Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni haluaa aikatauluttaa koko lomani

Vierailija
31.07.2025 |

Minulla on rajaton isä, joka jostain syystä yrittää kävellä jatkuvasti yli. Ei tee sitä ikinä veljelleni, jostain syystä on sanomattakin selvää että veli saa tehdä kuten haluaa, mutta minua, tytärtä, hän yrittää aina kontroloida. Esimerkiksi ajan käytön suhteen. Nyt suunnittelimme reissua toiselle paikkakunnalle tyttäreni kanssa ja ajattelimme lähteä illalla ajamaan, kun on viileämpää. Jostain syystä hän ei pääse asian yli millään, sillä vain aamuvarhaisella kannattaa lähteä ajamaan. Kolme päivää hän on jankannut asiasta, että miksi en aja aamulla kun se olisi hänen mielestään parempi aika.. 

Tämä vain yksi esimerkki. Niitä on lukuisia muitakin. 

Kenelläkään vastaavaa kokemusta kontroloivasta vanhemmasta? 

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ukko estoon loman ajaksi

Vierailija
2/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään kerrot hänelle sun asioita, kun kerran tiedät mitä tulee tapahtumaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna isän jankuttaa ja tee kuten itse viisaaksi näet. Pääset paljon vähemmällä, kun alat jättämään hänet huomiotta.

Vierailija
4/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat kauas ja vähennät yhteydenpitoa.

Vierailija
5/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksette lähde aamulla? Isäsi on oikeassa.

Vierailija
6/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaat hänen aamukahviin niin oppii rajat

Vierailija
7/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot liikaa yksityiskohtia lomastasi. Meillä ei lopulta kerrottu edes milloin loma on. 

Vierailija
8/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajattomalle ei voi kertoa rajattomasti omista asioistaan, vaan kontrolloidusti ja vähän. Katsoa missä se sopiva toimintaraja tulee vastaan.

Vierailija
9/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Nämä rajattomat buumerit ovat ongelma erityisesti tyttärille (ja miniöille, jos erehtyvät olemaan tekemisissä). 

Miniä ja tytär

Vierailija
10/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ilmaisevat rakkautta arvostelemalla. Isäsi saattaa esim olla huolissaan illalla hämärässä liikkuvien hirvien takia, tms. 

Olisiko tässä ehkä jotain sellaista taustalla?

Minulla on pari ystävää, joilla toinen vanhempi samantapainen. Todella inhottava piirre, ja hassua että se perustuukin välittämiseen ja rakkauteen. Enkä osaa sanoa mikä olisi ratkaisu tilanteeseen. 

Vierailija
11/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät vaan on tuollaisia. 

Esim oma isäni on edelleen sitä mietkä että vuonna 1997 Vantaalle muuttaneen siskoni oikea asuinpaikka olisi takaisin täällä Pohjoisessa.

Vierailija
12/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikenet. Helppoa, älä lörpöttele asioitasi.

Vierailija
13/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rajattomat vanhemmat. Kauan yritin elää sovussa, mutta eihän siitä mitään tule! Nykyään en kerro heille mitään, edellisen tavoin edes sitä, koska lomani on. Jostain ihmeestä he aina välillä saavat joitain tiedonmuruja selville, koostavat niistä omat väärät johtopäätöksensä ja levittelevät näitä vääriä tietoja ties kelle. Rasittavia bessewissereitä!

Vierailija
14/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja paljon pahempaa, kaikessa, koko elämän ajan.

Vierailija
15/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset ilmaisevat rakkautta arvostelemalla. Isäsi saattaa esim olla huolissaan illalla hämärässä liikkuvien hirvien takia, tms. 

Minulla on pari ystävää, joilla toinen vanhempi samantapainen. Todella inhottava piirre, ja hassua että se perustuukin välittämiseen ja rakkauteen. Enkä osaa sanoa mikä olisi ratkaisu tilanteeseen. 

Hirvet ovat aktiivisimmillaan aamulla.

Vierailija
16/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että oot teini joka asuu kotona.

Vierailija
17/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esto kännykkään. Älä kerro mitään etukäteen. Ota mallia puolustusvoimien tiedotuksesta: asioista kerrotaan ja ihan kivaan sävyyn, mutta vasta jälkikäteen. Ikinä et näe tietoa vaikka tulevista matkoista. Etukäteen kerrotaan vain isoista julkisista juhlista.

Eli isällesi kerrot etukäteen ristiäiset, rippijuhlat ja ehkä joulun vieton. Muuten viestit tyyliin olipa ihana lomareissu😊

Vierailija
18/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asutko vanhemmillasi vai miten se isä on voinut sinulle kolme päivää jankuttaa?

Vierailija
19/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mä inhoan näitä, jotka painostavat alistumaan vanhempien huonoon käytökseen, koska siinä on muka joku salainen rakastava tarkoitusperä. Ei ole. Se on ihan vaan huonoa käytöstä.

Vierailija
20/87 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamua suosittelen. Kuljettaja on virkeä, yöaktiiviset eläimet ovat menneet lepäämään, eikä ole tunkemassa tielle esim hirvi. Minulle merkitsee myös se, mihin suuntaan ollaan menossa aurinkoon nähden. Päivä on vielä pitkä, ilta-aurinko paistaa lännestä ja koko ajan alempaa, joten häikäisee. Ja onhan aamulla myös lämpötila viileämpi. Mutta olet aikuinen ja teet kuten haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi