Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi antaa miehelle lupa ryypätä työpaikan bileissä, mutta ahdistaa

Vierailija
30.07.2025 |

Meillä on ollut iso luottamusongelma. Mies on aiemmissa työpaikoissa sekoillut naistyökavereiden kanssa. Ei kai sänkyyn saakka, mutta kovan flirtin myötä naisille on tullut käsitys että on valmis mihin vaan. Mies on lyönyt jarrut pohjaan vasta, kun nämä naisten käsitykset on tulleet ilmi tai mun "silmille".

Nykytyöpaikassa hän ei voi sekoilla työajalla ja sanoo muutenkin tajunneensa mitä on mulle tehnyt. Ja lopettaneensa kaiken "yliystävällisyyden", suhtautuu kuulemma viileän asiallisesti nyt kaikkiin naisiin.

Ei ole merkkejä mistään muusta eli ehkä asiat tosiaan on ok, eikä mitään säätöä kenenkään kanssa enää ole.

Nyt sitten tulossa työpaikan bileet. Mies on pari viime kertaa käynyt näissä selvinpäin ja tullut kotiin yöksi, omasta halustaan ettei mun tarvitse huolehtia. Niin aikoo tehdä nytkin.

Syytän välillä itteäni mustasukkaisuudesta. Haluaisin ettei mies juo ja tulee yöksi kotiin, mutta sit tunnen että mun pitäisi nyt sanoa hänelle että tottakai voi juoda ja jäädä yöksi. Että "olisin hyvä vaimo". Luulen nimittäin että jos noin sanoisin, mies tosiaan menisi ja joisi, pitäisi hauskaa. Toivoa sopii että normaaleissa rajoissa.

Mutta samaan aikaan en haluaisi sanoa noin. Auttakaa nyt. Olenko hiljaa?

Ei ole provo.

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin sinä ole mikään luvan altaja. Sinä olet tasavertainen.

-kyllä se puoliso osaa ottaa vastuun. Puhukaa. Sinä otat nyt ihan liikaa vastuuta siitä toisen ihmisen tekemisestä. Se toinen on aikuinen. Sinäkin olet aikuinen. Olet vastuussa omistasi.

Toisaalta näin, toisaalta mielestäni jos mies on jo ilmoittanut ettei ryyppybailuihin osallistu, niin ei siitä enää puhua tarvitse. Aloittaja voi rauhassa olla siihen tyytyväinen.

Vierailija
122/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en näkisi muuten ongelmaa työpaikkojen yöpymisbileissä, mutta ihmettelen niitä ihmisiä, työntekijöitä, jotka ovat valmiit uhraamaan omasta vapaa-ajastaan noin paljon työpaikan tapahtumaan - käytännössä siis viettämään vapaa-aikaa työkuvioissa. Vai onko tuo palkallista? Itse voisin osallistua johonkin lyhyempään illanviettoon, mutta en todellakaan uhraisi viikonloppua työn takia. Mutta tämä nyt on ohis, mitään pettämisiä en ole yhdessäkään suhteessa miettinyt, enkä ole mustasukkainen - enkä hyväksyisi mustasukkaisuutta kumppaniltakaan.

Riippuu siitä mitä ohjelmaa työnantaja järjestää. Kyllä työnantajan järjestämä kivan aktiviteetin harrastaminen ruokineen ja yöpymisineen on aina kiinnostanut. Ei minä haittaa yhtään, ettei palkkaa makseta jos työnantaja maksaa aktiviteettiviikonlopun ja hotellit. Jonkun tavallisen ryyppäjäisillan skippaan ihan suorilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhtenä vuonna tyhy/virkistystapahtuma, jossa piti lähteä kauas työpaikkakunnasta. Kaksi päivää virkistystä ja tyhyä, työaikaa 8h/pv ja loppu omaa aikaa. Edes matkoja ei saanut työajaksi vaikka sinne kesti ajaa 3 tuntia suuntaansa. Työnantaja maksoi hotellin, lounaan ja päivällisen. Esihenkilöt aivan innoissaan, työntekijät ei 😂 Oli esihenkilöille aivan valtava mysteeri, että moni otti mieluummin lomapäivän tai jopa palkattoman, kuin lähti tuonne 😂

Vierailija
124/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole alkoholisti, eikä hänellä ole ollut ongelmia alkoholin kanssa. Tässä kohtaa hän ei juo, koska ei pääsisi silloin yöksi kotiin. Kuten sanottu, nämä bileet on aina jossain kaukana.

Jos ne olisivat vaikka samalla paikkakunnalla niin ei olisi siellä sen pidempään kuin nytkään aikoo olla, joisi ehkä pari olutta saunoessa ja pyöräilisi/tulisi taksilla kotiin. Mutta se ei nyt onnistu.

Ja olen aivan samaa mieltä tuollaisista työpaikan illanvietoista, ei tulisi omalla työpaikalla kysymykseenkään. Mutta heillä enemmistö päättää ja enemmistö haluaa tätä. Ap

Miksi sitten yllytät miestä juomaan?

