Heitä lonkalta; mikä on mielestäsi normaali määrä maitoa aikuiselle 1 päivän aikana?
Ja tässä skenaariossa aikuisille on normaalia juoda maitoa, vaikka vegaaneille ym. se ei ole.
Kommentit (115)
Puolisen litraa päivässä. Itsellä menee ehkä 3 dl. Tulkaapa kouluun katsomaan, kyllä suurin osa opettajista juo maitoa ruoan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Puolisen litraa päivässä. Itsellä menee ehkä 3 dl. Tulkaapa kouluun katsomaan, kyllä suurin osa opettajista juo maitoa ruoan kanssa.
Eivät he juo maitoa, vaan sitä samaa rasvatonta litkua, jota lapsillekin tarjotaan.
Normaalimäärää ei ole. Jokin epäterveellisyysraja voisi olla. Itse juon noin 3 - 4 dl / pvä, lasillisen lounaalla + kahvimaitona, jugurttimarjasmuutin osana tms. Rasvatonta siis. Tuore kylmä kurri maistuu janojuomana raikkaammalta kuin lähdevesi!
Vierailija kirjoitti:
Normaalia on nolla. Sen näkee vaikka siitä, että mikään muu eläin ei juo aikuisena maitoa, eikä varsinkaan toisen eläinlajin maitoa. Ihmisenkin kehityshistoriassa se on todella uusi juttu, ja edelleenkin esim. Aasiassa on valtavat määrät ihmisiä joilla on laktoosi-intoleranssi, koska maidon juomiseen ei ole sopeuduttu.
Taas joku viherhoro jankkaa "oikeita" mielipiteitään.
Siis tähän ilmeisesti saa vastata mielipiteensä? Mielipiteeni on että 0 dl. Käytän muita maitotuotteita, mutta maitoa maitona en juo koska en ole ikinä sellaiseen tottunut, niin kauan kuin muistan. Lapsenakin maito aiheutti mahakipua.
Vierailija kirjoitti:
Jos lasketaan että litra vuodessa, niin siitä tulee 1/365 litraa päivässä.
Sehän on ollut MINIMI minulle lähes koko elämäni.
M71
Vierailija kirjoitti:
Siis tähän ilmeisesti saa vastata mielipiteensä? Mielipiteeni on että 0 dl. Käytän muita maitotuotteita, mutta maitoa maitona en juo koska en ole ikinä sellaiseen tottunut, niin kauan kuin muistan. Lapsenakin maito aiheutti mahakipua.
Saa vastata ihan vapaasti mielipiteensä, kunhan vain sanoo että vähintään puoli litraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalia on nolla. Sen näkee vaikka siitä, että mikään muu eläin ei juo aikuisena maitoa, eikä varsinkaan toisen eläinlajin maitoa. Ihmisenkin kehityshistoriassa se on todella uusi juttu, ja edelleenkin esim. Aasiassa on valtavat määrät ihmisiä joilla on laktoosi-intoleranssi, koska maidon juomiseen ei ole sopeuduttu.
Taas joku viherhoro jankkaa "oikeita" mielipiteitään.
Onneksi sinä sentään osaat keskustelun jalon taidon.
Muutes kahvinsa mustana (+tee) juovilla yleensä myös hampaat tummentuneet. Vähän yök.
Puuroon 4dl ja kahvimaidoksi 5dl eli 9dl päivässä.
Mun miehellä menee varmaan litra päivässä, pojalla n.6dl piimää päivässä, minä käytän vain kahviin, että en tiiä.
Ei yhtään. Ihmisen keho ei tarvitse maitoa ja aikuisten ei kuulu juoda muiden eläinten poikasille tarkoitettua ravintoa.
Krapulassa litra . Mutta muuten joko loraus teen kanssa tai kahvin ja joskus lasillinen . On ruokia joihin on PAKKO laittaa maitoa . Kerma on myös maitoa ja jäätelö jos kysyjä ei tiennyt.
Venäläiset käyttää maitoa viinan kanssa. Vodka ja maito. Kuin paljon kuin kiinalaiset maitojauhetta. Venäläinen drinkki nimeltään valkovenäläinen .
Maito on tarkoitettu vasikoille. Ihmiselle normaali määrä on 0.
Itse käytän 50 ml kahvimaitona ja se riittää kahteen mukilliseen. Mies käyttää melkein joka päivä 250 ml kaurapuuroon.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarpeeseen aikuinen juo maitoa?
Mihin tarpeeseen aikuinen juo viinaa, onko trveellisempää kuin maito? Aikuisuuden tunnusmerkki? Toki verotuloja mukavasti valtiolle, joten juokaa viinaa ja vetäkää röökiä. Mä juon maitoa.
Sen verran mitä kahvimaitona menee.
0 lasia. Käytän kuitenkin jogurttia usein osana aamiaista.
1/2 - 1 litra :)