Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide mun aamupalasta? Jugurttia, banaania, vesimelonia, kaurahiutaleita, paistettu kananmuna

Vierailija
01.08.2025 |

Kokonainen banaani, ehkä dl verran melonipaloja, vajaa dl lidlin jugua 2% rasvaa, pikakaurahiutaleita ehkä ruokalusikallinen. Oliiviöljyssä paistettu kananmuna 1kpl. Yritän pudottaa hissukseen painoa. 

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin pois turhat banaanin, melonin, kaurahiutaleet. Niissä ei ole ravintoaineita, vain tarpeettomia hiilareita. Muna on OK, mutta itse keventäisin aamiaista pelkkään jugurttiin ja vaihtaisin sen 10-prosenttiseen turkkilaiseen. Munan söisin vasta lounaalla tai kun tulee nälkä. Tämä toki omien rytmien mukaan soviteltava asia. Pääasia ettei päivän mittaan tule vahingossa syötyä liikaa varmuuden vuoksi.

Ja sit ihan karmea nälkävelka kun et oikein syö mitään aamulla ja hirveä mättö jossain kohtaa. Tämän neuvon antaja on tyhmä. 

Vierailija
82/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ensimmäisen aterian vasta klo 12 mutta jos söisin aamupalaa niin tuossa olis mulle aivan liikaa hiilihydraatteja (banaani, kaurahiutale meloni).

Ottaisin paistetun kananmunan kylkeen vaikka rucolaa sekä puolikkaan avokadon ja jogurtin kanssa tuoreita marjoja sekä pähkinäsekoitusta.

Rucolat sun muut lisäkkeet kannattaa kyllä nauttia suun kautta, eikä laitella kylkiin, jotta niillä olisi edes jotakin ravitsemuksellista tomintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä tätä täysrasvaisten (yli 10%)jugurttien ja kananmunien tuputtamista. Ei ole ihmekään, että ollaan ylipainoisia ja kolesteroliarvot koholla. Suomalainen kansa on geeniperimältään sellaista, että täällä sydän- ja verisuonisairaudet ovat yleisiä ja niiden eskaloitumiseen voi omalla ravitsemuksellaan jnkv vaikuttaa.  Mistään ei ole opittu, vaan kaikki tutkittu ravitsemustieto on tietenkin vain lääketehtaiden, elintarviketeollisuuden ja lääkäreiden hämärää salaliittoa. Tämän ketoilun ja karnivorekouhotuksen satoa korjataan sitten lähivuosikymmeninä.

Juurikin ne ylipainoiset eivät ole syöneet ruokiaan normaalirasvaisena, vaan kevyt-tuotteita ja sokeria. Ja yrittävät sitten laihduttaa samalla tyylillä.

Työkaveri meni Painonvartijoihin tmv ja ihmetteli suureen ääneen, miksi siellä oli tähdennetty, että päivän rasva-annos on todella käytettävä. Tämä rouva oli todellinen jojoilija, kun yksi kuuri loppui ja vähän aikaa normaalipainossa oltuaan sai poistuneet kilot korkojen kanssa takaisin ja ei kun uusi erilainen kuuri päälle jne.

Vierailija
84/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika muhkeen puuron tosta määrästä saa, mutta onhan se terveellistä.

Vierailija
85/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millaista työtä teet ja millanen sun elämäntyyli muutenkin on, mutta omaan makuun aivan liian runsas. Terveellinen toki

Juu määrällisesti liian runsas, ei laihdu, muuten ok.

Vierailija
86/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millaista työtä teet ja millanen sun elämäntyyli muutenkin on, mutta omaan makuun aivan liian runsas. Terveellinen toki

Juu määrällisesti liian runsas, ei laihdu, muuten ok.

Olen kyllä laihtunut.

Vierailija
87/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin pois turhat banaanin, melonin, kaurahiutaleet. Niissä ei ole ravintoaineita, vain tarpeettomia hiilareita. Muna on OK, mutta itse keventäisin aamiaista pelkkään jugurttiin ja vaihtaisin sen 10-prosenttiseen turkkilaiseen. Munan söisin vasta lounaalla tai kun tulee nälkä. Tämä toki omien rytmien mukaan soviteltava asia. Pääasia ettei päivän mittaan tule vahingossa syötyä liikaa varmuuden vuoksi.

Ja sit ihan karmea nälkävelka kun et oikein syö mitään aamulla ja hirveä mättö jossain kohtaa. Tämän neuvon antaja on tyhmä. 