Miehellä on alholiongelma, ko

Onhan siellä ihsn selvästi teksti, että on RYYPÄNNYT JA FLIRTTAILLUT OIKEIN KUNNOLLA.

Kyllä sieltä epäluulot jää, vaikka nyt olisi uusi työpaikka. Se ihminen on sama edelleen.

Vierailija
125/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ missä tuollainen teksti? Jos kerran on selvästi niin laita kommentin numero.

Vierailija
126/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin selvää että jos toinen on sekoillut ja haluaa suhdetta jatkaa niin myönnytyksiä täytyy tehdä ja haalia kaikin keinoin sitä luottamusta kasaan. Parisuhde ei ole mikään minäminäminä.

Vierailija
127/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en näkisi muuten ongelmaa työpaikkojen yöpymisbileissä, mutta ihmettelen niitä ihmisiä, työntekijöitä, jotka ovat valmiit uhraamaan omasta vapaa-ajastaan noin paljon työpaikan tapahtumaan - käytännössä siis viettämään vapaa-aikaa työkuvioissa. Vai onko tuo palkallista? Itse voisin osallistua johonkin lyhyempään illanviettoon, mutta en todellakaan uhraisi viikonloppua työn takia. Mutta tämä nyt on ohis, mitään pettämisiä en ole yhdessäkään suhteessa miettinyt, enkä ole mustasukkainen - enkä hyväksyisi mustasukkaisuutta kumppaniltakaan.

Riippuu siitä mitä ohjelmaa työnantaja järjestää. Kyllä työnantajan järjestämä kivan aktiviteetin harrastaminen ruokineen ja yöpymisineen on aina kiinnostanut. Ei minä haittaa yhtään, ettei palkkaa makseta jos työnantaja maksaa aktiviteettiviikonlopun ja hotellit. Jonkun tavallisen ryyppäjäisillan skippaan ihan suorilta.<

Niin erilaisia me ollaan. Minä en lähde yhteenkään työnantajan järjestämään tapahtumaan, jos siihen kuluu yhtään omaa aikaa. Viiden vuoden aikana näitä on järjestetty varmaan 15 kertaa, en ole osallistunut kertaakaan. Mieluummin teen töitä tai jos se ei käy, niin otan ylityötunneista ja olen vapaalla, kotona.

Vierailija
128/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen parisuhde on omansa. Meillä on päivänselvää, että ihan kaikista menoista puhutaan toisen kanssa. Vaikka olisi parin tunnin käväisy jossain niin kysytään onko ok jos käyn. Ja jos toinen on suunnitellut jotain muuta, asia on sillä selvä.

Meillä on myös päivänselvää, ettei reissuja ja ryyppyreissuja tehdä yksistään. Jos vaikka kaveri pyytää minua Tallinnaan viikonlopuksi, en lähde. Tai jos miehen kaveri pyytää häntä vaikka ralleihin. Ei. Saatika sitten joku terassille tai baariin meno. Ei harrasteta sellaisia erikseen ollenkaan, ei tosin yhdessäkään kuin hyvin harvoin.

Tällaiset omat menot on aiheuttaneet mustasukkaisuutta, joten niitä ei enää tehdä. Ihan selvä asia, ja näin suhde pysyy kunnossa ja onnellisena 😊 Kumpikaan ei koe menettävänsä mitään, koska yhdessä tehdään sitten molemmille mieluisia juttuja, reissuja ym.

Ai kauhea miten ahdistavalta kuulostaa. Heihei kaverit. Sitten kun ero kuitenkin jossain kohtaa tulee, aletaan miettimään, missäs ne ystävät on.

Vierailija
129/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hurjalta millaisissa suhteissa ihmiset elävät. Anna miehesi joskus nauttia elämästä ja pitää hauskaa. Nauti sinäkin!

Vierailija
130/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muruset. Jos mies juo alkoholia ja on luonteeltaan sellainen, joka tykkää pitää hauskaa, on hän lähes 100% pettäjä. Sama myös jos on supliikki, silloin saattaa esim työpaikalla kukkia romanssi jos toinenkin. Mistä tiedän? Mä olen niin paljon tätä nähnyt. Olen luonteeltani myös hyvin supliikki nainen ja todellinen magneetti tämmöisille miehille. Omalla työpaikallani on 3 miestä joista 2 pettää työkaverin kanssa. 

Pettäjiäkin on erilaisia. Saattaa olla sellaisia, jotka joskus kännissä eksyvät pussailemaan. Toiset voivat olla lähinnä pelkkiä seksiviestittelijöitä ja sitten on niitä jotka panevat kaikkea mikä liikkuu. Unohtamatta myös niitä jotka oikeasti rakastuu toiseen. Liian sinisilmäinen ei saa olla, mutta olisi hyvä omaksua se asenne, että ihan sama. Maailma ei siihen kaadu. Oma mieheni jatkuvasti matkustaa ympäri maailmaa ja olisin kyllä lähes järkyttynyt, jos selviäisi ettei ole koskaan pettänyt. En mä sitä mieti, tiedän että hän rakastaa mua, mutta toisinaan liha on heikkoa. 

