Mikä tekee suomalaisista naisista niin "vahvoja ja itsenäisiä" muiden maiden naisiin verrattuna? Tätä kuulee puhuttavan kylillä ja toreilla.
Mikä tekee suomalaisista naisista niin "vahvoja ja itsenäisiä" muiden maiden naisiin verrattuna? Tätä kuulee puhuttavan kylillä ja toreilla.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
No kai sitä ajattelee olevansa muita vahvempi jos ei mistään mitään tiedä.
Mikä saa miehet luulemaan että eivät olisi ainakin henkisesti heikompi sukupuoli. (Ja tyhmempi) Sama harha eikö vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä perintönä varmaan sota-ajat, jolloin naiset joutuivat ottamaan vastuuta niin monista elämänalueista. Tämä kasvatti vahvoja naisia ja opit siirtyivät tyttärille. Toisena meidän tasa-arvo, yhtäläinen koulutus ja opiskelumahdollisuudet sekä tytöille että pojille. Työelämässä paljon naisia, myös johtoasemissa, toisin kuin monissa muissa maissa naiset pääsevät tekemään vain osa-aika töitä jos niitäkään päivähoitosysteemin puuttuessa. Naisten työssäkäyminen on meillä avain itsenäiseen elämään, nainen ei tarvitse miestä elättäjäksi, pärjää yksinkin. Myös avioerot mahdollisia, mihin ei monissa maissa ole taloudellisesti eikä ammatin puuttuessa mitään mahdollisuuksia.
Jaa. Kukaan ei myöskään tarvitse armeijaa, sotateollisuutta, moottoripyöriä, eikä viihde-elektroniikkaa. Eli aloitetaan se turhuuksista karsiminen näistä. Jäljelle jäävat pakollisen infran pyörittäjät ja muut voivat elää pikkuisella toimeentulotuella ja taistella metsän mustikoista.
Missä on verovaroin kustannettavat moottoripyörät ja viihde-elektroniikka?
Kokeillaan ensin ottaa poliisi pois naisiin kohdistuvista rikoksista pariksi vuodeksi, testin jälkeen palataan asiaan kannattaako se poistaa kokonaan.
Vähän samalla ajatuksella kun miehet eivät saa terveydenhuoltoa, sillä se on naisille kohdennettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat luulot itsestään. Onneksi rupsahtavat kolmevitosina ja voimaantuminen siirtyy vauvapalstalle.
Tämä!
Suomalaiset naiset luulevat olevansa kaikki kauniita ja hoikkia vaikka todellisuudessa 80% naisista on rumia ja pulleroita. Ainoastaan 10% naisista on kauniita ja toiset 10% on rimaa hipoen kauniita.
Miksi meidän pitäisi a) olla kauniita tai/ja b) miellyttää juuri sinun silmääsi?
Miksi naiset saavat esittää vaatimuksia miehistä, mutta miehet eivät naisista?
Mitä ihmeen vaatimuksia kukaan
Ei ole naisen tehtävä hakea parisuhdetta. Ei tule ikinä olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisillä kirjoituksilla te miehet kyllä kaivatte entistä syvempää hautaa ympärillenne
Kerro toki miten?
Emme saa juuri sinulta pillua? Miksi kuvittelet että kelpaisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai sitä ajattelee olevansa muita vahvempi jos ei mistään mitään tiedä.
Mikä saa miehet luulemaan että eivät olisi ainakin henkisesti heikompi sukupuoli. (Ja tyhmempi) Sama harha eikö vaan
Tämmöisillä kirjoituksilla te naiset kyllä kaivatte entistä syvempää hautaa ympärillenne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä perintönä varmaan sota-ajat, jolloin naiset joutuivat ottamaan vastuuta niin monista elämänalueista. Tämä kasvatti vahvoja naisia ja opit siirtyivät tyttärille. Toisena meidän tasa-arvo, yhtäläinen koulutus ja opiskelumahdollisuudet sekä tytöille että pojille. Työelämässä paljon naisia, myös johtoasemissa, toisin kuin monissa muissa maissa naiset pääsevät tekemään vain osa-aika töitä jos niitäkään päivähoitosysteemin puuttuessa. Naisten työssäkäyminen on meillä avain itsenäiseen elämään, nainen ei tarvitse miestä elättäjäksi, pärjää yksinkin. Myös avioerot mahdollisia, mihin ei monissa maissa ole taloudellisesti eikä ammatin puuttuessa mitään mahdollisuuksia.
