Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks naisten aina oletetaan olevan rahan perässä?

Vierailija
01.08.2025 |

Itse en ainakaan ole. Oon köyhästä perheestä alunperinkin ja elän hyvin vaatimattomasti ja kun yritin tapailla hyvätuloista miestä niin se oli aivan kauheaa kun vierastin sitä elämäntapaa esim syödä oikeasti kalliissa ravintoloissa etc

Kommentit (1124)

Vierailija
281/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen saa väliaikaisesti yksinhuoltajuuden kun tekee insestistä lasun. Mies ei ole tutkinnan (vuosia) ajan huoltajana. Kun ilmoitus todetaan perusteettomaksi, nainen tekee uuden ilmoituksen joka tutkitaan omana tapauksenaan. Naiselle ei tule seuraamuksia ilmoituksista.

Suomi on täynnä tarinoita lapsen vieraannuttamisesta. Suomalainen nainen on siinä mestari, onhan koko lastensuojelu rakennettu hänen tarpeisiinsa.

Ja mies tuollaisen tilanteen jälkeen siirtää kaikki rahansa naisen yksin avaamalle tilille? Ei ehkä ihan tavallinen tarina, eikä ihan normaalijärkinen mies. 

Käsittääkseni se mies ei siirtäny rahoja.

No miksi mies ei tehnyt rikosilmoitusta? Oliko se jotenkin vajaakykyinen?

En tiedä yksityiskohtia, mutta voisin kuvitella, että jos miehestä on tehty jo ilmoitus lastensa hyväksi käytöstä, niin taitaa mies olla aika heikoilla. Tiedän tuon siitä, että narkkarisiskoni oli puhunut terapeutilleen, että isä olisi käyttänyt siskoani hyväkseen, vaikka todellisuudessa hyväksikäyttäjä oli naapurimme. Mistäkö tiedän? Sain sen äijän rysän päältä kiinni. Nussi myös omia kakaroitaan. Isäni oli melkoisen kusessa vaikka oli täysin syytön mies. Onneksi naapurin pedariäijän omat kakarat lähtivät todistamaan.

Vierailija
282/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuta yhteen onnenonkijoiden kanssa. Silti tulijoita on riittämiin. Jokainen allekirjoittaa, ennenkuin asettuu. Oletko vähän yksinkertainen?

Sinä tässä olet yksinkertainen, kun törmäät aina onnenonkijoihin. Normaalit naiset ei sinusta kiinnostu ja hyvästä syystä. Sinun luonne on niin pska.

Kerrotko, että mitä minun sitten pitäisi tehdä? En ole rikkaasta suvusta vaan suorittanut kaksi loppututkintoa lainarahalla, tehnyt yli 30 vuotta töitä 16 tuntia päivässä, seitsemänä päivänä viikossa. Olen saanut yritykseni toimimaan ja vaurastunut sitä myöten. Nyt kun olen myynyt jotkut yritykseni ja sijoittanut kyseiset rahat maaomaisuuteen, niin minun pitäisi ryhtyä jakamaan omaisuuttani satunnaisille suominaisille, vain siksi että ovat kanssani? Kuinka naivia elämää tälläistä vaativat naiset elätte. Yhtä rehellistä kohti on kymmenen onnenonkijaa. Ja kyllä, tiedän kokemuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalla tai toisella naiset ovat aina miehen rahojen tai statuksen perässä.

Vierailija
284/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ajankäyttötutkimuksissa on semmoinen ongelma, että ne perustuvat ihmisten omaan kertomukseen. Naisilla on semmoinenkin kummallinen kulttuuri, että kotitöihin käytettyä tai kuluvaa aikaa vähätellään, jos joku kysyy. Tälläkin palstalla on vähän väliä näitä käteviä emäntiä, jotka pokkana kertovat ripustavansa pyykit kahdessa minuutissa ja sipaisevansa keittiön siistiksi illalla niin, ettei siihen kulu ollenkaan aikaa.

