naista. Oman kokemuksen mukaan niillä juopoilla ja narkkareilla naisilla on sitä paitsi keskimäärin hyvin vientiä ja nin on monella juopolla ja narkkarilla miehelläkin. Ujous ja itsevarmuuden puute ovat noita paljon huonompia piirteitä miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yksinäisiä naisia.
Et ehkä laske mutta vientiä se silti on ja nirsoutta, kun meistä miehistä moni ei kelpaa edes hoivaamaan jotain juoppoa tai narkkaria naista. Oman kokemuksen mukaan niillä juopoilla ja narkkareilla naisilla
Itsesäälistä ja uhriutumisesta puhumattakaan.
Aloittajalle: elämä voi muuttua yhdessä hetkessä ja uskon että tulee muuttumaan.se mitä on nyt ei merkitse sitä että sitä on koko loppuelämän .- usko pois elämäsi muuttuu paremmaksi . Useat ovat löytäneet parisuhteen 50-vuotiaanakin .kaikkea hyvää sinulle ja luota siihen että elämäsi muuttuu ja saman kerron muillekin ja myös toivon kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yksinäisiä naisia.
Et ehkä laske mutta vientiä se silti on ja nirsoutta, kun meistä miehistä moni ei kelpaa edes hoivaamaan jotain juoppoa tai narkkaria naista. Oman kokemukse
Itsesääli ja uhriutuminen ovat nekin ongelma vain miehillä. Nainen saa olla vaikka miten raskas valittaja ja pahassa olossaan piehtaroija vailla aikomustakaan koittaa auttaa itseä ja silti miehet hänet hyväksyy.
Sama. Enpähän satuta ketään eikä kukaan pääse enää satuttamaan minua. Hyvä näin. t. sinua kymmenen vuotta vanhempi nainen
Vierailija kirjoitti:
Monet parisuhteet tasoittuvat ja kulahtavat alkuhuuman jälkeen. Yksinäisillä on usein epärealistiset käsitykset parisuhteista.
No ne käsitykset ovat olemassa niin kauan kun on yksinäinen eli jos haluatte yksinäisten ihmisten ajatusten muuttuvan hommatkaa heille parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle: elämä voi muuttua yhdessä hetkessä ja uskon että tulee muuttumaan.se mitä on nyt ei merkitse sitä että sitä on koko loppuelämän .- usko pois elämäsi muuttuu paremmaksi . Useat ovat löytäneet parisuhteen 50-vuotiaanakin .kaikkea hyvää sinulle ja luota siihen että elämäsi muuttuu ja saman kerron muillekin ja myös toivon kaikkea hyvää!
Voi muuttua paljon pahemmaksikin. Vakava sairaus ja pitkä kituminen. Yksin tietenkin, edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ap mutta 39v enkä ole tuskin enää olemassa 11 vuoden päästä odottamassa kun se parisuhde tulee vaan olen ollut jo kauan aikaa pois maan päältä. Parisuhde nyt kun elämäni menee päin viemäriä kokoajan että ehdin edes jotain vielä kokea ennen loppua.
Vierailija kirjoitti:
Monet parisuhteet tasoittuvat ja kulahtavat alkuhuuman jälkeen. Yksinäisillä on usein epärealistiset käsitykset parisuhteista.
Monissa parisuhteissa ei osata arvostaa sitä, että on elämänkumppani. Toisesta tulee vähitellen itsestäänselvyys, joka saattaa ajoittainntuntua ärsyttävältä ja taakalta.
Sen sijaan jos osapuolet ymmärtävät arvostaa toisiaan ja pitävät yllä yhteyttä ja kumppanuutta, parisuhde todella on elämän suola. Kun on kokenut hyvää yhdessäoloa, sitä kaipaa sinkkuna, ja osaisi arvostaa kumppania.
Tiedän asioista jotakin, sillä olen elänyt sekä parisuhteissa että pitkään sinkkuna. Huomatkaa, että se ei riitä, että vain toinen panostaa parisuhteeseen. Suhteen tasapaino häiriintyy, eikä kumpikaan ole lopulta tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi muuttua paljon pahemmaksikin. Vakava sairaus ja pitkä kituminen. Yksin tietenkin, edelleen.
Ei välttämättä. Jos tarvitsee avustajan selvitäkseen arjesta, ei tarvi ainakaan olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa parisuhteissa ei osata arvostaa sitä, että on elämänkumppani. Toisesta tulee vähitellen itsestäänselvyys, joka saattaa ajoittainntuntua ärsyttävältä ja taakalta.
Sen sijaan jos osapuolet ymmärtävät arvostaa toisiaan ja pitävät yllä yhteyttä ja kumppanuutta, parisuhde todella on elämän suola. Kun on kokenut hyvää yhdessäoloa, sitä kaipaa sinkkuna, ja osaisi arvostaa kumppania.
Tiedän asioista jotakin, sillä olen elänyt sekä parisuhteissa että pitkään sinkkuna. Huomatkaa, että se ei riitä, että vain toinen panostaa parisuhteeseen. Suhteen tasapaino häiriintyy, eikä kumpikaan ole lopulta tyytyväinen.
Samoja ajatuksia itselläni. Elin 30-35 ikävuodet oikeasti hyvässä parisuhteessa, joka sitten kariutui kun olin 37. Nyt olen ollut 5 vuotta sinkkuna, ja kyllähän se aiheuttaa aika paljon henkistä kipua, kun muistelen mitä elämäni oli parhaimmillaan, kun vieressä oli ihminen joka rakasti, ja jota sai rakastaa.
Itselläni aika samanlainen tarina. Jos joku on osoittanut kiinnostusta minua kohtaan, peräännyn ja päätän, että pelkkä toisen ihmisen ihastus "riittää" minulle. Sitten jälkikäteen kadun arkuuttani.