Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

163-senttinen nainen on lyhyt nainen, sanoo MeNaiset

Vierailija
02.08.2025 |

Ei juma että kihahti ja teki pahaa kun luin tämän jutun "lyhyistä" suomalaisnaisista odottaen jotain mihin voisin samaistua 152 cm pitkänä naisena.

"Lyhyet suomalaisnaiset kertovat, kuinka pituus vaikuttaa pukeutumiseen 158-senttinen Iiris lyhentää housut helpolla kikalla"

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011393126.html

Naisten keskipituus on sanottu jutussa, 164 ja risat, ja haastateltavien joukossa on yksi 163-senttinen joka on siis hurjat 1 senttiä keskipituutta lyhyempi. Sentin, ai kauheaa! Naisella on varmasti ollut niin rankkaa kun on niin hirveän lyhyt. Miten tällainen nainen pärjää vaateostoksilla ja pääseekö tuolla pituudella edes töihin kun pituus ei riitä mallin hommiin? Ja tämä joukon pisin voivottelee kun on taputeltu päähän kun on ollut niin pikkuinen. Pari lyhintä ovat sentään jo muutaman sentin keskimittaa lyhyempi.

Haastattelija saisi kyllä hävetä otantaansa sillä itse en ilkeäisi ottaa mukaan ketään joka ylittää 160 senttiä. Keskipituus on nimenomaan keskipituus monesta eri pituudesta, ei mikään alaraja minkä ylitys tekee naisesta "normaalin" pituisen. Jos haluaa puhua lyhyistä naisista, heitto keskiarvoon pitää olla reilusti enemmän. Jos MN tekisi jutun pitkistä naisista, niin tuskin siellä haastateltavien joukossa olisi 166-senttisiä naisia, vai olisiko muka?

Kunpa vielä joku päivä saisi lukea jutun oikeasti lyhyistä ei laihoista naisista, näiden vaateratkaisuista kun vaatteita ei voi ostaa lastenosastolta, ja yleensäkin lyhyyden tuomista haasteista. Terveisin v*tuuntunut 152-senttinen jonka paino ei ala nelosella ja jonka ystäväpiiristä löytyy 148-senttinen. Jos olisin 163 cm pitkä ja itkisin lyhyyttä jossain iltapäivälehdessä niin kyllähän minut pitäisi ohjata terapeutille, sillä onhan tuo jo jonkinlainen kehonkuvahäiriö jos eroa keskiarvoon on reilu sentti eikä esim. 20 ja silti identifioituu lyhyeksi naiseksi. Oikeasti lyhytkasvuisten silmissä tuo on varmasti vieläkin irvokkaampaa.

Tuleekohan seuraavaksi lyhyiden miesten ahdistusjuttu, haastateltavat 178-senttisiä joilla on vaikeaa kaiken kanssa kun ei ylety kunnolla mihinkään? S- ja L-kokoiset ihmiset kertovat jokapäiväisistä haasteista kun keskikoon eli M-koon vaatteet eivät istu oikein?

Kommentit (233)

Vierailija
1/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, todella lyhyt.

Vierailija
2/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhotupa nyt 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanniksi 163 cm onkin varmaan vielä lyhyt. Alle 160 cm pituiset ovat englanniksi "petite", suomenkielestä puuttuu sopiva nimike. t. 155 cm 

Vierailija
4/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pidän itseäni lyhyenä. Olen 162 senttiä.

Vierailija
5/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille lyhyys ei vaan ole mikään ongelma kuten se miehille on.

Vierailija
6/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten keskipituus on 165, me jotka sen alle jäädään ollaan lyhyitä terveisin 160 cm 

Vierailija
7/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 163cm enkä kyllä koe olevani lyhyt. Koroilla olen yllättävän useita miehiäkin pidempi.

Vierailija
8/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se, todella lyhyt.

Mutta ihminen hänkin on. Oletko unohtanut sen?

Minä olen 160-senttisen ja tunnen itseni jättiläiseksi 150-senttisen miniäni rinnalla.

Vierailija
9/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pahasti kilahdit jutusta, oletkohan sittenkin terapian tarpeessa?

Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei joku 163cm pituus aiheuta isompia vaikeuksia löytää vaatteita tai muutakaan harmia. Vaikuttaa siltä, että täytyy vaan päästä valittamaan jostain. 

Vierailija
10/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

OLEN MIESKARKKI

Vierailija
11/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se, todella lyhyt.

Sanottakoon että ainakin jos katsoo vaikka tinderistä, montakohan kymmentä tuhatta suomalaista naista lie siellä onkaan niin suurin osa on alle 165cm yli 170cm on jo korsto. Esim vaikka 170cm miehenä ei ole ollut ongelmia pituuden suhteen, koska kaikki naiset kuitenkin ovat olleet lyhyempiä. 

Vierailija
12/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimittaa lähellä, niin ei ole lyhyt. Itse 155cm ja en pidä tuon mittaisia tuttuja lyhyinä.

Vierailija
13/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille lyhyys ei vaan ole mikään ongelma kuten se miehille on.

Ei kai se miehillekään ole jos siitä ei itse sellaista tee. On paljon menestyneitä lyhyitäkin miehiä joilla naisia riittää, ihan Suomessakin.

Vierailija
14/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Vain hieman keskimitan alapuolella. Tosin vaateostoksilla huomaan että polvipituiset mekot ovat kaltaiselleni 159,5 cm pituisella liian pitkiä, joten on ostettava tunikoita.

Vierailija
15/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 163cm enkä kyllä koe olevani lyhyt. Koroilla olen yllättävän useita miehiäkin pidempi.

lyhyet  ja sirot naiset on älyttämän seksikkäitä huh!

Vierailija
16/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset on pitkiä jos verrataan koko maailman naisiin. Suurin osa kansoista on paljon lyhyempiä. 

Vierailija
17/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuo

Mitä vttua sinä tässä keskustelussa teet? Painu helvettiin miestisseinesi. Vai oletko sinäkin 163 cm pitkä MIES? Hah!

Vierailija
18/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162,enkä ole koskaan tuntenut itseäni lyhyeksi,miksi tuntisin,jalatkin ylettyy maahan asti!

Vierailija
19/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 190 cm nainen. Mun mielestä muut on vain lyhyitä :D

Vierailija
20/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuo

Olet mies pelle. Mene oikeisiin miesten töihin sieltä salilta nysväämästä. Tv. Jorkki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi