Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi antaa miehelle lupa ryypätä työpaikan bileissä, mutta ahdistaa

Vierailija
30.07.2025 |

Meillä on ollut iso luottamusongelma. Mies on aiemmissa työpaikoissa sekoillut naistyökavereiden kanssa. Ei kai sänkyyn saakka, mutta kovan flirtin myötä naisille on tullut käsitys että on valmis mihin vaan. Mies on lyönyt jarrut pohjaan vasta, kun nämä naisten käsitykset on tulleet ilmi tai mun "silmille".

Nykytyöpaikassa hän ei voi sekoilla työajalla ja sanoo muutenkin tajunneensa mitä on mulle tehnyt. Ja lopettaneensa kaiken "yliystävällisyyden", suhtautuu kuulemma viileän asiallisesti nyt kaikkiin naisiin.

Ei ole merkkejä mistään muusta eli ehkä asiat tosiaan on ok, eikä mitään säätöä kenenkään kanssa enää ole.

Nyt sitten tulossa työpaikan bileet. Mies on pari viime kertaa käynyt näissä selvinpäin ja tullut kotiin yöksi, omasta halustaan ettei mun tarvitse huolehtia. Niin aikoo tehdä nytkin.

Syytän välillä itteäni mustasukkaisuudesta. Haluaisin ettei mies juo ja tulee yöksi kotiin, mutta sit tunnen että mun pitäisi nyt sanoa hänelle että tottakai voi juoda ja jäädä yöksi. Että "olisin hyvä vaimo". Luulen nimittäin että jos noin sanoisin, mies tosiaan menisi ja joisi, pitäisi hauskaa. Toivoa sopii että normaaleissa rajoissa.

Mutta samaan aikaan en haluaisi sanoa noin. Auttakaa nyt. Olenko hiljaa?

Ei ole provo.

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rajoittaa alkonarkkaamista niihin bileisiin? Voihan sitä olla pienessä sievässä myös työaikana. 

Vierailija
62/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut ottaa aikanaan se kilttis.

Kilttiksellä on pullopiiloja siellä täällä eikä sen tarvitse lähteä työpaikan pilleisiin ryyppäämään.

Onko sun niin vaikea tajuta, että kaikki eivät ole alkoholisteja vaikka lähipiirisi onkin sellainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kannustat miestä menemään, jos ei itse ota puheeksi? Monissa alkoholistiperheissä puolison raitistuttua toinen puoliso ei enää tiedä miten toimia kun dynamiikka on muuttunut. Onko sinullakin kyse siitä? Tunnet läheisriippuvaista huonoa omaa tuntoa siitä, ettei mies juo enää vaikka oikeasti et ole syyllinen juomattomuuteen. Vai onko kyse siitä, että et kestä miehen kunnollisuutta, vaan haluat rypeä uhrina, jonka mies pettää ja juo?

Anoppi on tällainen. Mies ollut koko aikuisikänsä alkoholisti, ja välillä oli kuivia kausia. Ja ne päättyivät siihen, että anoppi halusi ostaa viinipullon tai muuten käyttää alkoholia miehensä kanssa normaalisti. Ei vaan kestänyt ajatusta siitä, että mies oli oikeasti alkoholisti. Tai oli itsekin jollain tasolla riippuvainen. 

Vierailija
64/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täysin ymmärrä ap:ta. Tuossa tilanteessa itse ehkä jopa yllyttäisin miestä jäämään yöksi ja juomaan. Sittenhän sen totuuden näkee. Ei sellaisella uskollisuudella tee mitään, joka pysyy vain silloin kun ei ole tilaisuuksia pettää. Se ei myöskään synnytä luottamusta, kuten ap:stakin näkee. 

Miksi olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä? Itse kokisin olevani jossain löysässä hirressä jos kokisin että mieheni uskollisuus riippuu siitä juoko hän vai ei tai tuleeko kotiin vai ei. En edes osaisi pitää tuota uskollisuutena. Mieluummin selvittäisin, pitääkö se muissakin tilanteissa. Pettäminen kertoo aina rakkauden puuttumisesta, ja jos mies ei rakasta, todellakin haluan sen tietää. En halua elätellä mielikuvia rakkaudesta, jotka pysyvät yllä vain siten ettei päästä syntymään tilanteita joissa totuus voisi paljastua. 

Vierailija
65/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kymmenissä työpaikan juhlissa ja koskaan ei kyllä kukaan ole yöksi jäänyt juhliin. Mihin tämä yöksi jääminen liittyy? Vai onko kyseessä pyjamabileet?

Perustunee siihen, että miehellä on ollut naisseuraa. Ei meilläkään kukaan jää yöksi. 

Kotia meilläkin on konkoiltu. 

Vierailija
66/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole alkoholisti, eikä hänellä ole ollut ongelmia alkoholin kanssa. Tässä kohtaa hän ei juo, koska ei pääsisi silloin yöksi kotiin. Kuten sanottu, nämä bileet on aina jossain kaukana.