Itsekin olen tähän sortunut, vaikka luulin, että olisin immuuni tuollaiselle harhalle. Mieheni valitti ennen, että hän yksin siivoaa meillä. Ja kyllä hän siis siivoaa. Kiroillen ja puhisten imuroi ja samalla sadattelee jokaista siirrettävää vaatetta tai kenkää. Marttyyrina selostaa panostuksiaan. Minäkin olin kyllä vähän jo nolona, että miten se siisteyspuoli onkin noin ajautunut miehen kontolle. 

Kunnes jouduin onnettomuuteen enkä voinut oikeasti ollenkaan siivota moneen viikkoon. Kyllä kuulkaa

Meillä tää menee niin, et kun mies tekee, hän todella tekee eikä se jää keneltäkään epäselväksi. Mitään ei tapahdu ohimennen. Sitten kun hän on, hän todellakin vain on (tietsikan ääressä pelaamassa tai elokuvia ym. katsomassa). 

Oma tapani on aika paljon puuhastella vähän väliä. Vien mennessäni, tuon tullessani. Ruuanlaitto vaatii intensiivisempää tekemistä, mutta sekin usein menee osissa. Kun asioita voi pilkkoa ja esivalmistaa, ja välillä lukea vaikka vauvaa.

En todellakaan kykene laskemaan aikaa, jonka käytän kotitöihin.

Vierailija
285/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuta yhteen onnenonkijoiden kanssa. Silti tulijoita on riittämiin. Jokainen allekirjoittaa, ennenkuin asettuu. Oletko vähän yksinkertainen?

Sinä tässä olet yksinkertainen, kun törmäät aina onnenonkijoihin. Normaalit naiset ei sinusta kiinnostu ja hyvästä syystä. Sinun luonne on niin pska.

Kerrotko, että mitä minun sitten pitäisi tehdä? En ole rikkaasta suvusta vaan suorittanut kaksi loppututkintoa lainarahalla, tehnyt yli 30 vuotta töitä 16 tuntia päivässä, seitsemänä päivänä viikossa. Olen saanut yritykseni toimimaan ja vaurastunut sitä myöten. Nyt kun olen myynyt jotkut yritykseni ja sijoittanut kyseiset rahat maaomaisuuteen, niin minun pitäisi ryhtyä jakamaan omaisuuttani satunnaisille suominaisille, vain siksi että ovat kanssani? Kuinka naivia elämää tälläistä vaativat naiset elätte. Yhtä rehellistä kohti on kymmenen onnenonkijaa. Ja kyllä,

Lisäyksenä korjaus: naiivia, ei naivia.

Vierailija
286/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua/tarvi mieheni rahoja, riittää, että mies on yhtä varakas kuin itse olen. Ketään, kun en myöskään itse halua elättää. Meillä on mieheni kanssa omat rahat edelleen, vaikka naimisissa olemmekin olleet jo 15v. Toki toista autamme ja tuemme, jos tulee esim työttömyyttä.

Minä menin naimisiin opiskelijanaisen kanssa. Ei ole varakkaasta perheestä. Autoin taloudellisesti paljon ja tuin myös henkisesti, että lähti opiskelemaan hyvään ammattiin. Nyt hän tienaa hyvin ja edelleen meillä kaikki rahat ovat perheen rahoja.

Vierailija
287/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, että taas siivooja on se joka otetaan esimerkiksi!

Tiesitkö, että siivoojallakin voi olla mukava omaisuus. Ei vain kerro sitä muille, ainakaan miesehdokkaille..

T. Siivooja

Naisen on pidettävä omaisuus visusti omana tietonaan eikä tule ikinä mennä naimisiin ainakaan ilman kunnollista avioliittoehtoa.

Siivooja on pienituloinen ammatti, ei kovinkaan trendikäs, ehkä tästä syystä usein esimerkkinä. 

Arvostan itse siivoojia. Mutta tosiasia on kun opiskeluaikoina siivosin, miehiä ei kiinnostanut suhde kanssani. Hetken huviksi olisin toki kelvannut. En kertonut heille opiskelusta, saati mitä opiskelin. Kauppakorkea olisi voinut muuttaa miesten mielen. 

