Lapseni komentaa minua. Mistä se on voinut alkaa?
Itse en lastani komenna vaan puhun hänelle rauhallisesti. Tarvittaessa ohjeet annan kyllä jämäkästi painokkaalla äänellä, mutta en huutamalla komenna. Lapsi ei myöskään ole koskaan komentamalla saanut minulta mitään (sitä mitä yrittää komentamalla vaatia). Eli ei ole oppinut, että komentamalla saisi mitä haluaisi. Ikää hänellä on 6, kohta 7. Ja tuo tapa on todella rasittava. Mistä voi johtua että komentaa?
Kommentit (83)
Ex puolisoillani oli ja on joku persoonallisuuden häiriö. Sain kuulla kaukaiset tarinat hän käyttäytymisensä kummallisuuksista, yökasteluistaan, hyvin kovaäänistä ilkeistä töksähtelyistä, koulusta erotuksesta ja toimien vastoin lähes kaikkia norm. käyttäymismuotona. Ne kuulin tietenkin vasta kun olin raskaana ja aikana oli pakko avioliitto. Poikamme ei ollut lainkaan isänsä kaltainen, vaan nyt pojan tyttärensä on aivan samanlaisia häiriö käyttäytymistä. Olen surullinen tästä.
Voi johtua kulttuuri perimästä.et kertonut mistäpäin isä olikaan kotoisin.lähdetäänkö purkamaan tilannetta tästä