Heitä lonkalta; mikä on mielestäsi normaali määrä maitoa aikuiselle 1 päivän aikana?
Ja tässä skenaariossa aikuisille on normaalia juoda maitoa, vaikka vegaaneille ym. se ei ole.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaisilla ei ole luukatoa eli osteoporoosia, eikä lapsilla juurikaan ykköstyypin diabetestä.
Suomessa osteoporoosi on yleistä ja lasten diabetes suurinta koko maailmassa.
Vahvasti syyksi epäillään maidonjuontia.
Se syy on nimenomaan rasvaton, oikea maito jopa suojaa diabetekselta.
😂
Minä juon n. 1 litran maitoa päivässä. En juo mehuja/maidon korvikkeita ollenkaan, koska ne maistuvat pahalta.
Kärsin jonkin tasoisesta ARFID:ista.
- hoikka nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaisilla ei ole luukatoa eli osteoporoosia, eikä lapsilla juurikaan ykköstyypin diabetestä.
Suomessa osteoporoosi on yleistä ja lasten diabetes suurinta koko maailmassa.
Vahvasti syyksi epäillään maidonjuontia.
Muuallakaan maailmassa ei sitten kaiketi ole? Jos se siis maidonjuonnista johtuu.
Maitomaissa sekä osteoporoosi että lasten ykköstyypin diabetes ovat yleisempiä kuin esim.Välimerenmsissa tai Aasiassa.
Yksi syy voi olla D-vitamiinin puute. Aurinkoa ei ole tarpeeksi ja maitohan vaikuttaa siten, että D-vitamiini ei imeydy. Siksi maitoon on nyt ruvettu lisäämään D-vitamiinia, mutta kun on vastavalitus.
Parempi tapa olisi juoda vettä, syödä paljon vihanneksia ja kalaa.
Lehmänmaito on vasikoille, ei aikuisille ihmisille.
Normaalia on nolla. Sen näkee vaikka siitä, että mikään muu eläin ei juo aikuisena maitoa, eikä varsinkaan toisen eläinlajin maitoa. Ihmisenkin kehityshistoriassa se on todella uusi juttu, ja edelleenkin esim. Aasiassa on valtavat määrät ihmisiä joilla on laktoosi-intoleranssi, koska maidon juomiseen ei ole sopeuduttu.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon n. 1 litran maitoa päivässä. En juo mehuja/maidon korvikkeita ollenkaan, koska ne maistuvat pahalta.
Kärsin jonkin tasoisesta ARFID:ista.
- hoikka nainen
En ota maitoasiaan kantaa, mutta haluan sanoa, että minullakin on arfid, aika paha vielä. Huojentavaa kuulla, että joki muukin on kuullut siitä sairaudesta. Lapsena minua pidettiin kummajaisena.
Kuinka paljon muissa Pohjoismaissa juodaan? Onko se niissä täysin tavatonta?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tarvitse minkään eläimen maitoa.
Siellä ei reiskan perse kestä maitoa.
0 dl kun se ei ole normaalia. Ja ihan sekasyöjä olen.
Mihin tarpeeseen aikuinen juo maitoa?
Vuonna 1982 rippikoulussa isonen kertoi heittävänsä lihakeiton kanssa litran kevytmaitoa huiviin. Päivässä meni mieheltä kolme litraa kevytmaitoa alas kurkusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin litran juon joka päivä. Pidän maidosta.
Koska sinut vieroitetaan?
Tuskin kuule löytyy sellaista, joka minut vieroittaa, sopii tulla kokeilemaan. Olen 65-vuotias ja juonut maitoa ikäni ja tulen loppuikäni juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia on nolla. Sen näkee vaikka siitä, että mikään muu eläin ei juo aikuisena maitoa, eikä varsinkaan toisen eläinlajin maitoa. Ihmisenkin kehityshistoriassa se on todella uusi juttu, ja edelleenkin esim. Aasiassa on valtavat määrät ihmisiä joilla on laktoosi-intoleranssi, koska maidon juomiseen ei ole sopeuduttu.
Me olemme ihmisiä, emme eläimiä. Hittoako se kenenkään persettä kutittaa, jos toiset juovat maitoa. Miksi luulette, että sitä myydään?
Jos lasketaan että litra vuodessa, niin siitä tulee 1/365 litraa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme ihmisiä, emme eläimiä. Hittoako se kenenkään persettä kutittaa, jos toiset juovat maitoa. Miksi luulette, että sitä myydään?
Ihminen on eläin, tarkemmin sanottuna nisäkäs, samoin kuin tuhannet muut nisäkäslajit. Maitoa myydään tietenkin siksi, että täällä päin maailmaa siitä saa rahaa, kun ihmiset on totutettu juomaan sitä. Esim. Valio on onnistunut todella hyvin propagandassaan, että lehmänmaito olisi jotenkin erityisen terveellistä tai jopa välttämätöntä ihmiselle.
Miksi olet noin hermona? Vastasin Ap:n kysymykseen. Hermoa mieluummin Ap:lle, kun kyselee näin tunteisiin meneviä kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies juo 2 litraa päivässä. Kauhea show jos maito loppuu kesken.
onko jo vieroitettu rintamaidosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valion propagandaa.
Vauvat juovat maitoa tissistä. Jotkut lapset jatkavat tissikautta lehmän maitoa juoden. Jos vielä aikuisenakin juo maitoa, on aika erikoinen.
Minkä määritelmän mukaan normaali? Itse juon pari lasillista ruoan kanssa eli jonkun 4dl ja lisäksi kahviin pieni määrä. Jos syön kaksi lämmintä ruokaa, maitoa menee tuplasti päivässä. Ihan yhtä normaalia on mielestäni olla juomatta kokonaan.