Vanhentaako kukkakuosi mielestäsi? Puheudutko kuoseihin?
Kuulin mielipiteen, jonka mukaan kukkakuosi vanhentaa. Oletko samaa mieltä, tai oletko törmännyt tähän väitteeseen?
Miten muuten suhtaudut kuoseihin?
Itselläni on varsinkin kesäisiä kukkamekkoja. Pallokuosi on myös mieleeni. Kuvioitua trikoota vältän muuten kuin yöasuissa.
Kommentit (87)
Kukkamekko on hyvin naisellinen
valinta. Olen enemmän kuitenkin
geometristen kuvioiden ja yksiväristen
kuosien kuin yllämainittujen kukkakuvioiden
naisia.
Minulle sopii erinomaisesti talvityypin
musta sekä saturoidut, voimakkaat värit.
Hempeät pastellit ja kukat jätän suosiolla
muille. Puhdas valkoinen ja klassinen
mustavalkoinen ovat myös mieleisiä.
Pidän myös harmaasta ja army/military-
vihreästä.
Raidoista tykkään kovasti (matematiikkaa
180 astetta, joten geometrialla mennään!).
Pidän räätälöidyistä, istuvista vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhenna, katsot vain että sopii sinulle.
Joissakin vaatteissa on kieltämättä hieman vanhahtava energia joten ei voi sanoa mistään tietystä vaatteesta tai meikkityylistä että vanhentaa.
Kaikki on myös täysin yksilöllistä.
Ongelma on siinä, että vaate ei istu kunnolla. Se tekee homssuisen näköiseksi ja vanhentaa. Liian kireä ei ole hyvä. Liian väliäkään, mikäli kyseessä ei ole tarkoituksella oversize, ei myöskään ole hyvä, koska se voi olla ryhdittömän näköinen.Jos vaate ei vain sovi itselle mitenkään niin kannattaa unohtaa. Olen joutunut hylkäämään monia ihania vaatteita vain siksi että ei sopinutkaan minun ylleni.
Kannattaa siis olla tarkkana ja rehellinen ostoksilla ja ostakaa sellasia vaatteita joista aidosti pidätte,
Kannattaa ottaa itsestä kuvia ja katsoa niistä sopiiko tai vanhentaako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin tässä kesällä stailata kukkamekon vyön ja olkihatun kanssa. Tuli jotenkin Hyacinth Bucket -vaikutelma, vaikka olen pitänyt sekä hattua että vyötä monien muiden, kukallistenkin, mekkojen kanssa. Ehkä vielä helmet kaulaan, niin olisin jo mennyt kuningatar Elisabetista!
Samaa mieltä, että on paljon kiinni kuosista ja siitä, mikä kenellekin sopii.
Minä kolmikymppinen nainen pienenä lapsena ihastelin Hyacinthin (ja Rosen) tyyliä :D Vieläkin tykkään kukkakuoseista ja niitä on nytkin päällä, jos näytän jonkun mielestä mummolta niin olkoon sitten 🤗 Sitä paitsi sellainen klassinen mummotyyli on ihana.
Mummot ovat parhaita! Sitä paitsi moni mummoasia on sekä ekologinen että järkevä: hattu tai huivi helteellä, huivi metsässä, tukevat kengät, tarpeeksi väljyyttä etenkin päällysvaatteissa, mummokalsarit. . . 😍
Ei välttämättä vanhenna. Mutta kukkamekkoja nuoret harvemmin pitää ja niistä tulee monille mieleen täti ihmiset. Koska mielikuvissa ne on vanhemman väen asu.
Sama koskee tunikoita. Yksiväriset tunikat on parempia ja tyylikkäämpiä. Kukkakuosinen tunika tekee tukevan ja keskivartalo pyöreän vaikutelman. En ole nähnyt kenenkään muotialalla olevan käyttävän tunikoita.
Nuorilla paljon toppi&hame -yhdistelmää tänä kesänä. Topit ovat kyllä kivoja, mutten tiedä, mistä ostaisin. Naruolkaimet eivät mene yksiin rintsikoiden kanssa, ja noilla vastuullisilla kotimaisilla on tällä hetkellä ihan mahdottomat pääntiet. Kaikki jotain pooloa ja kilpikonnaa, tai sitten olkaimet niin lähellä kaulaa, että taas ovat liivit ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla paljon toppi&hame -yhdistelmää tänä kesänä. Topit ovat kyllä kivoja, mutten tiedä, mistä ostaisin. Naruolkaimet eivät mene yksiin rintsikoiden kanssa, ja noilla vastuullisilla kotimaisilla on tällä hetkellä ihan mahdottomat pääntiet. Kaikki jotain pooloa ja kilpikonnaa, tai sitten olkaimet niin lähellä kaulaa, että taas ovat liivit ongelma.
Boss-merkillä on tosi kivoja toppeja. Jotka on lyhyitä. Nyt alessa on hinnastakin puolet pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuosi on suurta, kukat tyyliin kämmenen kokoisia jne niin niistä tulee mieleen keski-ikäinen tant.ta.
