Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heitä lonkalta; mikä on mielestäsi normaali määrä maitoa aikuiselle 1 päivän aikana?

Vierailija
02.08.2025 |

Ja tässä skenaariossa aikuisille on normaalia juoda maitoa, vaikka vegaaneille ym. se ei ole.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vegaani, mutta koska tavallinen maito maistuu vaan ihan kamalalta, sanon tähän että kauramaitoa 1dl kahviin päivässä.

Kauramaito on epäterveellistä, korkea glykeeminen indeksi, tulee myös vatsa kipeäksi siitä.

Vierailija
22/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitossa toisinaan pari desiä, juotuna 0. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen juonut maitoa 80-luvulla. Minun juomani on piimä, jota juon kaksi lasillista päivässä. Muut käyttämäni maitoa sisältävät tuotteet ovat juusto, jogurtti, jäätelö ja suklaa.

Vierailija
24/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on lapsille

Vierailija
25/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt maidon lutkuttajia. Missään muussa maassa aikuiset ei juo maitoa sellaisenaan. 

Vierailija
26/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito on lapsille

Höpö höpö

Vierailija
27/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stn kyllä huomaa. 😂

Luuston kannalta olis hyvä juoda maitoa. 

Vierailija
28/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ei juo maitoa. 

Suomessa edes lapset eivät saa juoda maitoa.

Onko maito myrkyllistä?

Suomalaisten ravintoproffien mielestä kyllä.

Vierailija
29/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt maidon lutkuttajia. Missään muussa maassa aikuiset ei juo maitoa sellaisenaan. 

Kyllä juo.

Vierailija
30/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidolla voi korvata täysin homojen harrastaman vedenlipittämisen, joten 1-3 litraa.

Vierailija
31/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stn kyllä huomaa. 😂

Itse asiassa sellaisiakin tutkimuksia on, joissa luuston haurastumisen väitetään johtuvan maidosta.

Vierailija
32/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä menee litra päivässä. Kun oon tottinut jo lapsesta sitä juomaan kun olen maatalon tyttö. Nykyään joutuu kaupasta raahaa.

Join maitotilan poikana oikeaa maitoa kotona ja sen jälkeen sitä ei ole mistään saanutkaan, kun lehmät laitettiin autoon. Kaupan pahoja litkuja en ole pystynyt juomaan, eivät me maidosta käy.

Vierailija
33/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitona 0,2dl ehkä kahvissa aamulla. Maitotuotteina (juustona, jogurttina, ruokakermana) jonkin verran enemmän.

Vierailija
34/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä menee litra päivässä. Kun oon tottinut jo lapsesta sitä juomaan kun olen maatalon tyttö. Nykyään joutuu kaupasta raahaa.

Join maitotilan poikana oikeaa maitoa kotona ja sen jälkeen sitä ei ole mistään saanutkaan, kun lehmät laitettiin autoon. Kaupan pahoja litkuja en ole pystynyt juomaan, eivät me maidosta käy.

Eikös ne nykyään myy ihan käsittelemätöntä tankkimaitoakin kaupassa. Tosin ei maitoa ole pakko juoda.

Vierailija
35/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne nykyään myy ihan käsittelemätöntä tankkimaitoakin kaupassa. Tosin ei maitoa ole pakko juoda.

Myydään ainakin tilamaito -nimellä.

Vierailija
36/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stn kyllä huomaa. 😂

Itse asiassa sellaisiakin tutkimuksia on, joissa luuston haurastumisen väitetään johtuvan maidosta.

Laitapa vaikka kolme arvostetuinta tänne.

Vierailija
37/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän vaan juo, joka aterialla ja niiden välissä. Ilman maitoa tulee herkästi vatsakipuja. Älytöntä leimata maidonlutkuttajiksi ihmiset joilla on oikeasti vaivoja jota maidonjuonti rauhoittanut jo kakarasta. Ns.normaslit vetää lääkkeitä vaivaa. Ei kestä vatsa viinaa ei viinejä oluita, joita ns.normaalit latkii. Olen kohta 65v ja ikäistäni paremmin säilynyt, vatsa vain herkkä muttei laktoosille. 

Vierailija
38/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 litraa. Ei aikuiset tarvitse maitoa. 

Vierailija
39/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä menee 1 litra päivässä. 

Vierailija
40/115 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kaksi pientä lasillista (n.1,5dl) rasvatonta maitoa päivässä. Yksi lounaan yhteydessä, toinen päivällisen. Joojoo, ei aikuinen tarvitse maitoa, mutta juon sitä silti, sillä se maistuu hyvältä. N48