Jos ne olisivat vaikka samalla paikkakunnalla niin ei olisi siellä sen pidempään kuin nytkään aikoo olla, joisi ehkä pari olutta saunoessa ja pyöräilisi/tulisi taksilla kotiin. Mutta se ei nyt onnistu.

Ja olen aivan samaa mieltä tuollaisista työpaikan illanvietoista, ei tulisi omalla työpaikalla kysymykseenkään. Mutta heillä enemmistö päättää ja enemmistö haluaa tätä. Ap

Vierailija
67/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on ilmeisesti ihan täysi-ikäinen? Ei aikuinen ihminen mitään "lupia" ryyppäämiseen tarvitse.

T.  34 vuotta onnellisesti aviossa

Onko miehesi flirttailija? Sekoileeko humalassa? Tuleeko ryyppyreissuilta yöksi kotiin? Onko koskaan antanut aihetta luottamuspulaan?

Ihan mielenkiinnosta lukijana kyselen.

Vierailija
68/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei se voi juoda JA tulla yöksi kotiin? 

Sekoilee!

Vierailija
69/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jään bileistä usein keskustaan yöksi hotelliin, koska helpompaa kuin taksi. Niin jää myös vaimo.

Jos pettää haluaa, siihen firman bileitä tai yöksi jäämistä tarvita. Aiemmassa suhteessa panin vuoden verran harrastuskaverin kanssa ihan arkisin "treenien" aikana, mutten ole kertaakaan päätynyt firman bileistä hotellille kenenkään kanssa.

Se on kiinni myös suhteesta. Nykyistä en haluakaan pettää, koska kaikki toimii.

Mutta nykyinen ei liene se vuoden panokumppani?

Vierailija
70/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En täysin ymmärrä ap:ta. Tuossa tilanteessa itse ehkä jopa yllyttäisin miestä jäämään yöksi ja juomaan. Sittenhän sen totuuden näkee. Ei sellaisella uskollisuudella tee mitään, joka pysyy vain silloin kun ei ole tilaisuuksia pettää. Se ei myöskään synnytä luottamusta, kuten ap:stakin näkee. 

Miksi olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä? Itse kokisin olevani jossain löysässä hirressä jos kokisin että mieheni uskollisuus riippuu siitä juoko hän vai ei tai tuleeko kotiin vai ei. En edes osaisi pitää tuota uskollisuutena. Mieluummin selvittäisin, pitääkö se muissakin tilanteissa. Pettäminen kertoo aina rakkauden puuttumisesta, ja jos mies ei rakasta, todellakin haluan sen tietää. En halua elätellä mielikuvia rakkaudesta, jotka pysyvät yllä vain siten ettei päästä syntymään tilanteita joissa totuus voisi paljastua. 

En ole ap mutta mä pelkäisin että mua petetään mutta mulle ei kerrota siitä kuin vasta vuosia myöhemmin. Niin mulle kävi. Kuulin monta vuotta myöhemmin että mieheni ja hänen työkaverinsa flirttailu ja kosteat illat työmatkoilla johti seksin ehdotteluun työkaverin puolelta. Ap, kerroin tästä jo aiemmin. Ei. Miehelleni on ok, ettei hän voi alkoholia juoda. Hän ymmärtää että minun pitää pystyä tuntemaan oloni edes jossain määrin turvalliseksi, ja hänellä on paljon kovempi halu saada avioliitto toimimaan kuin minulla. Aluksi kyllä yritti että jos hän olisi ilman nyt vaan vähän aikaa, mutta mä vaadin että tämä sääntö on voimassa ikuisesti, koska on aiemminkin ylittänyt rajoja alkoholin vaikutuksen alaisena. Tämä ei ollut eka episodi. Minä olisin ollut jo valmis eroamaan, ja hän ei. Hän ei ole enää läheisissä tekemisissä muiden naisten kanssa. Ennen musta oli ihan ok että kävi välillä heidän kanssaan kahvillakin. Nyt vaan mietin että jos vielä kerran ylittää rajoja, se on loppu. Uutta mahdollisuutta en anna.

Vierailija
71/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on jos mies vähän vieraissa vesissä soutelee. Eihän se edes muista siitä mitään jos on jurrissa. Ei se sinulta ole pois.

Ei muuta ku pistä miehesi melomaan vieraille vesille! Toivota vielä onnea matkaan! 

Vierailija
72/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmanne selviää heti otsikossa.

"Pitäisi antaa miehelle lupa".

Miehesi on aikuinen ihminen, etkä sinä häntä omista. Hän ei lupaasi tarvitse, eikä pidäkään.

Niin kauan kun sinä kontrolloit miehesi tekemisiä, te ette saa parisuhdettanne kuntoon.

Olen ollut yhdessä vaimoni kanssa 25 vuotta, ja parisuhteen laatu parani huomattavasti kun puolisoni luopui tuosta "tarvitset minun lupani mennäksesi paikkaan x tai tehdäksesi juttua y"- ajattelusta.

Vierailija
73/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi bileisiin pitää jäädä yöksi? Jos firman juhlat eivät ole jossain laivalla tai satojen kilometrien päässä, niin tottakai yöksi tullaan kotiin oli sitten selvinpäin tai ei.

Ovat tunnin matkan päässä työpaikalta ja 2,5 tunnin matkan päässä kotoa. Nämä on aina jossain syrjässä, ja väki jää sinne yöksi. Ap

Minulle on kerrottu erräänki kerran niitä panoreissuja, tuommosilla reissuilla. Sillä ei ole merkitystä onko naimisissa vaiko ei. Kuulemma pahimpia on nämä aviovaimot. Ketään ei kiinnosta siviilisääty. Kun panettaa nii estoja ei ole. Minua on pyydetty esim. Rukalle viikonlopuksi, mutta en lähde. Siellä voi joukossa olla vain yksi, joka pettää, mutta minä en hyväksy. Mieheni ei myöskään harrasta näitä työpaikkayöpymisbileitä, eikä kyllä muutoinkaan.

Vierailija
74/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on aikuinen ihminen, etkä sinä häntä omista. Hän ei lupaasi tarvitse, eikä pidäkään.

Niin kauan kun sinä kontrolloit miehesi tekemisiä, te ette saa parisuhdettanne kuntoon.

Olen ollut yhdessä vaimoni kanssa 25 vuotta, ja parisuhteen laatu parani huomattavasti kun puolisoni luopui tuosta "tarvitset minun lupani mennäksesi paikkaan x tai tehdäksesi juttua y"- ajattelusta.

No, minä olen ollut naimisissa 25 vuotta mieheni kanssa ja ainoa keino millä me pystytään olemaan enää yhdessä on se, että mieheni kysyy  minulta että onko ok mennä paikkaan x tai tehdä juttua y. Sitä se teettää kun menettää luottamuksen. Sä et sitten vissiin ole tehnyt mitään sellaista minkä takia sun puolison pitäisi suhtautua suhun noin. Mun mielestä meillä menee parisuhteessa huonosti mutta mieheni on onnellinen. Hän on kuitenkin saanut tekonsa anteeksi, ja hänestä kontrollointi on parempi kuin avioero.

Vierailija
75/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä miehesi tarvitsisi sinun lupaasi?!

Hän yleensä kysyy mitä mieltä olen. Nyt on jo muutaman kerran ollut kysymättä, ei juo koska tietää että saatan hermoilla. Eli jos olen sitä mieltä että hän voi juoda, se todellakin pitää hänelle sanoa. Ap

Mieheltäsi puuttuu moraali!

Vierailija
76/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei tarvitse sinun lupaasi yhtään mihinkään, jos hänelle ei ole määrätty henkilöön kohdistuvaa edunvalvontaa ja sinua edunvalvojaksi.

Kerro miehellesi, että se on täysin hänen oma valintansa, jos juo ja sekoilee työpaikan naisen kanssa vai haluaako säilyttää sinun luottamuksesi ja jatkaa yhteiselämää

Vierailija
77/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kannustat miestä menemään, jos ei itse ota puheeksi? Monissa alkoholistiperheissä puolison raitistuttua toinen puoliso ei enää tiedä miten toimia kun dynamiikka on muuttunut. Onko sinullakin kyse siitä? Tunnet läheisriippuvaista huonoa omaa tuntoa siitä, ettei mies juo enää vaikka oikeasti et ole syyllinen juomattomuuteen. Vai onko kyse siitä, että et kestä miehen kunnollisuutta, vaan haluat rypeä uhrina, jonka mies pettää ja juo?

Vähä vierestä, mutta menkööt!

Vierailija
78/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa oli vanhoina hyvinä aikoina ryyppyreissuja jopa ulkomailla. Eipä ole enää. Onneksi menin naimisiin vasta kun matkat olivat hiipuneet jo. 

Vaimolle tulee paha mieli jo mistä tahansa yksin tekemästäni reissusta, joten nekin ovat jääneet jo historiaan. Ikinä en ole pettänyt enkä aiokaan.

Vierailija
79/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaus: Teillä ON iso luottamusongelma. 

Alkoholiongelma

Vierailija
80/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen ollut naimisissa 25 vuotta mieheni kanssa ja ainoa keino millä me pystytään olemaan enää yhdessä on se, että mieheni kysyy  minulta että onko ok mennä paikkaan x tai tehdä juttua y. Sitä se teettää kun menettää luottamuksen. Sä et sitten vissiin ole tehnyt mitään sellaista minkä takia sun puolison pitäisi suhtautua suhun noin. Mun mielestä meillä menee parisuhteessa huono

Kun luottamus menee, eikä sitä takaisin saa, mitä tuo kontrollointi enää auttaa?

Jokainen luvan kysyminen ja sen antaminenhan vain muistuttaa siitä, minkä vuoksi sitä lupaa ylipäätään kysellään?

Teillä menee parisuhteessa huonosti, kuten itsekin sanoit. Sun täytyy ymmärtää että miehesi on sitä mitä se on, etkä sitä voi muuttaa. Jos hän haluaa rietastella vieraissa, hän sitä tekee silti vaikka teillä onkin lupaprosessibyrokratia olemassa.

Sinä voit joko hyväksyä sen ja elää hänen kanssaan, tai olla hyväksymättä ja elää ilman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi