Isäni haluaa aikatauluttaa koko lomani
Minulla on rajaton isä, joka jostain syystä yrittää kävellä jatkuvasti yli. Ei tee sitä ikinä veljelleni, jostain syystä on sanomattakin selvää että veli saa tehdä kuten haluaa, mutta minua, tytärtä, hän yrittää aina kontroloida. Esimerkiksi ajan käytön suhteen. Nyt suunnittelimme reissua toiselle paikkakunnalle tyttäreni kanssa ja ajattelimme lähteä illalla ajamaan, kun on viileämpää. Jostain syystä hän ei pääse asian yli millään, sillä vain aamuvarhaisella kannattaa lähteä ajamaan. Kolme päivää hän on jankannut asiasta, että miksi en aja aamulla kun se olisi hänen mielestään parempi aika..
Tämä vain yksi esimerkki. Niitä on lukuisia muitakin.
Kenelläkään vastaavaa kokemusta kontroloivasta vanhemmasta?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikenet. Helppoa, älä lörpöttele asioitasi.
No ei ole helppoa. Yleensä asioista tietää oma perhe ja kiero ihminen saa manipuloitua etenkin lapset kertomaan liikaa. Samoin jos on kertonut jotain sukulaiselle eikä ole muistanut vannottaa, että tästä ei saa puhua. Lopulta on kiinni ihmeellisessä verkossa, jossa pitää muistaa mitä kenellekin on sanonut. Sekään ei ole kivaa, jos ikinä ei pysty kertomaan kenellekään mitään.
Jos ei kerro mitään vanhemmalle ja hän saa tietää reissusta jälkeenpäin muualta, niin siitä se huuto vasta alkaakin.
Miten olet noin tilitysvelvollinen? Saatko rahaa vanhemmiltasi jolloin ymmärtäisi "huudon". Ra
Kukaanhan ei kanna jouluna, äitienpäivänä turhia pussilakanoita, kynttilöitä, suklaata, pöytäliinoja, yöpaitoja mummoloihin. Tiiätkö, mummot ajattelee niinkuin sinäkin turhista lahjoista. Mummous ei ole synonyymi idiotismin kanssa. (Miniys voi joskus olla.)
Sehän on ihan ERI ASIA jos 50-vuotias vie 28-vuotiaan perheeseen oman makunsa mukaan pussilakanat, pöytäliinat ym. Lahjaks. Eihän se laps osaa, kuin että 75 yrittää huomioida jotenkin"lastaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen mustikan olisi syytä maistua teineillekin energiajuoman sijasta.
Hoh-hoijaa.. tässä taas yksi, joka varmaan omille aikuisille lapsilleen kertoo näitä "totuuksiaan".
Em, olen juuri se, jonka lapset saavat elää elämäänsä. Tosin mun lapset ovat terveellisen ruuaan syöjiä, mustikpita puuron päällä ja muutenkin.
Sinäkö kirjoitit "Me elämme ihan omia elämiämme, lapset 40+ ja minä. En "huuda" heille enkä vaadi tietoja enkä neuvo." Jostain syystä tiedät kuitenkin, että lapsesi syövät terveellisesti ja laittavat puuron päälle mustikoita. Miten tuo on mahdollista, jos elätte omia elämiänne?
Minä tiedän aikuisten lasteni lomasu
Tuon rajattoman mamman lapset vaan kiittelevät mustikkasaaveista joita mamma roudaa puuron päälle pantavaksi, oikeasti marjat tunkiolla ja aamulla syödään croissuja ja lattea verhot kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen mustikan olisi syytä maistua teineillekin energiajuoman sijasta.
Hoh-hoijaa.. tässä taas yksi, joka varmaan omille aikuisille lapsilleen kertoo näitä "totuuksiaan".
Em, olen juuri se, jonka lapset saavat elää elämäänsä. Tosin mun lapset ovat terveellisen ruuaan syöjiä, mustikpita puuron päällä ja muutenkin.
Sinäkö kirjoitit "Me elämme ihan omia elämiämme, lapset 40+ ja minä. En "huuda" heille enkä vaadi tietoja enkä neuvo." Jostain syystä tiedät kuitenkin, että lapsesi syövät terveellisesti ja laittavat puuron päälle mustikoita. Miten tuo on mahdollista, jos elätte omia elämiän
Jos minua tarkoitat en ole vuosiin marjastanut, ostan kerääjiltä oman tarpeen. Kasvissyöjä-lasten perhe sensijaan kovasti marjastaa ja sienestää.
Mikä näyttää olevan ihan outoa teistä. Miksi marjojen syönti on noin outo ja vieras asia.
En voi olla ihmettelemättä, tietenkään koko ajan netissä istuvat eivät kerää luonnonantimia eivätkä syö tai säilö.
Outoa keskustella ihmisten kanssa joille mustikka on roskaa ja eivät ole kuulleetkaan niitä syövistä ihmisistä. Paitsi jotkut mummot.
Vierailija kirjoitti:
En voi olla ihmettelemättä, tietenkään koko ajan netissä istuvat eivät kerää luonnonantimia eivätkä syö tai säilö.
Outoa keskustella ihmisten kanssa joille mustikka on roskaa ja eivät ole kuulleetkaan niitä syövistä ihmisistä. Paitsi jotkut mummot.
Niin. Mitäs kun minä pidän outona että ihminen ei kuuntele black metallia. Ostan sitten hyvää hyvyyttäni muutaman vinyylin mummolle ja kerron kuinka työlästä oli näitä metsästää. Missä on levysoitin?ajattelin vaan kun pappa kuitenkin tykkäisi niin aika itsekästä on kieltäytyä. Olisi 23 vinyyliä tuolla ihan sinua varten. Ole hyvä.
Käsittämätöntä että jostain mummosta black metal on roskaa eivätkä ole kuulleetkaan. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Sinä varmaan et halua antaa lahjoja lapsillesi tai heidän perheilleen?