Vierailija
131/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä miehesi tarvitsisi sinun lupaasi?!

Hän yleensä kysyy mitä mieltä olen. Nyt on jo muutaman kerran ollut kysymättä, ei juo koska tietää että saatan hermoilla. Eli jos olen sitä mieltä että hän voi juoda, se todellakin pitää hänelle sanoa. Ap

Veikkaan, että mies juo siellä joka tapauksessa vaikka olisi sinulle sanonut ettei aio juoda. Itse sanoisin miehelleni että hän voi tehdä kuten parhaaksi näkee. Luottamuksen olless kunnossa ei kenenkään tarvitse kysellä lupaa johonkin työpaikan bileisiin ja siellä käyttäytymiseen. Ja muidennkanssa flirttailuum ja pettämiseen ei tarvita yökyläilyä, se onnistuu ihan päiväsaikaankin ja jopa selvin päin.

Vierailija
132/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä onko mies joku vahdittava ja huollettava lapsi, vai aikuinen ihminen joka osaa itse olla nolaamatta itseään tai pilaamatta liittoaan?

Jos ei osaa, onko mies sinun aikasi ja vaivasi arvoinen?

Vierailija
133/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen parisuhde on omansa. Meillä on päivänselvää, että ihan kaikista menoista puhutaan toisen kanssa. Vaikka olisi parin tunnin käväisy jossain niin kysytään onko ok jos käyn. Ja jos toinen on suunnitellut jotain muuta, asia on sillä selvä.

Meillä on myös päivänselvää, ettei reissuja ja ryyppyreissuja tehdä yksistään. Jos vaikka kaveri pyytää minua Tallinnaan viikonlopuksi, en lähde. Tai jos miehen kaveri pyytää häntä vaikka ralleihin. Ei. Saatika sitten joku terassille tai baariin meno. Ei harrasteta sellaisia erikseen ollenkaan, ei tosin yhdessäkään kuin hyvin harvoin.

Tällaiset omat menot on aiheuttaneet mustasukkaisuutta, joten niitä ei enää tehdä. Ihan selvä asia, ja näin suhde pysyy kunnossa ja onnellisena 😊 Kumpikaan ei koe menettävänsä mitään, koska yhdessä tehdään sitten molemmille mieluisia juttuja, reissuja ym.

Ai kauhea miten ahdistavalta kuulostaa. Heihei kaverit. Sitten kun ero kuitenkin jossain kohtaa tulee, aletaan miettimään, missäs ne ystävät on.

Ei ole eroa kuitenkaan tullut, päinvastoin molempien ystäviin ollaan tutustuttu hyvinkin, tavataan yleensä porukalla ja joskus reissataankin yhdessä 😊 Nytkin tulossa Lapin reissu, jossa tavataan myös miehen kaveria puolisoineen.

Vierailija
134/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän yleensä kysyy mitä mieltä olen. Nyt on jo muutaman kerran ollut kysymättä, ei juo koska tietää että saatan hermoilla. Eli jos olen sitä mieltä että hän voi juoda, se todellakin pitää hänelle sanoa. Ap

Veikkaan, että mies juo siellä joka tapauksessa vaikka olisi sinulle sanonut ettei aio juoda. Itse sanoisin miehelleni että hän voi tehdä kuten parhaaksi näkee. Luottamuksen olless kunnossa ei kenenkään tarvitse kysellä lupaa johonkin työpaikan bileisiin ja siellä käyttäytymiseen. Ja muidennkanssa flirttailuum ja pettämiseen ei tarvita yökyläilyä, se onnistuu ihan päiväsaikaankin ja jopa selvin päin.

Veikkaat, että aloittajan mies on rattijuoppo? 😳

Vierailija
135/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet suhteessa ihmisen kanssa, johon ei voi luottaa? Itse en sellaiseen pystyisi. Jos mies haluaa lirkutella muille, niin pysyköön sinkkuna sitten.

Vierailija
136/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luottamuksen olless kunnossa ei kenenkään tarvitse kysellä lupaa johonkin työpaikan bileisiin ja siellä käyttäytymiseen"

Olikos aloituksen parisuhteessa luottamus kunnossa? Hmm.

Vierailija
137/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on ilmeisesti ihan täysi-ikäinen? Ei aikuinen ihminen mitään "lupia" ryyppäämiseen tarvitse.

T.  34 vuotta onnellisesti aviossa

Ei tarvitse, mutta jos toisen rahat valuu aina ryyppäämiseen niin siinä kohtaa se alkaa olemaan ongelma ja toisen menemisiin on puututtava tai sitten erotaan, jos viinapullon korkki ei pysy kiinni.

Vierailija
138/183 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan ei ole ongelma alkoholista, ei ole koskaan ollut millään tavalla.

Mies sanoi jälleen, että menee käymään tuolla syömässä ja lähtee virallisen osuuden jälkeen kotiin. Näin se menee. Olen tyytyväinen. Ap

Vierailija
139/183 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä.

Vierailija
140/183 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hiljaa, ei miehen tai vaimon tarvitse lupaa kysyä ryyppäämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi