Pitäisi antaa miehelle lupa ryypätä työpaikan bileissä, mutta ahdistaa
Meillä on ollut iso luottamusongelma. Mies on aiemmissa työpaikoissa sekoillut naistyökavereiden kanssa. Ei kai sänkyyn saakka, mutta kovan flirtin myötä naisille on tullut käsitys että on valmis mihin vaan. Mies on lyönyt jarrut pohjaan vasta, kun nämä naisten käsitykset on tulleet ilmi tai mun "silmille".
Nykytyöpaikassa hän ei voi sekoilla työajalla ja sanoo muutenkin tajunneensa mitä on mulle tehnyt. Ja lopettaneensa kaiken "yliystävällisyyden", suhtautuu kuulemma viileän asiallisesti nyt kaikkiin naisiin.
Ei ole merkkejä mistään muusta eli ehkä asiat tosiaan on ok, eikä mitään säätöä kenenkään kanssa enää ole.
Nyt sitten tulossa työpaikan bileet. Mies on pari viime kertaa käynyt näissä selvinpäin ja tullut kotiin yöksi, omasta halustaan ettei mun tarvitse huolehtia. Niin aikoo tehdä nytkin.
Syytän välillä itteäni mustasukkaisuudesta. Haluaisin ettei mies juo ja tulee yöksi kotiin, mutta sit tunnen että mun pitäisi nyt sanoa hänelle että tottakai voi juoda ja jäädä yöksi. Että "olisin hyvä vaimo". Luulen nimittäin että jos noin sanoisin, mies tosiaan menisi ja joisi, pitäisi hauskaa. Toivoa sopii että normaaleissa rajoissa.
Mutta samaan aikaan en haluaisi sanoa noin. Auttakaa nyt. Olenko hiljaa?
Ei ole provo.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Ongelmanne selviää heti otsikossa.
"Pitäisi antaa miehelle lupa".
Miehesi on aikuinen ihminen, etkä sinä häntä omista. Hän ei lupaasi tarvitse, eikä pidäkään.
Niin kauan kun sinä kontrolloit miehesi tekemisiä, te ette saa parisuhdettanne kuntoon.
Olen ollut yhdessä vaimoni kanssa 25 vuotta, ja parisuhteen laatu parani huomattavasti kun puolisoni luopui tuosta "tarvitset minun lupani mennäksesi paikkaan x tai tehdäksesi juttua y"- ajattelusta.
Minä ollut mieheni kanssa naimisissa 20 vuotta. Ei meillä lähtiessä huikata, että lähen nyt viikonlopun viettoon! Kyllähän terveessä parisuhteessa otetaan toinen huomioon, kysymällä toisen mielipide. Emme mitään reissuja harrasta, mennään yhdessä. Kerran mieheni ollut yön siskoni luona, ku otti kuppia siskon miehen kans. Kysyi kyllä, onko ok, jos menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on aikuinen ihminen, etkä sinä häntä omista. Hän ei lupaasi tarvitse, eikä pidäkään.
Niin kauan kun sinä kontrolloit miehesi tekemisiä, te ette saa parisuhdettanne kuntoon.
Olen ollut yhdessä vaimoni kanssa 25 vuotta, ja parisuhteen laatu parani huomattavasti kun puolisoni luopui tuosta "tarvitset minun lupani mennäksesi paikkaan x tai tehdäksesi juttua y"- ajattelusta.
No, minä olen ollut naimisissa 25 vuotta mieheni kanssa ja ainoa keino millä me pystytään olemaan enää yhdessä on se, että mieheni kysyy minulta että onko ok mennä paikkaan x tai tehdä juttua y. Sitä se teettää kun menettää luottamuksen. Sä et sitten vissiin ole tehnyt mitään sellaista minkä takia sun puolison pitäisi suhtautua suhun n
Kontrollointi auttaa siihen että ylipäätään pysytään asumaan yhdessä, mikä on hänen toiveensa. Itse olisin ollut valmis eroamaan. Ajattelen että tämä on vain laastari ja seuraavan haavan tullessa peli loppuu ikuisesti. Hän on valmis tekemään niin kuin minä haluan, joten tällä mennään. Myös psykologi kannusti minua kertomaan selvästi että millä ehdoilla olen valmis jäämäään suhteeseen.
Jos mies haluaisi, että sinä voit luottaa häneen, niin mies ei edes puhuisi mistään bileisiin menosta eikä menisi sinne. Eivät nuo ole pakollisia menoja.
Mutta mies menee, vaikka se ei tunnu sinusta hyvältä. Ja mies ei piittaa siitä.
Olen samaa mieltä kuin joku aiempi, että teillä on jo eroprosessi käynnissä, sinä et vain tunnusta sitä.
Miksi kierrellä?
Puhu nuo tunteesi auki miehesi kanssa.
