Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhentaako kukkakuosi mielestäsi? Puheudutko kuoseihin?

Vierailija
01.08.2025 |

Kuulin mielipiteen, jonka mukaan kukkakuosi vanhentaa. Oletko samaa mieltä, tai oletko törmännyt tähän väitteeseen?

Miten muuten suhtaudut kuoseihin? 

Itselläni on varsinkin kesäisiä kukkamekkoja. Pallokuosi on myös mieleeni.  Kuvioitua trikoota vältän muuten kuin yöasuissa.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta nuorenna eikä vanhenna. Niitä ei vain Suomesta oikein saa. Tummaa vaatetta vain on myynnissä. 

Missä käyt ostoksilla? Moni kukkamekkoni on Suomesta. 

Missä sinä? Just katsoin Kekäleen ja Stockan sivut kun etsin puolihametta. Ajattelin, että olisiko jotain alessa. Ei ollut kukkakuosia ja väritkin mustaa, valkoista ja beigeä enimmäkseen.

Olen ostanut Stockalta, mutten vähään aikaan, Sokokselta ja kotimaisista verkkokaupoista. Kekälettä en tunne. 

Beige on nyt nuorten aikuisten suosiossa, itse en juuri käytä. Yksi pellavamekko on, mutta sekin ehkä enemmän taupe tai vähän tummempi kuollut myyrä :D

Vierailija
22/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu nyt vähän kuosista. Jotkut Marimekon isot kuviokuosit on sellaisia että ei ainakaan nuorenna ketään. 

Monille nuorillekin käy, olen viime aikoina tehnyt havaintoja asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain positiivista jos joku pukeutuu vaikkapa kukkakuosiin tai värikkäisiin vaatteisiin! Itseä ärsyttää, kun vaikkapa paidoissa (esim.ellos josta tilaan) suurin osa vaatteista on mustaa harmaata valkoista. Raidoista en erityisemmin tykkää. Ai niin, se kysymys olikin kukkakuosista...ehkä semmoset isot kukat vanhentua...niin riippuu paljon vaatteen kantajista, kengistä, koruista jne.

Vierailija
24/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versonpuodilla on ihania kuoseja.

Ei kukkakuosit vanhenna.

Vierailija
25/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei minusta nuorenna eikä vanhenna. Niitä ei vain Suomesta oikein saa. Tummaa vaatetta vain on myynnissä-"

-----

Välillä löytää. Itse ostin viimeisimmän kukkamekkoni Your Facelta. Hyvin rauhalllnen kuosi. Suurimman osan vaatteista tilaan Zalandolta. Sinne voi rajauksen laittaa kuosinkin. Löytyy mekkoa ja hametta.

Vierailija
26/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka leggingsit ja neuletakit takaisin!!! :)

Vierailija
27/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukka leggingsit ja neuletakit takaisin!!! :)

Kukkaleggingsejä en omista, enkä itse asiassa muitakaan leggingsejä. Käytän sukkahousuja, kesällä terättömiä, jos tarpeen. :)

ap

Vierailija
28/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun namibialaiseen kortsuun

Vierailija
29/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkamekko ja kumisaappaat toimii aina.

Vierailija
30/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhenna.

Vierailija
31/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkamekko ja kumisaappaat toimii aina.

En tiedä, kirjoititko vitsillä, mutta minusta kyllä toimii :)

Jotenkin kiva puutarhalook. Muutenkin kumisaappaat sopivat yllättävän moneen. 

Vierailija
32/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon kukallisia vaatteita, joista pidän ja jotka mielestäni sopivat minulle. Minulle tulee niistä enemmänkin tyttömäinen kuin tätimäinen tai mummomainen olo.

Vierailija
33/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vanha, niin ei siinnä pelasta kuosit eikä kuosittomuus. Jos näytät vanhalta kuosissa, näytät vanhalta joka tapauksessa.

Vierailija
34/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tässä kesällä stailata kukkamekon vyön ja olkihatun kanssa. Tuli jotenkin Hyacinth Bucket -vaikutelma, vaikka olen pitänyt sekä hattua että vyötä monien muiden, kukallistenkin, mekkojen kanssa. Ehkä vielä helmet kaulaan, niin olisin jo mennyt kuningatar Elisabetista!

Samaa mieltä, että on paljon kiinni kuosista ja siitä, mikä kenellekin sopii. 

Vierailija
35/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuosit on vaikeita. Siksi käytän lähinnä yksivärisiä vaatteita, en koskaan mustaa. Kuosit on sitten huiveissa jne.

Vierailija
36/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vanha, niin ei siinnä pelasta kuosit eikä kuosittomuus. Jos näytät vanhalta kuosissa, näytät vanhalta joka tapauksessa.

Ja mitä väliä sillä oikeasti on?

Vierailija
37/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä väliä sillä oikeasti on?

Koko aloitukseen voisi vastata, että mitä väliä.

Vierailija
38/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella paljon kukkakuosisia vaatteita, mutta en ole koskaan miettinyt, vanhentaako kukallisuus. Marimekko-kukallisia en käytä, vaan enemmän boho-tyylisiä.

Vierailija
39/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että vanhentaako kukkakuosi miestäsi..

Vierailija
40/87 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mekosta, kukkien väristä ja koosta ja toki myös mekon kantajasta. Pitkäraajaisille ja hoikille sopii melkein kaikki mekot. Isokokoisemman kannattaa vähän tarkemmin katsoa, minkälaisen valitsee, jos kiinnostaa se, miltä mekossaan näyttää. Jotkut mekot voivat vanhentaa tai ainakin tehdä tätimäisen näköiseksi. Itse olen aika tarkka mekkojen suhteen. Tykkäisin helteellä pitää, mutta pelkään omalla kohdalla juuri tätiefektiä.

Ja niille "mitä välii" -tyypeille sanoisin, että jos ei ole mitään väliä, miltä näyttää, niin anna mennä vain. Eihän sitä itseään niin paljon katsele, vaan yleensä muita.