Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko normaali?

Vierailija
08.12.2023 |

Alan olemaan jo väsynyt omaan käytökseen. Olen 28vuotias ja jostain reilu 20v asti olen käyttäytynyt "sekoillen". 

En tiedä mitä haluan elämältäni.

Välillä haluan olla vain kotiäiti, välillä haluan olla pianisti, välillä skeittari, välillä perustaa oman yrityksen, välillä tehdä normi duunia (mitä teen nytkin ja olen yllättävän kauan samassa paikassa nyt ollu) välillä haluan muuttaa ulkomaille ja kirjoittaa blogia, välillä haluan muuttaa helsinkiin, välillä haluan muuttaa lappiin, välillä haluan olla tanssija, välillä eläinten kouluttaja... tätä listaa voisin jatkaa mutta tuskin tarpeellista.

Näiden välissä on monesti aikoja kun en jaksa tehdä mitään/mikään ei kiinnosta/ toivoisin etten olisi edes syntynyt.

Sitten kun oikein vauhti iskee taas päälle niin lähden ostamaan mm. ratsastusvaatteet kisavälineistä lähtien koska haluan olla kilparatsastaja ja sitten käyn tunnilla kolme kertaa ja se innostus loppuu.

Olen tuhlannut tuhansia rahaa sen takia että yhtäkkiä herään jokupäivä ja haluan olla jotain ja haluan olla se heti. Jopa läheiset ovat huomauttaneet käytöksestäni ja moni on sanonut että olen masentunut. En jaksa enää. terv. ostin poledancing varusteet syksyllä ja nyt ne lojuu kotona käyttämättömänä

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele, matkusta, tee töitä, vaihda alaa jos nykyinen ei kiinnosta, oot nuori vielä ja elämä on elämistä varten. Ei tarvitse tietää mitä täysin haluaa.

Lapsia en tekisi, jos niitä ei vielä ole, koska lapset todella rajoittaa omaa elämää ja ajan käyttöä. Sitten ku on oikeasti valmis rauhoittumaan ja asettumaan aloilleen on lasten vuoro...

Vierailija
2/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä elä muiden odotuksille. Saa elää oman näköistä elämää. Ei ole syytä masentua, jos ei täytä sitä mikä on "muiden normaali".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiin vaan ne varusteet, jos ei käyttöä ole.

Vierailija
4/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut että saattaisi olla ADHD tai jotain kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Kuulostaa vaan niin tutulta tuo toiminta. Mulla tosin 4 lasta ja olen jo vanhempi iältäni.

Vierailija
5/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ennen bipolääri diagnoosia ja oikeaa lääkitystä oli vähän väliä mania kausia ja harrastus vaihtui ja samalla tosiaan rahaa paloi tarvikkeisiin.

Vierailija
6/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD

Vierailija
7/12 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot eppu normaali.

Vierailija
8/12 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voisi ehkä tutkituttaa kaksuuntaisen mielialahäiriön.

Vierailija
9/12 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla Adhd tai add. Mutta voi olla myös nuoruuden kasvuvaihe aikuisena.

Vierailija
10/12 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullu akka

Vierailija
11/12 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypomaaninen tai maanis-depressiivinen. Työterveyshuoltoon mars.

Vierailija
12/12 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta ostelu, jos se perustuu vain hetken innostukseen, ei ole järkeä heittää rahat kaivoon. Nuorena etsii uraa, mutta voi sanoa että osa on vääriä, ehkä pieni osa osuu oikeaan. Ihmisiä on painostettu liikaa etsimään väkisin uraa ja mikä sitten on realismia, mitä jaksaa oikeasti. Ja kuinka paljon päivässä tai viikossa, vai ei lainkaan. Yrittäjyys osaksi voi olla ok. Mistä pidät oikeasti pidemmältä ajalta. Ehkä sun pitää ajatella välillä jotain muuta, rentoutua ja stressiä vähemmälle. Alkoholin vaikutus? Yritätkö ehkä mennä liikaa muiden muottiin, elää liikaa uran kautta tai jonkun toisen ihmisen esimerkin mukaan? Ei? Mikäs on aidosti sun juttu, ettei ajattele mitä joku toinen siitä ajattelee tai some. Ehkä voi harrastaakin jotain turvallista, joskus siitä voi syntyä jotain mukavaa tai kontakteja. Ei kiirettä, ota rauhallisesti.