Heitä lonkalta; mikä on mielestäsi normaali määrä maitoa aikuiselle 1 päivän aikana?
Ja tässä skenaariossa aikuisille on normaalia juoda maitoa, vaikka vegaaneille ym. se ei ole.
Kommentit (115)
Ruoanlaitossa toisinaan pari desiä, juotuna 0.
Viimeksi olen juonut maitoa 80-luvulla. Minun juomani on piimä, jota juon kaksi lasillista päivässä. Muut käyttämäni maitoa sisältävät tuotteet ovat juusto, jogurtti, jäätelö ja suklaa.
En ole koskaan ymmärtänyt maidon lutkuttajia. Missään muussa maassa aikuiset ei juo maitoa sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Maito on lapsille
Höpö höpö
Stn kyllä huomaa. 😂
Luuston kannalta olis hyvä juoda maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ei juo maitoa.
Suomessa edes lapset eivät saa juoda maitoa.
Onko maito myrkyllistä?
Suomalaisten ravintoproffien mielestä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt maidon lutkuttajia. Missään muussa maassa aikuiset ei juo maitoa sellaisenaan.
Kyllä juo.
Maidolla voi korvata täysin homojen harrastaman vedenlipittämisen, joten 1-3 litraa.
Vierailija kirjoitti:
Stn kyllä huomaa. 😂
Itse asiassa sellaisiakin tutkimuksia on, joissa luuston haurastumisen väitetään johtuvan maidosta.
Vierailija kirjoitti:
Itellä menee litra päivässä. Kun oon tottinut jo lapsesta sitä juomaan kun olen maatalon tyttö. Nykyään joutuu kaupasta raahaa.
Join maitotilan poikana oikeaa maitoa kotona ja sen jälkeen sitä ei ole mistään saanutkaan, kun lehmät laitettiin autoon. Kaupan pahoja litkuja en ole pystynyt juomaan, eivät me maidosta käy.
Maitona 0,2dl ehkä kahvissa aamulla. Maitotuotteina (juustona, jogurttina, ruokakermana) jonkin verran enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä menee litra päivässä. Kun oon tottinut jo lapsesta sitä juomaan kun olen maatalon tyttö. Nykyään joutuu kaupasta raahaa.
Join maitotilan poikana oikeaa maitoa kotona ja sen jälkeen sitä ei ole mistään saanutkaan, kun lehmät laitettiin autoon. Kaupan pahoja litkuja en ole pystynyt juomaan, eivät me maidosta käy.
Eikös ne nykyään myy ihan käsittelemätöntä tankkimaitoakin kaupassa. Tosin ei maitoa ole pakko juoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne nykyään myy ihan käsittelemätöntä tankkimaitoakin kaupassa. Tosin ei maitoa ole pakko juoda.
Myydään ainakin tilamaito -nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stn kyllä huomaa. 😂
Itse asiassa sellaisiakin tutkimuksia on, joissa luuston haurastumisen väitetään johtuvan maidosta.
Laitapa vaikka kolme arvostetuinta tänne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän vaan juo, joka aterialla ja niiden välissä. Ilman maitoa tulee herkästi vatsakipuja. Älytöntä leimata maidonlutkuttajiksi ihmiset joilla on oikeasti vaivoja jota maidonjuonti rauhoittanut jo kakarasta. Ns.normaslit vetää lääkkeitä vaivaa. Ei kestä vatsa viinaa ei viinejä oluita, joita ns.normaalit latkii. Olen kohta 65v ja ikäistäni paremmin säilynyt, vatsa vain herkkä muttei laktoosille.
0 litraa. Ei aikuiset tarvitse maitoa.
Kyllä sitä menee 1 litra päivässä.
Juon kaksi pientä lasillista (n.1,5dl) rasvatonta maitoa päivässä. Yksi lounaan yhteydessä, toinen päivällisen. Joojoo, ei aikuinen tarvitse maitoa, mutta juon sitä silti, sillä se maistuu hyvältä. N48
Kauramaito on epäterveellistä, korkea glykeeminen indeksi, tulee myös vatsa kipeäksi siitä.