Aikuin mies on oletettavasti tajunnut, että viina ei sovi hänelle, eikä halua enää sekoilla.
Kannattaa puhua.
Se alkoholismin geeni on ihan oikeasti olemassa.
Mulla on.
Olen nyt ollut ilman alkoholia. Alkoton juoma on varsin hyvää.
Mulle helposti käy niin, ettei se sitten jää yhteen eikä kahteen.
Puhu. Alkoholin käyttö ei ole tabu.
Mustasukkaisuus? Saahan sitä olla.
Jos toinen kännissä sekoilee, niin sitten lopettaa sen kännäämisen. Ei sii ä tarvi olla edes sun mustasukkaisuus syynä.
Kumppanisi osoittaa kunniottavansa sinua. Ei halua loukata. Eihän siinä ole mitään järkeä sekoilla.
Kuule, älä ala työpaikkaabileiden pillupoliisiksi. Kohta miehelläsi ei ole koko työpaikkaa. Työpaikan bileiden on tarkoitus kohottaa ryhmähenkeä. Juomat ovat saamatta jäänyttä palkkaa. Jos joku mulkku lähtee jo alkuillasta kotiin, niin kohta ei tarvita koko miestä. Ei siellä ole pakko juoda viinaa. Mutta tarkoitus on, että kaikki juttelevat kaikkien kanssa, niitä näitä. Ei mitään kuppikuntia.
Et sinä sitä määrää. Ei kannata ouhua jostakin luvan antamisesta.
Kyllä se sikuin tekee ne omat ratkaisunsa ihan itse.
Teillä on ihan tasavertainen suhde. Puhukaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut lukea muutakin kuin otsikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noissa on ideana se, että jos parisuhde ei toimi ilman kontrollointia, niin ei se toimi kontrolloimallakaan. Eli ollaan väärän kumppanin kanssa yhdessä.
"Sinä voit joko hyväksyä sen ja elää hänen kanssaan, tai olla hyväksymättä ja elää ilman."
Tai voivat tehdä, kuten tekevät nytkin, eli he ovat keskenään sopineet millä tavalla heidän suhteessa toimitaan.
Sinähän et muiden suhteista tai niiden toimintatavoista päätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noissa on ideana se, että jos parisuhde ei toimi ilman kontrollointia, niin ei se toimi kontrolloimallakaan. Eli ollaan väärän kumppanin kanssa yhdessä.
Se, että kysyy, on kontrolointia?
Jokainen parisuhde on omansa. Meillä on päivänselvää, että ihan kaikista menoista puhutaan toisen kanssa. Vaikka olisi parin tunnin käväisy jossain niin kysytään onko ok jos käyn. Ja jos toinen on suunnitellut jotain muuta, asia on sillä selvä.
Meillä on myös päivänselvää, ettei reissuja ja ryyppyreissuja tehdä yksistään. Jos vaikka kaveri pyytää minua Tallinnaan viikonlopuksi, en lähde. Tai jos miehen kaveri pyytää häntä vaikka ralleihin. Ei. Saatika sitten joku terassille tai baariin meno. Ei harrasteta sellaisia erikseen ollenkaan, ei tosin yhdessäkään kuin hyvin harvoin.
Tällaiset omat menot on aiheuttaneet mustasukkaisuutta, joten niitä ei enää tehdä. Ihan selvä asia, ja näin suhde pysyy kunnossa ja onnellisena 😊 Kumpikaan ei koe menettävänsä mitään, koska yhdessä tehdään sitten molemmille mieluisia juttuja, reissuja ym.
Sinulla on oikeus asettaa parisuhteelle rajoja. Jokaisella on. Ja on parisuhteen toisen osapuolen päätös noudattaa niitä tai olla noudattamatta. Jokaisella on oikeus valita kenen kanssa seurustelee. Sinun pitää tehdä päätöksiä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus asettaa parisuhteelle rajoja. Jokaisella on. Ja on parisuhteen toisen osapuolen päätös noudattaa niitä tai olla noudattamatta. Jokaisella on oikeus valita kenen kanssa seurustelee. Sinun pitää tehdä päätöksiä nyt.
Eihän aloittajan mitään tarvitse nyt tehdä. Mieshän on asian jo päättänyt. Ei osallistu. Ja mielestäni aivan hyvä ja oikein niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ollut mieheni kanssa naimisissa 20 vuotta. Ei meillä lähtiessä huikata, että lähen nyt viikonlopun viettoon! Kyllähän terveessä parisuhteessa otetaan toinen huomioon, kysymällä toisen mielipide. Emme mitään reissuja harrasta, mennään yhdessä. Kerran mieheni ollut yön siskoni luona, ku otti kuppia siskon miehen kans. Kysyi kyllä, onko ok, jos menee.
