Mielipide mun aamupalasta? Jugurttia, banaania, vesimelonia, kaurahiutaleita, paistettu kananmuna
Kokonainen banaani, ehkä dl verran melonipaloja, vajaa dl lidlin jugua 2% rasvaa, pikakaurahiutaleita ehkä ruokalusikallinen. Oliiviöljyssä paistettu kananmuna 1kpl. Yritän pudottaa hissukseen painoa.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt jumaliste päättää onko ne rehut hiilaria vai ei!
Oikein viisasten kerho taas koolla...
Ei tartte itse päättää. Fineli kertoo.
Mutta jos täällä kysyy, että mitä ne kasvikset sitten ovat jos eivät ole hiilihydraatteja, niin tulee täysi hiljaisuus? Onko ne vaan vähän, ihan pikkiriikkisen vaan hiilihydraatteja?
Tyhmien kysymysten esitttäminen on omalla vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos täällä kysyy, että mitä ne kasvikset sitten ovat jos eivät ole hiilihydraatteja, niin tulee täysi hiljaisuus? Onko ne vaan vähän, ihan pikkiriikkisen vaan hiilihydraatteja?
No mitä ne kasvikset on? Mua ei haittaa kysellä tyhmiä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ne kasvikset on? Mua ei haittaa kysellä tyhmiä.
eri
Niinno! Mä haluan kanssa tietää mitä ne kasvikset ovat?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas kaikki ketoapinat tyrkyttämässä pekoniaamupalaansa. Toi sun aamupala vaikuttaa muuten ihan hyvältä, mutta vaihda banaani vaikka cashew-pähkinöihin tai manteleihin. Saat kuituja, hyviä rasvoja ja proteiinia. Banaani on aika hiilihöttöä, vaikka kyllä siinäkin on hyviä hivenaineita esim. kaliumia.
En voi syödä noita cashew-pähkinöitä, ne tekevät mulle järkyttävän mahakivun ja manteleille olen allerginen.
Hiilihydraatit
Hiilihydraatit muodostavat ruokavalion perustan. Solut käyttävät hiilihydraatteja polttoaineenaan, minkä vuoksi ne ovat elimistön tärkein energianlähde. Hiilihydraateista elimistö saa nopeasti energiaa, ja ne säästävät proteiineja energiantuoton sijaan muihin tärkeisiin tehtäviin. Hiilihydraatteja tarvitaan myös rasvojen hajottamisessa. Ylimääräinen hiilihydraatti varastoituu elimistössä glykogeeniksi ja rasvaksi, jota voidaan myöhemmin käyttää energiaksi.
Päivän energiansaannista 4560 prosenttia tulisi olla peräisin hiilihydraateista. Hiilihydraattien saantia ei terveen ihmisen kuitenkaan tarvitse laskea. Määrän sijaan kannattaa keskittyä laatuun. Tärkeimpiä hiilihydraattien lähteitä ovat viljatuotteet, kasvikset, peruna, hedelmät ja marjat.
Lähde: https://ruokatieto.fi/ruokatietoa/pellolta-poytaan/kuluttaja/ravitsemus…
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä, suomalaisten ylipainoepidemia johtuu siitä että syödään liikaa BANAANIA ja VESIMELONIA.
Aivan, sokeri aiheuttaa ylipainoa. Ei hedelmien sokeri ole mikään poikkeus. Ja syy ei ole kaloreissa.
Vierailija kirjoitti:
Hiilihydraatit
Hiilihydraatit muodostavat ruokavalion perustan. Solut käyttävät hiilihydraatteja polttoaineenaan, minkä vuoksi ne ovat elimistön tärkein energianlähde. Hiilihydraateista elimistö saa nopeasti energiaa, ja ne säästävät proteiineja energiantuoton sijaan muihin tärkeisiin tehtäviin. Hiilihydraatteja tarvitaan myös rasvojen hajottamisessa. Ylimääräinen hiilihydraatti varastoituu elimistössä glykogeeniksi ja rasvaksi, jota voidaan myöhemmin käyttää energiaksi.
Päivän energiansaannista 4560 prosenttia tulisi olla peräisin hiilihydraateista. Hiilihydraattien saantia ei terveen ihmisen kuitenkaan tarvitse laskea. Määrän sijaan kannattaa keskittyä laatuun. Tärkeimpiä hiilihydraattien lähteitä ovat viljatuotteet, kasvikset, peruna, hedelmät ja marjat.
Lähde: https://ruokatieto.fi/ruokatietoa/pellolta-poytaan/kuluttaja/ravitsemus…
Kiitos!
Syön ensimmäisen aterian vasta klo 12 mutta jos söisin aamupalaa niin tuossa olis mulle aivan liikaa hiilihydraatteja (banaani, kaurahiutale meloni).
Ottaisin paistetun kananmunan kylkeen vaikka rucolaa sekä puolikkaan avokadon ja jogurtin kanssa tuoreita marjoja sekä pähkinäsekoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin pois turhat banaanin, melonin, kaurahiutaleet. Niissä ei ole ravintoaineita, vain tarpeettomia hiilareita.
Joo kyllä. Nämä kolme ruoka-ainetta ovat syy kaikkien suomalaisten ylipainoon.
Ei ravintoaineita, ei helwetti sentään taas.
Ihan turhaan viisastelet.
Kuulostaa oikein hyvältä ja tasapainoiselta aamupalalta!.Jogurtti antaa proteiinia ja kalsiumia, banaani ja vesimeloni tuovat luonnollista makeutta ja vitamiineja, kaurahiutaleet hitaita hiilihydraatteja ja kuitua, ja paistettu kananmuna tuo lisää proteiinia sekä hyviä rasvoja erityisesti, kun käytät oliiviöljyä. Kaiken kaikkiaan aamiainen on kevyen ja ravitsevan puoleinen, mikä sopii hyvin painonhallintaan, kun annoskoot pysyvät maltillisina.
Banaani pois. Syystä että se on minun mielestä pahaa.
Syön aamupalalla palan ruisleipää ja kupin kahvia. Miltä kuulostaa?
Paino ainakin putoaa koko ajan, mutta siihen vaikuttaa myös päivän muut syömiset.
Yritän käydä illalla aina nälkäisenä nukkumaan. Niin nukun paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä tätä täysrasvaisten (yli 10%)jugurttien ja kananmunien tuputtamista. Ei ole ihmekään, että ollaan ylipainoisia ja kolesteroliarvot koholla. Suomalainen kansa on geeniperimältään sellaista, että täällä sydän- ja verisuonisairaudet ovat yleisiä ja niiden eskaloitumiseen voi omalla ravitsemuksellaan jnkv vaikuttaa. Mistään ei ole opittu, vaan kaikki tutkittu ravitsemustieto on tietenkin vain lääketehtaiden, elintarviketeollisuuden ja lääkäreiden hämärää salaliittoa. Tämän ketoilun ja karnivorekouhotuksen satoa korjataan sitten lähivuosikymmeninä.
Juurikin ne ylipainoiset eivät ole syöneet ruokiaan normaalirasvaisena, vaan kevyt-tuotteita ja sokeria. Ja yrittävät sitten laihduttaa samalla tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin pois turhat banaanin, melonin, kaurahiutaleet. Niissä ei ole ravintoaineita, vain tarpeettomia hiilareita.
Ei se ole mitään viisastelua. On täysin järjetöntä ja virheellistä väittää että banaanissa, vesimelonissa ja kaurahiutaleissa ei olisi "mitään ravintoaineita".
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä tätä täysrasvaisten (yli 10%)jugurttien ja kananmunien tuputtamista. Ei ole ihmekään, että ollaan ylipainoisia ja kolesteroliarvot koholla.
Ei noilla asioilla ole yhteyttä keskenään. On ajat sitten kumottu harhaluulo että esim kananmuna aiheuttaisi kolesteroliin kohoamista. Lisäksi eri jengiä ne ylipainoiset kolesterolikot ja täysrasvaisen syöjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään viisastelua. On täysin järjetöntä ja virheellistä väittää että banaanissa, vesimelonissa ja kaurahiutaleissa ei olisi "mitään ravintoaineita".
Autistista viisastelua se on. Kontekstissa normaali ymmärtää tarkoitetun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen tarkoitetun? Kerro siis mitä tuo kirjoittaja (vai oletko se sinä) tarkoitti sanoessaan että noissa ruoissa ei ole ravintoaineita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen tarkoitetun? Kerro siis mitä tuo kirjoittaja (vai
En kerro mitään. Autistinen jankkaus ei ole mun juttu eikä kannettu vesi kaivossa pysy.