Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide mun aamupalasta? Jugurttia, banaania, vesimelonia, kaurahiutaleita, paistettu kananmuna

Vierailija
01.08.2025 |

Kokonainen banaani, ehkä dl verran melonipaloja, vajaa dl lidlin jugua 2% rasvaa, pikakaurahiutaleita ehkä ruokalusikallinen. Oliiviöljyssä paistettu kananmuna 1kpl. Yritän pudottaa hissukseen painoa. 

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap koittaa pudottaa painoa sokeria syömällä :D

Mulla on ihan hyvin pudonnut paino kyllä. 

Vierailija
42/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin pois turhat banaanin, melonin, kaurahiutaleet. Niissä ei ole ravintoaineita, vain tarpeettomia hiilareita. Muna on OK, mutta itse keventäisin aamiaista pelkkään jugurttiin ja vaihtaisin sen 10-prosenttiseen turkkilaiseen. Munan söisin vasta lounaalla tai kun tulee nälkä. Tämä toki omien rytmien mukaan soviteltava asia. Pääasia ettei päivän mittaan tule vahingossa syötyä liikaa varmuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin pois turhat banaanin, melonin, kaurahiutaleet. Niissä ei ole ravintoaineita, vain tarpeettomia hiilareita.

Joo kyllä. Nämä kolme ruoka-ainetta ovat syy kaikkien suomalaisten ylipainoon. 

Ei ravintoaineita, ei helwetti sentään taas.

Vierailija
44/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin pois turhat banaanin, melonin, kaurahiutaleet. Niissä ei ole ravintoaineita, vain tarpeettomia hiilareita. Muna on OK, mutta itse keventäisin aamiaista pelkkään jugurttiin ja vaihtaisin sen 10-prosenttiseen turkkilaiseen. Munan söisin vasta lounaalla tai kun tulee nälkä. Tämä toki omien rytmien mukaan soviteltava asia. Pääasia ettei päivän mittaan tule vahingossa syötyä liikaa varmuuden vuoksi.

Mä tykkään banaanin, melonin mausta. Minusta on vähän ankeaa syödä vain siten että mikä on ehdottoman terveellistä. Paino on pudonnut ihan kivasti vaikka noi on ruokavaliossa mukana. 

Vierailija
45/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanin ja jogurtin söisin jälkiruoaksi, ennen niitä puuroa. Vesimelonin ja paistetun kananmunan löisin jätepussiin.

Vierailija
46/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkkilaista jukurttia aamulla ja yksi muna lounaalla? Mitenkäs päivän muut syömiset? Ei nälkäkuurilla laihdu! 

Vierailija
47/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt jumaliste päättää onko ne rehut hiilaria vai ei!

Oikein viisasten kerho taas koolla...

Vierailija
48/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo muna, jogurtti ja meloni ei riitä? Vaihda jogurtti rasvaiseen niin on täyttävää.

Banaani on melko hiilihydraattipitoinen, jos tarkoitus on vähentää painoa. Toki riippuu mitä päivän mittaan syöt. Itsellä laihtuminen vaatii melkoisen hiilihydraattivajeen. Rasvan saantia ei tarvi seurata. 

Minä syön aamulla kaurapuuroa raejuustolla, rasvana voi ja pellavasiemenrouhe.

lounaalla 25g proteiinia, jonka tehny kastikkeeseen, pottua 100g, salaattia

välipalalla protskua n. 15g sekä pähkinöitä

päivällisellä salaattilautanen, jossa protskua 20g, appelsiini, pähkinäsiemensekoitus, täysjyvä realia 2 siivua

iltapalaksi 15g protskua, puolikas banaani ja 100g omenaa, siemeniä tai ruokaöljyä

tänään syön tämän, eikä muuten lihota

Vierailija
49/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaani, jugurtti ja muna pois ja niiden tilalle yksi proteiinirahka. Tuossa sinun versiossa on aivan liikaa energiaa ja hiilareita.

Eikö se kannata ottaa aamusta ja vähentää iltaa kohen.

Vierailija
50/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä vesimeloni pois. Vaikka onkin kevyttä, sen imelyys tekee sen, että verensokerit nousevat rakettina ylös ja ampaisevat kohta alas vielä nopeammin. Se on GI-arvoltaan pahempi kuin keitetty peruna. Banaanit kannattaa syödä keltaisina, eli ennen kuin juurikaan tulee ruskeita pilkkuja eli ei ole imelöitynyt. Tuossa vaiheessa se voi jopa pitää nälkääkin.