En ymmärrä mistä puhut nälkävelan ja kauhean mätön suhteen. Neuvon antaja on älykkäämpi kuin 99% väestöstä.

Vierailija
88/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse joko kaurahiutaleet puurona tai jogurtti, ei molempia ja vain yksi hedelmä riittää.

Vierailija
89/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mauton, mutta sopii hyvin Sinulle!

Vierailija
90/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse joko kaurahiutaleet puurona tai jogurtti, ei molempia ja vain yksi hedelmä riittää.

Riittää mihin? 

Vierailija
91/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää mihin? 

No aamupalaksi. En ymmärrä miksi sotketaan jogurtti ja hiutaleet, miksi kahta hedelmää.

Vierailija
92/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki toki toki

Vierailija
93/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää mihin? 

No aamupalaksi. En ymmärrä miksi sotketaan jogurtti ja hiutaleet, miksi kahta hedelmää.

Koska on paremman makuista niin, niin miksipä ei? 

Vierailija
94/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä tätä täysrasvaisten (yli 10%)jugurttien ja kananmunien tuputtamista. Ei ole ihmekään, että ollaan ylipainoisia ja kolesteroliarvot koholla. Suomalainen kansa on geeniperimältään sellaista, että täällä sydän- ja verisuonisairaudet ovat yleisiä ja niiden eskaloitumiseen voi omalla ravitsemuksellaan jnkv vaikuttaa.  Mistään ei ole opittu, vaan kaikki tutkittu ravitsemustieto on tietenkin vain lääketehtaiden, elintarviketeollisuuden ja lääkäreiden hämärää salaliittoa. Tämän ketoilun ja karnivorekouhotuksen satoa korjataan sitten lähivuosikymmeninä.

Juurikin ne ylipainoiset eivät ole syöneet ruokiaan normaalirasvaisena, vaan kevyt-tuotteita ja sokeria. Ja yrittävät sitten laihduttaa samalla tyylillä.

No mitäs sanot, kun minä olen aina välttänyt ylimääräistä rasvaa. Syön jugurtit vähärasvaisina, mieluummin kanaa kuin punaista lihaa, voita vain harvoin, rypsiöljyä, beceliä ja en ole koskaan ollut ylipainoinen. Hedelmät ja marjat kuuluneet aina ruokavaliooni sekä viljatuotteet. Ikääkin on yli 50v. 

Vierailija
95/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset alkoivat lihoa, kun kaiken maailman kevyttuotteet lanseerattiin markkinoille.

Vierailija
96/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs sanot, kun minä olen aina välttänyt ylimääräistä rasvaa. Syön ju

Et liity asiaan. Puhe oli ylipainoisista. Millä tahansa ruokavaliolla toki pysyy laihana jos syö enintään kuluttamansa. Keskitysleireillä ei ole läskejä.

Vierailija
97/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä, olisin keittänyt munan, itseasiassa oisin keittänyt kolme. Täysi olo koko loppupäivän.

Vierailija
98/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on noiden kaurahiutaleiden funktio? Noin pieni määrä sisältää hyvin vähän hiilaria (joka on tarpeen vaikka pudottaisit painoa) ja lisäksi kuitua aika vähän. Toki ihmisten ruoansulatukset ja aineenvaihdunnat on erilaisia, mutta vesimelonin voisi varmaan korvata vaikka näkkärillä, jossa hummusta tai avokadoa tms. että saat hitaita sokereita ja sitä ravintokuitua.

Vierailija
99/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on noiden kaurahiutaleiden funktio? Noin pieni määrä sisältää hyvin vähän hiilaria (joka on tarpeen vaikka pudottaisit painoa) ja lisäksi kuitua aika vähän. Toki ihmisten ruoansulatukset ja aineenvaihdunnat on erilaisia, mutta vesimelonin voisi varmaan korvata vaikka näkkärillä, jossa hummusta tai avokadoa tms. että saat hitaita sokereita ja sitä ravintokuitua.

Ei mitään erityistä funktiota. Kiva suutuntuma ja maku sen jugurtin ja hedelmien kanssa. Kauheen tarkkaan ihmiset pohtii mitä syövät, jos kaikella pitää olla joku funktio😅

Vierailija
100/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aamupala mielestäni. Itse korvaisin hedelmät marjoilla, koska tykkään niistä enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän