Pitäisi antaa miehelle lupa ryypätä työpaikan bileissä, mutta ahdistaa
Meillä on ollut iso luottamusongelma. Mies on aiemmissa työpaikoissa sekoillut naistyökavereiden kanssa. Ei kai sänkyyn saakka, mutta kovan flirtin myötä naisille on tullut käsitys että on valmis mihin vaan. Mies on lyönyt jarrut pohjaan vasta, kun nämä naisten käsitykset on tulleet ilmi tai mun "silmille".
Nykytyöpaikassa hän ei voi sekoilla työajalla ja sanoo muutenkin tajunneensa mitä on mulle tehnyt. Ja lopettaneensa kaiken "yliystävällisyyden", suhtautuu kuulemma viileän asiallisesti nyt kaikkiin naisiin.
Ei ole merkkejä mistään muusta eli ehkä asiat tosiaan on ok, eikä mitään säätöä kenenkään kanssa enää ole.
Nyt sitten tulossa työpaikan bileet. Mies on pari viime kertaa käynyt näissä selvinpäin ja tullut kotiin yöksi, omasta halustaan ettei mun tarvitse huolehtia. Niin aikoo tehdä nytkin.
Syytän välillä itteäni mustasukkaisuudesta. Haluaisin ettei mies juo ja tulee yöksi kotiin, mutta sit tunnen että mun pitäisi nyt sanoa hänelle että tottakai voi juoda ja jäädä yöksi. Että "olisin hyvä vaimo". Luulen nimittäin että jos noin sanoisin, mies tosiaan menisi ja joisi, pitäisi hauskaa. Toivoa sopii että normaaleissa rajoissa.
Mutta samaan aikaan en haluaisi sanoa noin. Auttakaa nyt. Olenko hiljaa?
Ei ole provo.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole alkoholisti, eikä hänellä ole ollut ongelmia alkoholin kanssa. Tässä kohtaa hän ei juo, koska ei pääsisi silloin yöksi kotiin. Kuten sanottu, nämä bileet on aina jossain kaukana.
Jos ne olisivat vaikka samalla paikkakunnalla niin ei olisi siellä sen pidempään kuin nytkään aikoo olla, joisi ehkä pari olutta saunoessa ja pyöräilisi/tulisi taksilla kotiin. Mutta se ei nyt onnistu.
Ja olen aivan samaa mieltä tuollaisista työpaikan illanvietoista, ei tulisi omalla työpaikalla kysymykseenkään. Mutta heillä enemmistö päättää ja enemmistö haluaa tätä. Ap
Miksi sitten yllytät miestä juomaan?
Miehellä on alholiongelma, koska alkuperäisessä kirjoituksessa kerrottiin kuinka mies sekoili ja petti kännissä
Joo, okei, oli joku myöhempi viesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen parisuhde on omansa. Meillä on päivänselvää, että ihan kaikista menoista puhutaan toisen kanssa. Vaikka olisi parin tunnin käväisy jossain niin kysytään onko ok jos käyn. Ja jos toinen on suunnitellut jotain muuta, asia on sillä selvä.
Meillä on myös päivänselvää, ettei reissuja ja ryyppyreissuja tehdä yksistään. Jos vaikka kaveri pyytää minua Tallinnaan viikonlopuksi, en lähde. Tai jos miehen kaveri pyytää häntä vaikka ralleihin. Ei. Saatika sitten joku terassille tai baariin meno. Ei harrasteta sellaisia erikseen ollenkaan, ei tosin yhdessäkään kuin hyvin harvoin.
Tällaiset omat menot on aiheuttaneet mustasukkaisuutta, joten niitä ei enää tehdä. Ihan selvä asia, ja näin suhde pysyy kunnossa ja onnellisena 😊 Kumpikaan ei koe menettävänsä mitään, koska yhdessä tehdään sitten molemmille mieluisia juttuja, reissuja ym.
Itselleni olisi tuollainen mustasukkaisuus ongelma. Eikö tuo käytännössä tarkoita sitä, että ei voi tehdä ystävien kanssa melkein mitään, jos mustasukkaisuusongelman takia ei voi mennä minnekään ilman kumppania? Kuulostaa todella ahdistavalta. Itse en jäisi suhteeseen, jossa toinen tulisi mustasukkaiseksi, jos käyn kaverin kanssa Tallinnassa valokuvamuseossa tai kesäpäivänä vaihtamassa kuulumisia terassilla, ja ei voisi harrastaakaan itsekseen mitään. Ihan painajaismainen ajatuskin, ihan kuin joku vankila, koko ajan pitäisi olla raportoimassa, kysymässä lupia ja mihinkään ei pääsisi ilman esiliinaa.