T pakkokarppi DM1, joka ei koske meloneihin pitkällä tikullakaan enää muutaman pahan hypon kärsittyään

Meillä kaikilla ei oo dm1, eli voidaan syömällä säädellä verensokeria.

Vierailija
51/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte itse päättää. Fineli kertoo. 

Vierailija
52/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä tätä täysrasvaisten (yli 10%)jugurttien ja kananmunien tuputtamista. Ei ole ihmekään, että ollaan ylipainoisia ja kolesteroliarvot koholla. Suomalainen kansa on geeniperimältään sellaista, että täällä sydän- ja verisuonisairaudet ovat yleisiä ja niiden eskaloitumiseen voi omalla ravitsemuksellaan jnkv vaikuttaa.  Mistään ei ole opittu, vaan kaikki tutkittu ravitsemustieto on tietenkin vain lääketehtaiden, elintarviketeollisuuden ja lääkäreiden hämärää salaliittoa. Tämän ketoilun ja karnivorekouhotuksen satoa korjataan sitten lähivuosikymmeninä.

Vierailija
53/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään banaanin, melonin mausta. Minusta on vähän ankeaa syödä vain siten että mikä on ehdottoman terveellistä. Paino on pudonnut ihan kivasti vaikka noi on ruokavaliossa mukana. 

Noh sittenhän asiassa ei ole keskusteltavaa, jos kuitenkin syöt sitä minkä mausta tykkäät. Avauksesi oli siinä mielessä turha.

Vierailija
54/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta tuota Lidlin jugurttia en söisi.

Vierailija
55/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo muna, jogurtti ja meloni ei riitä? Vaihda jogurtti rasvaiseen niin on täyttävää.

Banaani on melko hiilihydraattipitoinen, jos tarkoitus on vähentää painoa. Toki riippuu mitä päivän mittaan syöt. Itsellä laihtuminen vaatii melkoisen hiilihydraattivajeen. Rasvan saantia ei tarvi seurata. 

Minä syön aamulla kaurapuuroa raejuustolla, rasvana voi ja pellavasiemenrouhe.

lounaalla 25g proteiinia, jonka tehny kastikkeeseen, pottua 100g, salaattia

välipalalla protskua n. 15g sekä pähkinöitä

päivällisellä salaattilautanen, jossa protskua 20g, appelsiini, pähkinäsiemensekoitus, täysjyvä realia 2 siivua

iltapalaksi 15g protskua, puolikas banaani ja 100g omenaa, siemeniä tai ruokaöljyä

tänään syön tämän, eikä muuten lihota

Aijjai! Siinä minun suun mukainen kattaus!

Vierailija
56/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh sittenhän asiassa ei ole keskusteltavaa, jos kuitenkin syöt sitä minkä mausta tykkäät. Avauksesi oli siinä mielessä turha.

Ei ollut ollenkaan turha. Halusin kuulla ihmisten mielipiteitä ja niitä on tullut. 

Vierailija
57/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte itse päättää. Fineli kertoo. 

Fineli halutessasi laskee myös painoosi nähden oikean suhteen proteiinin- hiilareiden- ja rasvan tarpeen. 

Vierailija
58/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta tuota Lidlin jugurttia en söisi.

Miksi et?

Vierailija
59/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monipuolinen aamupala. Kaurapuuro, ruisleipä, lasi maitoa riittää oikein hyvin.

Vierailija
60/113 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkkilaista jukurttia aamulla ja yksi muna lounaalla? Mitenkäs päivän muut syömiset? Ei nälkäkuurilla laihdu! 

Tässä puhuttiin vain aamupalasta.

Itse syön iltapainotteisesti. Päivällä energiaa enimmäkseen kuluu ja laihduttaessa haluan ottaa sen lähinnä läskimakkaroista, en suolistosta. Siksikin syöminen aamulla ja päivällä kevyemmin. Ei tietenkään nälkäkuurilla. Mutta missään nimessä ei mitään hiilarikasoja ja insuliinipiikkejä tuhdeilla aterioilla jotka siis kääntävät metabolian varastoimaan energiaa läskiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä