Mikä tekee suomalaisista naisista niin "vahvoja ja itsenäisiä" muiden maiden naisiin verrattuna? Tätä kuulee puhuttavan kylillä ja toreilla.
Mikä tekee suomalaisista naisista niin "vahvoja ja itsenäisiä" muiden maiden naisiin verrattuna? Tätä kuulee puhuttavan kylillä ja toreilla.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No suomalaiset miehet... ne laittaa meidät tekemään kaiken. Ensimmäistä kertaa kun tapailin ulkomaalaista miestä, tunsin olevani prinsessa. Ovet avattiin, takki autettiin päältä, kulut maksettiin... Oli ihanaa ja femiini puoleni heräsi henkiin. Nyt naimisissa Unkarilaisen miehen kanssa. Suomalaiset miehet käyttäytyvät kuin lapset, epäsiistejä valehteleviä ja lihavia vauvoja.
Nää on ninusta aina huonoja esimerkkejä ja lisäävät vastakkainajattelua. Me kaikki tiedetään, että suomalaisssa miehissä on herrasmiehiä (ei nää palstamiehet, jotka on miehen irvikuvia) ja sitten näitä ei niin herrasmiehiä.
Ja ulkolaisissa miehissä samoin. On hyviä ja huonoja. Ei se ole kansallisuudesta kiinni.
Mutta kyllä minäkin olen usammin avannut miehelle oven, kuin mies minulle ja näin kotioloissa minä todellakin joudun kantamaan aina kaikki kas
Jännä että nainen korostaa avanneensa useammin miehelle oven kuin mies hänelle.
Hän siis pitää kirjaa asiasta ja kokee olevansa hyväkin nainen, haukkuen samalla miehet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjältä löytyy varmaan ihania feminiinisiä naisia. Eikun sinne vaan, siellä suomimiehet revitään käsistä 😂😂 Niin kauan ainakin kun rahaa löytyy.
No siis Venäjä on erittäin hyvä vertailukohta Suomelle. Rajanaapurit, kaksi hyvin erilaista kulttuuria. Tunnen tosi paljon venäläisiä ja olen keskustellut heidän kanssaan paljonkin perhekäsityksen eroavaisuuksista. Tässä joitain:
- Venäläiset kokevat erittäin tärkeänä sitoutua avioliittoon. Se on heille tae sitoutumisesta. Venäläiset eivät ymmärrä sitä, miksi Suomessa niin monet ovat avoliitossa kymmeniä vuosia.
- Venäläisessä perheessä nainen tekee kotityöt, mutta tämän vastapainoksi mies antaa rahansa naisen käyttöön.
- Sitoutumaan pyritään nuorena.
- Puolisoa pitää huomioida lahjoilla, etenkin siis miehen vaimoa. Hääpäivänä pitää ostaa kallis lahja
Minäkin olen tuntenut monta venäläistä ja lisäksi matkustellut laajasti ympäri venäjää. Enpä sanoisi, että venäläiset ovat kovin avioliittoon sitoutuvia. Siellä kyllä yleisesti mennään naimisiin nuorena ja saada yksi tai kaksi lasta mutta myös erotaan ennen kuin kolmekymmentä täytetään. Venäjän väkilukuhan on ollut laskussa jo vuosikymmeniä. Perheitä ei synny tai ne eivät kestä, ihan niinkuin Suomessakin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Se minua aina ihmetyttää miksi ulkomaalaiset miehet tykkää suomalaisista naisista, vaikka mies itse tulisi hyvinkin konservatiivisesta kulttuurista ja vaikka Suomen naapurimaissa olisi moninkerroin kauniimpia, naisellisempia, koulutetumpia ja sivistyneempiä naisia tarjolla. Onko se niin, että jätkämäisyys, huono käytös, epänaisellisuus ja huono ulkonäkö viehättää näitä miehiä? Myös näiden miesten omat kotimaan naiset ovat tuhat kertaa parempia kuin suomalaiset naiset. Myös kauniimpiakin. Eikä kyse ole aina rahastakaan tai oleskeluluvasta. Joku voisi avata minulle tätä? Ja ennen kuin joku alkaa nälvimään, niin nainen olen.
Jätkämäisyys = suoruutta, jota mies ymmärtää
Huono käytös = ? Mitä tarkoitat tällä?
Epänaisellisuus = nainen on nainen ihan kehonsa kautta, ei tarvii feminiinisiä koristuksia
Huono ulkonäkö = ? , eri kulttuurien ihmiset näyttää yleensä paremmilta, ihminen etsii biologisesti riittävän erilaista kumppania.
Suomalainen nainen haukkuu suomalaista naista kertoo vaan naisen omasta huonosta itsetunnosta tai kulttuurisista malleista, että ei nähdä sitä hyvää, mikä itsessä on. Muut kyllä näkee.
