Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhentaako kukkakuosi mielestäsi? Puheudutko kuoseihin?

Vierailija
01.08.2025 |

Kuulin mielipiteen, jonka mukaan kukkakuosi vanhentaa. Oletko samaa mieltä, tai oletko törmännyt tähän väitteeseen?

Miten muuten suhtaudut kuoseihin? 

Itselläni on varsinkin kesäisiä kukkamekkoja. Pallokuosi on myös mieleeni.  Kuvioitua trikoota vältän muuten kuin yöasuissa.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puheudu. Olen mykkä. 

Vierailija
42/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa vanhentaako, mutta antaa jotenkin tanttamaisen ja konservatiivisen vaikutelman. En itse käytä kuoseja lähestulkoon koskaan. Poikkeuksena raitakuosi (ei, ei todellakaan Marimekon tasaraitaa. Hyh).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puheudu. Olen mykkä. 

Nyt vasta huomasin virheen otsikossa! Ilmankos onkin tullut paljon kivoja vastauksia, kiitos niistä.

Teoriani on, että virhe otsikossa saa useamman vastaamaan. Tuo oli kyllä vahinko. 

Ap

Vierailija
44/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa vanhentaako, mutta antaa jotenkin tanttamaisen ja konservatiivisen vaikutelman. En itse käytä kuoseja lähestulkoon koskaan. Poikkeuksena raitakuosi (ei, ei todellakaan Marimekon tasaraitaa. Hyh).

Kiinnostavaa. Minkä ikäinen olet?

Vierailija
45/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gingham-ruutu on nyt ollut jo pidempään muodissa. Itse kaipaisin raitaa, sellaista kapeaa, ehkä pystyraitaa, kaikenlaisiin kesämekkoihin ja housuihin. 

Marimekon tasaraitaa kopioidaan edelleen, ja muunkinlainen tasaraita näkyy mm. t-paidoissa. Niistä en niin välitä. 

Vierailija
46/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantajaa huonosti sopiva mekon leikkaus voi vanhentaa ja huonot värit, muttei kukkakuosi itsessään.

Vierailija
47/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gingham-ruutu on nyt ollut jo pidempään muodissa. Itse kaipaisin raitaa, sellaista kapeaa, ehkä pystyraitaa, kaikenlaisiin kesämekkoihin ja housuihin. 

Marimekon tasaraitaa kopioidaan edelleen, ja muunkinlainen tasaraita näkyy mm. t-paidoissa. Niistä en niin välitä. 

Niin siis meinaat, että ennen Rimalaa ei kukaan missään ollut keksinyt käyttää samanlevyisiä raitoja kankaassa? 

Vierailija
48/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän syyskuussa 16.

Vierailija
49/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän syyskuussa 16.

Ahaa, eli trollisetä. Kiitos vastauksesta!

Vierailija
50/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukukallisista tykkäisin. Ei vaan millään löydy enää nykyään kivoja. Nuorena mulla oli useitakin kukkamekkoja ja hameita. 

Vierailija
51/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on keski-ikäinen tantta, niin miksi ei voi näyttää keski-ikäiseltä tantalta? Jos joku vaate vanhentaa, niin mitä väliä?

Vierailija
52/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pidän kukkamekkoja ja hameita.

Vierailija
53/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhentaako kukkakuosi miestäsi? 

Vierailija
54/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sen vanhentavuus, tanttaefekti, on jo mennyt ohi. Tarkoitan, että vain noin nelikymppinen pitää vanhentavana, koska tietyt sukupolvet on tottuneet näkemään jotain vanhemmilla ihmisillä. Mielessäni on kyllä tietynlainen kukkakuosi kun tuon kirjoitin, toisenlaiset eivät tee sama .

Vierailija
55/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan tykkää, jos kuviot on kovin isoja tai räikeitä. En sellaisia käyttäisi. Mutta pienet ja hillityt kukkakuviot voi kyllä näyttää hyvältä. Äskettäin näin erään naisen päällä muuten ihan valkoisen mekon, mutta siinä oli pieniä punaisia ruusukuvioita. Se oli oikein nätti ja sellaisen pukisin itsekin päälle. 

Vierailija
56/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mielestä ei, etenkään iso kukkakuosi.

Mun mielestä iso vanhentaa enemmän, mutta ei kuosi itsessään mun mielestä "vanhenna"

Vierailija
57/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä myydään??

Vierailija
58/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin tässä kesällä stailata kukkamekon vyön ja olkihatun kanssa. Tuli jotenkin Hyacinth Bucket -vaikutelma, vaikka olen pitänyt sekä hattua että vyötä monien muiden, kukallistenkin, mekkojen kanssa. Ehkä vielä helmet kaulaan, niin olisin jo mennyt kuningatar Elisabetista!

Samaa mieltä, että on paljon kiinni kuosista ja siitä, mikä kenellekin sopii. 

Minä kolmikymppinen nainen pienenä lapsena ihastelin Hyacinthin (ja Rosen) tyyliä :D Vieläkin tykkään kukkakuoseista ja niitä on nytkin päällä, jos näytän jonkun mielestä mummolta niin olkoon sitten 🤗 Sitä paitsi sellainen klassinen mummotyyli on ihana.

Vierailija
59/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuus kaunistaa, joten parempi pukea sellaista mistä itse pitää ja olla välittämättä muitten mielipiteistä.

Vierailija
60/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niitä myydään??

Kaikolla on vaikka kuinka. 

Marimekollakin oli tälle kesälle kukkakuosia, muutakin kuin Unikkoa. 

Versonpuodilla ja Papulla, Noshillakin jotakin. Myös Nakoalla on kukkakuosia, vaikka satsaakin kesäksi yksiväriseen pellavaan.