No sitten sä et varmaan eläisi tällaisessa suhteessa, eikö niin? 😄 Ei kukaan pakota.
Itse en näkisi muuten ongelmaa työpaikkojen yöpymisbileissä, mutta ihmettelen niitä ihmisiä, työntekijöitä, jotka ovat valmiit uhraamaan omasta vapaa-ajastaan noin paljon työpaikan tapahtumaan - käytännössä siis viettämään vapaa-aikaa työkuvioissa. Vai onko tuo palkallista? Itse voisin osallistua johonkin lyhyempään illanviettoon, mutta en todellakaan uhraisi viikonloppua työn takia. Mutta tämä nyt on ohis, mitään pettämisiä en ole yhdessäkään suhteessa miettinyt, enkä ole mustasukkainen - enkä hyväksyisi mustasukkaisuutta kumppaniltakaan.
Vierailija kirjoitti:
No sitten sä et varmaan eläisi tällaisessa suhteessa, eikö niin? 😄 Ei kukaan pakota.
Juuri näin. Lopetan jutun jo tapailuvaiheessa, jos miehessa ilmenee mustasukkaisuutta, kontrollointia tms. Tosin tällaisia ei onneksi ole kohdalle osunut.
Et voi omistaa tai valvoa ketään 24/7.
Miksi oot sit suhteessa jos et luota yhtää? Kuinks monta kertaa annat sen tapahtua että pettää. Miten teidän suhde alkoi. Alkoiko pettämisestä myös eli Oliko hän aiemmassa suhteessa ja petti häntä sinun kanssa. Ja siitä suhde alkoi. No joko oot tän casanovan kans tai sit ei. Mikset sit eroa vai rahako estää?
Miksi monessa kommentissa yhdessä sopiminen = kontrollointia, ja heti huono asia?
Jos suhde toimii niin että säännöt ja menemiset yhdessä sovitaan ja siihen on molemmat tyytyväisiä, sehän on vain hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä sitä määrää. Ei kannata ouhua jostakin luvan antamisesta.
Kyllä se sikuin tekee ne omat ratkaisunsa ihan itse.
Teillä on ihan tasavertainen suhde. Puhukaa.
Aivan.
Ei mun puoliso sanele minulle, enkä minä sanele hänelle, että mitä saadaan tehdä.
Kyllä me keskustellaan, jos hiertää joku asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on ilmeisesti ihan täysi-ikäinen? Ei aikuinen ihminen mitään "lupia" ryyppäämiseen tarvitse.
T. 34 vuotta onnellisesti aviossa
Avioliitossa ei tehdä autonomisia päätöksiä. Sinkkuna tehdään.
Ei avioliitto ole vankila missä toinen määrää mitä toinen tekee.
Ei avioliitossa ollessa voi myöskään tehdä mitä huvittaa. On otettava huomioon myös puolison toiveet. Ainakin siinä tapauksessa jos haluaa säilyttää avioliittonsa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n miehen pitäisi ryypätä kunnolla työpaikan bileissä ja tulla kotiin vetämään ap:ta rybbyrubiiniin oikein niin että tuntuu.
Sehän on jo ryypännyt perseet.
Nyt on lopettanut sen lajin.
Teet selväksi, että ryypätä voi ja hauskaa pitää, mutta kotiin tullaan yöksi. Ruokalistaa voi katsella muualla, mutta kotona syödään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Lopetan jutun jo tapailuvaiheessa, jos miehessa ilmenee mustasukkaisuutta, kontrollointia tms. Tosin tällaisia ei onneksi ole kohdalle osunut.
Sulla ilmeisesti näitä "juttuja" on aika reippaasti. Kylän yhteinen Ilona?
Luojan kiitos olen vain tapailusuhteessa, missä saa kreisibailata ihan niin paljon kuin sielu sietää.
Ai, miksi olisit hiljaa, jos sun miehesi on vetänyt perseet olalle?
kun se asia sinua kerran häiritsee, niin puhu. Ei mies voi olettaa, että perseitten jälkeen puoliso vaan on ihan heleijjaa!!!
, ja luottaa, että jatkossa menee tosi hienosti. Näistä asioista pitää puhua niin kauan kuin ne puhututtavat.
Kerrot vaan suoraan, miltä sinusta tuntuu. Kerro sekin, että et tiedä pitäisikö puhua vai eikö pitäisi, mutta se on sinulle kiusallinen aihe, ja tärkeä aihe.
- se, että puhut asiasta miehesi kanssa, osoittaa hänelle, että sinä luotat häneen, että sinä voit puhua noista vaikeista asioista hänelle.
Onhan se hänellekin hankala juttu, että tuli vedettyä perseet.