Suomalaisella naisella on usein koulutus, toimeentulo, omaisuutta. Näin ei ole isossa osassa maailmaa. Jossain naiset eivät tosiaan edes saa ajaa autoa tai hoitaa lapsia lukuunottamatta mitään perheen asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se minua aina ihmetyttää miksi ulkomaalaiset miehet tykkää suomalaisista naisista, vaikka mies itse tulisi hyvinkin konservatiivisesta kulttuurista ja vaikka Suomen naapurimaissa olisi moninkerroin kauniimpia, naisellisempia, koulutetumpia ja sivistyneempiä naisia tarjolla. Onko se niin, että jätkämäisyys, huono käytös, epänaisellisuus ja huono ulkonäkö viehättää näitä miehiä? Myös näiden miesten omat kotimaan naiset ovat tuhat kertaa parempia kuin suomalaiset naiset. Myös kauniimpiakin. Eikä kyse ole aina rahastakaan tai oleskeluluvasta. Joku voisi avata minulle tätä? Ja ennen kuin joku alkaa nälvimään, niin nainen olen.
Suomalainen nainen on rento ja vaatimaton. Esim. jenkeissä naiset ovat sellaisia, että jos mies maksaa naiselle lomamatkan hänen kanssaan, nainen katsoo tämän palvelukseksi häneltä miehelle (seura) eikä toisin päin. Jos mies maksaa matkan n
Ollaan oltu ihan tavattoman köyhiä niin pitkään, että vieläkin ajatellaan, että hyvä kun peruselämästä selviää ja itsenäisyys (taloudellinen ja muu) on hyvä, ettei rasita muita, koska muillakaan ei ole sitä ylimäärää, mistä antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät suomalaisia naisia jätkämisinä, huonokäytöksisinä, epänaisellisina ja rumina? Et paljoa taida käydä kodin ulkopuolella?
Samaa voisi varmaan tiedustella naisilta jotka haukkuvat miehiä täällä suht estoitta?
Kysytkö? Ai et? Miksi et?
Ai vihaat miehiä? No aivan...
Ap se taas jaksaa, että hoh, hoijaa taas.
Vierailija kirjoitti:
No suomalaiset miehet... ne laittaa meidät tekemään kaiken. Ensimmäistä kertaa kun tapailin ulkomaalaista miestä, tunsin olevani prinsessa. Ovet avattiin, takki autettiin päältä, kulut maksettiin... Oli ihanaa ja femiini puoleni heräsi henkiin. Nyt naimisissa Unkarilaisen miehen kanssa. Suomalaiset miehet käyttäytyvät kuin lapset, epäsiistejä valehteleviä ja lihavia vauvoja.
Sinut siis ostettiin. Taisit olla aika halpakin
Vierailija kirjoitti:
Onhan niillä vahvan perunannostajan persjalkainen kehotyyppi.
Se on ollut Suomessa koko sen ajan kun ollaan maanviljelystä eletty eniten arvostettua, että nainen on kova työmies, eikä mikään hienohelma. Eikä kaunis ja hoikka, vaan vanttera ja jaksava. Sellaisia naisia ovat miehet suosineet ja siksi vahva vartalotyyppi on niin yleinen suomessa naisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella naisella on usein koulutus, toimeentulo, omaisuutta. Näin ei ole isossa osassa maailmaa. Jossain naiset eivät tosiaan edes saa ajaa autoa tai hoitaa lapsia lukuunottamatta mitään perheen asioita.
Älä puhu taas pas.kaa. Melkein kaikilla maailman naisilla on nämä, ette ole mitenkään erikoisia.News flash, jossain islamilaisissa maissa naiset ovat hyvin koulutetettuja ja miehet vaatii koulutusta naisilta, muuten ei pääse edes naimisiin. Esim. Iranissa tosi paljon huippukoulutettuja naisia. Mistä tämä suomalainen kaikkitietävyys, ylemmyydentunto ja ylimielisyys oikein kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Kymmenestäkään tuhannesta rikkaimmaista naisesta ei ole Suomalainen, ei edes mahdu top sataantuhanteen.
Mut kyllä pitää myöntää että Suomalaiset naiset on parempia rahan käytössä kun miehet.