Koko päivähoitojärjestelmä pitäisi ajaa alas
Niin pitäisikö heidän siis uhrata oma ja mahdollisesti lastenkin tiomeentulo heittäytymällä miehen - joka ei suostu edes avioitumaan naiseen - ä p ä r ä l l e ?
Suosittelen menemään esim. afrikkaan tai filippiineille jos haluaa naisen, jolle miehen ä p ä r ä on maailman tärkein asia.
No suomalaiset miehet... ne laittaa meidät tekemään kaiken. Ensimmäistä kertaa kun tapailin ulkomaalaista miestä, tunsin olevani prinsessa. Ovet avattiin, takki autettiin päältä, kulut maksettiin... Oli ihanaa ja femiini puoleni heräsi henkiin. Nyt naimisissa Unkarilaisen miehen kanssa. Suomalaiset miehet käyttäytyvät kuin lapset, epäsiistejä valehteleviä ja lihavia vauvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat luulot itsestään. Onneksi rupsahtavat kolmevitosina ja voimaantuminen siirtyy vauvapalstalle.
Tämä!
Suomalaiset naiset luulevat olevansa kaikki kauniita ja hoikkia vaikka todellisuudessa 80% naisista on rumia ja pulleroita. Ainoastaan 10% naisista on kauniita ja toiset 10% on rimaa hipoen kauniita.
Miksi meidän pitäisi a) olla kauniita tai/ja b) miellyttää juuri sinun silmääsi?
Ei hätää, sinun ei tarvitse miellyttää ketään vaan saat olla juuri tuollainen huonohampainen kananpersehiuksinen hikinen pullukka.
Kiitos, vaikka en toki sinun lupaasi siihen a) kysynyt tai b) tarvitse.
Ole hyvä, kukaan ei muuten antanut ymmärtää että tarvitse lupani, mutta naisena toki olet tottunut sellaiseen lähtökohtaan ja nyt voimiesi tunnossa uhittelet ettet lupia kysele.
OIkeastaan aika söpöä, tulee uhmaikäinen lapsi mieleen sun käytöksestäsi
Se minua aina ihmetyttää miksi ulkomaalaiset miehet tykkää suomalaisista naisista, vaikka mies itse tulisi hyvinkin konservatiivisesta kulttuurista ja vaikka Suomen naapurimaissa olisi moninkerroin kauniimpia, naisellisempia, koulutetumpia ja sivistyneempiä naisia tarjolla. Onko se niin, että jätkämäisyys, huono käytös, epänaisellisuus ja huono ulkonäkö viehättää näitä miehiä? Myös näiden miesten omat kotimaan naiset ovat tuhat kertaa parempia kuin suomalaiset naiset. Myös kauniimpiakin. Eikä kyse ole aina rahastakaan tai oleskeluluvasta. Joku voisi avata minulle tätä? Ja ennen kuin joku alkaa nälvimään, niin nainen olen.
Sosiaaliturva. Oikeus, joka toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Se minua aina ihmetyttää miksi ulkomaalaiset miehet tykkää suomalaisista naisista, vaikka mies itse tulisi hyvinkin konservatiivisesta kulttuurista ja vaikka Suomen naapurimaissa olisi moninkerroin kauniimpia, naisellisempia, koulutetumpia ja sivistyneempiä naisia tarjolla. Onko se niin, että jätkämäisyys, huono käytös, epänaisellisuus ja huono ulkonäkö viehättää näitä miehiä? Myös näiden miesten omat kotimaan naiset ovat tuhat kertaa parempia kuin suomalaiset naiset. Myös kauniimpiakin. Eikä kyse ole aina rahastakaan tai oleskeluluvasta. Joku voisi avata minulle tätä? Ja ennen kuin joku alkaa nälvimään, niin nainen olen.
Eksotiikka.
Italialaiselle ruotsalainen blondi on jotain eksoottista ja sellasita mitä muilla ei välttämättä löydy.
Ruotsalaiselle sama nainen on rasittava bimbo
Samahan pätee naisiin... Jos se latino vähän korottaa ääntään ja läimäisee, sehän on vain sen tulinen luonne, pikkarit kostuu ajatuksestakin. Mutta kun sen tekee Mikko naapuripitäjästä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Nyt sekoitat pahasta asioita. Ei itsenäinen ja ulkonäkö ole sama asia.
Ymmärrät varmaan, että vaikka nainen on minkänäköinen niin silti hän voi olla vahva ja itsenäinen nainen?
Vai onko liiaan vaikeaa ymmärtää??
Vai väitätkö, että lihava ja ruma mies ei voi olla vahva ja itsenäinen?
Miehissä on enemmän ylipainoisia, kuin naisissa, mutta tuskin se ketään miestä estää olemasta itsenäinen.
Mieti tuota sun kommenttia ihan huolella. Ja mieti, että jos käännät roolit tuossa toisin päin, eli, että kirjoittaisit mihestä noin, niin olisiko se sun mielestä fiksua ajattelua???? Mieti.
Ja mitä tuohon rupsahtamiseen tulee, niin yleensä, mitä vanhempi (ja rupsahtaneempi) niin sen itsenäisempi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen on rento ja vaatimaton. Esim. jenkeissä naiset ovat sellaisia, että jos mies maksaa naiselle lomamatkan hänen kanssaan, nainen katsoo tämän palvelukseksi häneltä miehelle (seura) eikä toisin päin. Jos mies maksaa matkan naiselle ja naisen kavereille eikä itse osallistu, tämä on lahja.
Ymmärrättekös. Suomalainen nainen on todella vähään tyytyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Nyt sekoitat pahasta asioita. Ei itsenäinen ja ulkonäkö ole sama asia.
Ymmärrät varmaan, että vaikka nainen on minkänäköinen niin silti hän voi olla vahva ja itsenäinen nainen?
Vai onko liiaan vaikeaa ymmärtää??
Vai väitätkö, että lihava ja ruma mies ei voi olla vahva ja itsenäinen?
Miehissä on enemmän ylipainoisia, kuin naisissa, mutta tuskin se ketään miestä estää olemasta itsenäinen.
Mieti tuota sun
Naisissa on muuten enemmän lihavia, joka on vähän huonompi juttu kuin ylipaino. Miksi otit tuon esimerkiksi, varmasti tietäen faktat?
Kulttuurit muodostuu selviytymistavoista.Suomessa pitkä pimeä talvi, vähän ihmisiä, kaikkien on pitänyt tehdä paljon töitä ihan perus ruuantuotannon parissa, jotta selvitään hengissä. Ollaan vasta pari sukupolvea sitten kaupungistuttu.
Monissa muissa maissa on pitkät kaupunkikulttuurin perinteet. Silloin on ollut tärkeämpää tulla toimeen muiden ihmisten kanssa, osata sosiaalisten pelien sääntöjä. Resursseja on saatu toisilta yhteistyöllä ja voittamalla, ei luontoa alistamalla. Miehet on ehtineet alistaa naisia, kun eivät ole tarvinneet näitä yhtä paljon ruuan hankintaan kuten kylmässä Suomessa ja naiset on selvinneet miellyttämällä miehiä, joilla on niitä resursseja ollut.
Vierailija kirjoitti:
No suomalaiset miehet... ne laittaa meidät tekemään kaiken. Ensimmäistä kertaa kun tapailin ulkomaalaista miestä, tunsin olevani prinsessa. Ovet avattiin, takki autettiin päältä, kulut maksettiin... Oli ihanaa ja femiini puoleni heräsi henkiin. Nyt naimisissa Unkarilaisen miehen kanssa. Suomalaiset miehet käyttäytyvät kuin lapset, epäsiistejä valehteleviä ja lihavia vauvoja.
Nää on ninusta aina huonoja esimerkkejä ja lisäävät vastakkainajattelua. Me kaikki tiedetään, että suomalaisssa miehissä on herrasmiehiä (ei nää palstamiehet, jotka on miehen irvikuvia) ja sitten näitä ei niin herrasmiehiä.
Ja ulkolaisissa miehissä samoin. On hyviä ja huonoja. Ei se ole kansallisuudesta kiinni.
Mutta kyllä minäkin olen usammin avannut miehelle oven, kuin mies minulle ja näin kotioloissa minä todellakin joudun kantamaan aina kaikki kassit ja kamat. Mies menee kädet sivulla heiluen autoon istumaan ja odottamaan, mutta en minä silti väitä, että kaikki suomalaiset miehet toimii näin.
Jotkut osaa ottaa vastuuta ja tehdä osansa.
Minäkään en ymmärtänyt tätä, kunnes tapasin naisen joka ei aja autoa eikä venettä, ei osaa käyttää ruohonleikkuria, ei pilko puita, ei ompele vaatteita, ei osaa juurikaan laittaa ruokaa, ei hoida talousasioitaan jnejne. Eli iso osa suomalaisista naisista oppii tekemään noita asioita ja pystyy siten elämään itsenäisesti, ilman miehiä. Tuo tapaamani nainen ei voi, vaan hän on täysin riippuvainen muista (etenkin kun hänen pitäisi nykypäivänäkin osata nuo asiat olosuhdesyistä, tai ei voi jäädä henkiin). Eikä edes itse älyä sitä, etteivät muut ole myöskään velvollisia hänen puolestaan noita asioita tekemään.
Uskokaa pois, suomalaiset miehet pääsevät vähemmällä, kun naiset eivät ole heistä täysin riippuvaisia.
Ranskassa Jeanne d'arc voitti monta taistelua Brittejä vastaan ja toisessa maailmansodassa Ranskan vastarintaliikkeen hurjimmat ja kyvykkäimmät taisteliat olivat naisia.
Kiinassa Mulan ja pari muuta soturipinsessaa. Japanissa Himiko ja lukemattomia nais-sotureita sielläkin, muutama Samuraiksi asti ylennyt.
Muinaisessa Persiassa ja lähi-idässä ensimmäiset yliopistot on naisten perustamia.
Saksassa on siitä asti kun siellä on ollut yliopistoja on naiset loistaneet monella eri tieteen alalla.
Briteissä naiset vasta ovatkin olleet sitkeitä jos ovat kuuluneet työläisluokkaan teollisuusajan alussa. Sama koskee kyllä jokaista vanhaa teollisuus mahtia. Niissä maissa naiset painoi pitkää päivää alkeelisissa tehtaissa ja hoiti perheen ym paskan siihen päälle. Suomessa elettiin viellä maataloudessa, mikä oli itse asiassa paljon tervempää ja kevyempää.
Nämä edellä mainitut loistaa poisa olollaan Suomen historiasta, paitsi tehdastyöläiset. Jos Suomalaiset naiset on niin vahvoja ja itsenäisiä miksi ne ei ole saavuttaneet mitään noista? Ei ollut tarkoitus pilkata Suomalaisia naisia mutta ei teissä mitään erityistä ole. Anteeksi huono Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Todellisuudessa? Tuo ns. todellisuus on vain sinun pääsi sisällä.
Tämmöisillä kirjoituksilla te miehet kyllä kaivatte entistä syvempää hautaa ympärillenne