Puhu. Sillä teidän keskinäinen luottamuksenne kasvaa, ja syvenee.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen parisuhde on omansa. Meillä on päivänselvää, että ihan kaikista menoista puhutaan toisen kanssa. Vaikka olisi parin tunnin käväisy jossain niin kysytään onko ok jos käyn. Ja jos toinen on suunnitellut jotain muuta, asia on sillä selvä.
Meillä on myös päivänselvää, ettei reissuja ja ryyppyreissuja tehdä yksistään. Jos vaikka kaveri pyytää minua Tallinnaan viikonlopuksi, en lähde. Tai jos miehen kaveri pyytää häntä vaikka ralleihin. Ei. Saatika sitten joku terassille tai baariin meno. Ei harrasteta sellaisia erikseen ollenkaan, ei tosin yhdessäkään kuin hyvin harvoin.
Tällaiset omat menot on aiheuttaneet mustasukkaisuutta, joten niitä ei enää tehdä. Ihan selvä asia, ja näin suhde pysyy kunnossa ja onnellisena 😊 Kumpikaan ei koe menettävänsä mitään, koska yhdessä tehdään sitten molemmille mieluisia juttuja, reissuja ym.
Kuulostaa melko ahdistavalta, ei sopisi minulle tuollainen suhde ollenkaan. Toivottavasti teilläkin sopii aidosti molemmille, eikä vain toiselle. Varmasti sellaisiakin pareja on.
Vierailija kirjoitti:
Teet selväksi, että ryypätä voi ja hauskaa pitää, mutta kotiin tullaan yöksi. Ruokalistaa voi katsella muualla, mutta kotona syödään.
Teet selväksi sitä ja tätä. Plääh.
- Nyt siinä on kaksi aikuista ,eikä äiti ja teini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole alkoholisti, eikä hänellä ole ollut ongelmia alkoholin kanssa. Tässä kohtaa hän ei juo, koska ei pääsisi silloin yöksi kotiin. Kuten sanottu, nämä bileet on aina jossain kaukana.
Jos ne olisivat vaikka samalla paikkakunnalla niin ei olisi siellä sen pidempään kuin nytkään aikoo olla, joisi ehkä pari olutta saunoessa ja pyöräilisi/tulisi taksilla kotiin. Mutta se ei nyt onnistu.
Ja olen aivan samaa mieltä tuollaisista työpaikan illanvietoista, ei tulisi omalla työpaikalla kysymykseenkään. Mutta heillä enemmistö päättää ja enemmistö haluaa tätä. Ap
Miksi sitten yllytät miestä juomaan?
Miehellä on alholiongelma, koska alkuperäisessä kirjoituksessa kerrottiin kuink
Joo, okei, oli joku myöhempi viesti
Edelleen taidamme lukea eri ketjua. Tässä ketjussa en ole nähnyt aloittajan tuollaista sanoneen. Päinvastoin sanoo että alkoholin kanssa ei ole ollut ongelmaa.
Etsin sinä ole mikään luvan altaja. Sinä olet tasavertainen.
-kyllä se puoliso osaa ottaa vastuun. Puhukaa. Sinä otat nyt ihan liikaa vastuuta siitä toisen ihmisen tekemisestä. Se toinen on aikuinen. Sinäkin olet aikuinen. Olet vastuussa omistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa melko ahdistavalta, ei sopisi minulle tuollainen suhde ollenkaan. Toivottavasti teilläkin sopii aidosti molemmille, eikä vain toiselle. Varmasti sellaisiakin pareja on.
Kyllä, todellakin ihan molempien valinta on juuri tällainen suhde 😊
Vierailija kirjoitti:
Itse en näkisi muuten ongelmaa työpaikkojen yöpymisbileissä, mutta ihmettelen niitä ihmisiä, työntekijöitä, jotka ovat valmiit uhraamaan omasta vapaa-ajastaan noin paljon työpaikan tapahtumaan - käytännössä siis viettämään vapaa-aikaa työkuvioissa. Vai onko tuo palkallista? Itse voisin osallistua johonkin lyhyempään illanviettoon, mutta en todellakaan uhraisi viikonloppua työn takia. Mutta tämä nyt on ohis, mitään pettämisiä en ole yhdessäkään suhteessa miettinyt, enkä ole mustasukkainen - enkä hyväksyisi mustasukkaisuutta kumppaniltakaan.
Tämä. Kävin monta kertaa pikkujouluissa, risteilyillä ja jossain tapahtumissa. Ei se ilmapiiri töissä mitenkään paremmaksi muuttunut ja muutenkin koin, että tällaisten pitäisi olla palkallista, kun kuitenkin liittyy töihin. Lopetin, on omakin elämä, jota ei tarvitse paeta.
En näe aloituksessa tuollaista kohtaa ollenkaan. Missä sinä näet? Eri.