Suomalaisen miehen unelmanainen=koristepiika
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä perintönä varmaan sota-ajat, jolloin naiset joutuivat ottamaan vastuuta niin monista elämänalueista. Tämä kasvatti vahvoja naisia ja opit siirtyivät tyttärille. Toisena meidän tasa-arvo, yhtäläinen koulutus ja opiskelumahdollisuudet sekä tytöille että pojille. Työelämässä paljon naisia, myös johtoasemissa, toisin kuin monissa muissa maissa naiset pääsevät tekemään vain osa-aika töitä jos niitäkään päivähoitosysteemin puuttuessa. Naisten työssäkäyminen on meillä avain itsenäiseen elämään, nainen ei tarvitse miestä elättäjäksi, pärjää yksinkin. Myös avioerot mahdollisia, mihin ei monissa maissa ole taloudellisesti eikä ammatin puuttuessa mitään mahdollisuuksia.
Muualla maailmassa naiset osalistu sotimiseen, jopa ne teidän halveksimat Slaavi naiset. Venäjällä oli useampikin hyvä nais-tarkka ampuja ja naiset lentivät yö pommituksia.
Suomalainen nainen saa tehtyä sankaritarinan kun on jaksanut pitää talosta huolta sota aikana tai lottana toiminut upseerien patjana.
Onkohan muiden maiden miehet näin vihamielisiä oman maansa naisia kohtaan kuin suomalaiset miehet? Mitään hyvää sanottavaa ei tunnu olevan. No, toki nämä palstamiehet ovat ihan oma rotunsa, eikä heitä ehkä miehiksi kannata juuri laskeakaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen miehen unelmanainen=koristepiika
Entä sitten vaikka pitäisikin paikkansa?
Miehillä on oikeus toivoa juuri mitä haluavat. Sinulla on oikeus olla ryhtymättä parisuhteeseen, mutta tuollainen meisvihan levittäminen on turhaa.
Asun ulkomailla, ja mieheni on huomannut seuraavat asiat:
- Suomalainen nainen ei tarvitse autokyyditystä joka paikkaan. Suomessa naiset tulevat omin avuin töistä/juna-asemalta/lentokentältä, eivätkä tarvitse aina miestä hakemaan heitä. Yleensäkin se, että kaikkeen ei tarvitse kysyä miehen apua tai mielipidettä.
- Suomalainen nainen on käytännöllinen. Osaa sytyttää tulen, tuntee erilaiset marjat ja sienet, ja osaa suunnistaa luonnossa. Osaa pukeutua sään mukaan, eikä mene hyppimään korkkareissa metsään. Miehen mukaan tuollainen avuttomuus on ehkä vähän aikaa söpöä, mutta sitten se alkaa ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan muiden maiden miehet näin vihamielisiä oman maansa naisia kohtaan kuin suomalaiset miehet? Mitään hyvää sanottavaa ei tunnu olevan. No, toki nämä palstamiehet ovat ihan oma rotunsa, eikä heitä ehkä miehiksi kannata juuri laskeakaan.
Humoristinen kommentti palstalla jossa miehistä ei sanota mitään hyvää.
Toki te palstanaiset ette ole omaa rotuanne vaan ihan tavallisia suomalaisia naisia. Vihaatteko miehiä, valkoisia heteromiehiä vai ainoastaan suomalaisia miehiä, se on triviaalia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen kantaa joka tavalla kortensa kekoon, siinä missä mieskin. Usein enemmänkin. Menkääs maailmalle katsomaan miten hommat siellä pelaa.
Miten olet päässyt useaksi vuodeksi karsomaan muiden maiden perhe-elämää? Olen asunut kuusi vuotta muualla kuin Suomessa ja vielä en ole yhdenkään perheen piiriin päässyt niin vahvasti, että pääsen tutustumaan kuinka heidän talous-, tasa-arvo ja lapset jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla, ja mieheni on huomannut seuraavat asiat:
- Suomalainen nainen ei tarvitse autokyyditystä joka paikkaan. Suomessa naiset tulevat omin avuin töistä/juna-asemalta/lentokentältä, eivätkä tarvitse aina miestä hakemaan heitä. Yleensäkin se, että kaikkeen ei tarvitse kysyä miehen apua tai mielipidettä.
- Suomalainen nainen on käytännöllinen. Osaa sytyttää tulen, tuntee erilaiset marjat ja sienet, ja osaa suunnistaa luonnossa. Osaa pukeutua sään mukaan, eikä mene hyppimään korkkareissa metsään. Miehen mukaan tuollainen avuttomuus on ehkä vähän aikaa söpöä, mutta sitten se alkaa ärsyttää.
Unohdin lisätä tähän, että mieheni eksä ei esimerkiksi ikinä halunnut ajaa autoa. Se on miehen hommaa. Kaikki (jopa pitkät) reissut meni niin, että mies ajoi. Sama oli rahojen kanssa. Miehen kuuluu maksaa perheen kulut, ja naisen tienaamat rahat kuuluvat naiselle.
Miksi pidät suomalaisia naisia jätkämisinä, huonokäytöksisinä, epänaisellisina ja rumina? Et paljoa taida käydä kodin ulkopuolella?