Terveessä parisuhteessa voi ilmoitella jo etukäteen, että "ajateltiin ottaa siskon miehen kanssa kuppia perjantaina" tms. En ainakaan itse pitäisi terveenä suhteena sellaista, jossa toisen mielipide kumppaninsa menoista olisi kielteinen - miksi muka ei voisi mennä?
t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole alkoholisti, eikä hänellä ole ollut ongelmia alkoholin kanssa. Tässä kohtaa hän ei juo, koska ei pääsisi silloin yöksi kotiin. Kuten sanottu, nämä bileet on aina jossain kaukana.
Jos ne olisivat vaikka samalla paikkakunnalla niin ei olisi siellä sen pidempään kuin nytkään aikoo olla, joisi ehkä pari olutta saunoessa ja pyöräilisi/tulisi taksilla kotiin. Mutta se ei nyt onnistu.
Ja olen aivan samaa mieltä tuollaisista työpaikan illanvietoista, ei tulisi omalla työpaikalla kysymykseenkään. Mutta heillä enemmistö päättää ja enemmistö haluaa tätä. Ap
Miksi sitten yllytät miestä juomaan?
Ketjussa taitaa olla paljonkin pettureita, tai ainakin sellaisia jotka eivät ymmärrä alkuunkaan, että puolisoa tulisi jotenkin huomioida sen jälkeen, kun on itse tullut mokattua. Sama show pitäää saada jatkua vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole alkoholisti, eikä hänellä ole ollut ongelmia alkoholin kanssa. Tässä kohtaa hän ei juo, koska ei pääsisi silloin yöksi kotiin. Kuten sanottu, nämä bileet on aina jossain kaukana.
Jos ne olisivat vaikka samalla paikkakunnalla niin ei olisi siellä sen pidempään kuin nytkään aikoo olla, joisi ehkä pari olutta saunoessa ja pyöräilisi/tulisi taksilla kotiin. Mutta se ei nyt onnistu.
Ja olen aivan samaa mieltä tuollaisista työpaikan illanvietoista, ei tulisi omalla työpaikalla kysymykseenkään. Mutta heillä enemmistö päättää ja enemmistö haluaa tätä. Ap
Miehellä on alholiongelma, koska alkuperäisessä kirjoituksessa kerrottiin kuinka mies sekoili ja petti kännissä
Vierailija kirjoitti:
Jokainen parisuhde on omansa. Meillä on päivänselvää, että ihan kaikista menoista puhutaan toisen kanssa. Vaikka olisi parin tunnin käväisy jossain niin kysytään onko ok jos käyn. Ja jos toinen on suunnitellut jotain muuta, asia on sillä selvä.
Meillä on myös päivänselvää, ettei reissuja ja ryyppyreissuja tehdä yksistään. Jos vaikka kaveri pyytää minua Tallinnaan viikonlopuksi, en lähde. Tai jos miehen kaveri pyytää häntä vaikka ralleihin. Ei. Saatika sitten joku terassille tai baariin meno. Ei harrasteta sellaisia erikseen ollenkaan, ei tosin yhdessäkään kuin hyvin harvoin.
Tällaiset omat menot on aiheuttaneet mustasukkaisuutta, joten niitä ei enää tehdä. Ihan selvä asia, ja näin suhde pysyy kunnossa ja onnellisena 😊 Kumpikaan ei koe menettävänsä mitään, koska yhdessä tehdään sitten molemmille mieluisia juttuja, reissuja ym.
Itselleni olisi tuollainen mustasukkaisuus ongelma. Eikö tuo käytännössä tarkoita sitä, että ei voi tehdä ystävien kanssa melkein mitään, jos mustasukkaisuusongelman takia ei voi mennä minnekään ilman kumppania? Kuulostaa todella ahdistavalta. Itse en jäisi suhteeseen, jossa toinen tulisi mustasukkaiseksi, jos käyn kaverin kanssa Tallinnassa valokuvamuseossa tai kesäpäivänä vaihtamassa kuulumisia terassilla, ja ei voisi harrastaakaan itsekseen mitään. Ihan painajaismainen ajatuskin, ihan kuin joku vankila, koko ajan pitäisi olla raportoimassa, kysymässä lupia ja mihinkään ei pääsisi ilman esiliinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän ole yllyttänytkään. Sisälukutaitoa nyt.
"...sanoo muutenkin tajunneensa mitä on mulle tehnyt. Ja lopettaneensa kaiken "yliystävällisyyden", suhtautuu kuulemma viileän asiallisesti nyt kaikkiin naisiin."
Kunnon kusipää mies sinulla. Väittääkö hän tosiaan olleensa vain liian ystävällinen ja naiset ovat ymmärtäneet väärin :D
Eli ainoat vaihtoehdot hänellä töissä on, että joko hän flirttailee estottomasti (omien sanojensa mukaan on yliystävällinen) tai sitten on "viileän asiallinen"?
Heitä pihalle koko äijä.
Niin ja anna hänen ihan itse päättää, juoko vaiko ei.