Vierailija
288/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, että mitä minun sitten pitäisi tehdä? En ole rikkaasta suvusta vaan suorittanut kaksi loppututkintoa lainarahalla, tehnyt yli 30 vuotta töitä 16 tuntia päivässä, seitsemänä päivänä viikossa. Olen saanut yritykseni toimimaan ja vaurastunut sitä myöten. Nyt kun olen myynyt jotkut yritykseni ja sijoittanut kyseiset rahat maaomaisuuteen, niin minun pitäisi ryhtyä jakamaan omaisuuttani satunnaisille suominaisille, vain siksi että ovat kanssani? Kuinka naivia elämää tälläistä vaativat naiset elätte. Yhtä rehellistä kohti on kymmenen onnenonkijaa. Ja kyllä,

Mitäs jos lopettaisit niiden satunnaisten suominaisten hyväksikäytön, ja kokeilet olla yksin, kunnes oikeasti rakastut. 

Vierailija
289/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissä on joitakin miehiä, jotka ovat kyllästyneet suomalaisissa naisissa juuri tuohon touhuun. Ovat aika varakkaita, mutta eivät omien sanojensa mukaan edes kuse enää suomalaisiin naisiin päin. Muutama on mennyt naimisiin aasialaisen naisen kanssa ja liitot näyttävät onnellisilta. Ovat tehneet varmasti omalta osaltaan aivan järkiratkaisut.

Vierailija
290/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset sanovat ja tekevät, aivan kaksi eri asiaa. Kun olet elänyt elintasoani vuoden, niin olet myös sen kokemuksen vanki. Jos käsken pakata laukut ja häipyä, niin ensimmäisenä mietit, että mitä voit ottaa mukaasi, kunnes näytän sinulle allekirjoittamasi lapun, jossa sitoudut lähtemään vain mukanasi tuomien tavaroiden kera. Sitten itketään ja kirjoitellaan someen. Naiset ovat kertakäyttötavaraa, hyviä alussa mutta käytössä kuluvia. Elämä on lyhyt, älä usko rakkauteen, panosta itseesi, älä naisiin mies.

Kannattais tuota kertoa jossain palstalla, jossa on muitakin miehiä. Täällä lähinnä naisia. Meitä, joilla ei ole sinulle mitään arvoa. 

Vierailija
291/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lopulta tulee vaihdetuksi nuorempaan kun on antanut kaikkensa. Ukon tarvitsi vain maksaa puolet omistusasunnosta. Voi vtun kele."

Suomalaisilta naisilta tahtoo unohtua ja ymmärtää mikä miehille on parisuhteessa aika tärkeää. Minäpä kerron. Pidä itsesi viehättävänä. Kunnioita miestäsi, näytä tälle, että rakastat, himoitse häntä vähintään muutaman kerran viikossa, anna hänen nauttia seksistä siten, että hän saa edes kerran kuukaudessa laueta juuri niin nopeasti kuin haluaa. Älä patista ja määräile häntä tekemään mitä sinä juuri sillä minuutilla haluat. Tuossa vain osa asioista, joilla pääsee jo aika pitkälle.

Tuohon maksulliset. Vapaaehtoisilta voit tuollaisia toimia toivoa rahaa vastaan. Me muut emme edelleenkään ole palvelijoita/alamaisia.

Vierailija
292/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on joitakin miehiä, jotka ovat kyllästyneet suomalaisissa naisissa juuri tuohon touhuun. Ovat aika varakkaita, mutta eivät omien sanojensa mukaan edes kuse enää suomalaisiin naisiin päin. Muutama on mennyt naimisiin aasialaisen naisen kanssa ja liitot näyttävät onnellisilta. Ovat tehneet varmasti omalta osaltaan aivan järkiratkaisut.

Kyllä. Juuri näin se on. Suomalainen nainen on maailman naisista se miehistä riippuvainen ja rahan perässä oleva, kun taas aasialaiset naiset eivät miehen rahoja halua lainkaan. Vai miten se nyt meni.

Suomalainen nainen on koulutetumpi kuin suomalainen mies, ja todennäköisemmin töissä. Eikä Suomessa ole koskaan ollut kulttuuria, että mies yksin elättää. Kuten monissa maailman maissa edelleen on. Mukaan luettuna nuo ihanat Aasian maat. 

Vierailija
293/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lopulta tulee vaihdetuksi nuorempaan kun on antanut kaikkensa. Ukon tarvitsi vain maksaa puolet omistusasunnosta. Voi vtun kele."

Suomalaisilta naisilta tahtoo unohtua ja ymmärtää mikä miehille on parisuhteessa aika tärkeää. Minäpä kerron. Pidä itsesi viehättävänä. Kunnioita miestäsi, näytä tälle, että rakastat, himoitse häntä vähintään muutaman kerran viikossa, anna hänen nauttia seksistä siten, että hän saa edes kerran kuukaudessa laueta juuri niin nopeasti kuin haluaa. Älä patista ja määräile häntä tekemään mitä sinä juuri sillä minuutilla haluat. Tuossa vain osa asioista, joilla pääsee jo aika pitkälle.

Ja nainen saa tässä diilissä mitä? Vastaan puolestasi, orgasmikuilun, suhdeyksinäisyyden ja vtutuksen. 

Vierailija
294/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset sanovat ja tekevät, aivan kaksi eri asiaa. Kun olet elänyt elintasoani vuoden, niin olet myös sen kokemuksen vanki. Jos käsken pakata laukut ja häipyä, niin ensimmäisenä mietit, että mitä voit ottaa mukaasi, kunnes näytän sinulle allekirjoittamasi lapun, jossa sitoudut lähtemään vain mukanasi tuomien tavaroiden kera. Sitten itketään ja kirjoitellaan someen. Naiset ovat kertakäyttötavaraa, hyviä alussa mutta käytössä kuluvia. Elämä on lyhyt, älä usko rakkauteen, panosta itseesi, älä naisiin mies.

No et sinä ole rakastanut tai ollut rakkauden arvoinen, jos olet kohdellut kumppaneitasi noin.

Et sinäkään jos olet ollut onnenonkijana suhteessa.

Miksi sinä muutat heti yh

"En muuta yhteen onnenonkijoiden kanssa. Silti tulijoita on riittämiin. Jokainen allekirjoittaa, ennenkuin asettuu. Oletko vähän yksinkertainen?"

Jokainen allekirjoittaa ja tulijoita on riittämiin...

Elät erikoista elämää ja seukkaat omituisten naisten kanssa 

Vierailija
295/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elätän miestäni joskus. Huomannut että esim 60-luvulla syntyneet vanhemmat ei ymmärrä tätä, heidän mielestä miehen pitäisi elättää nainen. Esim siskoni mies elätttää siskoani ja heille se on ok. Olen kertonut vanhemmilleni että nykyään on tasa-arvo ja nainen voi vaikka elättää miestä ja tienata miestä enemmän, että maailma muuttuu. Mua ei muutenkaan ole koskaan kiinnostunut raha eikä kiinnosta materia. Miehelläni on myös sairauksia jonka takia hän ei nyt pysty käydö töissä.

Mielenkiintoista. Olen syntynyt 1965 ja 20-luvulla syntynyt äitini teroitti aina, että naisen pitää ansaita omat rahansa ettei ole miehestä riippuvainen. Saman vinkin ole  välittänyt tyttärelleni. 

Eikä yksikään ikäpolveni edustaja tuttavapiirissäni ole miehensä elätettävänä. Eli epäilen että olisi 60-lukulaisten yleinen mielipide tuo.

Vierailija
296/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mielipiteeni on vähän epäsuosittu, mutta minusta miehen pitää tuoda parisuhteeseen edes jotain, varsinkin jos ollaan hankkimassa jälkikasvua. Ei suurin osa miehistä halua jäädä kotiin lapsia hoitamaan edes pariksi vuodeksi, ja suurin osa naisista tietää, että tulot laskee aika lailla jos niitä lapsia sitten haluaa. Minusta tuossa tilanteessa on ihan loogista etsiä miestä, joka sitten panostaa perheeseen keräämällä varallisuutta.

Olisi tietenkin eri asia jos mies sanoisi olevansa mielellään koti-isä, mutta eipä noita kovin usein tapaa. 

Suomalaisille naisille uskotellaan, että naisen tulee käydä töissä, synnyttää, hoitaa lapset ja koti, ja maksaa puolet menoista. Muuten olet rahan perässä oleva golddiggeri. Miehen pitää käy

Joidenkin vatipäiden mielestä se on heti feminismiä jos nainen osaa pitää puolensa.

Vierailija
297/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua/tarvi mieheni rahoja, riittää, että mies on yhtä varakas kuin itse olen. Ketään, kun en myöskään itse halua elättää. Meillä on mieheni kanssa omat rahat edelleen, vaikka naimisissa olemmekin olleet jo 15v. Toki toista autamme ja tuemme, jos tulee esim työttömyyttä.

Niinhän sinä luulet. 

Tutkimustenkin valossa mies nostaa todennäköisesti kytkintä kun tulee oikeita/isoja ongelmia. 

On meillä ollut ongelmiakin. Rahan suhteen mieheni on useammin ollut työttömänä kuin minä tai pienemmällä palkalla. On kouluttauduttu uuteen ammattiin etc. Silloinkin ollaan pärjättu ja tottakai kulut on tulojen suhteessa jaettu. Pitkään tosin ollaan molemmat oltu vakkari töissä suht samoilla palkoilla. Ja saman verran meille on noin sitä varallisuuttakin kertynyt.

Vierailija
298/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko nyt ihan suoraan, että kodinhoitaja maksaa, siivooja maksaa, lastenhoitaja maksaa, kauppapalvelu maksaa, ravintolapalvelu maksaa, henkilökohtainen assistentti maksaa, psykologi maksaa, kun ostat eroottisen palvelun palveluntarjoajalta, se maksaa. Mutta sehän on ihan fine, että miesten sinkkuus lisääntyy, ehkä se vaikuttaa kansantalouteen positiivisesti kun naisten tekemä ilmaistyö vähenee. 

Naisten tekemä ilmaistyö...

En usko että sohvalla makaamisenne vaikuttaa kansantalouteen mitenkään. Loisitte enimmäkseen julkisella sektorilla, joten älkää ainakaan tehkö siellä yhtään enempää, kuvitellen että sillä on positiivinen vaikutus mihinkään

Entä jos sinua elvyttämään joutuva hoitaja tai lääkäri lukee tämän? 

"Niitä hoitajia ja lääkäreitä on häviävän vähän kun kokonaisuutta katsoo. Toki sä et keksi julkiselta sektorilta mitään muita kuin nuo :)"

Palstasankarit aina jankuttaa näistä julkisella loisivista naisista. Mutta kun kysytään, mitkä ovat niitä valtavia turhia aloja, ei tule muuta vastausta, kuin: sukupuolentutkijat ja kulttuurisihteerit. (Opetus, hoiva, poliisit, palokunta ym. ovat aina häviävän pieni osa julkista).

Vierailija
299/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan koska se on mahdollista

Vierailija
300/1124 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menin naimisiin opiskelijanaisen kanssa. Ei ole varakkaasta perheestä. Autoin taloudellisesti paljon ja tuin myös henkisesti, että lähti opiskelemaan hyvään ammattiin. Nyt hän tienaa hyvin ja edelleen meillä kaikki rahat ovat perheen rahoja.

No se toimii teillä. Meillä taas toimii omat rahat, joista toki autetaan toista, jos tarvitsee. Tosin tämä malli ei toi, jos tuloerot suuret. On meillä yhteistäkin rahaa talous yms kuluihin. Lasten kanssa tämä malli ei ehkä toimisi. Talo, mökki autot yms omistetaan puoliksi.