Mutta jos ON keski-ikäinen tantta, niin keski-ikäinen isojen graafisten kukkien aikaansaama tantta on kuitenkin parempi kuin ne sirot pienet kukkakuosit, jotka siinä (tässä) iässä alkavat tekevät mummomaisen vaikutelman. Varsinkin pastelliväreissä tai jossaipn viininpunaisessa, violetissa tai vanhan ruusun värissä - aivan vanhankotikamaa. Uo pikkukukst sopivat lapsille ja nuorille - alle kaksikymmentäviisivuotiaille - ja sitten taas sen jälkeen kun on aika pukeutua johonkin harmaan kanssa yhten sopivaan, pehmeään vaatteeseen, jonka joku muu voi pukea ja riisua sulle.
Kyllä. Minulla on kukalliset pussilakanat viikon sänkyssä ja nyt kun teit aloituksen, laskin, olen myös viikon vanhempi. Pitää tänään vaihtaa lakanat yksivärisiin.
Mä taas oikeastaan suosin kuosillisia, en tosin kukkakuosia koska ei sovi tyyliin. Ruutua, raitaa, pilkkua ja jotain sekavaa kuosia myös. T-paitoja tietty on ihan yksvärisiäkin. Housuissakin lempparihousut jo monta vuotta olleet ruudulliset ja maastokuvioiset.
Käytännössä mulle on ihan sama mitä joku näkee tai päättelee mun pukeutumisen kautta esim., näytän miltä näytän, kohtuuhyvältä varmaan ikäisekseni, enkä ehkä monen mielestä pukeudu iälleni "sopivasti" tätimäisesti. Pitkä, hoikahko, leveäharteinen.
Saattaa vanhentaa.
Onneksi oon jo sen ikäinen, että ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
'Ei välttämättä vanhenna. Mutta kukkamekkoja nuoret harvemmin pitää ja niistä tulee monille mieleen täti ihmiset. Koska mielikuvissa ne on vanhemman väen asu.
Sama koskee tunikoita. Yksiväriset tunikat on parempia ja tyylikkäämpiä. Kukkakuosinen tunika tekee tukevan ja keskivartalo pyöreän vaikutelman. En ole nähnyt kenenkään muotialalla olevan käyttävän tunikoita.'
Tämä ei minulta.
Itse en omista/käytä
lainkaan tunikoita enkä
legginsejä. Tunika +
leggarit lienee tyypillisin
naisen asu Suomessa.
Ei siinä vikaa ole, mutta ei
minulle. 🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Jos kuosi on suurta, kukat tyyliin kämmenen kokoisia jne niin niistä tulee mieleen keski-ikäinen tant.ta.'
'Mutta jos ON keski-ikäinen tantta, niin keski-ikäinen isojen graafisten kukkien aikaansaama tantta on kuitenkin parempi kuin ne sirot pienet kukkakuosit, jotka siinä (tässä) iässä alkavat tekevät mummomaisen vaikutelman. Varsinkin pastelliväreissä tai jossaipn viininpunaisessa, violetissa tai vanhan ruusun värissä - aivan vanhankotikamaa. Uo pikkukukat sopivat lapsille ja nuorille - alle kaksikymmentäviisivuotiaille - ja sitten taas sen jälkeen kun on aika pukeutua johonkin harmaan kanssa yhten sopivaan, pehmeään vaatteeseen, jonka joku muu voi pukea ja riisua sulle.'
Ei minulta.
Kukkakuosi on ihana, t. äijänköriläs.
Käyttäkää värejä. On sallittua olla muutakin kuin musta-beige-valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuosi on suurta, kukat tyyliin kämmenen kokoisia jne niin niistä tulee mieleen keski-ikäinen tant.ta.
Sinä se olet tantta jos kämmenesi on suuri. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boss-merkillä on tosi kivoja toppeja. Jotka on lyhyitä. Nyt alessa on hinnastakin puolet pois.
Kiitos vinkistä! Katsoin Zalandosta ja niissä kaikissa lukee Hugo keskellä. Eivät ole minua varten, mutta ehkä joku toinen lämpenee.
Kaikolla on kaunis scoop neck -toppi pitkähihaisena, mutta hinta on minusta hieman kova ohuesta viskoosisekoitetrikoosta. Hyvälaatuisia ovat heidän vaatteensa, mutta ohueen trikooseen en niin luota.
Sama
Suuret kukkakuviot ainakin suurentaa jos henkilö on ylipainoinen
Käytän vain yksivärisiä vaatteita. N55
Vierailija kirjoitti:
Suuret kukkakuviot ainakin suurentaa jos henkilö on ylipainoinen
Toiset taas sanovat, että isokokoisen ei tulisi käyttää pienikuvioisia kuoseja, koska sekin suurentaa.
Musta kuulemma hoikentaa, mutta sitä ei saa käyttää, koska se tekee kaksoisleuan jännittävistä värianalyysisyistä, joita oikea värioppi, valo-oppi tai fysiikan lait eivät tue.
Kannattaa luottaa omiin silmiinsä ja omaan makuunsa.
Nyt kukkamekko päälle ja kaupungille!
Oletteko hankkineet tämän kesän hittejä, mesh-hameita tai broderie anglaise -reikäpitsivaatteita?